Znovu musím jen fascinovaně zírat, jak někteří úředníci vymyslí kravinu a další na ní dokáží nádherně navázat. Dělají přece svojí práci, že?
Místo toho, aby se zvedla vlna odporu, že nelze posuzovat vliv motoru na okolí podle jeho stáří, tak se vytvoří metodický postup jak určit stáří motoru. Vytvoří se "autorizovaná centra" atd...
Ať mi někdo dokáže, že můj motor je horší, nežli motor stejné konstrukce a parametrů jen o pár let mladší. Jenže to by tomu museli rozumět a bylo by to o objektivních a o měřitelných parametrech a už by to nebyl takový hezký počin úředníka pro ochranu životního prostředí.
Podíváme-li se třeba jen na to, jak dlouho se vyrábějí motory stejné konstrukce, jen každý rok s jiným krytem, tak jen težko pochopíme, že ten s krytem z roku 83 nesmí na vodu, ale ten uvnitř stejný, jen s mladším štítkem ano. To je klasická ukázka diskriminace, jak je to možné, že tahle vyhláška ještě platí? Kde to vlastně žijeme?
Teď zrovna mám na poště balík s náhradními díly. Jsou tam všechna tesnění do karburátoru, gufera do nohy a vodní pumpy. Jezdím výhradně na plnosyntetiku TCW-3 (biologicky odbouratelný). Mísím 1:75. Motor je velmi málo běhaný, tlaky vynikající, vše těsní, mastné skvrny nedělá a kouří jen jako každý jiný dvoutakt. Chod je velmi kultivovaný, je to čtyřválec.
Jenže až mi někdo zjistí jeho stáří, tak si ho budu moci dát tak akorát na stojan do garáže......
A co pak, našetřím na 10 let starou ojetinu a další rok úředníci hranici věku posunou, aby dali další příspěvek ekologii?
