Novelizace vyhlášky č. 315/2000 sb. "o českých námořních průkazech MD A, B a C"

Vše co souvisí s předpisy kolem plavby a technickou dokumentací lodí, včetně jejich regisdtrace. Přepravy lodí. Technickými prostředky pro dopravu lodí. Dále pojištění lodí, přívěsů, osob atd.

Moderátoři: Pepa, windward, vilma

Uživatelský avatar
Janch
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 76
Registrován: pát kvě 03, 2013 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Posázaví

Re: Novelizace vyhlášky č. 315/2000 sb. "o českých námořních průkazech MD A, B a C"

Příspěvekod Janch » stř úno 24, 2016 5:13 pm

Ahoj, bylo tady nadhozeno srovnání s řidičským průkazem. Myslím, že by mělo kromě "A" býr řečeno i "B." Ano řidičský průkaz je jen jeden pro tatíka důchodce i pro taxikáře i pro kamioňáka. Jenže tomu taxikářovi ani kamioňákovi NESTAČÍ. Ti přece už pěkných pár let potřebují průkaz profesní způsobilosti. Za těžké peníze získaný, udržovaný za podmínky pravidelného školení a potvrzení praxe.
Analogie už docvakává :mad: i širšímu publiku? Tedy že tenhle režim je v plavbě zaveden pro všechny, kdo chtějí na moře dál než 1nm, to vadí a to je třeba překopat :mad:
Jo, říká se tomu změna legislativy; k čertu už, kdy jindy, když ne při plánované novelizaci? :cry:

Jsou tu kolegové v zahraničních destinacích zkušenější, kéž by mohli řádku připsat a potvrdit, s jakým papírem že se může vydat na moře Francouz nebo Švéd, když tedy pominu ostrovní námořní velmoc... Co já vím, tak stačí toaletní pro osobní hygienu a nekontroluje se to.
Uživatelský avatar
Jarda885
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1478
Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
Reputace: 73
Bydliště: Ostrava

Re: Novelizace vyhlášky č. 315/2000 sb. "o českých námořních průkazech MD A, B a C"

Příspěvekod Jarda885 » stř úno 24, 2016 5:47 pm

Ano řidičský průkaz je jen jeden pro tatíka důchodce i pro taxikáře i pro kamioňáka. Jenže tomu taxikářovi ani kamioňákovi NESTAČÍ.

Takže navrhuješ další zkoušky pro komerční plavbu.
O.K.

Není to tak, že by ten tatík důchodce měl úlevu na řidičáku.
Uživatelský avatar
jakubsipek
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 175
Registrován: stř říj 22, 2008 2:00 am
Reputace: 0

Re: Novelizace vyhlášky č. 315/2000 sb. "o českých námořních průkazech MD A, B a C"

Příspěvekod jakubsipek » čtv úno 25, 2016 2:13 am

lynx píše:
Jarda885 píše:S těmi 6 Bft u "C" to nevidím moc reálně.
Všeobecné podmínky pro čártr mají vesměs omezení do 6 Bft. To je silný argument.

Nevím, jak je to teď, ale dříve to bylo tak, že omezení pro sílu větru platilo při vyplutí. Takže vypluju-li ve čtyřce a předpověď neříká, že foukne sedmička (a ta pak foukne), nejde o překročení pravidel.


Teď už jsem ve vyhlášce zmínku, že to platí pří vyplutí nenašel (myslím, že tam dřív byla). Tady je oficiální info z SPS k použití průkazu ICC s omezením do 4°B http://www.jachting.info/viewtopic.php?f=74&t=5261#p84754 tam se musí přerušit plavba, takže to možná bude MD vykládat stejně.

Jinak nespekuloval bych co lze změnit a co ne, to nevíme, a nadefinoval bych co CHCEME změnit. Protože pokud budeme chtít to co vlastně nechceme, tak ikdyž to prosadíme, nebudem spokojeni a přijdou další petice, otevřené dopisy, demonstrace atd. Navíc ty průkazy se budou zase "obcházet" tj. budem si dělat průkazy jiných zemí, sám mám MD-C ale chtěl bych si dělat RYA - Chorvatsko je oficiálně uznává a
když budu chtít "hustější" plavbu, pučim si loď v Británii (tam předpokládám nebude problém :) ).
Uživatelský avatar
MartinB
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1069
Registrován: čtv led 19, 2006 8:02 pm
Reputace: 71
Bydliště: Praha

Re: Novelizace vyhlášky č. 315/2000 sb. "o českých námořních průkazech MD A, B a C"

Příspěvekod MartinB » čtv úno 25, 2016 9:43 am

Jarda885 píše:Ano řidičský průkaz je jen jeden pro tatíka důchodce i pro taxikáře i pro kamioňáka. Jenže tomu taxikářovi ani kamioňákovi NESTAČÍ.

Takže navrhuješ další zkoušky pro komerční plavbu.
O.K.

Není to tak, že by ten tatík důchodce měl úlevu na řidičáku.


Mám takový dojem Jardo, že jsi to naprosto úplně špatně pochopil co chtěl Janch říct.

Předpokládá, že záměr jeho příspěvku a srovnání s řidičákem je takový ať obnovují ti co plují za peníze pro chartrovky, instruktoři jmenovaní MDČR, prostě ti co si tim vydělávají a žíví se tím a to i když jen přiživují.

Ti kteří nesplňují výše popsané, neobnovují, případně ve vyšším věku nějaké zdrravotní potvrzení.

Záměr by měl být to zjednodušit, ulehčit a ne přitáhnout šrouby.
Uživatelský avatar
topper
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 121
Registrován: sob čer 20, 2009 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Orlík

Re: Novelizace vyhlášky č. 315/2000 sb. "o českých námořních průkazech MD A, B a C"

Příspěvekod topper » čtv úno 25, 2016 10:54 am

Ahoj, se zájmem a nestranně sleduji tuto diskuzi, nechci subjektivně dávat za pravdu jedné či oné straně a taky vzhledem k mé malé jachtařské praxi mě tento problém trápí daleko méně než zúčastněné strany.

MartinB píše: Záměr by měl být to zjednodušit, ulehčit a ne přitáhnout šrouby.
Když jsem dělal praktický kurz na moři, byla tam s námi „osoba“, která ani po ukončení kurzu neměla absolutně žádný šajn o vedení jachty na moři, o tom jak to s ovládáním lodi vzhledem ke směru větru vlastně funguje, no prostě úplně out! Ale průkaz MDČR bez problému dostala, protože si kurz zaplatila. Z toho mi plyne, že utáhnout šrouby na správném místě by taky neškodilo.

Stejně tak povolit šrouby na správném místě by neškodilo, jen mi nejde na rozum, proč by zrovna ti nejzkušenější jachtaři, kteří jsou na moři nejčastěji, třeba protože si tím vydělávají (a já to rozhodně nejsem, ani se jich nechci tímto zastávat) by měli jako jediní obnovovat nebo obhajovat své průkazy? Takoví to právě potřebují nejméně nebo ne?

S řidičema bych to zas tolik nesrovnával. Profiřidiči (jednoho znám) se dle informací od něj jednou za rok sejdou, řeknou si co je v problematice nového, někteří třeba i napíšou testy z pravidel, nechají si dát razítko do profesáku, zaměstnavatel to (většinou) zaplatí a mají na rok vystaráno, ale není to obhajoba ŘP. Třeba můj zaměstnavatel mi tohle (bez toho razítka do profesáku) nařizuje jednou za tři roky, protože používám k práci služební auto, ale profesionální řidič nejsem.
Uživatelský avatar
MartinB
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1069
Registrován: čtv led 19, 2006 8:02 pm
Reputace: 71
Bydliště: Praha

Re: Novelizace vyhlášky č. 315/2000 sb. "o českých námořních průkazech MD A, B a C"

Příspěvekod MartinB » čtv úno 25, 2016 12:19 pm

Nemyslím si, že kvůli těm pár lidem kteří se tím přiživují by se mělo něco komplikovat. Navíc vykukové si vždy poradí, že?
To byla reakce na Jardovo885.
Uživatelský avatar
DonTragedy
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 138
Registrován: pon úno 20, 2012 1:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Praha

Re: Novelizace vyhlášky č. 315/2000 sb. "o českých námořních průkazech MD A, B a C"

Příspěvekod DonTragedy » čtv úno 25, 2016 4:10 pm

Preco by instruktor mal obnovovat ?
- to je jasne, preto, aby bol v obraze ake su novinky v zakone a nemohol 10 rokov cinnost nevykonavat a potom vziat niekoho "do ucenia"

Rekreacna lod - ked idem na lod, kde je jasne, ze som sucast posadky, tak sa rekreujem - v zasade nemam mat preco papiere, ked uz nejake mam, tak nevidim dovod ich obnovovat - je to primarne moj zivot s ktorym hazardujem a na lod so mnou pojde len ten, co ma pozna - cudzi clovek bude chciet komercneho kapitana

Komercna cinnost - ak podpisem, ze preberam lod pod svoju zodpovednost, tak musim - byt poisteny, mat kurzy pomoci, mat komercny preukaz atd.

Toto je to, ako to chcem - ked uz nejaky papier mat musim, tak nech ho nemusim vecne obnovovat - ak sa chcem vedenim lodi zivit, tak nech ho obnovujem tak ako doteraz.

Nechcem - a myslim, ze vacsina tu nechce - aby sa zavadzal novy komercny papier pre komercnu cinnost. Chcem opak - brat to co je teraz ako komercnu cinnost a pokial plavam na lodi bez zmluvy o vedeni lode, tak mat papier s neobmedzenou platnostou.
Nevidim v tom nejake bohovske komplikacie.
Uživatelský avatar
Janch
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 76
Registrován: pát kvě 03, 2013 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Posázaví

Re: Novelizace vyhlášky č. 315/2000 sb. "o českých námořních průkazech MD A, B a C"

Příspěvekod Janch » čtv úno 25, 2016 9:10 pm

Ano Done,
mám stejný názor a požadavek a snažil jsem se to znázornit porovnáním s řídičským a profesním průkazem: Nezavádět nové přezkušování a základní (nevýdělečné) oprávnění ponechat v režimu bez přezkušování (s lékařskou přílohou od nějakého vysokého věku). Je mi líto, co tady vzniká za diskusi, ale Jardovi885 a Topperovi se podařilo tenhle příkilad dokonale zamáznout. Ano, takhle se to v diskusích dělá - rozpoutá se debata kolem úplně zkresleného tvrzení. Začínám o sobě pochybovat, ale Martin mi dodává naději, že to třeba víc lidí pochopilo správně.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů