Námořní úřad ČR

Vše co souvisí s předpisy kolem plavby a technickou dokumentací lodí, včetně jejich regisdtrace. Přepravy lodí. Technickými prostředky pro dopravu lodí. Dále pojištění lodí, přívěsů, osob atd.

Moderátoři: Pepa, windward, vilma

Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1761
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 9
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Charlie » stř říj 15, 2014 9:05 am

Akorát že na ten autobus mi pro soukromé (nekomerční) využívání stačí udělat řidičák skupiny D a jít jednou na prohlídku (je to neamlich stejné jako na Bčko) a nepotřebuju profesák, školení, obnovování, další lékařské prohlídky nebo psychotesty. Akorát s busem jednou ročně na STK+ME a platit povinné ručení. U řidičáků je jasně rozděleno komerční a nekomerční využívání.
Uživatelský avatar
DonTragedy
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 138
Registrován: pon úno 20, 2012 1:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Praha

Příspěvekod DonTragedy » stř říj 15, 2014 9:08 am

Cize jedine co vam vadi na papieroch MD CR je, ze raz za 5 rokov sa musite odfotit a lekar zisti, ci mame vsetky koncatiny a pocujeme klakson ?
Uživatelský avatar
J
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 169
Registrován: sob srp 20, 2011 2:00 am
Reputace: 1

Příspěvekod J » stř říj 15, 2014 9:10 am

No jo, ale ten zákon neřeší velikost... tedy rozdíl mezi osobákem a autobusem...... od 2,5 metru! Mě to přijde stejné, jako kdyby byl na ministerstvu dopravy zřízen úřad pro jízdu na dálnici, protože přeci rozdíly mezi jízdou po místní nebo obecní komunikaci a dálnicí jsou propastné.... a na dálnicích už by neplatil normální řidičák ale nový vydaný tímto úřadem. Protože dopravní inspektorát (něco jako SPS u lodí) už má na starost ty normální řidičáky. Tak přeci nemůže vydávat ty dálniční. A protože se zvýší náklady, tak je potřeba na dálnicích platit poplatek z poznávací značky. To je přeci logické :-).
Uživatelský avatar
Jarda885
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1527
Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
Reputace: 74
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod Jarda885 » stř říj 15, 2014 11:13 am

Svobodak píše:Mylis se, Jardo, mam nastudovano a jiste nejsem sam.
.........
Ti, kteri chteji jachtit pro radost, jsou nasrani.
.....
P


ad1) Jestli máš nastudováno, pak si pleteš pojmy nebo se neorientuješ.
ad2) Pár jachtařů je nasraných. Tisíce jachtařů s papíry MDČR plují po mořích radostně a naprosto spokojeni. Nezajímá je lobistické přetahování mezi příznivci SPS a MDČR.


Další poznámky.
Problémy s průkazy způsobilosti, které vadí všem (většině), nemají nic společného s tím, že je sloučena kategorije rekreační jachta do kategorie námořní jachta, ze které vypadlo omezení "pro komerční účely".

Většina jachtařů si lodě na moři půjčuje a nezajímají je problémy registrace.

Vámi opěvovaná SPS vydává průkazy VMP, se kterými můžeš vést plavidlo jak rekreačně, tak komerčně. Stejně tak kategorie "malé plavidlo" pod registrací SPS můžeš provozovat buď rekreačně nebo komerčně. Vyřídíš koncesi, a můžeš vydělávat. Pořád je to malé plavidlo.


Jsme v topicu "námořní úřad". Je spousta problémů, které bychom potřebovali změnit, zlepšit. Ale nepatří mezi ně to, že rekreační jachta je zařazena do kategorie "námořní jachta".
Zhazujete své pozice neustálým zbytečným kritizováním jednoho legislativního kroku z roku 2011 a neustálým bojem proti úředníkům, kteří nám mohou pomoci. Tím omezujete své možnosti zlepšovat podmínky, které všichni zlepšovat potřebujeme. Jestli si myslíš, že člověk tvořící legislativní návrhy, bude seriózně naslouchat člověku, který neustále prohlašuje výroky proti němu, pak nežiješ v reálném světě.

OT.
SPS se podílela na novele zákona 114/1995, která bude platit od nového roku. Budeme se všichni divit, co tam je napsáno.
Uživatelský avatar
hawsepipe
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 157
Registrován: pát lis 13, 2009 1:00 am
Reputace: 5

Příspěvekod hawsepipe » stř říj 15, 2014 11:18 am

Ano s tím "sjednocením" "námořních řidičáků" pro námořní jachty jak pro komerci tak pro rekreaci to bylo od právníků MD velmi nešťastné.

Daleko logičtejší by bylo "dopracovat" omezené "rekreační" námořní průkazy o další oblasti plavby a "řidičák" opravňující ke komerci pojmout jako nějakou nadstavbu.

Co se týká samotné jachty jako plavidla, tam je to úplně jedno, pokud b pak nezáváděli třeba nějakou vyšší doplňkovou výbavu pro jachta používané ke komerci. Ale plavidlo je to pořád v zásadě stejné.
Uživatelský avatar
Jarda885
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1527
Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
Reputace: 74
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod Jarda885 » stř říj 15, 2014 11:35 am

J píše:No jo, ale ten zákon neřeší velikost... tedy rozdíl mezi osobákem a autobusem...... od 2,5 metru! ........


Lodě se stavějí do délky mnoha stovek metrů. Rozdíl je poměrově větší než u auta do 3,5 tuny a náklaďáku nebo autobusu, který váží maximálně několik desítek tun (třeba jeřáb kolem 30 tun).
Omezení 2,5 až 24 m je pouze malá výseč z celkové množiny lodí.

V obou případech je to vyčlenění "těch malých" a ulehčení podmínek pro ně.
Uživatelský avatar
Svobodak
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 736
Registrován: čtv led 24, 2008 1:00 am
Reputace: 42
Bydliště: olomoucko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Svobodak » stř říj 15, 2014 11:46 am

Jardo, mylis se a Tvuj uhel pohledu je zcela zretelne odlisny od meho.
Nediskutuji tady o pojmech a kategoriich a ani o konkretnich znenich, na rozdil od Tebe, ale o opodstatnenosti tohoto uradu a opodstatnenosti omezovani zajmovych aktivit jinak zcela nesourode skupiny lidi.
Zadny urad svymi predpisy, omezenimi ani papiry, ktere distribuuje v hojnem mnozstvi, nenaucil nikoho neco dokonale ovladat a o pokore nemuze byt uz vubec rec.
Znam spoustu brilantnich teoretiku, kteri jsou drziteli vseruznych certifikatu a kteri se dokazou smrtelne poranit priborem.
Napisu to jinak.

Povazuji namorni urad za zclea nadbytecnou organizaci.
Zaroven chapu, ze to na jeho existenci nic nezmeni.

P
Uživatelský avatar
Jarda885
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1527
Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
Reputace: 74
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod Jarda885 » stř říj 15, 2014 11:51 am

Charlie píše:....... U řidičáků je jasně rozděleno komerční a nekomerční využívání.


Dovolím si nesouhlasit. "D" řidičák je stejné, ať jezdíš pro sebe (rekreaci) nebo jako zaměstnanec nebo jako podnikatel.
Píšeš to sám:

Akorát že na ten autobus mi pro soukromé (nekomerční) využívání stačí udělat řidičák skupiny D a jít jednou na prohlídku (je to neamlich stejné jako na Bčko) a nepotřebuju profesák, školení, obnovování, další lékařské prohlídky nebo psychotesty.


Pro komerci musíš udělat nadstavbu. Profesák, školení apod.
Stejně je to u RYA. Uděláš základ (např. Yachmaster Offshore)a pak doděláš komerční oprávnění (commercial endorsement)

Základní oprávnění je vždy stejné. Pro komerci musíš pokračovat dalším oprávněním.
Uživatelský avatar
Jarda885
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1527
Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
Reputace: 74
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod Jarda885 » stř říj 15, 2014 12:03 pm

Svobodak píše:........

Povazuji namorni urad za zclea nadbytecnou organizaci.
......
P


Nepovažuji za zbytečné, že 4 lidé se věnují povinnostem námořního úřadu. Z toho minimálně dva jsou staří mořští vlci.

Oddělení moře od vnitřních vod je běžné.
Asi se to v jiných zemích osvědčilo.
Uživatelský avatar
Omen
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1288
Registrován: pon říj 15, 2012 2:00 am
Reputace: 145
Bydliště: Olomoucko

Příspěvekod Omen » stř říj 15, 2014 12:04 pm

Svobodak píše: ... Povazuji namorni urad za zclea nadbytecnou organizaci.

Teď jsi Pavle vystrčil přilbu na bodáku ze zákopu .... a dávej bacha, odkud se začne střílet :gun:

Já už si to vyzkoušel :whist:
lynx
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 3131
Registrován: pon říj 01, 2007 2:00 am
Reputace: 313
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod lynx » stř říj 15, 2014 12:14 pm

Jarda885 píše:Oddělení moře od vnitřních vod je běžné. Asi se to v jiných zemích osvědčilo.

A on by byl problém, aby SPS měla odbor říční plavby a odbor námořní plavby?

Já v existenci NÚ vidím jen další nárůst byrokracie.
Nemám nic proti lidem tam pracujícím, ale výstupy MD (a ČTÚ) směrem k rekreačním jachtařům jsou hrůza a státem posvěcená loupež.
Uživatelský avatar
Svobodak
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 736
Registrován: čtv led 24, 2008 1:00 am
Reputace: 42
Bydliště: olomoucko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Svobodak » stř říj 15, 2014 1:13 pm

Jardo, stale mi podsouvas neco, co jsem nikdy nerekl.
Nehovorim o 4 lidech a tim mene o morskych vlcich ale o Namornim uradu a o tom, co si o nem, jako o instituci myslim.
Neznam ty konkretni osoby, nic proti nim nemam, za nic jim neblahorecim, za nic je neosocuji. Toho jsem velmi dalek. Naopak mam lidi, kteri delaji svou praci dobre, ve velke ucte.
To ale neznamena, ze dobra prace nekoho se nemuze stat podkladem k dokonalemu paskvilu ci nemuze byt zneuzita jinou zajmovou skupinou.

Premku, klidne vystrcim i hlavu. Jsem zvykly prezentovat sve nazory primo a nejlepe tou nejsyrovejsi (neco malo ironie z toho nevyjma) formou a nesu za to odpovednost jiz dlouha leta.
Ver mi, da se s tim zit celkem pohodlne. Vis kolik lidi se s Tebou v takovem pripade setka jen jednou jedinkrat???
Vis kolika zbytecnych a nezadoucich setkani jsem usetren???
To mi za to stoji.

Petr to vyjadril lepe.
Snad to bude uz pochopitelne i pro Jardu.
Mnou volene vyrazove prostredky mu zrejme nesvedci.

P
Uživatelský avatar
Omen
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1288
Registrován: pon říj 15, 2012 2:00 am
Reputace: 145
Bydliště: Olomoucko

Příspěvekod Omen » stř říj 15, 2014 1:27 pm

Svobodak píše: Premku, .......

JJ ;) , já to myslel pro Tvé povzbuzení, já už jsem svou municí mrhal na druhé straně tohoto vlákna.

A i já bych tady chtěl zdfůraznit, není v tom nic osobního - ani nemůže být, ty lidi neznám, pouze výsledky lidemmajícísloužit instituce.
Uživatelský avatar
pik
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 415
Registrován: úte úno 06, 2007 1:00 am
Reputace: 29
Bydliště: Vysočina

Příspěvekod pik » stř říj 15, 2014 1:42 pm

Ale no tak pánové, Jarda a Don mají pravdu, vůbec tomu nerozumíte. Jaké tahání peněz z kapes rekrejachtařů?
Já se například po poslední lékařské prohlídce u určeného lékaře cítil na moři daleko bezpečněji. Sice jednou ročně absolvuji důkladnou kontrolu v ústavu leteckého zdravotnictví, každé tři měsíce kontrolu u svého lékaře a menší před letem, bo se živím létáním, ale to prý na rekrejachting nestačí. Je třeba zajít a hlavně zaplatit vybranému lékaři, bo tak je to správné a tak to být, že. :lol:
lynx
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 3131
Registrován: pon říj 01, 2007 2:00 am
Reputace: 313
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod lynx » stř říj 15, 2014 1:54 pm

pik píše: Jaké tahání peněz z kapes rekrejachtařů?

Piku, já jsem měl na mysli třeba nehorázné poplatky za plavbu jachty pod českou vlajkou. (Plus za licenci vysílačky atd.)
To už se tu vícekrát rozebíralo. Poplatek za lékaře je menší zlo.

Pavel píše: ... neco malo ironie z toho nevyjma...

Pavle, Ty provokuješ? :D
To má být PŘECHODNÍK?
Myslíš nevyjímaje? :lol:
No war. :mad:
Lynx
Uživatelský avatar
Svobodak
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 736
Registrován: čtv led 24, 2008 1:00 am
Reputace: 42
Bydliště: olomoucko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Svobodak » stř říj 15, 2014 2:01 pm

Jo, Petre, ale ne zamerne, jen mi obcas vypadnou nejaka pismenka ;) v zasade kdekoliv v textu.
Prsty, klavesnice, mozna oboje najednou, a ted jeste, po Premkove upozorneni, i hlava (nikdo nestrili), uz nejspis nestoji za mnoho :whist:

P
lynx
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 3131
Registrován: pon říj 01, 2007 2:00 am
Reputace: 313
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod lynx » stř říj 15, 2014 2:09 pm

Jsem Tě nechtěl rozesmutnit. ;)
Bylo to pokračování dialogu započatého s jiným členem vaší posádky ve vedlejším tématu. :)

L.
Uživatelský avatar
pik
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 415
Registrován: úte úno 06, 2007 1:00 am
Reputace: 29
Bydliště: Vysočina

Příspěvekod pik » stř říj 15, 2014 2:10 pm

Nojo, ale na prkotinách to začíná, a když to projde, tak je třeba přitvrdit muziku. Doporučuji shlédnout pohádku Tajemství staré bambitky :)
Uživatelský avatar
DonTragedy
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 138
Registrován: pon úno 20, 2012 1:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Praha

Příspěvekod DonTragedy » stř říj 15, 2014 3:00 pm

Pik - tu vobec nejde o pravdu. Rozumiem preco ludia nadavaju na vlajku ... aspom myslim. Ale aby som dal 200kc raz za 5 rokov doktorovy, tak sice je to pre niekoho asi obchod, ale mne to moc zili netrha. Preto ma zaujimalo co ludom vadi na preukaze MD CR ... co som sa stale nedozvedel, len tu zaznelo, ze ak by ho vydalo SPS tak by bolo lepsie. Mne je jedno kto ho vyda ...
Uživatelský avatar
pik
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 415
Registrován: úte úno 06, 2007 1:00 am
Reputace: 29
Bydliště: Vysočina

Příspěvekod pik » stř říj 15, 2014 3:12 pm

No já už platil i 800,-, ale to je jedno, jak už tady někdo psal, jde o princip. A ještě k tomu argumentovat, že je to vlastně vše v našem zájmu a pro naše dobro, to už je fakt síla.
Uživatelský avatar
DonTragedy
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 138
Registrován: pon úno 20, 2012 1:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Praha

Příspěvekod DonTragedy » stř říj 15, 2014 3:21 pm

Tak, ze je to pre nase dobro tu niekto podsunul, ale oficialne som taky nazor skutocne nikde nevidel :lol:
Zas nie ze by som hladal.

Cize v zaklade vadi, ze treba navstivit povereneho lekara ?

K tomu mozem dodat len skusenost, ked som robil papiere u SPS. Tam robi prehliadku moja doktorka, kedze tam mala mladu na zauku, tak ta sa so mnou zacala hadat, ze si musi nastudovat co vsetko ma overit a tak dalej. Tak som jej to na stranke SPS ukazal - maju tam par nemoci, ktore nesmiem mat. Ona aj tak trvala na tom, aby som prisiel iny den. Ked som dorazil tak ma zabila, ze ju zavadzam, lebo ako VMP budem aj kapitan toho plavidla a tam su ine predpisane vysetrenia. Argumenty moc neplatili, odmietla mi potvrdenie vydat, ze ked urobim nehodu tak ona pojde sediet :mad: . Nakoniec som tam urobil krik, ze prisla stara pani doktorka a kedze nechcela mladu uplne potopit, tak trvala na tom aby som po 10 rokoch skocil aspom na EKG, ocne a odber krvy .... stratil som 3 dni v praci a dal im 500KC za prehliadku .... (uz som ju vymenil)

Takze z mojho pohladu, aby prehliadku vykonal lekar, co tusi, co ma kontrolovat je brane skor ako prinos. Aspom mu nemusim vysvetlovat, ze co si ma nastudovat.
Uživatelský avatar
pik
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 415
Registrován: úte úno 06, 2007 1:00 am
Reputace: 29
Bydliště: Vysočina

Příspěvekod pik » stř říj 15, 2014 5:21 pm

Ale ten doktor byl jen příklad, vadí víc věcí. Nedávno sem na svoje papíry od MDČR např. nemohl ve stejných podmínkách vést stejný typ lodi, pokud byly jinak zaregistrované. ( pojem námořní a rekreační jachta ) Co to má společného s bezpečností plavby? V praxi bych musel mít průkazy na stejný typ lodi dva, na rekreační jachtu a na námořní jachtu, protože občas pluji na své a občas na charterové. Nebo např. českou nám. jachtu směl myslím vést jen držitel průkazu MDČR. Teď už se snad pár věcí díky vytrvalcům jako je Felix a ČANY zlepšilo. Bo místo keců něco pro věc dělají. Už se ani nesnažím neustálé úpravy tu k lepšímu, tu k horšímu, to podle toho jak lobisté zalobují, sledovat. MDČR, ve skutečnosti různé zájmové skupiny, vůči sobě díky své ,, logice"vypěstovalo ve většině rekrejachtařů averzi, která jen tak nepřejde. Tak to alespoň vidím já.
Ale už se to tu probralo dost v různých vláknech. Svoboďák i Lynx to popsali líp a dle mého dostatečně srozumitelně. Ahoj
Uživatelský avatar
Jarda885
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1527
Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
Reputace: 74
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod Jarda885 » stř říj 15, 2014 6:00 pm

pik píše:........ Nedávno sem na svoje papíry od MDČR např. nemohl ve stejných podmínkách vést stejný typ lodi, pokud byly jinak zaregistrované. ( pojem námořní a rekreační jachta ) Co to má společného s bezpečností plavby? V praxi bych musel mít průkazy na stejný typ lodi dva, na rekreační jachtu a na námořní jachtu, protože občas pluji na své a občas na charterové......


Vidíš.
To je příklad užitečnosti změny zákona z roku 2011.
Ne všichni tento výklad podporovali i před rokem 2012. Ale byli lidé, kteří tvrdili, že bys měl mít průkazy dva.
Někteří lidé dodnes nechápou, že námořní jachta je také pro rekreaci.
Konec věty z definice námořní jachty ".....určené k námořní plavbě pro cizí potřeby za účelem zisku" byl vypuštěn. A je to lépe, než před tím.
Uživatelský avatar
DonTragedy
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 138
Registrován: pon úno 20, 2012 1:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Praha

Příspěvekod DonTragedy » stř říj 15, 2014 6:09 pm

Tej predoslej averzii som rozumel ... vtedy som bol presvedceny, ze preukaz z CR mat proste nebudem, ale teraz tam uz nevidim nic co by ma vyslovene stvalo (radio mam RYA SRC..). Preto som chcel pocut, ze co vadi ostatnym, zatial sa mi zda, ze minulost.
Uživatelský avatar
Jarda885
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1527
Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
Reputace: 74
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod Jarda885 » stř říj 15, 2014 6:39 pm

DonTragedy píše:...... Preto som chcel pocut, ze co vadi ostatnym, zatial sa mi zda, ze minulost.


Uhodils hřebíček na hlavičku.

Z námořního jachtingu se stala masová dostupná zábava a rekreace.
Někteří jedinci ztratili svou výjimečnost.
Alespoň u nás v Ostravě.

S papíry MDČR nebudeš mít problém s půjčením lodě.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti