
Vhodná země pro registraci lodě
Moderátoři: Pepa, windward, vilma
- Neny
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 313
- Registrován: úte úno 24, 2009 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Modra/SR
To JK. Tak asi tolko co je nasich Nemeckych susedov do toho ak si chces dat spalovaci motor na lod pod ceskou vlajkou na dakom ich jazere ked tam maju povolene len elektro.Je to miestny predpis a ten treba respektovat,presne ako v cechach su samochody starsie ako 25 rokov zakazane ci su registrovane v pakistane alebo v inom stane. 

- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7467
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 148
- Bydliště: Bratislava
Ak niekto niekde na jazere zakáže spalovacie motory a povolí len el.motory, tak má na to dôvod, rovnako ako keby zakázal dvojtakty. Ale obmedziť použitie motoru jeho vekom a nie technickým stavom, alebo produkciou emisíí je stupidita. Takže registrácia v D lieči túto stupiditu. Sám mám dvojtakt a viem čo to hádže do vody, aký sajrajt. Yamaha maže 1:100 a keď motor buble na volnobeh, tak za mnou vyskakujú mastné oká na vode. Čo to musí robiť keď sa ide na plný kotol? A tak kupujem bio degradovatelný olej. Za sezónu miniem asi 400-500 l benzínu, teda 4-5 l oleja.
Takže žiadne výčitky že jazdím s Nemeckou vlajkou nemám
Slovenskú musím mať aj tak vyvesenú
.
Takže žiadne výčitky že jazdím s Nemeckou vlajkou nemám


- Neny
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 313
- Registrován: úte úno 24, 2009 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Modra/SR
Ale je! Len to robia krapatko pomali a opatrne bo vedia ze je tych veteranov aj ked v dobrom stave,hodne . Mam totiz lod na ktorej nemusim mat jeden a ten sami motor,mam len omedzenie do 10 kw a preto ma upozornili nech nepouzivam motor starsi ako 25 rokov bo mi moze plavebka skontrolovat stitok na motore a je pruser na streche
. Upozornil ma na to pan Holub ako som pisal a podla mna a ludi co snim jednali,je to clovek na svojom mieste a do svojej prace sa rozumie. 


-
- moderátor
- Příspěvky: 5834
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 224
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
to neny:
nevím zda je pan Hloub na svém či jiném místě. Neznám ho, ale už jsem na plaváku taky zažil požadavek mít na 6m oplachetnici zábradlí vysoké 1m
nicméně vyhláška 223/1995 a dodatek této vyhl.38/2006 ( není to zákon!! ) je o schvalování způsobilosti plavidel v ČR nikoli o jejich provozu( to řeší vyhl. docela jiná)- tedy je o vystavování osvědčení. tady ti proto starší motor neschválí a tedy nedostaneš registraci. a nesmíš jezdit ani s motorem na plavidle nepodléhajícm evidenci.
ALE, já přijedu do ČR s plavidlem registrovaným jinde, kde tyhle píčoviny neplatí, a na základě reciprocity by jeho registrace tady měla být uznávaná, ať má na zádi muzeum nebo ne.
nevím jak se s tím poprali švýcaři. na bodamu byl už před lety striktní zákaz OPRAVOVAT servisy starší motory. proto jich tady taky tolik bylo k mání. prostě je nechali vymřít.
nevím zda je pan Hloub na svém či jiném místě. Neznám ho, ale už jsem na plaváku taky zažil požadavek mít na 6m oplachetnici zábradlí vysoké 1m

nicméně vyhláška 223/1995 a dodatek této vyhl.38/2006 ( není to zákon!! ) je o schvalování způsobilosti plavidel v ČR nikoli o jejich provozu( to řeší vyhl. docela jiná)- tedy je o vystavování osvědčení. tady ti proto starší motor neschválí a tedy nedostaneš registraci. a nesmíš jezdit ani s motorem na plavidle nepodléhajícm evidenci.
ALE, já přijedu do ČR s plavidlem registrovaným jinde, kde tyhle píčoviny neplatí, a na základě reciprocity by jeho registrace tady měla být uznávaná, ať má na zádi muzeum nebo ne.
nevím jak se s tím poprali švýcaři. na bodamu byl už před lety striktní zákaz OPRAVOVAT servisy starší motory. proto jich tady taky tolik bylo k mání. prostě je nechali vymřít.
-
- moderátor
- Příspěvky: 5834
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 224
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
dalak píše:No jo, Davide, ja si taky myslim ze pokud mas uz motor zaregistrovany a schvaleny k provozu, asi nelze jen tak zakazat. Co vim, tak to potkalo Trabanta a neco probehlo ve Spanelsku se staryma autama , ale patrili k tomu nejake kompenzace. Jenze Shooter pise, ze se ptal.
nikde nestojí, že by byla plavba zakázaná, jen nelze v ČR zaregistrovat a proto nemůžeš plavat. MÁŠ-LI JINOU REGISTRACI ...
- Neny
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 313
- Registrován: úte úno 24, 2009 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Modra/SR
citaj do konca
http://www.sacs.cz/cs/servis/plavba-v-cr/

-
- moderátor
- Příspěvky: 5834
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 224
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Neny píše:citaj do koncahttp://www.sacs.cz/cs/servis/plavba-v-cr/
čítam, čítam a není tam nic jiného než píšu já, krom toho, že si pletou provoz s osvědčením - registrací
protože nepoužívám motor samotný, ten jaksi musí být na něčem co vypadá aspoň trochu jako lod´ a to něco musí mít registraci. a když má starej motor, registraci nedostane, příp. je mu odebrán techničák a tedy neplavu.
pokud najdeš v některé vyhlášce přímo a doslova napsané, že je zakázaná plavba motorů starších 25 let... atd., tak smeknu kapitánskou čepici
mimochodem, někteří to spojujete jen s dvoutakty, ale jedná se o všechny motory až na vypsané vyjímky
-
- moderátor
- Příspěvky: 5834
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 224
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
hele, já nejsem vykladač vyhlášek MDČR, ale jak je čtu, tak z nich nic jinýho neplyne.
nikde jsem nenašel zákaz provozování starších motorů. Pouze zákaz registrovat lodě, případně obnovovat jejich TP, pokud mají takové motory. Takže když odněkud odjinud přijedu s čímkoli, co má platnou registraci, můžu to tu na příslušných vodách provozovat.
jinak je to celé oboustranná kravina, jak z pohledu MD, tak našeho:
a) ty motory stejně vychcípaj na nedostatek ND, příp. vysokou cenu ND a tím nerentabilitu údržby
b) kdo by chtěl jezdit s nespolehlivým a smradlavým muzeem
takhle to pojali jinde v EU a nevymejšleli hovadiny jen proto, aby se zavděčili Spolku pro Slapský jezero, či jak se ti místní šmejdi menujou, po té co skončil 25 let trvající bolševický zákaz a zase byla povolena plavba od Vraného nahoru.
tohle jsou totiž pravé důvody
nikde jsem nenašel zákaz provozování starších motorů. Pouze zákaz registrovat lodě, případně obnovovat jejich TP, pokud mají takové motory. Takže když odněkud odjinud přijedu s čímkoli, co má platnou registraci, můžu to tu na příslušných vodách provozovat.
jinak je to celé oboustranná kravina, jak z pohledu MD, tak našeho:
a) ty motory stejně vychcípaj na nedostatek ND, příp. vysokou cenu ND a tím nerentabilitu údržby
b) kdo by chtěl jezdit s nespolehlivým a smradlavým muzeem
takhle to pojali jinde v EU a nevymejšleli hovadiny jen proto, aby se zavděčili Spolku pro Slapský jezero, či jak se ti místní šmejdi menujou, po té co skončil 25 let trvající bolševický zákaz a zase byla povolena plavba od Vraného nahoru.
tohle jsou totiž pravé důvody
- Neny
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 313
- Registrován: úte úno 24, 2009 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Modra/SR
Ahoj! Tak sa omluvam ale nic o schvalovani som nenasiel,bohuzial sa tam doslova pise ,lze pouzit" a inak to ma asi aj logiku,predstav si ze sem pride niekto z plavidlom pod somalskou vlajkou a bude sa vozit po orliku z dakim parosamochodom ktory pojde na mazut len preto ze u nich to je povolene... 223/1995 Sb.
VYHLÁŠKA
Ministerstva dopravy
ze dne 14. září 1995
o způsobilosti plavidel k provozu na vnitrozemských vodních cestách
KAPITOLA 3
POHONNÉ ZAŘÍZENÍ
3.01. Všeobecné požadavky
3.01.1. Na malých plavidlech lze použít pouze spalovací motor určený pro použití na plavidle, který je vyrobený po roce 1980, avšak není starší než 25 let. To se netýká původních historických plavidel a jejich kopií, pokud byly jako kopie označeny výrobcem, která byla vyrobena před rokem 1950, a plavidel s pevně zabudovanými původními značkovými lodními motory či pohony, která byla vyrobena po roce 1950.
VYHLÁŠKA
Ministerstva dopravy
ze dne 14. září 1995
o způsobilosti plavidel k provozu na vnitrozemských vodních cestách
KAPITOLA 3
POHONNÉ ZAŘÍZENÍ
3.01. Všeobecné požadavky
3.01.1. Na malých plavidlech lze použít pouze spalovací motor určený pro použití na plavidle, který je vyrobený po roce 1980, avšak není starší než 25 let. To se netýká původních historických plavidel a jejich kopií, pokud byly jako kopie označeny výrobcem, která byla vyrobena před rokem 1950, a plavidel s pevně zabudovanými původními značkovými lodními motory či pohony, která byla vyrobena po roce 1950.
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7467
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 148
- Bydliště: Bratislava
Neny, dosť sme odbehli od témi. Vidím to tak že hladáš logiku, ale asi ťažko ju tam nájdeš. Porovnaj to s automobilmi, na emisnej ti musí motor spĺňať limity udávané výrobcom. Neexistuje asi nikde na svete aby ti povadali že ak máš motor /auto/ starší ako x rokov, tak ho nesmieš používať. Bežne sa to robí tak, že sa stanovia limity emisií a ten kto ich nesplní má smolu. Tak je to riešené napr. s vjazdom do miest. Máš zelenú plaketu? Ak nie tak sory, zaparkuj na kraji a choď s MHD. A vôbec sa nerieši či máš auto staré 5, alebo 25 rokov, či je z Nemecka, alebo zo Somálska.
Na druhej strane je mi jasné čo čo chceš povedať, teda ak ja zo Slovenska, /Nemecka/ prídem do Čiech s platným lodným osvedčením, ale motorom starším ako 25 rokov, tak v Čechách nemôžem jazdiť. A David tvrdí niečo iné.
Na druhej strane je mi jasné čo čo chceš povedať, teda ak ja zo Slovenska, /Nemecka/ prídem do Čiech s platným lodným osvedčením, ale motorom starším ako 25 rokov, tak v Čechách nemôžem jazdiť. A David tvrdí niečo iné.
- KZV
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 31
- Registrován: čtv bře 29, 2007 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Jižní Morava
Zákon 114/1995 Sb.
Provoz zahraničního plavidla
(1) Zahraniční plavidlo může být na vodních cestách České
republiky provozováno jen na základě povolení k provozu, pokud
mezinárodní smlouva, kterou je Česká republika vázána, nestanoví
jinak.
(2) O vydání povolení k provozu rozhoduje plavební úřad.
Podmínkou vydání povolení k provozu je prokázání pojištění
odpovědnosti z provozu provozovatele zahraničního plavidla.
Povolení k provozu vydá plavební úřad na základě lodních listin
zahraničního plavidla, pokud je z nich zřejmé, že technický stav
plavidla odpovídá podmínkám způsobilosti stanoveným tímto zákonem.
V případě, že technický stav zahraničního plavidla neodpovídá
těmto podmínkám, vydá plavební úřad povolení k provozu na základě
prohlídky, kterou ověří technickou a provozní způsobilost
zahraničního plavidla.
(3) Ustanovení odstavců 1 a 2 se nevztahují na zahraniční malé
plavidlo provozované zahraniční osobou k rekreační plavbě v České
republice.
Provoz zahraničního plavidla
(1) Zahraniční plavidlo může být na vodních cestách České
republiky provozováno jen na základě povolení k provozu, pokud
mezinárodní smlouva, kterou je Česká republika vázána, nestanoví
jinak.
(2) O vydání povolení k provozu rozhoduje plavební úřad.
Podmínkou vydání povolení k provozu je prokázání pojištění
odpovědnosti z provozu provozovatele zahraničního plavidla.
Povolení k provozu vydá plavební úřad na základě lodních listin
zahraničního plavidla, pokud je z nich zřejmé, že technický stav
plavidla odpovídá podmínkám způsobilosti stanoveným tímto zákonem.
V případě, že technický stav zahraničního plavidla neodpovídá
těmto podmínkám, vydá plavební úřad povolení k provozu na základě
prohlídky, kterou ověří technickou a provozní způsobilost
zahraničního plavidla.
(3) Ustanovení odstavců 1 a 2 se nevztahují na zahraniční malé
plavidlo provozované zahraniční osobou k rekreační plavbě v České
republice.
-
- moderátor
- Příspěvky: 5834
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 224
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
[quote="KZV"]Zákon 114/1995 Sb.
Provoz zahraničního plavidla
(3) Ustanovení odstavců 1 a 2 se nevztahují na zahraniční malé
plavidlo provozované zahraniční osobou k rekreační plavbě v České
republice.[/quote
tenhle mazanej zákon ještě nepodchytil možnost zahraničního plavidla v majetku tuzemce. ouřadové jsou nějak pozadu
je to jako se zástěrkama na autě. tady si mít musel, auta dovezený se jimi vybavovala dodatečně, a když přijel např. němec mít je nemusel a SNB-VB utřelo nudli. obdobně žlutý žárovky ve Francii
neplet´te si velký a malý plavidla, panebože
neny, zdá se mi tu být jazyková bariéra.
Provoz zahraničního plavidla
(3) Ustanovení odstavců 1 a 2 se nevztahují na zahraniční malé
plavidlo provozované zahraniční osobou k rekreační plavbě v České
republice.[/quote
tenhle mazanej zákon ještě nepodchytil možnost zahraničního plavidla v majetku tuzemce. ouřadové jsou nějak pozadu

je to jako se zástěrkama na autě. tady si mít musel, auta dovezený se jimi vybavovala dodatečně, a když přijel např. němec mít je nemusel a SNB-VB utřelo nudli. obdobně žlutý žárovky ve Francii
neplet´te si velký a malý plavidla, panebože
neny, zdá se mi tu být jazyková bariéra.

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů