Námořní úřad ČR

Vše co souvisí s předpisy kolem plavby a technickou dokumentací lodí, včetně jejich regisdtrace. Přepravy lodí. Technickými prostředky pro dopravu lodí. Dále pojištění lodí, přívěsů, osob atd.

Moderátoři: Pepa, windward, vilma

Uživatelský avatar
Viky_CZ
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2138
Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
Reputace: 30
Bydliště: Tynec n/L
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Viky_CZ » čtv led 09, 2014 10:44 pm

SPS registruje i vznášedla a pokud se nemylim, mohla by i BVP. Ponorku tedy taky, akorát nevim, jak by se prokazovalo, ze je nepotopitelna! :D
Anonym
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 8270
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Příspěvekod Anonym » čtv led 09, 2014 10:46 pm

Teda nepotopitelná ponorka, to by byl průůůšvih! :lol:
Uživatelský avatar
sklenar_jakub
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 397
Registrován: pon bře 22, 2010 1:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod sklenar_jakub » čtv led 09, 2014 10:54 pm

Ale kdyby jste chteli to vznasedlo pouzivat na mori tak ho registrujte radsi u MDCR :D

OT: jedna z hlavnich legislativnich zmen se ma prave tykat nepotopitelnych ponorek, o registraci techto plavidel pod ceskou vlajku, jakozto namorni velmoc s nejvetsi namorni valecnou flotilou na svete, je nejvetsi zajem a to hlavne ze strany USA, proto v brzke dobe dojde k prevlajkovani vsech americkych atomovych ponorek pod vlajku CR s domovskym pristavem PRAHA, ze zakona mimo jine vypliva, ze aby vyse popsane bylo mozne, tak minimalne jedna z techto ponorek tridy Ohio musi byt vyvazana v blizkosti Jiraskova mostu v Praze.
Uživatelský avatar
RACEK
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 820
Registrován: pát čer 26, 2009 2:00 am
Reputace: 68
Bydliště: Praha

Příspěvekod RACEK » čtv led 09, 2014 11:15 pm

Vysvětlili jste mi podmínky registrace lodí a plavební zóny velice přesně a to jak u MDČR, tak i u SPS.

Vzhledem k tomu že nechci registrovat ani ponorku ani vznášedlo, ale normální Bavarii 40, tak se radši zeptám na SPS a MDČR přímo.

Až budu přemýšlet o nepotopitelné vznášecí ponorce u Jiráskova mostu zeptám se tady.
Uživatelský avatar
Felix
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1805
Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
Reputace: 148
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Felix » čtv led 09, 2014 11:48 pm

Omen píše:Mě spíše scestné připadá budovat úřad pro "strýčka Příhodu" ....co kdyby nááááhodou chtěl některý občan koupit od Koženýho :D nebo kohos jiného komerční loď a provozovat koncesovanou lodní osobní nebo nákladní dopravu ... A na to, aby byl stát účastníkem mezinárodních dohod, nepotřebuje úřad - stačí signace příslušné dohody, ratifikace parlamentem a podpis prezidenta - a to ty přece dobře víš ;)


Zdá se, že byla odhalena příčina nedorozumění ;) Samozřejmě, že pro udržování právního stavu by stačila signace příslušné dohody, JENŽE: jednání o dohodě by se měl někdo zúčastnit. Stát by také měl zaměstnávat někoho, kdo rozumí tomu, co je v dohodě napsáno a také někoho, kdo ví, jak ji do českých právních předpisů implementovat, pokud implementaci vyžaduje. Je lhostejné, zda takové lidi zaměstnává MD, zamini nebo třeba parlament, potřeba prostě jsou. Většina zeměkoule říká sbírce těchto odborníků "námořní úřad," v ČR je to tak, že je zaměstnává ministerstvo dopravy v oddělení námořní plavby.
Uživatelský avatar
Felix
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1805
Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
Reputace: 148
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Felix » čtv led 09, 2014 11:56 pm

kanic píše:... co pro mně dělá úředník, co nedělá pro každého občana, když si chci jako občan vyvěsit na své lodi státní vlajku ... Když si ji vyvěsím na domě, nebo autě, nikdo mě nekasíruje, je to mé právo.


Když si státní vlajku vyvěsím jako občan na saling, nedělá pro nne stát nic a také za to státu nic neplatím. Když si ale vlajku vyvěsím na záď a sdělím tím zbytku světa, že tato loď je výsostným územím České republiky, využívám toho, že ČR je uznávaným a suverénním státem (ani to není samozřejmost a zadarmo), jehož území, označené vlajkou, ostatní státy respektují. Mimochodem, pokud by tam ta vlajka nebyla, mohla by mne na volném moři kterákoliv loď ve službách libovolného státu zadržet.
Uživatelský avatar
Felix
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1805
Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
Reputace: 148
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Felix » pát led 10, 2014 12:59 am

rb píše:Při snaze změnit legislativu se však jistě narazí na úředníka, který sleduje "jiné cíle" a lobbistické skupiny sledujíce vlastní zájmy. První věcí je tedy vytvořit cíle změny legislativy a pro tyto cíle spojit zainteresované organizace aby vytvořily protiváhu existujícím lobby a přesvědčit úředníka o jeho "správných" cílech.


Moje zkušenost je poněkud odlišná:

- zájmem úředníka je uchovat si práci. To je zcela pochopitelné a pokud to není práce zcela zbytečná, tak bez problému akceptovatelné. S úředníkovými zájmy se tudíž střetnu pouze v případě, že koná práci zcela zbytečnou, což není náš případ;

- druhý princip, se kterým se střetnu, stojí na zásadě, že "co peklo jednou schvátí, nikdo nenavrátí." Pokud si stát osobil nějakou pravomoc nebo něco zpoplatnil, je téměř nemožné danou věc deregulovat. To je něco jako přírodní zákon a přesahuje to i přes konkrétní úředníky, kteří se mohou soukromě domnívat, že je to pitomost a nespravedlnost. Můžeme s tím nesouhlasit, můžeme proti tomu protestovat, ale změnit se to dá jen u příležitosti politických převratů, kdy "noví lidé" nastupují s tím, že stát musí fungovat jinak (lhostejno, zda lépe či hůře, ale hlavně JINAK) než doposud;

- lobbistické zájmy v této věci jsou, zaplaťpámbu, naprosto jasné a přehledné: jedna skupina "anarchistů," kteří se snaží prosadit maximální dosažitelnou deregulaci (vzhledem k výše popsanému principu vedou boj s větrnými mlýny, ale baví nás to ;) ). Druhá skupina, která je ekonomicky závislá na maximální regulaci výcviku jachtařů (a souvisejících průkazů), protože z výcviku žije. Třetí skupina, která je ekonomicky závislá na maximální regulaci plavidel, neboť žije z jejich prodeje a snaží se, aby starší, již prodaná plavidla, přestala předpisům co nejdříve vyhovovat a bylo nutno je obnovit. V českých podmínkách je druhá a třetí skupina personálně téměř identická, v nadnárodních podmínkách mají obě skupiny (opět nadnárodní, nejde o těch pár českých přicmrdovačů) zastoupení takové síly, že jejich regulativní požadavky přicházejí jako součásti unijních směrnic;

- vzhledem k výše řečenému existuje jen minimální průnik společných cílů mezi první skupinou a personální unií té druhé a třetí. Zainteresované organizace, připomínkující legislativní proces a spolupracující v rámci RIA s ministerstvem, jsou totožné s lobbistickými skupinami.

Resultát: prosazení změn na úrovni státní správy je extrémně obtížné a realizovatelné jen u toho mála, které představuje průnik zájmů jednotlivých lobby. Reálnější šance je na úrovni parlamentní politiky, kde ovšem záleží na volbami způsobeném rozdání karet. V předchozí Poslanecké sněmovně byly rozdány tak, že o námořním rekreačním jachtingu něco věděli dva poslanci. Jeden měl blízko k prodavačům lodí, druhý k profesionálním učitelům jachtingu. Podle toho také předchozí novela námořního zákona dopadla :(
Naposledy upravil(a) Felix dne pát led 10, 2014 5:28 am, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Felix
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1805
Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
Reputace: 148
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Felix » pát led 10, 2014 2:07 am

RACEK píše:Jakou loď můžu registrovat u SPS? Jakou loď musím registrovat u MDČR?


SPS - plavidla dle zákona 114/1995 Sb., tedy určená k provozu na vodní cestě (překlad do češtiny: na sladké vodě)

MD ČR - plavidla dle zákona 61/2000 Sb., tedy pouze námořní obchodní loď nebo námořní jachtu, s výslovnou výhradou, že "zákon se nevztahuje na námořní plavbu válečných lodí, vodních skútrů, nafukovacích člunů a dále na námořní plavbu malých plavidel, pokud jsou provozována podle právních předpisů o vnitrozemské plavbě."
Uživatelský avatar
Omen
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1288
Registrován: pon říj 15, 2012 2:00 am
Reputace: 145
Bydliště: Olomoucko

Příspěvekod Omen » pát led 10, 2014 8:12 am

Jakube (snad si nemusíme na tomto portále vykat - díky), ve svém příspěvku 9.1., 21:36 říkáš obšírněji pouze to, co já jsem jinak vyjádřil výše. (vztah registračních procedur a poplatků a daňového režimu země vlajky a výhodnosti pro rejdaře). Průšvih je v tom, že si to nejspíše neuvědomuješ - promiň.

Felixi, (10.1., 0:59) a kterou lobistickou skupinu budou protěžovat úředníci NU až ho zřídíme? Stejnou jako ti dosavadní na MD nebo jinou? Protože o tom je toto vlákno ne?

Howk (promiň Monty)
Uživatelský avatar
Zdenda12345
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1626
Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
Reputace: 68
Bydliště: Lysá nad Labem

Příspěvekod Zdenda12345 » pát led 10, 2014 9:21 am

RACEK píše:Vysvětlili jste mi podmínky registrace lodí a plavební zóny velice přesně a to jak u MDČR, tak i u SPS.

Vzhledem k tomu že nechci registrovat ani ponorku ani vznášedlo, ale normální Bavarii 40, tak se radši zeptám na SPS a MDČR přímo.

Až budu přemýšlet o nepotopitelné vznášecí ponorce u Jiráskova mostu zeptám se tady.


Nejdřív se tě oba úřady zeptaji jak a kde chceš loď provozovat a pak ti oba doporučí, abys to registoval u nich.
Uživatelský avatar
RACEK
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 820
Registrován: pát čer 26, 2009 2:00 am
Reputace: 68
Bydliště: Praha

Příspěvekod RACEK » pát led 10, 2014 10:10 am

Praktické fungování námořního úřadu MDČR je to důležité.

Úplně pomíjím asi 10 profesionálních námořníků a nula registrovaných obchodních lodi a píši jen o jachtařích.


Vydávání kapitánských průkazů

V ČR je asi deset tisíc lidí, kteří o něčem takovém jako mít papíry na moře přemýšlejí. Asi 4.500 lidí má nějaké papíry. Zhruba 2.000 má papíry od MDČR. Zbylé 2.500 má papíry chorvatské.

Pro ty tisíce lidí by bylo vhodné aktualizovat webové stránky MDČR tak, aby obsahovali změny vyhlášky 135/2013 S.
Kdo má správu webu MDČR - námořní úřad - jachtaři na starosti? Námořní úřad? Oddělení IT MDČR? Externí firma?

Také by bylo šikovné rozšíření posuzování lékařské způsobilosti na praktické lékaře, nejen na několik vybraných. Mnohé žadatele právě shánění a cestování za nějakým vybraným lékařem odrazuje.

Možnost přeskoušení pro držitele chorvatských papírů na papíry MDČR.


Vydávání lodních osvědčení

MDČR eviduje několik stovek námořních jachet. Několik stovek jachet je evidováno v zahraničí. Zbytek (nevím kolik asi tisíce ?) je evidován na SPS.

Když nesu na zádi vlajku ČR na lodi provozované u SPS - plavidla dle zákona 114/1995 Sb neplatím poplatek za vlajku.

Když nesu na zádi vlajku ČR na lodi provozované u MDČR - plavidla dle zákona 61/2000 Sb platím 6.000,- ročně poplatek za vlajku.

Proč za právo plavby pod vlajkou ČR je to pro tu samou loď jednou zadarmo a jednou za peníze? Kdo stanovuje poplatek za vlajku a jeho výši?



Střet zájmů
Když se podíváte na MDČR na seznam školitelů, zkušebních komisařů a vlastníků školících společností, zjistíte, že jsou to ti samí lidé.
Zkušební komisaři by měli být zcela nazávislí na školících společnostech.
Uživatelský avatar
kanic
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 772
Registrován: ned led 06, 2008 1:00 am
Reputace: 14
Bydliště: Hukvaldy

Příspěvekod kanic » pát led 10, 2014 4:30 pm

Felix píše:
Když si státní vlajku vyvěsím jako občan na saling, nedělá pro nne stát nic a také za to státu nic neplatím. Když si ale vlajku vyvěsím na záď a sdělím tím zbytku světa, že tato loď je výsostným územím České republiky, využívám toho, že ČR je uznávaným a suverénním státem (ani to není samozřejmost a zadarmo), jehož území, označené vlajkou, ostatní státy respektují. Mimochodem, pokud by tam ta vlajka nebyla, mohla by mne na volném moři kterákoliv loď ve službách libovolného státu zadržet.


Když si na záď vyvěsím belgickou vlajku, musím po netu vyplnit Vlaggenbrif (přihlášení k vlajce). Belgický úředník mi vystaví a poštou pošle dokument na 5 let za 50 E + 56 E daň. Porovnej to .
Jenom za odhlášku z časově ukončeného registru ČR chtějí 2 tis. Kč.
Za svou 1. loď jsem SPS vlajkovné neplatil. Zdálo se mi to normální. Papíry 2.1 pro řízení byly za 500 na doživotí.
Lékař jako na auto. Obvoďák na doživotí. Nezapomněl jsem, jak tamti obesílali HR ministerstvo, že jsou naše papíry neplatné. Až je z omylu vyvedl soud. Myslíš, že tam napsali znovu, že už zase platí ? Dodnes se musím
legitimovat VMP, protože 2.1 neberou.
Jaké lobby je v pozadí teď ?
Uživatelský avatar
sklenar_jakub
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 397
Registrován: pon bře 22, 2010 1:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod sklenar_jakub » pát led 10, 2014 7:01 pm

kanic: tak by to asi melo fungovat, zadna veda, internetova aplikace, uz jsem o tom psal nahore. :good:
Uživatelský avatar
hawsepipe
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 157
Registrován: pát lis 13, 2009 1:00 am
Reputace: 5

Příspěvekod hawsepipe » úte říj 14, 2014 1:05 pm

Velmi zajímavá diskuze, některé příspěvky p. Sklenáře se mi moc líbily. Tak něco přidám:

SPS je instituce, která se má ze zákona zabývat dohledem nad vnitrozemskou (nikoliv námořní) plavbou. Pokud vím, má řádově cca 100 lidí.
Námořní úřad na MD má myslím 4 lidi a má řešit vše co je spojené s námořní plavbou.
Přeci jen plavba po řekách a plavba po mořích si myslím je dost rozdíl (nejn ve slanosti vody..:-)) a tak mi připadá rozdělení těch úřadů celkem logické - v jiných zemích to mají obdobně - například i v Chorvatsku nají kromě "námořních" kapitanátů také "říční kapitanáty" jen o nich většina našinců vůbec neví, nikdo tam na Savu do Zagrebu nejezdí.

Co se týká registrace lodí:
SPS z principu registruje lodě schopné plavby po řekách a jen velmi omezeně na moři (výška vl atd = vlastně odolnost plavidla)- viz technické kategorie rekreačních plavidel dle směrnice 94/25/EU A-B-C-D (neplést s průkazy kapitána C-B-A, to nemá nic společného). Technické kategorie rekreačních plavidel A - B - C jsou vlastně námořní jachty, kategorie D je v principu říční - stačí si to ve směrnici přečíst.

Rejstřík SPS je tedy logicky primárně určen pro plavidla technické kategorie "D", která "se nemohou pouštět moc daleko na moře")

Námořní rejstřík je pak primárně určen pro plavidla především schopná opravdu "námořní" plavby. A hraje také roli podbobnou evidence nemovitostí, eviduje případné hypotéky a pod.

A nikde není psáno, že v Námořním rejstříku registrovaná loď by nesměla na řeku - jestli se tam "vejde". Žádné takové omezení není (tuhle opemenutí myslím ze říčního zákona už odstranili) - rozdíl je jen v tom, že řídit loď na moři vyžaduje trochu jiné znalosti pravidel (COLREG) než řízení lodi na řekách (CEVNI) a tak musí ten, kdo chce s námořní jachtou na řeku mít taky "řidičák" na řeku.

Ty "řidičáky" na veškerá rekreační plavidla (= námořní jachty a malá plavidla) principiálně nejsou"na lodě" ale na "příslušné vody"!.

Poplatky za vlajku mají jinde také ale nejmenují se tak hloupě ale například tonnage tax........a u velkých lodí se všude na světě obnovují "lodní papíry" podle úmluvy SOLAS a tak každých 5 let platí každý.

Možnosti registrace a vyřizování všelijakých papírů internetovou aplikací by jistě bylo skvělé ale jak sami píšete, těch lidí a lodí zas není tolik, jako v přímořských zemích a takovou internetovou aplikaci by někdo musel naprogramovat a odladit a to dnes stojí docela dost aby to pořádně fungovalo a ne jako "nový registr motorových vozidel" ....
Uživatelský avatar
hawsepipe
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 157
Registrován: pát lis 13, 2009 1:00 am
Reputace: 5

Příspěvekod hawsepipe » úte říj 14, 2014 1:36 pm

Ještě přidám ty technické definice konstrukční kategorie rekreačních plavidel dle směrnice EU:

fakticky pevností svojí konstrukce námořní jachty:
A "ocean" síla větru nad 8°B, vlny nad 4m
B "Offshore" do 8°B, do 4m
C "Inshore" do 6°B do 2m

fakticky nevhodné pevností a konstrukcí pro moře, tudíž prakticky "říční"
D "sheltered waters" do 4°B a do O,3m výšky vln.
Uživatelský avatar
MartinB
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1083
Registrován: čtv led 19, 2006 8:02 pm
Reputace: 88
Bydliště: Praha

Příspěvekod MartinB » úte říj 14, 2014 3:39 pm

Hawsepipe,
ano, ono to takhle jak to píšeš, vypadá logicky.
Logicky/nelogicky se to rozdělilo námořním zákonem 2002, který přišel v kuchyně MDČR a takto nově působnosti vymezil.
Je jasné, že ten, kdo nepamatuje stav předchozí, s vhodně podsunutým argumentem, že je to takhle správně, snadno nabude dojmu, že by to vlastně ani jinak být nemohlo/nemělo.

Dříve všechny rekreační lodě měla na starosti SPS a taky to vypadalo a fungovalo logicky,
Prostě registrovali lodě, které byly schopně plout jen na sladké a taky lodě které byly schopné plout všude, na sladké i na slané.
Nějak stále nevidím žádný důvod, proč by na každou louži musel být další úřad, jde jen o to napsat do průkazu kde daná loď/člověk je schopný plout.
Vše fungovalo tak jak má (skoro), nikdo nevymýšlel úniky typu, průkaz k vedení lodi a registrace lodě všude možně jinde jen ne Čechách, což bych řekl, že je více než výmluvný důkaz, že v současném stavu bude asi ta logika špatná, ať kdokoliv vymýšlí jakékoliv kladné argumenty pro :-(.
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 8868
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 128
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » úte říj 14, 2014 3:46 pm

Já se jen zeptám kde jsou "rekreační" průkazy na moře.....? Taky byly a už nejsou.
Proč se ministerstvo stará o rekreaci....?
Uživatelský avatar
Jarda885
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1527
Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
Reputace: 74
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod Jarda885 » úte říj 14, 2014 4:36 pm

Libore,
termín "rekreační jachta" byl sloučen do pojmu "námořní jachta" v roce 2011.
Řekni mi, čím se od roku 2012 ztížil přístup rekreačního jachtaře ke kvalifikaci opravňující k řízení lodě na moři pro rekreaci.

Naopak, nemusí nikdo řešit oprávněnost kvalifikace velitele jachty, pokud rozpočteš náklady tak, že zaplatíš o pár korun méně než zbytek kamarádů, které máš jako posádku.
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 8868
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 128
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » úte říj 14, 2014 7:20 pm

Jardo ja to vim...
Jde mi o princip.
Jako bych chtel jezdit jen tak z pleziru kabrioletem o vikendu pro zabavu a stat me nuti si delat
ridicak na autobus a k tomu profesni prukaz s opakovanym skolenim, doktorem atd.( hrube prirovnani).
To jen tak pro ilustraci.Pojedu na sve lodi (ceska vlajka)pres Atlantik. Proc musim mit profesionalni papiry kdyz se timto zpusobem nehodlam zivit.......?
Uživatelský avatar
Svobodak
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 736
Registrován: čtv led 24, 2008 1:00 am
Reputace: 42
Bydliště: olomoucko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Svobodak » úte říj 14, 2014 9:56 pm

To je jinak, Libore.
Aby snesl Tvuj vikendovy kabriolet srovnani, tak bys jej musel jeste prihlasit u ministerstva dopravy, ne na magistratu,
za SPZ by jsi musel kazdy rok zaplatit onech 6 tisic, na autoradio bys musel mit extra papiry, profesak je samozrejmosti a jediny lekar, ktery by Ti tuto zalibu mohl stvrdit svym razitkem, by byl Chocholousek a beda Tobe, kdybys vyrazill uz ve ctvrtek. Na svatky, ktere nejsou vikend si nechej zajit chut a do ridicku by Ti dopsali omezeni, ze smis jezdit jen na pneumatikach Pirelli.

Kde hledas jakou logiku??? Jaky princip mas na mysli???
Nic takoveho neni!!! Jsou jen a pouze osobni zajmy zainteresovanych, arogance a bezmezna tupost.

Navrhuji zalozit ministerstvo lesu, vod a strani a v jeho ramci rekreacni urad.
Vyberem ministra se nemusime zabyvat, je tady porad naramna spousta potencialnich politiku, kteri jeste nebyli nikdy nikam zvoleni, on se urcite nejaky najde.
O to nemam strach.

Potom teprve bude mit logiku, ze se nejake ministerstvo bude zabyvat rekreacni jachtou, rekreacnim prukazem, rekreacnim oblecenim, rekracnim jidlem, rekreacnim pitim, rekreacnim spankem, rekreacnim sexem, rekreacnim ............... :mad:

P
Uživatelský avatar
DonTragedy
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 138
Registrován: pon úno 20, 2012 1:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Praha

Příspěvekod DonTragedy » úte říj 14, 2014 10:19 pm

Docela prehanate ... pretoze ak v tom prirovnani k niecomu prirovnat lod 24m s 12ludmi, tak to nie je moc kabriolet, ale skor pekny autobus (a to plati aj pre mnohe mensie lode, 46 stop s osmimi ludmi je bezne plavidlo). Takze papiere adekvatne k papierom na autobus/taxik su zrejme na mieste. Mozno by stalo za to uvazovat nad kategoriou do 7m kde by neboli tak prisne podmienky, ale inak... Podobne co sa tyka radia vs papierov na vysielacku - radio je prijmac, ak chce autobusak, kamionak, taxikar vysielacku inu ako CB, tak si tiez musi urobit papiere ... to nie je trest pre jachtarov.

Ina vec su obmedzenia na B a A a ich obnovovanie (clovek co ma A asi za 5 rokov vsetko nezabudne). Aj ked aj tam boli tie podmienky zmiernene, tak stale su trochu mimo. Podobne platba za vlajku je dost ludom trnom v oku. Ale urobit si samotne C vazne problem nie je a ano vyssie kvalifikacie si budem robit u RYA, ale vela ludi ich nechce a asi ani nepotrebuje.
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 8868
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 128
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » úte říj 14, 2014 10:33 pm

Ale Done...
Nevidis nebo nechces?
Nejde o ty limit.
Muzeme tedy misto kabrioleta dosadit velkeho Tranzita a mych 8 deti chci vzit v nedeli na vylet i se zenou.
K tomu potrebuji licenci taxikare nebo papiry na autobus?
Abys to jeste lepe pochopil nepovezu nikdy nikoho za uplatu tak proc me stat nuti si delat stejny " zivnostak" jako maji ti co se tim zivi....( kde to nepovazuji za buzerci).
I kdyz to prirovnani s auty pokulhava Svobodak to presne vystihl....voto go ;)
Uživatelský avatar
Jarda885
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1527
Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
Reputace: 74
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod Jarda885 » stř říj 15, 2014 6:02 am

Změna v definici námořní jachty:
Před rokem 2012:
5) Námořní jachta je námořní plavidlo, jehož délka trupu přesahuje 2,5 metru a nepřesahuje 24 metrů, vybavené plachtami nebo motorem nebo obojím, určené k námořní plavbě pro cizí potřeby za účelem zisku.
(6) Rekreační jachta je plavidlo, jehož délka trupu přesahuje 2,5 metru a nepřesahuje 24 metrů, vybavené plachtami nebo motorem nebo obojím, určené k námořní plavbě pro sportovní nebo rekreační účely pro vlastní potřeby.


Dnes:
5) Námořní jachta je námořní plavidlo, jehož délka trupu přesahuje 2,5 metru a nepřesahuje 24 metrů, vybavené plachtami nebo motorem nebo obojím.

Všimněte si, vypadla část určené k námořní plavbě pro cizí potřeby za účelem zisku.

Rozdíl je jen v tom, že se nerozlišuje jestli budu s jachtou jezdit pro rekreaci nebo budu vydělávat.
Nárok na získání kvalifikace velitele námořní jachty se nepřiblížil nárokům na kvalifikaci velitele námořní lodě.

Srovnání s autem:

S kategorií B mohu jezdit pro osobní potřebu a nebo mohu vydělávat. Pokud budu vydělávat musím dodělat školení pro profesinání řidiče.

Pánové, srovnání s řidičákem na autobus je úplně mimo mísu.
Jako byste byste tvrdili, že s řidičákem B mohu řídit autobus. Nesmysl.
Přiznejte si, nemáte nastudováno.
Odmítáte námořní úřad, odmítáte papíry MDČR. Dobře, je to vaše právo.
Ale netvrďte, prosím, nesmysly.

Úprava před rokem 2011 se dá přirovnat k tomu, jako by na silnici byl řidičák B pouze pro rekreační účely a nesměl jsi s řidičákem B vydělávat peníze.
Uživatelský avatar
Svobodak
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 736
Registrován: čtv led 24, 2008 1:00 am
Reputace: 42
Bydliště: olomoucko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Svobodak » stř říj 15, 2014 7:00 am

Mylis se, Jardo, mam nastudovano a jiste nejsem sam.
Nemylis se, Jardo, odmitam namorni urad, odmitam papiry MDCR a vse, co s nimi souvisi.

Daleko podstatnejsi vsak je, ze jsem velmi znechucen a s velkou mirou pravdepodobnosti, opet ne sam.
Chci plout pro radost svou osobni, pripadne radost sve rodiny, ci nekolika pratel. Tak tedy pluji a plout budu, dokud na to budu mit silu a zdravy rozum.
Lode 24m dlouhe mne nezajimaji stejne tak, jako papiry na autobus, ci najemne kapitanovani.

Namorni urad je navic a je naprosto zbytecny. Nehovorime o byznysu, hovorime o zabave, sportu a rekreaci.
Neni treba omezovat volnocasove aktivity zadnymi umelymi predpisy, ktere nejsou nicim jinym, nez projevem zajmu ekonomicke povahy subjektu jinych, nez jsou sami rekreacni jachtari.

Kdo se chce venovat jachtingu za uplatu, necht se necha nekde zamestnat jako profesionalni jachtar z povolani, nebo at si otevre zivnost, toto umoznujici.
Potom jsou tu prislusne predpisy mezinarodne platne, narodni predpisy pracovniho prava, obchodniho prava, zivnostenske, o bezpecnosti prace, o trestni odpovednosti, ucetni, danove, .... a co ja vim jake jeste.
Sem patri vsechny podminky a omezeni, ktere je nutno pro provozovani takove cinnosti splnit.

Je to porad dokola a porad jedno a to same.
Ti, kteri maji ekonomicky motivovany zajem tvrdi, ze je to takto spravne a ma to takto byt.
Ti, kteri chteji jachtit pro radost, jsou nasrani.
Ti, kteri maji ekonomicke zajmy, podnikaji ve jmenu dosazeni vlastniho profitu kroky k omezeni tech, kteri chteji jachtit pro radost a pritom obe skupiny vyuzivaji jakychkoliv dostupnych prostredku.
Ti, kteri jsou omezovani, se neumi efektivne branit, nekteri to zkousnou, jini nikoliv.
Ti, kteri to zkousnou, tak se podridi.
Ti, kteri to nezkousnou, ti se bud pokouseji neco proti tomu stavu udelat, lec neni nikdo, kdo by jim naslouchal, nebo to zabali a pujdou jinam.

Jednou se mozna dockame toho, ze ministerstvo dopravy bude ridit provoz na detskem kolotoci v parku a pri seceni travy na vlastni zahrade bude dohlizet pracovnik ministerstva zivotniho prostredi a urednik, majici na starost bezpecnost prace.

P
Uživatelský avatar
DonTragedy
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 138
Registrován: pon úno 20, 2012 1:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Praha

Příspěvekod DonTragedy » stř říj 15, 2014 8:24 am

Libor asi ciastocne nerozumiem.

Aj na 12m lodi chodi obcas 8 a viac ludi - na to ti ten tranzit nestaci, preto to zrovnanie ide k autobusu.

Vnimam averziu voci dvom veciam :
1. voci papierom MD CR
2. platit za vlajku a "radosti s tym spojene"

1.
Ako poznam cechov a slovakov, tak bez papierov by som ich na more nikdy nepustil. Existuje par ludi, ktory "umi" a pre tych je papier formalita, ale vacsina bohuzial aj s papierom jazdia ako prasata. Co som videl v pristavoch, tak mame pocit, ze more je hracka a malokto si vobec pamata ako sa znaci rybarska lod par rokov po skuske (boli hodne prekvapeni, ked som priznal, ze mesiac pred plavbou okrem pripravy kam pojdeme citam znovu skripta, aby som si pamatal co najviac). Z toho mi plynie, ze papiere nejake robit musime - hold nemame pokoru pred morom - tak ako su urobene teraz, tak na C to nie je ziaden problem a vyssie papiere nikto neskontroluje.... Cize tu skutocne nerozumiem co mate proti aktualnemu C (predtym rozdelenie na dva typy to bol nezmysel, to som chapal). A argument, ze je to rekreacia je zcestny, pretoze ak budem rekreacne jazdit s nakladakom, tak tiez mam mat papiere. Nikoho nezaujima, ze sa s tym nebudem zivit a ze za to nezoberem peniaze. Myslim, ze vsetci uznaju, ze ked je bezvetrie, tak nejak tu lod dostane k molu v zasade ktokolvek - problem nastava, ked je ten manever zlozitejsi a ano papier neplava, ale na kurze by vas mali naucit prave toto (co sa nie vzdy podari).

2.
Co sa tyka vlajky, neviem ci je to inde az take jednoduche, nemam lod - takze k tej sa nema pre mna zmysel vyjadrovat.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti