novelizace námořního zákona 2014

Vše co souvisí s předpisy kolem plavby a technickou dokumentací lodí, včetně jejich regisdtrace. Přepravy lodí. Technickými prostředky pro dopravu lodí. Dále pojištění lodí, přívěsů, osob atd.

Moderátoři: Pepa, windward, vilma

Uživatelský avatar
Richard
věčný začátečník
věčný začátečník
Příspěvky: 730
Registrován: pon bře 06, 2006 9:53 pm
Reputace: 69
Bydliště: Metylovice

Příspěvekod Richard » úte led 28, 2014 12:45 pm

Aktivita vedoucí k zjednodušení (zobčanštění) agend je potřebná.
Jen nabídnu alternativní pohled:

V případě MD jmenovaného lékaře mám jediný problém - zjistit kde je a telefonicky se domluvit na termínu setkání. Nic o mně neví a po pár všeobecných dotazech a stejně fádních odpovědích mi dá kus papíru s kýženým podpisorazítkem.

Má praktická lékařka po žádosti o potvrzení za účelem kapitánského patentu se vyděsí, pak napíše žádanku na oční, by měla dobrozdání (a oporu), pak na internu a posléze mi vyhotoví podpisorazítko.

To není fikce, to je má zkušenost (z obdobných agend) a berte to jen jako zdroj pobavení, či smutku (záleží na naturelu čtenáře). Rozhodně to není snaha torpédovat úsilí o změnu troufale drzé byrokratické vyhlášky.
Uživatelský avatar
MartinB
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1057
Registrován: čtv led 19, 2006 8:02 pm
Reputace: 70
Bydliště: Praha

Příspěvekod MartinB » úte led 28, 2014 1:46 pm

Richard popsal to o čem už delší dobu uvažuji, jak to sem kulantně napsat.
Abychom si pánove s tím doktorem nenaběhli a pak neběhali po všech možných vyšetřeních, případně dokonce každých 5 let (pokud zůstane platnost po starém).

Společně s návrhem na změnu posuzujícího lékaře by měla jít směrnice/nařízení/....., kde by bylo přesně stanoveno co musí adept splňovat a to tak, aby to bylo tak jednoznačné a jednoduché, aby se praktický lékař žádných dobrozdání od odborných lékařů nemusel dožadovat.
Vidí, slyší, je v zásadě celý, je svéprávný, .... ???
Za tímto účelem byl bylo třeba člověka v této oblasti ználého, odborně erudovaného.
Naposledy upravil(a) MartinB dne úte led 28, 2014 5:40 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Omen
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1198
Registrován: pon říj 15, 2012 2:00 am
Reputace: 133
Bydliště: Olomoucko

Příspěvekod Omen » úte led 28, 2014 2:41 pm

Myslím, že oba máte pravdu, ty MartineB i Richard (nejen na kmitající vodorysce :mad: :good: ) - jako ve všech oblastech života je to o lidech .....

Jen pro ilustraci, takto má PŘEDPISOVĚ vypadat prohlídka na "obyčejný řidičák" :shock:
(A neumím si představit, jak ji předpisově vymyslí někdo, kdo dostane zadání ji obsahově vymyslet pro speciální lékaře "vyjmenované MD") A vo vo vo votom to je ;)

(1) Nezbytným rozsahem lékařské prohlídky a pravidelné lékařské prohlídky je
a) zjištění o zdravotním stavu posuzované osoby s cíleným zaměřením na nemoci, které zdravotní způsobilost k řízení motorových vozidel vylučují nebo podmiňují; nemoci, které zdravotní způsobilost k řízení motorových vozidel vylučují nebo podmiňují, jsou stanoveny v příloze č. 3,
b) komplexní fyzikální vyšetření, a to včetně orientačního vyšetření sluchu, zrakové ostrosti a barvocitu, orientačního vyšetření zorného pole a rovnováhy a orientačního neurologického vyšetření, a to s cíleným zaměřením na zjištění příznaků nemoci uvedené v příloze č. 3,
c) další potřebné odborné vyšetření lékařem příslušné specializované způsobilosti (dále jen "odborné vyšetření") vyžádané posuzujícím lékařem v případě, že u posuzované osoby je nezbytné vyloučit podezření na nemoc, nebo zjistit stadium nemoci uvedené v příloze č. 3, nebo jiné nemoci, které by mohly omezovat zdravotní způsobilost k řízení motorových vozidel,
d) odborné vyšetření vyžádané posuzujícím lékařem vždy, pokud posuzovaná osoba je v soustavné péči jiného lékaře nebo klinického psychologa pro nemoc uvedenou v příloze č. 3 nebo jinou nemoc, která vylučuje nebo omezuje zdravotní způsobilost k řízení motorových vozidel, jestliže je tato skutečnost posuzujícímu lékaři známa,
e) odborné vyšetření ošetřujícím lékařem neurologem vyžádané posuzujícím lékařem u posuzovaných osob trpících epilepsií nebo jinými poruchami vědomí nebo v případě podezření na tyto nemoci; při odborném vyšetření je hodnocen vždy stav epilepsie nebo jiných poruch vědomí, klinická forma a postup nemoci, dosavadní léčba a její výsledky, včetně rizika opakování epileptického záchvatu nebo poruchy vědomí.

(2) Odborné vyšetření se provádí v rozsahu potřebném pro posouzení zdravotní způsobilosti posuzované osoby k řízení motorových vozidel. V závěru každého odborného vyšetření musí být vymezena zdravotní způsobilost posuzované osoby k řízení motorových vozidel ve vztahu k zaměření odborného vyšetření a navržena podmínka umožňující řízení motorového vozidla, pokud byla zjištěna potřeba jejího stanovení, a to
a) použití nezbytného zdravotnického prostředku,
b) technická úprava motorového vozidla, nebo
c) jiné omezení posuzované osoby; pokud jiné omezení umožňující řízení motorového vozidla spočívá v podmínce podrobení se dalšímu odbornému vyšetření, musí být v závěru odborného vyšetření rovněž uveden termín, do kterého se má posuzovaná osoba podrobit dalšímu odbornému vyšetření
Uživatelský avatar
skiliner
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 128
Registrován: pon srp 17, 2009 2:00 am
Reputace: 1

Příspěvekod skiliner » úte led 28, 2014 3:00 pm

Omen napsal:
Škoda že Skilinere neuvádíš z čeho čerpáš



Omenův příspěvek v 7:48

(2) Prováděcí právní předpis stanoví podmínky zdravotní způsobilosti, rozsah, obsah a způsob provedení lékařské prohlídky a dopravně psychologického vyšetření pro vydání posudku, nemoci, vady nebo stavy, které vylučují nebo podmiňují zdravotní způsobilost, způsob hodnocení zdravotní způsobilosti a obsah lékařského posudku a dopravně psychologického vyšetření a dobu jeho platnosti.


Když dáš příspěvek tak ho alespoň přeěti
Uživatelský avatar
Omen
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1198
Registrován: pon říj 15, 2012 2:00 am
Reputace: 133
Bydliště: Olomoucko

Příspěvekod Omen » úte led 28, 2014 5:34 pm

Svatá prostoto :hmm: .... Promiň Skilinere

O dva odstavce níže v témže příspěvku máš ten prováděcí předpis uvedený a z části citovaný :x

Howk
(promiň Monty)
Uživatelský avatar
Jarda885
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1424
Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
Reputace: 67
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod Jarda885 » stř led 29, 2014 1:00 am

Felix píše:..........
ustanovení o zdravotní způsobilosti velitele námořní jachty, § 49, odst. 4:
v první větě se slova "posuzující lékař pověřený Úřadem podle § 48 odst. 2." nahrazují slovy "lékař, v jehož evidenci žadatel je." V druhé větě se slova "nebo v době před vyplutím námořní jachty na moře" zrušují.
Odůvodnění: na tohle slohové cvičení v pět ráno nemám sílu;

...................


Návrh úpravy textu
místo § 48 odst. 2. nahrazují slovy "lékař, v jehož evidenci žadatel je." použít text: § 48 odst. 2. nahrazují slovy „registrující poskytovatel posuzované osoby podle zvláštního právního předpisu*); při stanovení rozsahu potřebných vyšetření použije analogicky postupy pro posouzení zdravotní způsobilosti řidiče motorového vozidla“

Text pod čarou:
*) § 3 odst. 5 zák. č. 372/2011 Sb. a § 41 písm.g) a § 42 odst. 1 písm c) zák. č. 373/2011 Sb.

Zdůvodnění:
Stávající právní úprava ukládá povinnost posuzovat zdravotní způsobilost žadatelů o Průkaz způsobilosti velitele námořní jachty posuzujícím lékařem pověřeným Úřadem podle § 48 odst. 2. Toto opatření má význam u profesionálních námořníků, kdy je pro posouzení zdravotní způsobilosti potřeba provést řadu speciálních vyšetření. Většina velitelů námořních jachet nejsou profesionálové. Vykonávají funkci velitele námořní jachty pro sportovně rekreační účely. Tato činnost je srovnatelná s řidičem motorového vozidla pro soukromé účely. Posouzení zdravotního stavu pro vydání řidičského průkazu řidičům motorových vozidel je svěřeno praktickým lékařům, kteří mají o zdravotním stavu uchazeče nejlepší informace, aniž by bylo (ve většině případů) potřeba provádět vyšetření na speciálních pracovištích. Nezvyšuje se tedy zátěž zdravotního systému. Navrhujeme zde podobnou právní úpravu. Analogické posuzování způsobilosti neprofesionálních řidičů na silnici s neprofesionálními veliteli námořních jachet zvyšuje konzistentnost opatření v resortu ministerstva dopravy. Navrhované opatření nemá žádný dopad do státního rozpočtu ani nezvyšuje korupční rizika.

Můj komentář:
Využil bych Omenových znalostí zákona o specifických zdravotních službách. Tento zákon stavím do pozice provádějícího předpisu při stanovení postupu posuzování zdravotní způsobilosti proti námořnímu zákonu. Takto postavený text upřednostňuje použití zákona o specifických zdravotních službách. Snažím o analogii se stanovením způsobilosti žadatelů řidičských průkazů. Tím navrhujeme zvýšení konzistence ministerstva dopravy. Věty o dopadu do státního rozpočtu a vyjádření k ovlivnění korupčního prostředí jsou vyjádření požadovaná legislativní radou vlády. Navrhujeme změnu zákona, která v původním ministerském návrhu není. Pokud by ministerstvo náš návrh akceptovat chtělo zapracovat do svého návrhu, musí tato vyjádření zpracovat. Usnadňuji úředníkovi práci.
Tuto změnu považuji za nejsnázeji protlačitelnou do ministerského návrhu. Kromě lobbingu akreditovaných lékařů by nemusela nikomu vadit.

Přemku,
statě o strojvůdcích jsem nakonec vynechal. Strojvůdci jsou profesionálové v pracovně právních vztazích.
Jachtaři to dělají pro radost ve svém volnu.
Chtěl bych dělat co nejtlustší čáru mezi profesionály a rekreanty.
Oceňuji Tvé hluboké znalosti v oblasti lékařského práva. Hodně mi to dalo.

EDIT:
Opraveny některé terminologické chyby a nepřesnosti na základě upozornění přes SZ, za což Omenovi děkuji.
Uživatelský avatar
Jarda885
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1424
Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
Reputace: 67
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod Jarda885 » pát led 31, 2014 12:08 am

Felix píše:..........
stanovení doby platnosti průkazu způsobilosti k vedení jachty, § 49, odst. 2:
slovo "určitou" se mění na "neurčitou."
Odůvodnění: na tohle také ne;
.......


Zdůvodnění:
Stávající úprava vyžaduje od držitelů průkaz způsobilosti k vedení námořní jachty sledovat dobu expirace průkazů. V řadě případů dochází k promeškání stanovené lhůty. V takovém případě se stává obnovení kvalifikace velitele námořní jachty časově i finančně náročnou záležitostí. Toto vede řadu českých občanů k získávání potřebných kvalifikačních průkazů v jiných státech, kde je platnost průkazů neomezena, nejčastěji v Chorvatské republice. Podle odhadu ČANY i jiných organizací sdružující rekreační jachtaře je počet českých získávajících kvalifikační průkazy v Chorvatské republice větší než počet zájemců o průkazy vydávané MDČR. Navrhovaná změna přesměruje většinu zájemců o chorvatské průkazy k průkazům MDČR.
Zavedením navrhované změny získá státní rozpočet na poplatcích za nově vydávané průkazy mnohem vyšší příjmy, než za pravidelnou obnovu stávajících. Poplatek za nový průkaz je desetinásobně vyšší než poplatek za obnovu průkazu.
Navrhované opatření zlepší protikorupční atmosféru v republice. Odpadne pokušení získávat pokoutným způsobem doklad o praxi potřebné pro prodloužení průkazu.

Můj komentář:
U tohoto zdůvodnění vařím více z vody než u lékařských posudků. Něco se věcně napsat musí a nic lepšího jsem nevymyslel. Pokud ČANY nebude ochotná se podepsat pod tvrzení, že více jachtařů dnes dělá chorvatské papíry než české, pak stačí vypustit „ČANY i jiných“. Tvrzení se oslabí, protože bude neurčité. Netuším, jestli je někdo schopen zajistit podporu APL. Nevím, jestli pro potvrzení praxe nestačí pouze osobní prohlášení. V tom případě, je celý odstavec o zlepšení nesmysl a je třeba jej nahradit textem „Navrhovaná změna nemá negativní dopad na korupční prostředí“.

Felixi, jestli je text použitelný nebo ne, je na Tobě.
Tolik, jak jsem slíbil. Víc už toho asi nevymyslím.
Uživatelský avatar
Jarda885
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1424
Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
Reputace: 67
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod Jarda885 » stř čer 04, 2014 4:52 pm

V dokumentech poslanecké sněmovny jsem našel tisk 168/0, který se týká pouze Mezinárodní
úmluvy o zamezení znečištění moří z lodí.

Znamená to, že námořní zákon vůbec nebude otevřen? Nebo vše již bylo vyřešeno zákonem 64/2014?
Máte někdo informace?
Uživatelský avatar
stouny
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 69
Registrován: sob srp 04, 2012 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod stouny » stř říj 08, 2014 12:29 pm

Pánové, vhodnější vlákno o lékařích a legislativě jsem nenašel, proto se předem omlouvám, ale jaká je výkladová praxe § 49 odst. 4, věta druhá, z. č. 61/2000 Sb., o námořní plavbě. Pokud se nepletu, je to poslední zákon, který upravuje vydávání průkazů MD ČR.
Cit: (4) Zdravotní způsobilost velitele námořní jachty zjišťuje a osvědčení o zdravotní způsobilosti vydává na základě výsledku lékařské prohlídky a dalších potřebných vyšetření posuzované osoby posuzující lékař pověřený Úřadem podle § 48 odst. 2. Osvědčení o zdravotní způsobilosti nesmí být v době podání žádosti o vydání průkazu způsobilosti nebo v době před vyplutím námořní jachty na moře starší než tři měsíce.

Tzn. před každou plavbou k doktorovi. :-)
Uživatelský avatar
Jarda885
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1424
Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
Reputace: 67
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod Jarda885 » stř říj 08, 2014 10:47 pm

stouny píše:.... jaká je výkladová praxe § 49 odst. 4....... Osvědčení o zdravotní způsobilosti nesmí být ........ v době před vyplutím námořní jachty na moře starší než tři měsíce.

Tzn. před každou plavbou k doktorovi. :-)


Ještě jsem neslyšel o tom, že by se někdo někdy zajímal o lékařské potvrzení velitele námořní jachty. Natož, aby je někdo aktualizoval.
Jeví se mi to jako formulace představující legislativní úlet českého zákona.

Lékařské potvrzení se vyřizuje standardně při vystavování průkazů. Tam to má svoji logiku.
Uživatelský avatar
MartinB
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1057
Registrován: čtv led 19, 2006 8:02 pm
Reputace: 70
Bydliště: Praha

Příspěvekod MartinB » čtv říj 09, 2014 9:45 am

Když to v tom zákoně je takto napsané, lékařská prohlídka ne starší 3 měsíců, může se stát, že se na tom někdo v pohodě "otočí", logika, nelogika. Třeba pojišťovna, že? To, že se zatím nestalo, neznamená, že se nestane, ta možnost tam je připravená.

Dohledat logiku v českých zákonech, to asi často není možné.
Vypadá to, že selského rozumu v českých institucích majících účast na legislativní tvorbě je méně než šafránu :-(

Řekl bych, že logiku nemá od základu už to, že ministerstvo se zabývá rekreačním vyžitím pár stovek svých občanů, nemají na práci důležitější věci?
Uživatelský avatar
Jarda885
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1424
Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
Reputace: 67
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod Jarda885 » čtv říj 09, 2014 10:51 am

V jiném vlákně se diskutuje o tom, že při nehodě se postupuje podle legislativy v místě nehody.

modules.php?name=Forums&file=posting&mode=quote&p=148447
Věřím tomu, že je to pravda.

Naštěstí v Česku se žádná námořní nehoda nikdy nestane. Hrozba, kterou jsi Martine uvedl, je pravděpodobně pouze teoretická.

Jsme v topicu "novelizace zákona..."
Při příštím otevření námořního zákona můžeme opět žádat změnu a Martinovu fabulaci použít jako argument. Za podpory ČANY.
Uživatelský avatar
Ismael
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 132
Registrován: pát zář 10, 2010 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Ismael » čtv říj 09, 2014 11:27 am

Zdravím a přeji pěkný den,
hledat a poté používat v praktických aplikacích legislativních procesů logiku, může vést k nekonečným debatám a neřešitelným střetům různých právních i "neprávních" názorů. Potom platí - co člověk, to názor.

Přidám otázečku/y/. Jestliže musí být lékařská prohlídka před každým vyplutím na moře, jak je potom definováno ono vlastní vyplutí ??? A jak je definován návrat ??? To při každém vyvázání u pacholete musím honit pověřeného felčara, abych mohl další ráno opět vyplout ??? Nebo mohu vyplouvat po tři měsíce a pak se musím nechat opět prohlédnout? A když budu na moři déle než tři měsíce, tak mi ta zdravotní prohlídka propadne někde uprostřed Atlantiku? A pokud prohlídka platí pro souvislou plavbu, tak jak dlouho musím stát v přístavu, aby se plavba stala nesouvislou a naběhla tedy povinnost nechat se znovu prohlédnout? A jsme zase na začátku - jak je potom definováno ono vlastní vyplutí???

Proč je tam nutnost periodické lékařské prohlídky je myslím nasnadě. Je to pro potřeby velké plavby (obchodní), kdy mít na palubě člověka s aktivními žaludečními vředy, cukrovkou, vysokým tlakem, maniodepresivní psychózou atd... je riskantní pro dotyčnou osobu i pro prioritní ekonomické zájmy rejdaře. Nikdo nechce řešit ekonomické důsledky nucených zastávek, změn tras a vrtulníkových transportů v důsledku náhlého vážného zdravotního problému v posádce. Prachy, prachy, prachy.......

Pro naši malou (velkou) plavbu je myslím třeba znát svůj zdravotní stav obecně a vědět, kde jsou mé zdravotní a další limity. To si pohlídám u svého obvoďáka a v součinnosti s ním - ve vlastním zájmu. Jediná třecí plocha pak může nastat u pojišťovny, kde je to otázka vzájemné komunikace a vyjasnění si principů toho, co dostanu za peníze své pojistky. PŘEDEM!!! Jestliže nejsem spokojen s nabídkou, jdu jinam.

Za sebe sama pak můžu prohlásit, že více se podobnými hovadinami zcela určitě zatěžovat nebudu. A protože ta formulace v zákoně je poměrně značně vágní, rozhodně mne netrápí neexistence superpravidelné (po třech měsících aktualizované) zdravotní dokumentace vložené v mém lodním deníku. A ani mne trápit nebude.(Pokud nebudu velet jachtě s nákladem Rembrandtových obrazů na cestě do Valparaísa jižní cestou.)
Ahoj, I(P).
Uživatelský avatar
Jarda885
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1424
Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
Reputace: 67
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod Jarda885 » čtv říj 09, 2014 11:56 am

Ismael píše:..... Jestliže musí být lékařská prohlídka před každým vyplutím na moře,......


