Registrace lodi - výhody a navýhody
Moderátoři: vilma, windward, Pepa
Registrace lodi - výhody a navýhody
Ahoj. Přivezl jsem si z Polska plachetnici délky 6m. Volal jsem si na plavební správu ohledně registrace, řekli mi že to nebude problém, ale vzhledem k tomu že se jedná o starší rok výroby (1990), vystaví mi registraci s tím, že loď není určena k dalšímu prodeji v EU, což by v praxi znamenalo, že ji už nikdy nemůžu dál prodat. Loď jsem zatím nevážil, ale odhaduji váhu asi na 600 kg. K lodi jsou dvě kosatky, s menší kosatkou je plocha plachet 12 m tak uvažuji zda loď registrovat nebo ne. Prosím o radu jaké výhody a nevýhody plynou z registrace lodi.
s menší kosatkou.......
to je sice hezký, ale rozhodující je, kolik má daný typ lodě jako základní oplachtění v technicé specifikaci.
to co si tam pak dáš fyzicky už v podstatě nikoho nezajímá, nedokážu si představit že a jak by ti kdokoliv
přeměřoval prádlo. Takže ono to až tak o tvém rozhodnutí nebude, je to prostě daný.
Jinak výhody neregistrovat vidím pouze v tom, že nemusíš na technickou a nemusíš investovat do povinné
výbavy (např.bigle pumpa, záchranné prostředky.........)
ale nikdy tu loď nepojistíš, nevyjedeš s ní ven (teda asi vyjedeš,ale nevypluješ) atd.
Vím to, protože jsem si schválně před čtyřmy lety pořídil plachetku 5.95m délky,
11.96m2 plachet, bez motoru...... právě pro tu možnost neregistrovat, říkal jsem si
"šak na ní může aspoň jezdit každý i bez VMP, můžu ji každému půjčit, všechno bude jednodušší...."
ovšem nebyla to pravda, stejně jsem zjistil, že jsem ochotný svou loď svěřit tak max. 1-2 konkrétním lidem
a to jsou staří mořští vlkové.
No kdybych si dnes mohl vybrat, tak jedině registrovanou, nebo registrovatelnou loď.
Takže moje rada na závěr:
1. jestli jsi si koupil loď jako investici, tak ji zase hned prodej
2. jestli je to vášeň pro jachting, tak zaregistruj, problém řeš až nastane (za pět let to může být zase jinak, zákony....)
a hlavně plachti, pluj a prostě si to užívej!!!!!!!!!!!!
P.S.: myslím, že kažý z nas tu na fóru někdy koupil něco(kolem lodí), o čem,třeba až časem zjistil,
že je to v podstatě dále neprodejná záležitost (mě nevyjímaje) i přesto mi moje lodička přinesla
spoustu úžasných zážitků, zkušeností a přátel. A slovy klasika:votom to je
edit: překlep
to je sice hezký, ale rozhodující je, kolik má daný typ lodě jako základní oplachtění v technicé specifikaci.
to co si tam pak dáš fyzicky už v podstatě nikoho nezajímá, nedokážu si představit že a jak by ti kdokoliv
přeměřoval prádlo. Takže ono to až tak o tvém rozhodnutí nebude, je to prostě daný.
Jinak výhody neregistrovat vidím pouze v tom, že nemusíš na technickou a nemusíš investovat do povinné
výbavy (např.bigle pumpa, záchranné prostředky.........)
ale nikdy tu loď nepojistíš, nevyjedeš s ní ven (teda asi vyjedeš,ale nevypluješ) atd.
Vím to, protože jsem si schválně před čtyřmy lety pořídil plachetku 5.95m délky,
11.96m2 plachet, bez motoru...... právě pro tu možnost neregistrovat, říkal jsem si
"šak na ní může aspoň jezdit každý i bez VMP, můžu ji každému půjčit, všechno bude jednodušší...."
ovšem nebyla to pravda, stejně jsem zjistil, že jsem ochotný svou loď svěřit tak max. 1-2 konkrétním lidem
a to jsou staří mořští vlkové.
No kdybych si dnes mohl vybrat, tak jedině registrovanou, nebo registrovatelnou loď.
Takže moje rada na závěr:
1. jestli jsi si koupil loď jako investici, tak ji zase hned prodej
2. jestli je to vášeň pro jachting, tak zaregistruj, problém řeš až nastane (za pět let to může být zase jinak, zákony....)
a hlavně plachti, pluj a prostě si to užívej!!!!!!!!!!!!
P.S.: myslím, že kažý z nas tu na fóru někdy koupil něco(kolem lodí), o čem,třeba až časem zjistil,
že je to v podstatě dále neprodejná záležitost (mě nevyjímaje) i přesto mi moje lodička přinesla
spoustu úžasných zážitků, zkušeností a přátel. A slovy klasika:votom to je
edit: překlep
- Libor
- bez hodnocení
- Příspěvky: 9360
- Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
- Reputace: 192
- Kontaktovat uživatele:
To si musíš rozhodnout sám....
Vše má své pro a proti.
Ale s tím prodejem...to bys mohl tady trochu více číst.....
Třeba tady modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=3413&start=all
někdo uvádí, že to omezení je na 5 let... Jistě to najdeš i na stránkách SPS
Řekl bych že se jedná o klasické lobby zájmové skupiny, aby se tady moc neobchodovalo s ojetinami....
Vše má své pro a proti.
Ale s tím prodejem...to bys mohl tady trochu více číst.....
Třeba tady modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=3413&start=all
někdo uvádí, že to omezení je na 5 let... Jistě to najdeš i na stránkách SPS
Řekl bych že se jedná o klasické lobby zájmové skupiny, aby se tady moc neobchodovalo s ojetinami....
- bialuci
- návštěvník fóra

- Příspěvky: 30
- Registrován: úte čer 29, 2010 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Liberec
Dobrý den, pánové.
Toto je moje první zapojení se do diskusí na tomto serveru, i když si čtu příspěvky nějaký ten čas. Myslel jsem, že začnu s dotazy až při opravě mé lodičky ale mám dotaz na toto téma.
Mám 4,5m dlouhou plachetničku s 6m stěžněm, nebo ji můžu používat jako pramici s veslama a nebo na ní můžu přidělat motor větorek. Fotky budou, až se pustím do oprav.
Na provoz nepotřebuju VMP, nicméně jsem si ho udělal.
Má představa byla taková, že loďku naložím za auto a odvezu ji třeba do německa (Berzdorfer see) nebo třeba i do Chorvatska. Nebude v tom problém? Musím loďku nějk pojistit při provozování v zahraničí?...
Toto je moje první zapojení se do diskusí na tomto serveru, i když si čtu příspěvky nějaký ten čas. Myslel jsem, že začnu s dotazy až při opravě mé lodičky ale mám dotaz na toto téma.
Mám 4,5m dlouhou plachetničku s 6m stěžněm, nebo ji můžu používat jako pramici s veslama a nebo na ní můžu přidělat motor větorek. Fotky budou, až se pustím do oprav.
Na provoz nepotřebuju VMP, nicméně jsem si ho udělal.
Má představa byla taková, že loďku naložím za auto a odvezu ji třeba do německa (Berzdorfer see) nebo třeba i do Chorvatska. Nebude v tom problém? Musím loďku nějk pojistit při provozování v zahraničí?...
- bokal
- aktívní jachtař

- Příspěvky: 528
- Registrován: ned dub 13, 2008 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Třinec
Je tady mnoho nářku nad tím, že podle současných pravidel pro registraci lodí mohu sice loď zaregistrovat, ale nemohu ji už prodat. Rozumím tomu tak, že ji už nelze přeregistrovat na nového majitele v česku.
Ale tenhle "geniální " předpis je jen v ČR, takže není problém loď ve chvíli, kdy už mi nevyhovuje prodat někomu z okolních států. Tam nemají takové lobisty a blbé zákony, motory mohou mít třeba 50 let a nic se neděje.
Takže dám inzerát v polsku, německu apod a je to. javascript:emoticon(':)')
Ale tenhle "geniální " předpis je jen v ČR, takže není problém loď ve chvíli, kdy už mi nevyhovuje prodat někomu z okolních států. Tam nemají takové lobisty a blbé zákony, motory mohou mít třeba 50 let a nic se neděje.
Takže dám inzerát v polsku, německu apod a je to. javascript:emoticon(':)')
Ahoj mám dotaz pořídil jsem si gumák WIKING KOMET 410 GTS
mám pouze kupní smlouvu , ani navím rok výroby
délka 4,1 m šíře 1,9 m , lze instalovat závěsný motor do 70 koní
Řeším ted následující :
a , Udělám si VMP a pořídím k tomu nějaký motor cca 40 koní - ale nevím co vše to ktomu potřebuji ( certifikát k lodi , prohlášení o shodě ......... ???? )
jak pak probíhá registrace lodi ????
b , udělám si VMP a dám motor 15 HP ale přiškrcený na 5 koní ( s certifikátem )
a pokud to pujde zase jej otevřu na 15 HP ( jak probíhají kontroly na vodě ?? )
c, ( pokud vše bude komplikované )pořídím pouze 5 hp motor - ale to bych nerad se pouze coural po Orlíku s 5 - ti konákem
Předem děkuji za názory Radek
mám pouze kupní smlouvu , ani navím rok výroby
délka 4,1 m šíře 1,9 m , lze instalovat závěsný motor do 70 koní
Řeším ted následující :
a , Udělám si VMP a pořídím k tomu nějaký motor cca 40 koní - ale nevím co vše to ktomu potřebuji ( certifikát k lodi , prohlášení o shodě ......... ???? )
jak pak probíhá registrace lodi ????
b , udělám si VMP a dám motor 15 HP ale přiškrcený na 5 koní ( s certifikátem )
a pokud to pujde zase jej otevřu na 15 HP ( jak probíhají kontroly na vodě ?? )
c, ( pokud vše bude komplikované )pořídím pouze 5 hp motor - ale to bych nerad se pouze coural po Orlíku s 5 - ti konákem
Předem děkuji za názory Radek
- Ozzie
- zkušený harcovník

- Příspěvky: 1983
- Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
- Reputace: 42
- Bydliště: pri Malom Dunaji
Tieto otázky si mal položiť pred kúpou. K registrácii potrebuješ odhlásený lodný list keď je to z EU, alebo certifikát CE. Asi nemáš ani jeden. Doporučujem Ti pozorne prečítať vlákná o tejto tematike, lebo vypisuješ tu samé somariny. Ktorý 15 HP motor sa dá "priškrtiť na 5 HP??? Podľa mňa Ti ostáva jedine varianta "C"
- Denis
- zkušený harcovník

- Příspěvky: 7512
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 154
- Bydliště: Bratislava
Potrebuješ kúpnu zmluvu potvrdenú notárom, teda overený podpis predávajúceho a potvrdenie o odhlásení gumáku z evidencie. Potom sa dá bez problému prihlásiť na SPS, samozrejme za predpokladu že motor čo k tomu dodáš bude spĺňať literu zákona. Wiking robili z hipalonu. To si mal fakt o to zaujímať skorej ako si to dovliekol domov. Asi to bude dobrá šunka, keď to chceš reparovať. Myslím že s tým 5HP motorom to budeš mať najjednoduchšie a aspoň im tam na Orlíku nebudeš hučať s veteránom.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti



