Námořní úřad ČR

Vše co souvisí s předpisy kolem plavby a technickou dokumentací lodí, včetně jejich regisdtrace. Přepravy lodí. Technickými prostředky pro dopravu lodí. Dále pojištění lodí, přívěsů, osob atd.

Moderátoři: Pepa, windward, vilma

Uživatelský avatar
sklenar_jakub
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 397
Registrován: pon bře 22, 2010 1:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Námořní úřad ČR

Příspěvekod sklenar_jakub » čtv led 02, 2014 6:23 pm

Zdravím všechny diskutující na jachting.info,

rád bych založil vlákno týkající se instituce NÚČR.
Co by bylo dobré změnit, co by mohlo fungovat lépe, co se Vám nelíbí, atd.
Je tu mnoho oblastí, které spadají do kompetence našeho úřadu, v některých vláknech se diskutuje registrace lodí nebo třeba licence apod. Rád bych tyto připomínky nějak ucelil, sjednotil v jednom vlákně a slušné efektivní formě.

Jelikož se na moři nevěnuji jen a pouze jachtingu, tak bych za sebe poznamenal, že se mi nelíbí legislativa a zákon o námořní plavě obecně, díky čemu asi také český námořní rejstřík zeje prázdnotou, nepočítajíce námořní jachty.

JS

témata: (upravená část)

1) Nepřehledné www - prakticky žádné www, jedná se o portál mdčr, neaktuální informace.
2) Registrace plavidel a náhled do rejstříku přes web
3) Výše registračních poplatků - odrazují od registrace?
4) Předpisy ohledně PV jachet - přehnané, nesmyslné?
5) Omezení v průkazech - vnitrozemská země přemrštěné požadavky v porovnání s nám.velm.
Naposledy upravil(a) sklenar_jakub dne pon led 06, 2014 6:32 am, celkem upraveno 4 x.
martinptacek
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 626
Registrován: pon kvě 02, 2011 2:00 am
Reputace: 21

Příspěvekod martinptacek » čtv led 02, 2014 6:39 pm

Původně jsem psal jiný dotaz, ale tohle je víc k věci. Prošel jsem si stránky námořního úřadu a nejsem spokojen s jejich kvalitou. V podstatě to nejsou stránky ale jen soubor odkazů na dokumenty bez vnitřních odkazů. Webová prezentace nemusí být nijak obsáhlá. Představuji si to jako rozcestník pro profesní a soukromé účely. Kde bude další řazení podle toho co potřebuji. Nová registrace, změny, atd. Když bude potřeba doložit třeba technickou prohlídku u akreditované firmy, tak by tam mohl být odkaz na stránku kde je jejich seznam s kontakty. A v tomhle smyslu to udělat celé. Nakonec poplatky za daný úkon plus poplatky návazné, myslím roční. Teď jsem projel pár dokumentů a našel jsem roční poplatek za registraci 3000Kč to mě přijde jako vtip. Navíc povinná výbava mě taky dost odrazuje.
Uživatelský avatar
martin111
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 17
Registrován: pon říj 29, 2012 1:00 am
Reputace: 1

Příspěvekod martin111 » sob led 04, 2014 5:48 pm

1.Stránky jako státní instituce.......
2.Pokud není schopný NU uznat prohlídku holandského certifikovaného komisaře a nutí mě českého tak je to divné.
3.No takový poplatek za vlajku je fakt UNIKUM.Pokud budu čech tak těch 6000 tisíc nezaplatím z principu.A další poplatky jsou takové české - spíš vyšší...
4.Předpisy kapitána nedělají a české školicí autority jsou až na vzácné vyjímky nic moc,a pokud je v předpisech moc balastu tak to není dobré.Pokud se podívám na RYA a na české je jasné co si vyberu.

Moje zkušenost je registrace v Holandsku a na Slovensku,a tam to je bez problémů,úřad by měl sloužit a ne škodit.
V ideálním případě zavřít a začít s jinými lidmi nanovo,ale to asi nepůjde :)
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 8882
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 130
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » pon led 06, 2014 12:55 pm

Zavřít a neobnovit! Vyhozené peníze a dobré koryto pro pár lidí.... Země bez moře a bez námořních lodí nepotřebuje námořní úřad.
Případnou legislativu tohoto se týkající myslím -mezinárodní smlouvy jako přístup k moři atd., ne evidence lodí, školení a zkoušení skiperů...) lze převést na ministerstvo zahraničí.

Agendu pro pár rekreačních lodí evidovaných v ČR v pohodě zvládne SPS, včetně legislativy kolem průkazů. Už to tu takto nějak dříve bylo, stačí obnovit cca původní stav.....
Uživatelský avatar
err_
bez hodnocení
Příspěvky: 2405
Registrován: ned črc 14, 2013 2:00 am
Reputace: 154

Příspěvekod err_ » pon led 06, 2014 1:19 pm

Zdravím.
Mé doporučení zní - neptat se, zkusit to. První, kdo si bude stěžovat na přílišnou složitost, nemožnost toho či onoho bude jistě rád, pokud s ním celý proces projdete. A pokud nejste masochysticky založení, mohlo by to dopomoci ke změně. Doufejme, že k lepšímu.

Jsem Čech, Moravák. Přes všechnu tu politickou špínu jsem na své češství hrdý, jsem patriot. Rád bych měl na své lodi českou vlajku. Ale po komplikacích s pokusem o registraci starší lodě, byť v dobrém technickém stavu, na úřadě v ČR, jsem to vzdal. Komisaře abych táhl a platil až do Holandska, platba za vlajku (i bych to dal, natolik jsem ji chtěl) a ostatní požadavky mě vedly k tomu, že jsem loď zaregistroval (rovněž za nemalé peníze = 595EUR) v Holandsku. Za vlajku jim nic už platit nebudu - a to jsem pro ně cizák. Registraci mám doživotně, žádné další technické.

Co dodat :-(
Uživatelský avatar
Felix
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1805
Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
Reputace: 148
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Felix » stř led 08, 2014 2:15 am

Česká republika NEMÁ Námořní úřad. Název se uchovává kvůli kompatibilitě mezinárodních smluv. Funkci Námořního úřadu plní (ovšem pouze ve vztahu k mezinárodním smlouvám) Ministerstvo dopravy. Zákon 61/2000 Sb., § 3.
Uživatelský avatar
rb
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 296
Registrován: sob pro 15, 2007 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Hostivice

Příspěvekod rb » stř led 08, 2014 11:10 am

Česká republika NEMÁ Námořní úřad. Název se uchovává kvůli kompatibilitě mezinárodních smluv. Funkci Námořního úřadu plní (ovšem pouze ve vztahu k mezinárodním smlouvám) Ministerstvo dopravy. Zákon 61/2000 Sb., § 3.

If it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck, then it probably is a duck. :mad:

Použitý zdroj:
Duck test. In: <i>Wikipedia: the free encyclopedia</i>
[online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2014-01-08].
Dostupné z: ttp://en.wikipedia.org/wiki/Duck_test
Uživatelský avatar
Jarda885
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1531
Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
Reputace: 74
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod Jarda885 » stř led 08, 2014 12:42 pm

Felixi,

jsi přesný v definici.
Nicméně sousloví "námořní úřad" se používá. Poměrně přesně vystihuje, o co jde. V češtině se používají běžně názvy, které neodpovídají přesně právnímu termínu. Myslím, že to není to na závadu.
Uživatelský avatar
Felix
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1805
Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
Reputace: 148
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Felix » stř led 08, 2014 3:29 pm

Dobrá, budu o něco epičtější:

kdyby Námořní úřad existoval, byla by to samostatná instituce, vykonávající pravomoc státu v dané oblasti - asi stejně, jako je výkonem pravomocí státu pověřena Státní plavební správa. Mělo by to dva důsledky:

na vyhrazeném pískovišti by byla suverénním pánem. Stát by do jejího rozhodování mohl zasahovat pouze výměnami ředitele. To by byla poměrně zásadní výhoda, protože v současnosti, kdy funkci NÚ vykonává ministerstvo, mluví do toho poměrně hodně úředníků a ti z nich, kteří o plavbě něco vědí, jsou v hierarchii rozhodovacích práv až úplně na konci a nemají, například, žádnou oficiální možnost připomínek, pokud jejich návrh změní třeba legislativní odbor ministerstva v nesmysl. Jako Námořní úřad, stojící mimo strukturu ministerstva, by toto právo měli (je těch výhod víc, uvádím jenom příklad);

samostatná organizace by potřebovala aparát pro vlastní fungování (personalistika, mzdy, legislativa...). Tento servis je v současnosti v paušálu ministerstva, jehož oddělení námořní plavby tak může mít pouhé čtyři zaměstnance.
Uživatelský avatar
Jarda885
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1531
Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
Reputace: 74
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod Jarda885 » stř led 08, 2014 6:35 pm

Felixi, souhlasím se všemi fakty, co jsi napsal.

Jestliže nás pan Jakub Sklenář vyzývá k návrhu témat, kterými by se mělo ministerstvo zabývat, je třeba to ocenit.
Zřejmě má možnost nějakým způsobem činnost instituce ovlivnit.

Z jeho příspěvků na JI a pár SZ, které jsme si vyměnili, jsem pochopil, že se jedná o profesinálního důstojníka, který má praxi na velkých obchodních lodích. Snaží nám amatérům porozumět a poradit. Měli bychom si toho vážit a nesnažit se jej odradit polemikou o názvu instituce (která nic neřeší).
Uživatelský avatar
sklenar_jakub
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 397
Registrován: pon bře 22, 2010 1:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod sklenar_jakub » stř led 08, 2014 6:39 pm

Zdravim,
rozhodne bych nic nerusil, i kdyz s nekteryma vytkama se da jen souhlasit. Ovsem vydavani napr. dokumentu STCW není uplně k zahození, rovněž i jiných dokumentů. jde o to vyjít vstříc klientum a delat to dobre. To co napsal Felix je pravda, i jisté omezení v tom vidím a svazané ruce taky. Ale je to vse o lidech a cilevedomosti. S korytama moc nesouhlasim, co v pripade ze by NUCR, byl institucí co udělá dobrou sluzbu, vydela penize treba registraci lodi (slovakum se podarilo ozivit registr obch. lodi, nedělali to zrovna idealne tak to dopadlo zle) navic i do rospoctu a vytvori treba i pracovní místa.

ODDĚLENÍ NÁMOŘNÍ PLAVBY, "námořní úřad"
Působí v oblasti zpracování věcných záměrů zákonů a prováděcích předpisů v oblasti námořní plavby, přípravy podkladů pro návrhy zákonů a zajištění jejich projednávání ve spolupráci s odborem legislativním.
Vykonává funkci námořního úřadu ČR. V rámci této funkce vede rejstřík námořních plavidel a námořních jachet.
Organizuje a provádí zkoušky jachtařů a posádek námořních lodí a vystavuje příslušná osvědčení.
Zajišťuje mezinárodní vztahy v námořní plavbě a zastupuje ČR v Mezinárodní námořní organizaci (IMO).

Pole pusobnosti je solidní
Uživatelský avatar
MartinB
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1084
Registrován: čtv led 19, 2006 8:02 pm
Reputace: 90
Bydliště: Praha

Příspěvekod MartinB » čtv led 09, 2014 12:51 am

Však taky "Pole solidní působnosti" bylo vytvořeno změnou zákona v roce 2002, kdy veškeré záležitosti okolo jachtařů byly převedeny z SPS na ministersvo, což bylo zřejmě důsledkem ztráty námořních lodí prodaných panem Koženým.
Bez tohoto opatření by to "Pole solidní působnosti" asi až tak solidní nebylo - námořní lodě fuč, zůstalo jen pár námořníků.
Mimochodem na SPS vše fungovalo tak jak má a to jak ohledně průkazu opravňujicích k plavbě tak registraci lodi (jak na sladké tak slané vodě, na sladké funguje dodnes). A navíc ten uřad měl (má) ony výhody suverennosti o kterých nahoře píše Felix.
To vše je všeobecný názor/dojem snad všech, kteří tuto dobu minulou ještě pamatuji.
Uživatelský avatar
sklenar_jakub
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 397
Registrován: pon bře 22, 2010 1:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod sklenar_jakub » čtv led 09, 2014 11:22 am

To je prave ten kamen urazu, ze ma vetsina jachtaru nejaky ukrivdeny pocit, ze jim namorni urad neco organizuje a hazi klacky pod nohy, a tim se tak nejak udrzuje nad vodou, jelikoz Vam registruje par jachet a vyda Vam par prukazek. Ano, mozna to takto je momentalne, treba ne uplne.

Pro profesionalni namorniky stale provadi rekneme dobre sluzby. Tak si nemyslim, ze likvidace je idealni reseni. "Nase" pole pusobnosti by melo vypadat asi trochu jinak a predevsim jinak ve sfere priorit. Jako prioritni bych videl predevsim zmenu legislativy, tak aby se mohli zacit registrovat namorni lode pod ceskou vlajkou a to rychle a bez problemu (je nutne opustit takovou tu nostalgickou atmosferu a premysleni, ze jsme kdysi davno meli nejake lode, ano meli, ted uz nemame a co?, to neni vubec duvod proto, aby byl rejstrik obchodnich lodi prazdny a tim padem namorni urad podle me skoro zbytecny).

Pokud jine staty byly schopny vytvorit podminky a registruji si lode v Evrope za rovně výhodných podmínek jako treba v Liberii, tak proc to nedokazat taky, chce to jen schopny kadr lidi (vse je o lidech), lehka uprava legislativy a trochu propagace. Pokud bude fungovat rejstrik, lode budou pravidelne kontrolovany/auditovany, tak abychom nepristali na black list jako Slovensko, vydavani STCW dokumentu bude flexibilni a ne jako momentalni stav, ze MLC konvence nejak minula urad a security predpisy jako kdyby se nas netykali a potom si namornici nemuzou doted udelat potrebne certifikaty, aby mohli nalodit na Solas lode. Pokud vyse popsane fungovalo, tak se muzeme bavit o schopne fungujicim namornim uradu, ale jen z poloviny, jelikoz ted by tu byl prostor pro jachtare.

Ano, az po tom vsem co se tyka velke namorni plavby a obchodnich lodi a profesionálních namorniku, to ovsem neznamena, ze by jachtari byli menecenni a delali se jim neprijemnosti nebo se jim hazely klacky pod nohy, sam jsem z poloviny jachtar. Prave z toho duvodu, ze jde "jen" o jachting a prakticky o sport nebo hobby nebo zabavu chcete-li, tak bych z vydavani opravneni, zkouseni jachtaru, registrovani jachet a vseho toho co se toci kolem sluzeb jachtarum, nedelal takovou strasnou vedu a bussiness.

Pokud je pravda, ze neuznavame tech, prohlidky napr. Holandska tak nevim jestli je vse v poradku, s povinnou praxi, vybavou a ruznymi omezenimi v prukazem, mi pripada, ze ukrivdeni jachtaru je mozna na miste. - bylo by treba overit

To co se tyka jachtaru by podle me melo byt mozne vyridit kompletne pres nejakou jednoduchou internetovou aplikaci, ne?

Abych to shrnul, pro zruseni bych rozhodne nebyl (mozna ne nyní), uzavre se tim instituce ktera ma alespon nejaky pootencial na registraci lodi a tim vytvoreni pracovnich mist. Kvuli zejicimu rejstriku se asi panove z uradu vic opreli do jachtaru a je to jejich hlavni pole pusobnosti a kvuli tomu to asi vypada, tak jak to vypada.

To je muj osobni nazor.

Verim, ze jen konstruktivni diskuse muze prinest nejake ovoce, to co psal Felix, jak jsem jiz poznamenal, je pravda, ovsem tak nejak to nic moc neprinasi. :?

JS
Uživatelský avatar
Felix
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1805
Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
Reputace: 148
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Felix » čtv led 09, 2014 11:39 am

ad Jarda885: Nemyslím si, že by bylo v mých silách Jakuba odradit od čehokoliv, pro co se rozhodne :) a hřeším i na to, že se osobně známe, takže vím, že lapidární formulaci, jež by mohla působit nevlídně a odpuzujícně, přijme jako úspornou formu sdělení.

Ohledně současné právní úpravy Námořního úřadu nejde, bohužel, o slovíčkaření. Posloužím dalším, reálným příkladem z praxe: suverénní a samostatně jednající Námořní úřad by nemusel mít problém se změnou doby platnosti jachtařských průkazů způsobilosti z omezené na doživotní. Mohl by takovou úpravu prosazovat a proti vůli ministerstva hájit třeba i na jednání parlamentního výboru při projednávání novely zákona.

Na ministerstvu, vykonávajícím funkci Námořního úřadu, však takový návrh prochází vnitřním připomínkovým řízením všech odborů, včetně ekonomického. Ekonomický odbor namítne, že to znamená ztrátu příjmů státního rozpočtu.

(Teď mne nechytejte za čísla, tahám je ze své paměti: cca 2000 držitelů "ministerských" papírů si je po pěti letech musí obnovovat za 50 Kč, každý v průměru čtyřikrát za život, což je nějakých 400 000 Kč za 20 let příjmu teoreticky. V praxi přijde zhruba 8 z 10 držitelů po termínu a zaplatí nikoliv 50, ale 500 Kč, takže se jedná prakticky asi o 3 100 000 Kč za 20 let, tj. o 155 000 ročně).

A to je problém, protože "dopad (de)regulace" v podobě snížení příjmů státu se musí "vypořádat." Ministr ho musí obhájit při projednávání návrhu novely ve vládě. Návrh zákona, ze kterého snížení státních příjmů vyplývá, pak jde v parlamentu nejen do oborově příslušného výboru, ale také automaticky do výboru hospodářského, kde ho musí navrhovatel (ministerstvo, v praxi zastoupené obvykle náměstkem) znovu obhájit. A to se také nikomu nechce.

Co se tedy stane: navrhovaná právní úprava se zamítne již ve vnitřním připomínkovém řízení a úředníci, kteří by pod hlavičkou Námořního úřadu mohli - a třeba i chtěli - tenhle nápad prosazovat, musí coby zaměstnanci ministerstva sklapnout a vzdát se ho.

Proto je důležité ve všech úvahách mít na vědomí, že ČR nemá samostatný a odborný Námořní úřad a že jeho pravomoci vykonává politicky řízený orgán státní správy.
lynx
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 3133
Registrován: pon říj 01, 2007 2:00 am
Reputace: 313
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod lynx » čtv led 09, 2014 12:02 pm

Příklad je to dobrý. Jen mě napadá, uměl-li by ekonomický odbor vyčíslit příjmy státního rozpočtu za situace, že se většina českých jachtařů na ministerské papíry vykašle a získá průkaz například v Chorvatsku, od RYA, ČANY nebo kdekoli jinde.
Omlouvám se za OT, vím, že tenhle povzdech souvisí s existencí a fungováním NÚ jen velmi volně.

L.
Uživatelský avatar
Jarda885
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1531
Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
Reputace: 74
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod Jarda885 » čtv led 09, 2014 12:02 pm

TO Felix a MartinB.

"Starou dobrou dobu" nepamatuji. Jsem námořní jachtař po roce 2000. Mám kamarády, kteří ji pamatují. Nevzpomínají na ni nijak v dobrém. Nezačal jsem na moři dříve, protože se mi to jevilo jako těžko dostupné.

Na všech výstavách, které jsem v Česku za tu dobu navštívil, jsem se zastavoval na stáncích jak SPS tak MDČR (pokud tam ještě měli stánek) a snažil se pochopit systém a způsob uvažování úředníka.

Na SPS lidé působili hrozně. Plachetnice je zbraň, její používání na českých vodách je třeba maximálně omezit (protože zakázat to nejde). Tento pocit jsem z nich měl.
Na stáncích MDČR byla argumentace vždy alespoň částečně logická.

Nemyslím, že by rozvoji českého námořního jachtingu jakýmkoliv způsobem byli ochotni přispět úředníci SPS (dnes se to jmenuje jinak, ale všichni víme co je SPS). Mají problémů na českých vodních cestách a plochách dost a moře je pro ně něco, co v Česku nemáme, tudíž řešit cokoliv kolem moře je něco navíc.
Na námořním úřadě jsou někteří lidé, kteří na moři strávili kus života.

Pokud je názor prezentovaný Felixem a MartinemB v tomto vlákně oficiálním názorem ČANY, pak je otázka, zda tato organizace zastupuje zájmy většiny námořních jachtařů v České republice. Majitelů lodí je dnes mezi námořními jachtaři menšina. Většina námořních jachtařů jsou čartraři, kteří si lodě půjčují na moři a české vodní cesty je moc nezajímají.

To bylo off topic, ale reakce na předešlé příspěvky, proto prosím moderátory nesmazat.
Toto vlákno je založeno pro zlepšení vztahu námořního úřadu s jachtaři. A to je přínos, za který je třeba jeho zakladateli poděkovat. A nadále se věnovat pozitívním námětům.
Uživatelský avatar
Jarda885
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1531
Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
Reputace: 74
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod Jarda885 » čtv led 09, 2014 12:15 pm

Pevně věřím, Felixi, že si nemyslíš, že by ředitel samostatného námořního úřadu mohl předkládat návrh zákonů nebo vyhlášek aniž by je musel projednat s legislitivci na ministerstvu dopravy.
Bývalý ředitel SPS přece byl odvolán zato, že chtěl prosadit něco, co se nelíbilo ministrovi dopravy.
Uživatelský avatar
Surcouf
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 483
Registrován: ned lis 23, 2008 1:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Praha

Příspěvekod Surcouf » čtv led 09, 2014 12:44 pm

Pokud Jakub je ochoten nějakým způsobem přispět k zlepšení pro rekreační jachting, měli bychom ho všemi silami podpořit. podle mého názoru je potřeba zodpovědným orgánům vysvětlit, že je nutno rozlišit a oddělit profesionální obchodní plavbu od rekreační a sportovní a že "zlidštění" pravidel pro rekreační plavbu přinese rozvoj celého navázaného komplexu hospodářských aktivit, což v konečném důsledku rozvojem zaměstnanosti přispěje k zvýšení státních příjmů.
Vzhledem k mentalitě českého byrokrata by možná byla nejschůdnější cesta prosazení změny legislativy a pravidel podle francouzského modelu, který je nyní přizpůsoben evropské legislativě a a pro rekreační plavbu uplatňuje samostatná pravidla jak z hlediska technických podmínek, registrací, tak i z hlediska průkazů oprávnění k plavbě. Není třeba nic nového vymýšlet, pouze přejmout již fungující ze zemí, kde rekreační plavba má velkou tradici a dobře funguje, a navíc by ten model mohl být podle mého názoru stravitelný i pro českého byrokrata. Pokud by byl zájem, mohu přispět výběrem, překladem a vhodnou "interpretací" francouzských předpisů.
Uživatelský avatar
Stanislav
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 493
Registrován: pát dub 25, 2008 2:00 am
Reputace: 33
Bydliště: moře

Příspěvekod Stanislav » čtv led 09, 2014 12:51 pm

Prosím aby jste nikdo nepodsouval na těchto stránkách, že je něco oficiálním názorem ČANY. Všichni diskutující se vyjadřují za sebe a pokud by se jednalo o stanovisko ČANY, bude to jasně uvedeno.
Stanislav Bílek
prezident ČANY

A teď za sebe
propracovat se k průkazu SPS 2.2 nebylo nic těžkého, ani finančně náročného, nebyla potřeba najímat různé "školitele". Pokud jsi Jardo v té době papíry neměl tak se prosím nevyjadřuj k tomu co neznáš.
Omlouvám se za OT

Česká republika nemá NÚ jak po pravdě uvedl Felix

Organizace která NÚ supluje je shrnuta ve vyjádření Jakuba.

Není co dodat, pokud se někdo nechcete za každou cenu hádat.

Ahoj
Uživatelský avatar
sklenar_jakub
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 397
Registrován: pon bře 22, 2010 1:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod sklenar_jakub » čtv led 09, 2014 12:55 pm

Presne tak, neni potreba vymyslet to co uz bylo davno vymysleno a praxi overeno, pouzit dobre fungujici modely z jinych zemi, nejen tykajici se jachtingu a vseho s tim spojeneho, certifikace etc. ale udelat prakticky to same i s namornim zakonem a legislativou tykajici se registraci obchodnich lodi, minimalne to pouzit jako solidni kopyto, ktere se lehce prizpusobi. Problemy s prosazenim jsou zrejme, ale mohou byt eliminovany diky dobrym vztahum zamestnancu MDCR a schopnosti se pochopit. Celou problematiku je potreba chapat jako celek, jako jedno kolo se kterym je potreba pootocit, ne tak ze budeme vse delat a vyrizovat hned "zadarmo", ztratime penize = ubytek statniho rozpoctu, jeste predtim nez budeme moci neco dobre a vyhodne zaregistrovat. Jedno je propojeno s druhym, zisk penez v jine sfere se muze projevit snizenim cen a vytvoremin lepsich podminek ve sfere druhe, potom je cely system atraktivneji nastaven a rekl bych, ze i obliben. Jen bych chtel poznamenat ze NUCR vydelava udajne neco kolem 1mil kc rocne, to je asi polovina z toho co by mohl vydelat jednou nebo dvema registracema velkych obch. lodi. Takze jachtare bych potom zaradil do sferz "klientu" kteri maji byt maximalne spokojeni, delat dobre jmeno, neco prinest ale rozhodne ne jako hlavni zdroj prijmu a dojne kravy, ktere je potreba stahnout o posledni korunu na kazdem ukonu co se po nich pozaduje.

Felix je minimalne pro me prinosem, nejsem specialista na statni spravu etc.
Uživatelský avatar
windward
moderátor
Příspěvky: 2729
Registrován: pát lis 16, 2007 1:00 am
Reputace: 54

Příspěvekod windward » čtv led 09, 2014 1:14 pm

Surcouf píše:Pokud Jakub je ochoten nějakým způsobem přispět k zlepšení pro rekreační jachting

Jakub nema zadnou moznost prispet ke zlepseni pro jachting legislativne. Nenech se zmast vyvojem diskuze v tomto vlakne, Surcoufe.
Uživatelský avatar
sklenar_jakub
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 397
Registrován: pon bře 22, 2010 1:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod sklenar_jakub » čtv led 09, 2014 1:54 pm

Mozna ano mozna ne, nikdy bych si sam nedovolil presne hodnotit moznosti jine osoby. Pripada me to zvlastni.
Uživatelský avatar
Omen
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1290
Registrován: pon říj 15, 2012 2:00 am
Reputace: 145
Bydliště: Olomoucko

Příspěvekod Omen » čtv led 09, 2014 2:05 pm

Úvodem: Námořní jachting sám neprovozuju.
ALE moc nechápu myšlenky typu, že úřad má vydělat peníze!
A je tragedie, když na těc úřadech jsou lidé (nebo je dokonce řídí), kteří tyto myšlenky zastávají, prosazují nebo se s nimi jen ztotožňují.
Úřad je veřejná služba a poplatky by měly být stanovovány tak, aby jen pokryly náklady spojené s úředním výkonem - takže žádný výdělěk - "neziskovka"!
Nejsem maturitní najivka, ale obhajovat (nadto veřejně) existenci (nebo vznik) úřadu výdělečnou schopností mi přijde jako incest :x
Naposledy upravil(a) Omen dne čtv led 09, 2014 2:07 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Viky_CZ
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2156
Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
Reputace: 32
Bydliště: Tynec n/L
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Viky_CZ » čtv led 09, 2014 2:06 pm

sklenar_jakub píše:Pripada me to zvlastni.

Mne primo ... neslusne. ;) Tucny text je obecne neprilis decentni, není tak hroznej jako kapitalky, ale obsah to dozene. :-D
Uživatelský avatar
Viky_CZ
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2156
Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
Reputace: 32
Bydliště: Tynec n/L
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Viky_CZ » čtv led 09, 2014 2:10 pm

Omen: Ja jsem to pochopil tak, ze prijem uradu je 1 milion... ani jsem neuvazoval o nejakym zisku. Ovšem milion je na 4 lidi malo, to je malo i na 2 lidi, když se bavime o provoznich nákladech.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host