Prosím, nevytvářejme paniku.

Lékařskou prohlídku musíš mít před vyplutím na české moře. Takové neexistuje.
Pokud chceš mít vše O.K. studuj legislativu státu, na jehož moře chceš vyplout.

Můžeme se bavit o tom, že popluješ na lodi pod českou vlajkou v mezinárodních vodách. Tam bude platit česká legislativa. Pro tento případ si tu prohlídku udělej.
Pokud budeš na moři víc jak tři měsíce, prohlídka Ti nepropadne. Tři měsíce se počítají před vyplutím.
Uživatelský avatar
MartinB
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1057
Registrován: čtv led 19, 2006 8:02 pm
Reputace: 70
Bydliště: Praha

Příspěvekod MartinB » čtv říj 09, 2014 1:26 pm

Jarda885 píše:Prosím, nevytvářejme paniku.
Lékařskou prohlídku musíš mít před vyplutím na české moře. Takové neexistuje.


Jardo, nesnaž se nás přesvědčit, že český úředník je až tak blbý, že si myslí, že existuje české moře ;)

Jediné co s tíhle "doktorským" ustanovením můžeš udělat je to, že to vezmeš na vědomí, že existuje možnost (i když asi dost malá), že ho někdo bude chtít využít ve svůj prospěch. Když to víš, můžeš dle toho případně zařídit.
Naposledy upravil(a) MartinB dne čtv říj 09, 2014 6:24 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Jarda885
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1424
Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
Reputace: 67
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod Jarda885 » čtv říj 09, 2014 4:01 pm

Martine,

český úředník není blbý.
Dotčené ustanovení je zřejmě pozůstatek doby, kdy mělo Československo flotilu obchodních lodí pod vlastní vlajkou a tyto lodě brázdily mezinárodní vody.

Bohužel je v odstavci týkajícího se námořních jachtařů.
Uvádím, že možnost uplatnění je velmi malá. Většina z nás jezdí v příbřežních a teritoriálních pobřežních států. Tam toto ustanovení těžko lze uplatnit.
Není třeba lidi strašit. Souhlasím s tím, že když víš co Tě může potkat a seš připraven, nemůžeš být zaskočen.

Škoda že Tě argument nenapadl, když Felix vyzval k pomoci s argumentací. Vypuštění ustanovení Felix navrhoval.
Uživatelský avatar
MartinB
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1057
Registrován: čtv led 19, 2006 8:02 pm
Reputace: 70
Bydliště: Praha

Příspěvekod MartinB » čtv říj 09, 2014 6:55 pm

Ono jsme ten zákon s Felixem řešili, samozřejmě společně ještě s dalšími mnohokrát osobně.
Bohužel je Felix již delší dobu velmi zaneprázdněn, protože to co o tom ví on, to my kolem jsme jen tlachající baby na tržišti :hmm:
Nesmyslů je v zákoně spousta, takže argumentů padlo dost, bohužel nejde změnit všechno najednou.
Zájmy zúčastněných jsou různé, zájmy těch co plují pro radost se liší od názorů těch, co jezdí za peníze a ještě více od těch co v jachtařině podnikají (obchody, atd).
Najít shodu není lehké, navíc podnikající osoby se snaží často ovlivnit prostředí i ne zcela čistými způsoby, příklady mám, ale jistě chápeš, že je to nezveřejnitelné.

Nevím kde jsi vzal, že tím někdo někoho straší, psal jsem a taky další tady, že to v zákoně je, je dobré to vědět a že není dobré si to logicky vysvětlovat, že to je myšleno jinak a zlehčovat to.

Já si taky nemyslím, že je český úředník blbý (spíš si myslím, že spoustu věcí nedopatřením neví), ale Ty jsi napsal větu:
"Lékařskou prohlídku musíš mít před vyplutím na české moře. Takové neexistuje. "
Ten zákon svořil český úředník a tak "logicky" z té Tvé vyplývá, že předpokládáš, že si český úředník myslí, že máme moře ;) .

Nemá to cenu rozebírat, ať si to každý přebere jak chce, jak je mu blízké. Zabředli jsme do osobních názorů na věc.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti