SPS - registrace lode
Moderátoři: vilma, windward, Pepa
-
- radioamatér
- Příspěvky: 2300
- Registrován: pon pro 01, 2008 1:00 am
- Reputace: 12
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
SPS - registrace lode
Obcas se tady objevoval dotaz na to co je mala lod a dotazy o SPS. Tak jsem udelal dotaz na pritele co dela na SPS
U nás je to v zásadě jednoduché - malé plavidlo je délky do 20 m a 12 osob(rozumí se včetně posádky) a platí to stejně na přehradách a řekách, jako na moři. Rozdíl je v tom, že plavidla, evidovaná u nás (tedy SPS), jsou technicky schvalována nejvýš pro zónu 1 (výška vln do 2 m), tedy příbřežní plavba za nesnížené viditelnosti - odpovídá to mezinárodní kategorii plavidla "C". Povinné vybavení plavidel je shodné pro kat. D (vnitrozemská plavba) a v zásadě je upraveno Řádem plavební bezpečnosti, případně Vyhl. 223/1995 Sb. v platném znění ( po vstupu do EU byla aktualizována).
Námořní plavbu - mezinárodně B nebo A - plavidla schvaluje Námořní úřad, který sídlí na Ministerstvu dopravy v Praze.
Samozřejmě jsou nějaké rozdíly ve vybavení - pro kat. B a A musíš mít radiostanici, navigační vybavení a pod... podrobnosti bys asi našel na stránkách ministerstva dopravy a nebo dotazem u nich.
______________________________________________________________
>
> Mam dotaz jstli by ses mohl
>poptat jaka je mala lod na mori. Jestli je to omezene delkou, vytlakem a
>poctem lidi na palube.Zajimalo by me jaky rozdil ve vybaveni pristroji. Lze
>to nekde nalest na nejakem WEBu.
U nás je to v zásadě jednoduché - malé plavidlo je délky do 20 m a 12 osob(rozumí se včetně posádky) a platí to stejně na přehradách a řekách, jako na moři. Rozdíl je v tom, že plavidla, evidovaná u nás (tedy SPS), jsou technicky schvalována nejvýš pro zónu 1 (výška vln do 2 m), tedy příbřežní plavba za nesnížené viditelnosti - odpovídá to mezinárodní kategorii plavidla "C". Povinné vybavení plavidel je shodné pro kat. D (vnitrozemská plavba) a v zásadě je upraveno Řádem plavební bezpečnosti, případně Vyhl. 223/1995 Sb. v platném znění ( po vstupu do EU byla aktualizována).
Námořní plavbu - mezinárodně B nebo A - plavidla schvaluje Námořní úřad, který sídlí na Ministerstvu dopravy v Praze.
Samozřejmě jsou nějaké rozdíly ve vybavení - pro kat. B a A musíš mít radiostanici, navigační vybavení a pod... podrobnosti bys asi našel na stránkách ministerstva dopravy a nebo dotazem u nich.
______________________________________________________________
>
> Mam dotaz jstli by ses mohl
>poptat jaka je mala lod na mori. Jestli je to omezene delkou, vytlakem a
>poctem lidi na palube.Zajimalo by me jaky rozdil ve vybaveni pristroji. Lze
>to nekde nalest na nejakem WEBu.
- JardaF
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1379
- Registrován: ned úno 01, 2009 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Přesunul jsem info ze SPS to z téma Lodní motory do tématu sem, ať v tom nevzniká další guláš (doufám, že jsem ho tím nezvýšil)
Hlásím s čerstvými informacemi ze SPS. Musím předeslat, že jsem to všechno ohledně převodů a nemožnosti prodeje od příštího roku povžoval, hlavně na základě Davidova uvádění na pravou míru, za humbuk a tradiční komunikační šumivou hysterii. Ale teď mi spadla brada. Lucifer(ka) se právě vrátila ze SPS, kde jsme podávali žádost o přihlášení lodě (Eclair 19, plachty přes 12m2). Už neberou, brali do 30.11.. Nicméně - my jsme s nima komunikovali už v říjnu a naštěstí si to pamatovali, takže nám to vzali.
Informace jsou per huba přímo ze SPS, prodávám, jak Lucifer(ka) nakoupila.
Od příštího roku to má být následovně: Pokud si přivezete loď, která nemá CE, tak ji sice bude možné přihlásit, ale pouze "podmíněně". Takovou loď nebude možné dál prodat/převést. Jediná možná cesta bude formou dědictví. Získat CEE na loď bude samozřejmě možné u nějaké "CEE autority", ale údajně to bude stát 40-50.000 Kč. Takže pokud příští rok někdo přiveze loď bez CE a bude jí chtít prodat, buď on, nebo nový vlastník zaplatí 50 klacíků v korunách. Úža. Jaké budou další požadavky na CE nevím.
I ptala se Lucifer(ka), cože je to za kravinu a bylo jí řečeno, že na SPS s tím taky nejsou spokojení, ale že je to předpis EU v rámci sjednocování norem, a že ho mají na svědomí lobby výrobců lodí. A že se s tím nedá nic dělat.
No. Co k tomu dodat. Jsem nepřítelem výmluv na EU, ale tohleto je dost neuvěřitelný. Ono by to nebylo absurdní, kdyby to CE stálo do 5.000 Kč. Vzal to čert. Zajímalo by mě, kdo tak drahej štempl ze zlata vymyslel.
Hezkej novej rok, plavčíci a kapitáni.
Hlásím s čerstvými informacemi ze SPS. Musím předeslat, že jsem to všechno ohledně převodů a nemožnosti prodeje od příštího roku povžoval, hlavně na základě Davidova uvádění na pravou míru, za humbuk a tradiční komunikační šumivou hysterii. Ale teď mi spadla brada. Lucifer(ka) se právě vrátila ze SPS, kde jsme podávali žádost o přihlášení lodě (Eclair 19, plachty přes 12m2). Už neberou, brali do 30.11.. Nicméně - my jsme s nima komunikovali už v říjnu a naštěstí si to pamatovali, takže nám to vzali.
Informace jsou per huba přímo ze SPS, prodávám, jak Lucifer(ka) nakoupila.
Od příštího roku to má být následovně: Pokud si přivezete loď, která nemá CE, tak ji sice bude možné přihlásit, ale pouze "podmíněně". Takovou loď nebude možné dál prodat/převést. Jediná možná cesta bude formou dědictví. Získat CEE na loď bude samozřejmě možné u nějaké "CEE autority", ale údajně to bude stát 40-50.000 Kč. Takže pokud příští rok někdo přiveze loď bez CE a bude jí chtít prodat, buď on, nebo nový vlastník zaplatí 50 klacíků v korunách. Úža. Jaké budou další požadavky na CE nevím.
I ptala se Lucifer(ka), cože je to za kravinu a bylo jí řečeno, že na SPS s tím taky nejsou spokojení, ale že je to předpis EU v rámci sjednocování norem, a že ho mají na svědomí lobby výrobců lodí. A že se s tím nedá nic dělat.
No. Co k tomu dodat. Jsem nepřítelem výmluv na EU, ale tohleto je dost neuvěřitelný. Ono by to nebylo absurdní, kdyby to CE stálo do 5.000 Kč. Vzal to čert. Zajímalo by mě, kdo tak drahej štempl ze zlata vymyslel.
Hezkej novej rok, plavčíci a kapitáni.

- Ante
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 267
- Registrován: pon led 21, 2008 1:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Praha
ono to bude asi spíš jak psal David
Pro žadatele o vydání lodního osvědčení malého plavidla to v praxi znamená, že pokud na území země Evropského sdružení volného obchodu (ESVO) získá do vlastnictví nebo užívání rekreační malé plavidlo podléhající evidenci, může počítat se schválením jeho technické způsobilosti jen když
1.plavidlo bylo prokazatelně uvedeno do provozu v jiné zemi ESVO před rokem 1999,
2.plavidlo bylo prokazatelně uvedeno do provozu v jiné zemi ESVO v roce 1999 nebo později, splňuje požadavky směrnice Evropského parlamentu a Rady 94/25/ES a je označeno značkou CE nebo
3.plavidlo bude označeno označením CE a bude k němu předloženo ES prohlášení o shodě.
Uvedení plavidla do provozu v jiné zemi Společenství musí být doloženo úředním dokladem, který bude obsahovat jednoznačnou identifikaci plavidla, datum uvedení do provozu a informaci o předchozím vlastníku či provozovateli plavidla. V případě, že tyto podmínky nebudou splněny, nebo pokud Státní plavební správa zjistí, že technický stav plavidla neodpovídá označení CE nebo předloženému prohlášení o shodě, je nadměrně opotřebené nebo poškozené, nebude pro rekreační malé plavidlo vydáno lodní osvědčení.
to znamená že pokud je lod už registrovaná v zemích EVSO tak ti ji přihlásí i bez CE pokud není a nemá CE tak ji taky přihlásí ale jen jednou převod není možný.
Pro žadatele o vydání lodního osvědčení malého plavidla to v praxi znamená, že pokud na území země Evropského sdružení volného obchodu (ESVO) získá do vlastnictví nebo užívání rekreační malé plavidlo podléhající evidenci, může počítat se schválením jeho technické způsobilosti jen když
1.plavidlo bylo prokazatelně uvedeno do provozu v jiné zemi ESVO před rokem 1999,
2.plavidlo bylo prokazatelně uvedeno do provozu v jiné zemi ESVO v roce 1999 nebo později, splňuje požadavky směrnice Evropského parlamentu a Rady 94/25/ES a je označeno značkou CE nebo
3.plavidlo bude označeno označením CE a bude k němu předloženo ES prohlášení o shodě.
Uvedení plavidla do provozu v jiné zemi Společenství musí být doloženo úředním dokladem, který bude obsahovat jednoznačnou identifikaci plavidla, datum uvedení do provozu a informaci o předchozím vlastníku či provozovateli plavidla. V případě, že tyto podmínky nebudou splněny, nebo pokud Státní plavební správa zjistí, že technický stav plavidla neodpovídá označení CE nebo předloženému prohlášení o shodě, je nadměrně opotřebené nebo poškozené, nebude pro rekreační malé plavidlo vydáno lodní osvědčení.
to znamená že pokud je lod už registrovaná v zemích EVSO tak ti ji přihlásí i bez CE pokud není a nemá CE tak ji taky přihlásí ale jen jednou převod není možný.
Ahoj,Jarda F to napsal přesně tak,jak to řekli i mně,starší lodě se prostě budou přihlašovat pořád,ale bez možnosti dalšího převodu
Nemá cenu se tim dál zabývat,doufejme,že všichni kdo měli stejný problém to včas stihli
Jardo F s tim prohlášením o registraci to neřeš,p Bek je velice solidní chlap,jestli to prohlášení nechtěl po Luciferce,tak už ho chtít nebude a k Vánocům dostaneš obálku s červeným pruhem
A jestli by se ozvali,tak se omluv a nasmol si to sám,nemusí to být notářsky ověřené.Ahoj.

Nemá cenu se tim dál zabývat,doufejme,že všichni kdo měli stejný problém to včas stihli


- dracik
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 128
- Registrován: pát zář 07, 2007 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Zemplínska Šírava
... a pokial chcete v CZ na lodnom registri ziskat CE, tak kludne pocitajte aj s dobou niekolko mesiacov, v urcitych pripadoch viac ako polrok (vlastna skusenost), pocet ludi tam sa extremne znizil, prace je viac a viac a priorita sa kladie na ine lode (vacsie), nie su viazani ziadnymi terminmi a vsetko trva a trva...
- Zvire30
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 307
- Registrován: čtv kvě 28, 2009 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: S/Y STEEL PULSE
- Kontaktovat uživatele:
lidi mam pro vas typ, jak sem to vyresil ja, lod sem zaregistroval v nemcku za 18e a je to dozivotne !!!!!
CR je v EU tak nic rict nemuzou, a pokud nejakej bandita z SPS neco skusi, klidne bych byl ochoten branit se u evropskyho soudu a CR stoho bude mit akorat ostudu jak kabat. SPS= ALIBABA s.r.o. !!!!
CR je v EU tak nic rict nemuzou, a pokud nejakej bandita z SPS neco skusi, klidne bych byl ochoten branit se u evropskyho soudu a CR stoho bude mit akorat ostudu jak kabat. SPS= ALIBABA s.r.o. !!!!
- Strycek_Bidlo
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1171
- Registrován: pon kvě 07, 2007 2:00 am
- Reputace: 8
- Bydliště: Praha 8
- Kontaktovat uživatele:
Nepláčeš na špatným hrobě?
Neměl bys svou loď (kdybys byl takovej trouba, že bys to dělal
) registrovat na Ministerstvu dopravy?
Nějakej ten Námořní úřad či odbor nebo jak se to jmenuje?
Já zatím co jsem slyšel i prakticky zažil, tak SPS jsou pohodoví a vstřícní lidé, kteří dokážou i pomoct. Narozdíl od ministerských darmožroutů.
Neměl bys svou loď (kdybys byl takovej trouba, že bys to dělal

Nějakej ten Námořní úřad či odbor nebo jak se to jmenuje?
Já zatím co jsem slyšel i prakticky zažil, tak SPS jsou pohodoví a vstřícní lidé, kteří dokážou i pomoct. Narozdíl od ministerských darmožroutů.
- bobes
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 998
- Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Praha
Neptal jsi se jak budou řešit při kontrolách "půjčené nebo pronajaté lodě". Staré lodě se asi budou prodávat dál akorát se nebudou převádět. Půjčíš nebo pronajměš si jí na x let a pak jí půjčíš někomu jinému. Určitě se to dá řádně právně ošetřit, aby případné škody a pod. šli za " novým majitelem". Akorát se musí ohlídat, aby majiteli napsanému v dokladech nebylo 105 let
Pokud bude loď napsaná na firmu pak ani tohle nebude na závadu.

Pokud bude loď napsaná na firmu pak ani tohle nebude na závadu.
-
- Příspěvky: 0
- Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
- Reputace: 0
bobes píše:Předně zdravím na Melmek!!!!! Jak se budou řešit amatérské stavby? Kde ty CE a prohlášení o shodě bude stavitel brát?
cit ze stránek SPS: "Na rekreační plavidla stavěná pro vlastní potřebu se požadavek splnění podmínek pro uvedení na trh Evropského společenství vztahuje pouze v případě, že takové plavidlo je uvedeno na trh dříve než 5 let od dokončení stavby."
Chápu to tak, že doma postavenou loď můžeš prodat až 5 let po uvedení do provozu. A nebo jí musíš postavit a uvést na trh tak, aby měla CE.

- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7510
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
Neviem či v tom máte jasno, zdá sa mi že sa vám to pletie, poniektorým. CE nie je žiadnym lobovaním výrobcov lodí, ale ochranou spotrebitela, teda kupujúceho, že lode uvedené na trh v EU sú vyrobené podla rovnakých štandartov kvality, podla rovnakých technických noriem. Toto sa týka nových lodí, resp. po roku 1999, teda staršie ojazdenky už evidované v štátoch EU nemajú problém. Obmedzenie predaja amatérsky stavaných lodí na 5 rokov je preto, lebo niektorý akože výrobcovia lodí kúpia šlupku v Polsku a Vám ju dokončia ako Vašu samostavbu. Loď samozrejme nie stavaná podla noriem EU, čiže odrb zákazníka. Pritom získať CE na loď nie je problém, pokial nie je deklarovaná na plavebnú oblasť B, alebo A.
Takto som to pochopil keď som sa touto problematikou zaoberal pred pár rokmi. Možno sa mýlim, ale je možné že sa aj niečo od tej doby pomenilo.
Takto som to pochopil keď som sa touto problematikou zaoberal pred pár rokmi. Možno sa mýlim, ale je možné že sa aj niečo od tej doby pomenilo.
-
- moderátor
- Příspěvky: 5887
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
nevím, jestli česky neumím já, nebo SPS, a nebo maj na svejch stránkách kraviny. Ale to co říkaj si odporuje s tím co píšou. Jaký podmínečný??? o tom není ani čára. Motejla na ně. A nebo si nechat zapsat registraci v zemi nákupu. pak si můžeš nechat i starej motor, nemáš technický a i jinak si soudruzi můžou, spolu s loby prodejců předraženejch lodí, trhnout
- jakubsipek
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 198
- Registrován: stř říj 22, 2008 2:00 am
- Reputace: 0
Ahoj, měl bych jeden dotaz ohledně registrace starší lodi dovezený z Německa.
K registraci v ČR budu mimo jiné potřebovat potvrzení o vyřazení lodi z německý evidence.
A chtěl bych mít jistotu, že to potvrzení co dostanu od prodejce je "košer" a že mi tady loď přihlásí.
Nevíte prosím někdo jak takový potvrzení o vyřazení z německý evidence vypadá?
Díky
K registraci v ČR budu mimo jiné potřebovat potvrzení o vyřazení lodi z německý evidence.
A chtěl bych mít jistotu, že to potvrzení co dostanu od prodejce je "košer" a že mi tady loď přihlásí.
Nevíte prosím někdo jak takový potvrzení o vyřazení z německý evidence vypadá?
Díky
- JardaF
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1379
- Registrován: ned úno 01, 2009 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
David: Mám přesně stejnej pocit - napsaný je něco jiného, než říkají. Legrační je, že to říkají dost konzistentně, protože to, s čím přišla Lucifer(ka) je stejný, jako tady taky už pár lidí psalo. Ale ten rozdíl mezi tím, co je napsáno a interpretací je zarážející. A o padesáti litrech za CE taky ani ň.
Já bych to chápal jako snahu o sjednocení a o zavedení jakéhosi "evropského techničáku" CE. Ale jak to tak sleduju, obávám se, že naše státní orgány k tomu dodávají další podmínky a prováděcí předpisy, který s úmyslem EU už nemá nic společného.
Otázka: Je možná zaregistrovat loď v jiném státě a jezdit na českých vnitrozemských vodách? Nicméně - odhaduju, že ten předpis bude platný všude v EU, takže se otázka nakonec smrskne na to, kde je jednodušší a levnější získat to CE.
Já bych to chápal jako snahu o sjednocení a o zavedení jakéhosi "evropského techničáku" CE. Ale jak to tak sleduju, obávám se, že naše státní orgány k tomu dodávají další podmínky a prováděcí předpisy, který s úmyslem EU už nemá nic společného.
Otázka: Je možná zaregistrovat loď v jiném státě a jezdit na českých vnitrozemských vodách? Nicméně - odhaduju, že ten předpis bude platný všude v EU, takže se otázka nakonec smrskne na to, kde je jednodušší a levnější získat to CE.
- dodo
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 516
- Registrován: pon lis 06, 2006 1:00 am
- Reputace: 8
- Kontaktovat uživatele:
Ahoj,
taky uvazuju o nakupu starsi lode z Nemecka, byl jsem se na jednu uz i podivat ale kdyz jsem se toho nemce ptal kde je lod registrovana tak rikal ze nikde, ze prej v nemecku neni registrace povinna apod. Takze by asi byl problem ziskat potvrzení o vyřazení lodi z německý evidence kdyz udajne neni nikde registrovana
...ze pry je registrace dobrovolna
Muzete mi prosim nekdo poradit jak to s tim je? Je to vubec mozny ze by ta lod nebyla v nemecku registrovana ? ...vzdyt prece musi platit nejaky pojisteni (povinny ruceni nebo tak neco) a k tomu asi potrebuje nejak tu lod identifikovat ne? Podotykam ze to nebyla nejaka mala lodicka ale plachetnice cca 10metru.
Me to prislo dost divny ze by nebyla nikde registrovana tak jsem si rikal jestli to neni nejakej podvodnik nebo tak neco.
diky
dodo
taky uvazuju o nakupu starsi lode z Nemecka, byl jsem se na jednu uz i podivat ale kdyz jsem se toho nemce ptal kde je lod registrovana tak rikal ze nikde, ze prej v nemecku neni registrace povinna apod. Takze by asi byl problem ziskat potvrzení o vyřazení lodi z německý evidence kdyz udajne neni nikde registrovana


Muzete mi prosim nekdo poradit jak to s tim je? Je to vubec mozny ze by ta lod nebyla v nemecku registrovana ? ...vzdyt prece musi platit nejaky pojisteni (povinny ruceni nebo tak neco) a k tomu asi potrebuje nejak tu lod identifikovat ne? Podotykam ze to nebyla nejaka mala lodicka ale plachetnice cca 10metru.
Me to prislo dost divny ze by nebyla nikde registrovana tak jsem si rikal jestli to neni nejakej podvodnik nebo tak neco.
diky
dodo
- miras
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 109
- Registrován: úte říj 13, 2009 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Kamenný Újezdec
Já jsem přihlašoval loď teď v pondělí, dovoz z Holandska, r.v. 67 a vše proběhlo naprosto hladce. Bylo mi sděleno, že kdybych ji přihlašoval po 1.1. tak bych ještě potřeboval doklad o tom, že loď byla uvedena do provozu před rokem 99 v některé zemi ES. Jako doklad stačí třeba pojistná smlouva před tímto datumem. A nepřišlo mi, že by plavební správa měla v úmyslu někomu házet klacky pod nohy. Spíš naopak. S takovou ochotou pomoci a vysvětlit, jsem se asi ještě na žádné státní instituci nesetkal.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host