Neregistrovaná loď pod cizí státní vlajkou v našich vodách

Vše co souvisí s předpisy kolem plavby a technickou dokumentací lodí, včetně jejich regisdtrace. Přepravy lodí. Technickými prostředky pro dopravu lodí. Dále pojištění lodí, přívěsů, osob atd.

Moderátoři: Pepa, windward, vilma

Uživatelský avatar
maxik1958
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2496
Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
Reputace: 28
Bydliště: PRAHA 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod maxik1958 » pon lis 25, 2013 4:53 pm

Na motorovou loď s rychlostí větší než 25 km, potřebuješ registraci i v Holandsku, ale stačí ti sladkovodní registrace za 30e, na skoro každé holandské poště, musíš se ovšem dostavit osobně, a doklady Ti přijdou poštou na udanou adresu, toť vše! Velmi prosté :roll:
Uživatelský avatar
suerte
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 9
Registrován: ned lis 05, 2006 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod suerte » pon lis 25, 2013 10:53 pm

Koupil jsem loď (14 m), je registrovaná momentálně v Německu, potřebuji poradit, kde ji zeregistrovat kromě Česka, Slovenska a Chorvatska. Co třeba Itálie? Nebo někde jinde?
Uživatelský avatar
tkruska
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 551
Registrován: ned kvě 28, 2006 11:00 am
Reputace: 18
Bydliště: Phobos 21 - Sole Mio

Příspěvekod tkruska » úte lis 26, 2013 3:39 pm

Zrovna si o volne chvili studuju zakony CR :) a narazil jsem na tento 114/1995 Sb:

§ 30

Provoz zahraničního plavidla

(1) Zahraniční plavidlo může být na vodních cestách České republiky provozováno jen na základě povolení k provozu, pokud mezinárodní smlouva, kterou je Česká republika vázána, nestanoví jinak. Za zahraniční plavidlo se nepovažuje plavidlo, k němuž bylo vydáno lodní osvědčení nebo jiný obdobný doklad jiným členským státem Evropské unie nebo jiným státem tvořícím Evropský hospodářský prostor.

(2) O vydání povolení k provozu rozhoduje plavební úřad. Podmínkou vydání povolení k provozu je prokázání pojištění odpovědnosti z provozu provozovatele zahraničního plavidla. Povolení k provozu vydá plavební úřad na základě lodních listin zahraničního plavidla, pokud je z nich zřejmé, že technický stav plavidla odpovídá podmínkám způsobilosti stanoveným tímto zákonem. V případě, že technický stav zahraničního plavidla neodpovídá těmto podmínkám, vydá plavební úřad povolení k provozu na základě prohlídky, kterou ověří technickou a provozní způsobilost zahraničního plavidla.

(3) Ustanovení odstavců 1 a 2 se nevztahují na zahraniční malé plavidlo provozované zahraniční osobou k rekreační plavbě v České republice.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2383
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » úte lis 26, 2013 8:07 pm

Tak je to prosté. Stačí změnit státní občanství na jiné a vzdát se toho českého.

Pořád dokola. Někdo poblázněn "super" cenou za starý vrak, který koupí a teprve potom hledá jak očurat zdejší předpisy. Ne že bych mu to
nepřál, nebo záviděl ale průměrně inteligentní člověk většinou postupuje obráceně.
Uživatelský avatar
maxik1958
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2496
Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
Reputace: 28
Bydliště: PRAHA 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod maxik1958 » úte lis 26, 2013 8:33 pm

Problém je že žádný jiný stát RU, možná i na světě nemá tak dementní legislativu, kterou stejně prosadila loby,příkladně, v Německu žádný papíry k přihlášení nepotřebuješ(pokud jsi Němec) Nějaký omezení stáří motoru? Nexistuje, Nějaký CE, na motor? Co toj e? Na co potřebujete odhlášku z registru? Bez ní mi loď nepřihlásí :roll: Proboha proč? Já mám v Německých dokladech od mojí lodi v kolonce motor napsáno: zabudovaný. :) A jinak to úřad nezajímá, A to jsou Němci, kteří ve všem musí mít pořádek. Když jsem prvně šel na plavební úřad pro odhlášku, tak nechápali co potřebuji,a proč. :cry: Darmo mluvit. tak se nediv že se lidi snaží takové diktatuře vyhnout, je to stejný jako s daněma, čím složitější, tím se to každej snaží ožulit, kdyby to bylo : Máš příjem tolik,a tolik, zaplať tolik, nikomu se nevyplatí se s tím pracně podvádět ( pokud po tobě nebudou chtít 50% :gun: )Všichni odborníci na to poukazují, a stejně jo je na lejno :lol: A stejně je to s předpisama na vodě, čím složitější přihlášení, tím víc lodí se hlásí jinde, proč ne? Nechat se omezovat? PROČ ????
Uživatelský avatar
ixxo47
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 39
Registrován: pon říj 28, 2013 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod ixxo47 » pát lis 29, 2013 3:33 pm

Ak máte chuť si to preložiť je to celkom obšírna informácia
Registration in the official Dutch B-Ships Register (inland vessels, ex professional vessels and yachts).

This Register is also open for foreigners sailing around on European inland waters and if you wish you can sail as foreigner under the Dutch flag and you have, according to the Act of Mannheim rules, free access to all inland waters without any problem. (Off course you must have the right licence as a captain, according to the EU legislation).

In the Netherlands is no mandatory registration for pleasure crafts, so when your craft has a displacement/loading capacity of less than 10 m³ (this is total tanks capacity + total berths on board witch are counted for 100 kg each + ballast weight) registration for your inland vessel is not necessary but you are free to do so. For ex professional vessels rebuilt till "Living on Board" vessel and with a displacement/loading capacity more than 10 m³ is registration an obligation.

Ownership
It is good to know that registration gives you unconditional juridical ownership, even when your craft is stolen and sold several times!


Dutch B-Register broker
A lot of vessels of this kind sailing or lying in the UK or on the continent are still in the Dutch B-Register, sometimes still on the name of a previous owner, so you are not the juridical owner. When you send us an email with the branding number we look in the computer of the Register and are able to tell you how the ownership is registered. Mostly we can arrange the transcript on your name in the Register.

In our company Mr. Sander Doeve is declared competent by the Dutch Ministry of Justice, to register, transcribe or delete in the B-Register, even we able to see if there is a mortgage on a craft.


Who can register
Registration is possible for every private person, doesn't matter in which country you live or where the craft is lying. Mostly it is not necessary that the owner comes to the Netherlands. It can happen normally by post or by email. Branding of the registration number can mostly also happen in an other country.


Questions?
You can always get in contact with us, by phone or by email. We will give you a quote what it will cost when you hire us in this registration matter.

Link http://www.doevemakelaar.nl/en/registration-of-ships
david
moderátor
Příspěvky: 5328
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 151
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » pát lis 29, 2013 4:16 pm

takhle to vypadá hodně jednouduchý. až moc? taky nepíše co za to.
Uživatelský avatar
ixxo47
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 39
Registrován: pon říj 28, 2013 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod ixxo47 » pát lis 29, 2013 4:45 pm

Môžeš im poslať dotaz, je to na ich webe dolu pod textom, týkajúcim sa registrácie.
dedko
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 869
Registrován: pát pro 03, 2010 1:00 am
Reputace: 18
Bydliště: Hrušovská Zdrž

Příspěvekod dedko » pát lis 29, 2013 4:54 pm

David, presne to tak bolo v mojom prípade. Rýchlo a jednoducho...
V Holandsku sme boli s ixxom ťýžden a kým sme prišli domou už nás čakal mail že je to vybavené...

Za registráciu lode 22 euro ...(predošlý majiteľ ju registroval)

Obrázek

A prepis ma vyšla na 50,80 Eura.
Nemuselo sa nikam chodiť, mne to vybavoval v Holandsku (hafenmaister - broker) všetko cez mail...

Obrázek
david
moderátor
Příspěvky: 5328
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 151
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » pát lis 29, 2013 9:11 pm

citace z vyhlášky: Za zahraniční plavidlo se nepovažuje plavidlo, k němuž bylo vydáno lodní osvědčení nebo jiný obdobný doklad jiným členským státem Evropské unie nebo jiným státem tvořícím Evropský hospodářský prostor.


a teď hloupá otázka: je osvědčení o registraci v NL na úrovní lodního osvědčení, případně je to "obdobný doklad" ???
Uživatelský avatar
geus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1819
Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
Reputace: 27
Bydliště: Ústí-Brná

Příspěvekod geus » pát lis 29, 2013 9:38 pm

přesně nad tím jsem si lámal hlavu. mě se zdálo jako by si dvě věci v těch citacích odporovali.
Uživatelský avatar
maxik1958
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2496
Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
Reputace: 28
Bydliště: PRAHA 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod maxik1958 » sob lis 30, 2013 10:13 am

Na můj dotaz na toto téma byla odpověď,, ano,, :)
Uživatelský avatar
MartinB
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1069
Registrován: čtv led 19, 2006 8:02 pm
Reputace: 71
Bydliště: Praha

Příspěvekod MartinB » sob lis 30, 2013 6:45 pm

maxik1958 píše:Na můj dotaz na toto téma byla odpověď,, ano,, :)


Ahoj Maxiku
Jak se dá rozumět Tebou získanému ,,ano,,
Koho a na co jsi se ptal.
prosím neber to jako nemístnou narážku, ale vzhledem, že není přesně napsáno, mohlo by Tvé ,,ano,,vyloženo všelijak
Uživatelský avatar
maxik1958
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2496
Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
Reputace: 28
Bydliště: PRAHA 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod maxik1958 » sob lis 30, 2013 8:19 pm

Ministerstvo dopravy, ale novela zákona ještě stejně není schválena, takž nakonec může být všechno jinak, ale podle toho, že některý lidi z PS mají lodě registrované v Holandsku......... :?
Uživatelský avatar
Felix
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1805
Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
Reputace: 148
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Felix » pon pro 02, 2013 11:17 pm

[quote="david je osvědčení o registraci v NL na úrovní lodního osvědčení, případně je to "obdobný doklad" ???[/quote]

Ano, je. Jde o téma dávno a široce řešené již u námořních lodí, pro vnitrozemské lodě se pravidla tvořila hlavně po první světové válce spolu s dohodami o mezinárodním statutu evropských řek (Rýnská, Dunajská a Labská akta). Kdo má zájem, najde k tomu bohatou sbírku mezinárodních smluv a dohod, počínaje komisemi vítězných mocností první války přes OSN, EHS až po EU. S dovolením pouze shrnu výsledek:
státy EU považují zápis plavidla do evidence (rejstříku) kteréhokoliv z nich za dostatečný doklad způsobilosti k provozu (podobně jako u silničních dopravních prostředků).

Pokud si ovšem předpisy přečtete důkladně, zjistíte, že ani plavidlo plující pod zahraniční vlajkou není vyňato z působnosti českých technických předpisů, takže třeba pro přívěsný motor takového plavidla v českých vodách platí omezení do 25 let stáří, na plynové vedení v lodi musí být platná revize atd., atd.
david
moderátor
Příspěvky: 5328
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 151
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » úte pro 03, 2013 12:02 am

felixi, tomu rozumím - plyn, stáří motoru - sice míň, protože se běžně uznávají rozdíly v předpisech, ale budiž. Ale technickou v představě SPS mít teda nemusím?

ptám se opět polopatě, ať to je jasný

dík za odpověď

d.
Uživatelský avatar
Felix
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1805
Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
Reputace: 148
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Felix » úte pro 03, 2013 4:10 am

Pokusím se také polopaticky:

1) plavidlo pod vlajkou jiného státu EU než ČR nemusí mít českou technickou, ale musí mít "lodní osvědčení nebo jiný obdobný doklad vydaný členským státem Evropské unie nebo jiným státem tvořícím Evropský hospodářský prostor," aby nebylo považováno za zahraniční a nemuselo mít k provozu v ČR zvláštní povolení. Je pravděpodobné, že když se u nás přemnoží lodě českých majitelů pod holandskou či belgickou vlajkou, začnou údové úřední moci bazírovat na slovech "lodní osvědčení nebo jiný obdobný doklad," jelikož tyhle lodě, ač řádně registrované v rejstřících svých zemí, žádné "osvědčení" nemají, protože jejich země žádný papír s nadpisem "lodní osvědčení" nejen nepožadují, ale ani nevydávají. (Teď se na tom začínají točit v bruseli a připravují eurounijní směrnici o technických požadavcích na rekreační plavidla)

2) bez ohledu na to, zda od země své vlajky plavidlo má či nemá "lodní osvědčení nebo jiný obdobný doklad," musí při plavbě po vodách ČR splňovat po technické stránce vše, co je pro plavidla v ČR předepsáno a kterýkoliv oprávněný orgán to může kdykoliv kontrolovat.
Uživatelský avatar
Josef
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 397
Registrován: pon lis 06, 2006 1:00 am
Reputace: 3
Bydliště: Chomutov,ČR

Příspěvekod Josef » úte pro 03, 2013 6:00 am

Felixi. to by znamenalo, že loď registrovaná jinde v EU než v ČR musí tedy být v řádném technickém stavu vyžadující naše předpisy, ale nemusí mít lodní osvědčení. SPS si při namátkové kontrole může tedy takovou loď akorát prohlédnout jestli je v pořádku a má předepsané vybavení.
Uživatelský avatar
Felix
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1805
Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
Reputace: 148
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Felix » úte pro 03, 2013 6:10 am

Josef píše:Felixi. to by znamenalo, že loď registrovaná jinde v EU než v ČR musí tedy být v řádném technickém stavu vyžadující naše předpisy, ale nemusí mít lodní osvědčení. SPS si při namátkové kontrole může tedy takovou loď akorát prohlédnout jestli je v pořádku a má předepsané vybavení.


Ehm... Je tam výslovně napsáno, že buď musí mít lodní osvědčení ze země vlajky, nebo povolení k plavbě od SPS. A aby to nebylo tak jednoduché, tak se to nevztahuje na rekreační plavidla :mad:
Uživatelský avatar
maxik1958
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2496
Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
Reputace: 28
Bydliště: PRAHA 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod maxik1958 » úte pro 03, 2013 1:03 pm

Felix Pokud si ovšem předpisy přečtete důkladně, zjistíte, že ani plavidlo plující pod zahraniční vlajkou není vyňato z působnosti českých technických předpisů, Můžeš mi prosím Tě dát odkaz kde to je psáno? Po rozhovoru s PS mi bylo řečeno, že u cizí (rozuměj ne české) lodi je stáří motoru nezajímá, pokud je motor zapsaný v lodním osbědčení :?
Uživatelský avatar
Felix
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1805
Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
Reputace: 148
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Felix » stř pro 04, 2013 12:45 am

maxik1958 píše:Můžeš mi prosím Tě dát odkaz kde to je psáno? Po rozhovoru s PS mi bylo řečeno, že u cizí (rozuměj ne české) lodi je stáří motoru nezajímá, pokud je motor zapsaný v lodním osbědčení :?


Přesně řečeno, ono to není napsáno, nýbrž NEnapsáno: nikde v předpisech není řečeno, že lodě pod cizí vlajkou mají výjimku a předpisy o způsobilosti pro plavbu v českých vodách se na ně nevztahují. To, co Ti řekli na SPS, je popis reálné praxe, která se ovšem může kdykoliv změnit (cizincům silniční Policie také obvykle nekontroluje třeba expirační doby materiálu v lékárničce, ale pokud by se policejní úd rozhodl prudit, klidně to zkontrolovat může - předpis platí pro všechna auta na českých silnicích, bez ohledu na to, ze kterého státu jsou).
Uživatelský avatar
Viky_CZ
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2128
Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
Reputace: 30
Bydliště: Tynec n/L
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Viky_CZ » stř pro 04, 2013 6:22 am

U aut by mela platit jakasi Videnska dohoda která říká, ze auto registrovany v jiny zemi (snad v EU) musí splnovat jen technicky podmínky v zemi registrace, prestoze se vyda do zahranici. Jeji aplikace je v nekterych zemich poněkud pochybna, pokud vim.
Je mozny ze pro lode existuje podobny nadnarodni predpis? (Logicky by to pak v nasich byt napsany asi nemuselo, z hlediska nadrazenosti predpisu EU kde nelze narodni aplikovat.)
Uživatelský avatar
Felix
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1805
Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
Reputace: 148
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Felix » stř pro 04, 2013 7:29 am

U lodí je těch dohod sbírka, ale týkají se "velkých" plavidel, nikoliv rekreačních.
Uživatelský avatar
maxik1958
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2496
Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
Reputace: 28
Bydliště: PRAHA 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod maxik1958 » stř pro 04, 2013 8:15 am

Je tu ovšem dohoda o volné plavbě, ne? :)
Uživatelský avatar
Clouseau
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 388
Registrován: čtv zář 19, 2013 2:00 am
Reputace: 16
Bydliště: Brandýs nad Labem

Re: Neregistrovaná loď pod cizí státní vlajkou v našich vodách

Příspěvekod Clouseau » sob zář 30, 2017 10:05 am

Rád bych se na něco zeptal.
Jak je to tedy s rekreačním plavidlem, které se bude plavit v našich vodách (Vltava ),
bude mít českého majitele, ale bude zaregistrováno v jiné zemi EU (Polsko )?
Co se na něj vztahuje a co nevztahuje?

Děkuji.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti