Registrace v Belgii

Vše co souvisí s předpisy kolem plavby a technickou dokumentací lodí, včetně jejich regisdtrace. Přepravy lodí. Technickými prostředky pro dopravu lodí. Dále pojištění lodí, přívěsů, osob atd.

Moderátoři: Pepa, windward, vilma

Uživatelský avatar
Viky_CZ
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2055
Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
Reputace: 28
Bydliště: Tynec n/L
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Viky_CZ » pon úno 20, 2012 7:33 pm

Jestli se do toho pustim, budu prekladat kupni smlouvu z Polstiny. Takze bude legrace! ;-)
Uživatelský avatar
Torpedo
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 3
Registrován: sob bře 03, 2012 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Torpedo » stř bře 28, 2012 10:18 pm

Právě jsem úspěšně absolvoval registraci plachetnice v Belgii podle zde popsaného návodu. Francouzky umím jen pozdravit, ale přes Google všechno prošlo hladce. Celá akce trvala cca tři týdny.
Na začátku formuláře se vyplní počet majitelů (fyzických, nebo právnických osob - ne obojí) a počet motorů. Systém pak vygeneruje formulář s příslušným počtem kolonek. Šel jsem nejjednodušší cestou - tj.jeden majitel, žádný motor. Trochu jsem se zarazil u kolonky domovský přístav (Port d'attache), ale pak jsem si vybral Gent ze seznamu nahoře. Všechny doklady jsem poslal pouze v kopiích kromě potvrzení občanství, překlady udělané doma na koleně (necertifikované). Poslal jsem to na první adresu ze seznamu do Bruselu. 50éček jsem převedl bezhotovostně s variabilním symbolem kterým je posledních 10 čísel z vygenerovaného formuláře (všechny se tam nevejdou). Každý formulář má svoje specifické číslo. Good luck všem, Pavel
Uživatelský avatar
kanic
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 772
Registrován: ned led 06, 2008 1:00 am
Reputace: 14
Bydliště: Hukvaldy

registrace

Příspěvekod kanic » čtv bře 29, 2012 3:16 pm

Gratuluji, Pavle !

Vítej v klubu. k.
Uživatelský avatar
Torpedo
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 3
Registrován: sob bře 03, 2012 1:00 am
Reputace: 0

POZOR důležitá informace!

Příspěvekod Torpedo » stř dub 25, 2012 10:52 pm

Ahojte,
Vyskytla se nečekaná komplikace v souvislosti s registrací lodě v Belgii. Dnes mi přišla poštou výzva k zaplacení daně od Belgického finančního úřadu ve výši 2230,-EUR. Tato daň se vztahuje na lodě o délce přes 7,5m. Vzhledem k tomu, že se tady o tom nikdo nezmiňoval je pravděpodobné, že lodě, které byly doposud takto registrovány byly kratší.
Cestu jak se z toho vykroutit zatím nevidím. Při dnešní úrovni evidence a propojení v rámci EU by nezaplacení v konečném důsledku vedlo jen k prodražení této neblahé zkušenosti.
Takže Vám chlapci pěkně děkuju za skvělou radu, která mě bude stát 55.000,-kč.
Chci vidět jestli mi teď někdo poradí něco chytrýho? Důrazně varuji před podobnými experimenty a ještě k tomu ve Francouzštině, které většina z nás nerozumí!
Pavel
Uživatelský avatar
Felix
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1805
Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
Reputace: 147
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Felix » stř dub 25, 2012 11:17 pm

To vypadá, že sis ji zaregistroval nikoliv jako rekreační, nýbrž jako komerční plavidlo.
Uživatelský avatar
Torpedo
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 3
Registrován: sob bře 03, 2012 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Torpedo » stř dub 25, 2012 11:50 pm

Nikoliv. Zaregistroval jsem ji jako "bateaux de plaisance", což je loď pro zábavu čili nekomerční. Podrobnosti jsou uvedeny na stránce http://www.mobilit.fgov.be/fr/index.htm hned první odkaz v rámečku "Taxe de mise en circulation flamande". Rozhodující je zde pouze délka lodi.
Uživatelský avatar
Felix
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1805
Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
Reputace: 147
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Felix » čtv dub 26, 2012 2:17 am

Tak už to vidím, chtějí po tobě "tax of circulation" ve výši 2 230,20 €, což odpovídá dani z obratu za loď mezi 7,5 a 24 m, starou více než jeden a méně než dva roky. Tady o tom píšou: http://www.pavillon-belge.com/tarifs_im ... ge_EN.html

Stanislav o tom ve svém příspěvku v tomto vláknu píše také, ovšem on převáděl loď starší než 10 let, takže ho to přišlo jen na 61,50 €.
EDIT: publikoval to Baharis jako citaci Stanislava.

EDIT 2: platí se z lodí registrovaných pro mořskou plavbu a delších než 7.5 metru, lodě registrované pro vnitrozemskou plavbu jsou od této daně osvobozeny bez ohledu na délku. Podrobnější informace jsou zřejmě zde, ovšem k vlámštině mi chybí šifrovací tabulka.
Uživatelský avatar
Lucifer
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 397
Registrován: úte říj 06, 2009 2:00 am
Reputace: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Lucifer » čtv dub 26, 2012 10:40 am

Já bych to spíš viděla na VAT (DPH). Nebyla majitelem před tebou firma používající loď komerčně? To bys pak byl tím prvním v řadě soukromých osob, který musí DPH z ceny lodě zaplatit.
Uživatelský avatar
Felix
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1805
Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
Reputace: 147
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Felix » čtv dub 26, 2012 10:49 am

Koukal jsem na to v noci, Belgie opravdu má daň z obratu (angl. tax of circulation, fr. la taxe de mise en circulation, vl. belasting op de inverkeerstelling), proto je také stanovena dle stáří lodě, nikoliv procentem z ceny. Našel jsem i nějaké dokumenty EHS/EU, ze kterých jsem pochopil, že už od roku cca 1970 slibuje, že to převede do VAT(DPH).
Uživatelský avatar
Pepa
moderátor
Příspěvky: 2656
Registrován: pát dub 14, 2006 9:03 pm
Reputace: 17

Příspěvekod Pepa » čtv dub 26, 2012 2:56 pm

To je fakt nepříjemní situace, já si té daně všiml už loni. Stálo by za pokus, poprosit Surcoufa /ovládá fr. /, zda by ti tam nezavolal a nezjistil podmínky ztorna tvého požadavku.
Ber to jen jako myšlenku a snahu pomoci.
Uživatelský avatar
Martin88
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 702
Registrován: úte zář 16, 2008 2:00 am
Reputace: 3
Bydliště: Praha

Příspěvekod Martin88 » čtv dub 26, 2012 3:11 pm

Po přečtení Torpedova poděkování kamarádům musím napsat pár řádek.
Je to samozřejmě mrzuté,doplácet nějaké peníze, ale dalo se tomu předejít
- Surcouf se ochotně nabízel při pomoci s překladem
- pavillon se dá přepnout do angličtiny,popř. stránky se dají vložit do překladače
- jednoduchý dotaz předem na příslušný orgán v B by určitě pomohl
- všechny rady z netu brát s rezervou /netýká se jen registrace,ale prakticky všeho/
přeji ať to vyjde levněji
Uživatelský avatar
kanic
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 772
Registrován: ned led 06, 2008 1:00 am
Reputace: 14
Bydliště: Hukvaldy

Příspěvekod kanic » čtv dub 26, 2012 3:16 pm

Včera jsem posílal ten pozdrav Surcoufovi, protože mi nabídl pomoc s francouzštinou.

Mně přišla složenka na 61,5 E.

V dopise tam píší o 2478 E, ale řekl bych, že je to za ultralight ero. Počkám, co Surcouf.

Naše loď má 26 roků a 9,5m.
Naposledy upravil(a) kanic dne čtv dub 26, 2012 4:20 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Felix
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1805
Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
Reputace: 147
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Felix » čtv dub 26, 2012 3:35 pm

Kanici, za cokoliv přes 10 let stáří (a 7,5 metru délky) je jednotná taxa 61,50 €. Drahé je to jen u zánovních lodí.
Uživatelský avatar
Surcouf
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 472
Registrován: ned lis 23, 2008 1:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Praha

Příspěvekod Surcouf » čtv dub 26, 2012 8:49 pm

Zdravím Vás všechny.
ta daň je vyměřována za uvedení do provozu pod belgickou vlajkou, s DPH to nemá nic společného. Registrace pouze pro vnitřní vody tam tu daň nemá, ale pokud chcete plout i na moři, tak se jí nevyhnete. Jak už napsal Felix, tak se týká rekreačních jachet nad 750cm délky. Ta nejvyšší částka se týká zcela nových plavidel uvedených prvně do provozu. Pak se to snižuje o 10% za každý rok od prvního uvedení do provozu, ale minimální výměra je těch 61,5 € u lodí nad 750 cm. Je to samozřejmě jednorázová daň. Celkem se není co divit, že se Belgie snaží také naplnit státní kasu a inkasuje od těch, co kupují velké a drahé lodě a chtějí využít benevolence v jejich legislativě. Nás proletáře, co sní o malých lodičkách, nebo kupují staré vraky, ale šetří.

Tudíž poučení pro všechny - 1/ buď kupovat a přihlašovat nové lodě do 24,6 stopy, nebo velké lodě nad 10 let od prvního uvedení do provozu
2/ nespoléhat na google a jiné překladače, neb to je cesta do pekel, zvláště když se jedná o úřední záležitosti, a obrátit se na někoho gramotného v daném jazyce a je jedno, jestli je to angličtina, němčina, či francouzština, protože úředničina, či právničina jsou často tvrdým oříškem i pro ty gramotné.

Je nutné si zvážit, zda ta benevolence a absence úřednické buzerace vyváží u nových a velkých lodí tu jednorázovou daň. Pokud přihlašuji loď za několik milionů (možná i jen za jeden), tak to třeba stojí za to. Nevím. Při mých představách o lodi mých snů mi nehrozí ani těch 61,5€ a navíc jsem patriot, takže budu registrovat ve Francii, i přesto, že budu muset mít pro jednoho člena posádky záchranný vor a budu se muset nechat buzerovat pravidelnými kontrolami a po čase nákupem nového, i když ten starý bude nepoužitý. To u belgické vlajky zatím odpadá.

Ještě jen doplňuji podle toho dopisu co jsem dostal od Kanice: Pro utra lehká motorizovaná létací zařízení je daň stanovena jen na 619,-€, zatímco pro pro ostatní létací zařízení a pro nové rekreační jachty je je ten základ stanoven na těch 2 478,-€

A také, jak tu již několikrát bylo zmíněno, pokud bude potřeba pomoci s fráninou, jsem vám všem k dispozici.

Jean-Jacques

P.S.: Ještě jedna připomínka - dávejte si pozor na dobu splatnosti - "Echéance"; evropský byrokrat je velmi důsledný, pokud jde o peníze.
Naposledy upravil(a) Surcouf dne sob dub 28, 2012 2:49 pm, celkem upraveno 4 x.
Uživatelský avatar
Felix
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1805
Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
Reputace: 147
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Felix » čtv dub 26, 2012 10:07 pm

Když se ta belgická daň porovná s českými poplatky za vlajku, tak se asi pořád ta Belgie vyplatí i u zánovních mořských lodí, rozhodně u těch přes 12 metrů:

(kopíruji to jako CODE, abych nemusel upravovat formátování)

Kód: Vybrat vše

nařízení vlády 412/2000 Sb., o poplatku za právo plout pod státní vlajkou České republiky, § 2

                Výše poplatku pro námořní jachtu

Výše poplatku na 1 kalendářní rok činí pro námořní jachty,

a) jejichž délka trupu nepřesahuje 12 metrů
   1. s vymezenou oblastí povolené plavby I      3 000 Kč,
   2. s vymezenou oblastí povolené plavby II     3 000 Kč,
   3. s vymezenou oblastí povolené plavby III    2 500 Kč,
   4. s vymezenou oblastí povolené plavby IV    2 500 Kč,
   5. s vymezenou oblastí plavby V                 2 000 Kč;

b) jejichž délka trupu je 12 metrů a více
   1. s vymezenou oblastí povolené plavby I      6 000 Kč,
   2. s vymezenou oblastí povolené plavby II     6 000 Kč,
   3. s vymezenou oblastí povolené plavby III    5 000 Kč,
   4. s vymezenou oblastí povolené plavby IV    5 000 Kč,
   5. s vymezenou oblastí plavby V                 4 000 Kč.
Uživatelský avatar
dan
s/y Hannah
Příspěvky: 746
Registrován: ned úno 26, 2006 6:49 pm
Reputace: 2
Bydliště: Denia,Espana

Příspěvekod dan » čtv dub 26, 2012 10:34 pm

No tak ona se tahle registrace vyplati hlavne pro lidi co chteji mit vetsi lod natrvalo na mori. problemem je hlavne povinna technicka,kdy musis budto dovezt technika do k mori a zaplatit mu cestu bastu ubytko,cca 30 tisic,nebo nechat dopravit lod do Cech,tipuji tak padesat a vyse.
okopiroval jsem cenik velmi zname ceske firmy,bez nazvu at nedelam reklamu necemu s cim nesouhlasim,ale spoctete si sami co stoji takova prohlidka lode registrovane v Cechach treba ve Splitu..
Námořní jachty – ceník prohlídek 2012
01 LEDEN 2012
Ceník prohlídek námořních jachet v zahraničí - 2012
Ceník se vztahuje na námořní jachty délky trupu 2,5 – 24 m.

Délka jachty (m) Cena za 1m délky v Kč
2,5 – 24,0.................................................................... 950 Kč
Ceník prohlídek nových námořních jachet v zahraničí - 2012
Ceník se vztahuje na námořní jachty délky trupu 2,5 – 24 m.

Délka jachty (m) Cena za 1m délky v Kč
2,5 – 24,0............................................................... 500 Kč
Ceník prohlídek námořních jachet v ČR - 2012
Ceník se vztahuje na námořní jachty délky trupu 2,5 – 24 m.

Délka jachty (m) Cena v Kč
2,5 – 24,0 ..........................................................................750 Kč
Cestovní náklady v ČR - 5,-Kč / 1 km dojezd na místo prohlídky autem z Poděbrad.
Čas strávený na cestě – 100,-Kč/1 hod
Cestovní náklady v zahraničí – cena stanovena dohodou

vedle techle nakladu kazde ctryri roky plus platba za vlajku nevypada uz tech extra 50 tisic tak zle...mozna ze to podekovani bylo mysleno vazne... :)

Pokud chces mit lod na Orliku,mas k ni prives a jses ji schopen tahat za Patrolem tak jsou i schudnejsi cesty...s novou lodi se taky nemusis obavat pitomosti jako treba stari motoru atd.

Kazdemu jak vyhovuje..
Uživatelský avatar
klubko
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 116
Registrován: pát čer 15, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: s/y Janna
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod klubko » ned dub 29, 2012 2:04 am

dan píše:No tak ona se tahle registrace vyplati hlavne pro lidi co chteji mit vetsi lod natrvalo na mori. problemem je hlavne povinna technicka,kdy musis budto dovezt technika do k mori a zaplatit mu cestu bastu ubytko,cca 30 tisic,nebo nechat dopravit lod do Cech,tipuji tak padesat a vyse.
okopiroval jsem cenik velmi zname ceske firmy,bez nazvu at nedelam reklamu necemu s cim nesouhlasim,ale spoctete si sami co stoji takova prohlidka lode registrovane v Cechach treba ve Splitu..
Námořní jachty – ceník prohlídek 2012
01 LEDEN 2012
Ceník prohlídek námořních jachet v zahraničí - 2012
Ceník se vztahuje na námořní jachty délky trupu 2,5 – 24 m.

Délka jachty (m) Cena za 1m délky v Kč
2,5 – 24,0.................................................................... 950 Kč
Ceník prohlídek nových námořních jachet v zahraničí - 2012
Ceník se vztahuje na námořní jachty délky trupu 2,5 – 24 m.

Délka jachty (m) Cena za 1m délky v Kč
2,5 – 24,0............................................................... 500 Kč
Ceník prohlídek námořních jachet v ČR - 2012
Ceník se vztahuje na námořní jachty délky trupu 2,5 – 24 m.

Délka jachty (m) Cena v Kč
2,5 – 24,0 ..........................................................................750 Kč
Cestovní náklady v ČR - 5,-Kč / 1 km dojezd na místo prohlídky autem z Poděbrad.
Čas strávený na cestě – 100,-Kč/1 hod
Cestovní náklady v zahraničí – cena stanovena dohodou

vedle techle nakladu kazde ctryri roky plus platba za vlajku nevypada uz tech extra 50 tisic tak zle...mozna ze to podekovani bylo mysleno vazne... :)

Pokud chces mit lod na Orliku,mas k ni prives a jses ji schopen tahat za Patrolem tak jsou i schudnejsi cesty...s novou lodi se taky nemusis obavat pitomosti jako treba stari motoru atd.

Kazdemu jak vyhovuje..


Toto byl presne duvod, proc jsme se my museli s ceskou vlajkou rozloucit. Me osobne pripada povinna technicka kontrola na hlavu postavena. Kazdy z nas prece na more vyrazi, aby nekam dojel a ne aby se tam utopil...
Uživatelský avatar
petulkam
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 2
Registrován: pát kvě 11, 2012 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod petulkam » pát kvě 11, 2012 8:01 pm

Ahoj všem,

celé jsem to tu prošla, ale náš případ se nějak nepodobá. :( Máme problém s tím, že v odhlášce i v kupní smlouvě k lodi máme jiný motor, než chceme přihlásit. Zajímalo by mě tedy, jestli je potřeba poslat i kupní smlouvu k motoru, nebo jestli nabytí motoru oni neřeší? A taky jestli je potřeba jim poslat nějaké papíry od motoru, nebo stačí jen ta kupní smlouva?

Prosím všechny zkušené o rady a postřehy.. :good:
Uživatelský avatar
Felix
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1805
Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
Reputace: 147
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Felix » sob kvě 12, 2012 1:09 am

Belgičané, pokud mne paměť neklame, motor neřeší, tzn. nezapisují a neptají se na něj (bez záruky, v tuhle hodinu nemám sílu si to ověřit).
Uživatelský avatar
klubko
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 116
Registrován: pát čer 15, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: s/y Janna
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod klubko » sob kvě 12, 2012 1:18 am

petulkam píše:Ahoj všem,

celé jsem to tu prošla, ale náš případ se nějak nepodobá. :( Máme problém s tím, že v odhlášce i v kupní smlouvě k lodi máme jiný motor, než chceme přihlásit. Zajímalo by mě tedy, jestli je potřeba poslat i kupní smlouvu k motoru, nebo jestli nabytí motoru oni neřeší? A taky jestli je potřeba jim poslat nějaké papíry od motoru, nebo stačí jen ta kupní smlouva?

Prosím všechny zkušené o rady a postřehy.. :good:


Ja myslim, ze by je zmena motoru nemela zajimat. My jsme sice uz na kupni smlouve meli novy motor, ale v registru byl stary. Nikdo ani nemrknul. Hodne stesti!
Uživatelský avatar
petulkam
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 2
Registrován: pát kvě 11, 2012 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod petulkam » úte kvě 15, 2012 7:30 am

Tak supr.. jsem klidnější! Máme vše hotovo, ještě zaplatíme a posíláme.. modlim se!
Taky doufám, že budou stačit smlouvy bez ověření podpisů..
anty
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 44
Registrován: úte úno 27, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod anty » pát čer 08, 2012 4:40 pm

Ahoj Petulkam jak ste dopadli stou registraci lode v Belgii s tým motorem ? po mne chtějí doklad o s hode CE k motoru
anty
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 44
Registrován: úte úno 27, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod anty » sob zář 01, 2012 6:03 pm

Ahoj .Chtel bych tady podekovat Všem, ale hlavné Surcofovi za ochotnou pomoc při překladu a registraci plachetnice v Belgii, podle zde popsaného návodu.Ješte jednou ďekuji.
Uživatelský avatar
maxik1958
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2476
Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
Reputace: 24
Bydliště: PRAHA 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod maxik1958 » sob zář 01, 2012 6:22 pm

Pokud by jste někdo chtěl ještě registrovat loď v Belgii, nebo v Holandsku, mám tam sestřenici, je to rodilá mluvčí, a je ochotná to za mírný poplatek zařídit, zrovna tak pokud by jste potřebovali třeba při koupi lodě tlumočníka, dodělala teď školu (žurnalistiku) ale je bez práce. Jinak hovoří asi 6ti jazyky, nebo co.... :roll: já už se chystám si tam přihlásit člun, se kterým bych jinak nemohl jezdit, páč mám Crescenta ze 72ho roku. Registrace stojí 29,80 e, a je navěky, žádný technický, nic :P
Uživatelský avatar
david1972
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 171
Registrován: pát zář 02, 2011 2:00 am
Reputace: 2

Příspěvekod david1972 » sob zář 01, 2012 9:34 pm

Mám asi blbý dotaz, ale musí mít loď pod Belgickou vlajkou na přední části 10cm vysoké číslo registrace?

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host