Na diskuzním fóru Yachting and Boating World Forum jsem našel docela "zajímavou" a (pokud je to skutečně tak) i dost nepříjemnou informaci. Vzhledem k tomu, že se v této oblasti plaví i řada našich majitelských lodí, si to možná stojí za to přečíst a minimálně o tom vědět. Pro usnadnění jsem si dovolil vybrat některé podstatné pasáže a velmi volně je přeložit. Zájemci mají k dispozici kompletní diskuzi na odkazu výše.
A Cruising Association member had a very expensive and time wasting experience this May after calling for assistance to enter Patras marina. Greek maritime law provides that, in such a situation, all boats over 10m must be subjected to a survey by a nominated surveyor after any repairs have been carried out. Such surveys have been known to cost from €600 to €3,000, perhaps taking days to arrange, and in some cases involved little more than a half hour trip to sea and back.
Člen CA zažil v květnu příhodu, která ho stála balík peněz a spoustu času, poté co musel požádat o asistenci při vjezdu do maríny Patras. Řecký námořní zákon v takových případech nakazuje, že všechny lodě nad 10m musí být po provedení nezbytných oprav ZNOVU prohlédnuty autorizovaným inspektorem. Taková prohlídka může stát od 600 do 3000 EUR a zařídit ji může trvat i několik dní - její součástí může být dokonce i plavba na moře a zpět.
Přestože se jedná o Řecký námořní zákon, zdá se, že jej aplikují i na lodě pod jinou vlajkou. Což se nelíbí angličanům, kteří argumentují tím, že pro rekreační lodě pod UK vlajkou žádná povinnost technické prohlídky není - podle nich je samotný skipper oprávněn posoudit zda je jeho loď plavby schopná či nikoliv. Snaží se tedy přesvědčit Britské zastupitelství v Aténách aby toto deklarovali v oficiálním dokumentu, který pak rozešlou na všechny přístavní policie v Řecku. Nicméně i kdyby se toto angličanům povedlo, bude se to vztahovat asi jen na UK lodě. Pochybuji, že by se naše MD našich jachtařů nějak podobně zastalo)
Yes I had a lot of costs incurred when I was dis masted 2 years ago. 680euro to start then days of hassle getting the boat back after police impounded it .After the work was completed had to then get another survey to have it put back in the water 2000euro in Lavrio ..Never. never! call for help in Greece if you you are in trouble
Ano, měl jsem hodně výdajů vzniklých, když jsem před dvěma lety přišel o stěžeň. 680EUR, dny hádek dostat zabavenou loď od policie. Po opravách jsem musel absolvovat dalších prohlídku. 2000 EUR. závěr - nikdy, nikdy nevolejte v Řecku o pomoc.
It also happened to me in 2004 after dismasting off Kefallonia - we didn't even ask for, or receive help - although the coastguard boat was sent out to escort us, we cleared up the rig and made it into Argostoli under our own power. Sounds like I was lucky - the survey cost (only) 300 euros, but the guy didn't even get out of his car. He was happy just to see a boat, with a mast, that I claimed to be mine.
Také se mi to stalo v roce 2004 poté co jsem u Kefalonie přišel o stěžeň. Dokonce jsme nežádali o pomoc ani žádnou nedostali, ačkoliv člun pobřežní stráže byl vyslán aby nás eskortoval. ZVládli jsme odstříhat takeláž a do Argostoli jsme se dostali pod vlastním pohonem. Zdá se, že jsem měl štěstí - technická stála "pouze" 300EUR, ale chlapík ani nevylezl z auta. Stačilo mu, že mu ukazuju loď se stěžněm a říkám že je moje.
An Australian friend of mine got a rope around his prop.Called a mayday and was towed in by a private boat. The compulsory survey cost (from memory ) about 1000 euro. The surveyor took 10 mins and never even steeped on board.
Kamarád z Austrálie měl namotaný provaz kolem vrtule a po Mayday byl odtažen soukromou lodí. POvinná prohlídka ho stála cca 1000EUR a trvala 10minut.
We were very lucky this year when we were towed into Messolonghi but were not noticed by the port police - bust starter motor.
Letos jsme měli velký štěstí, když nás kvůli rozbitému startéru motoru odvlekli do Messolonghi. Přístavní policie si nás naštěstí nevšimla.
Toliko výběr z diskuze. Nemám s plavbou v Řecku žádné velké zkušenosti a naštěstí už vůbec ne takto špatné. Netvrdím, že tomu tak je vždy a všude. Nicméně je vidět, že pár případů se asi stalo a nebude se tedy jednat o nějakou extra vyjímku. Charteristy to pochopitelně asi trápit vůbec nemusí - půjde především o majitelské lodě. Pro ně to může znamenat docela nepříjemnosti a asi je dobré o tom alespoň vědět.
ŘECKO - Povinná technická po vážnějších problémech ?!?
Moderátoři: vilma, Pepa, smike
- TashonkaWitko
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 828
- Registrován: stř zář 23, 2009 2:00 am
- Reputace: 8
- Bydliště: Kurim u Brna CR
- TashonkaWitko
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 828
- Registrován: stř zář 23, 2009 2:00 am
- Reputace: 8
- Bydliště: Kurim u Brna CR
Denisi, ja myslel charteristy v Recku. Tam je to asi jednoduchy ... podela se mi lod co jste mi dali ... tady ji mate a reste si to. Mas ale pravdu ze do Recka obcas zajizdi (i kdyz asi vyjimecne) chartery z HR. No nevim jak by se divali Hrvati na sdeleni .. vase lod, potazmo motor na ni, sel do **** ... lod mate v Gouvii, spravte si ji a pak zaplatte X-set EUR za technickou ... obavam se ale, ze oni by se domluvli a ty bys jeste x let narokoval vraceni povinne slozene kauce ...
Nicmene vyse uvedeny prispevek mel oslovit predevsim majitele lodi, dosud se klidne plavici v reckych vodach. Uz jsme tu precetli x prispevku na tema CHORVATI KRADOU a Reci jsou zlati .. (aby nedoslo k mylce, taky mam radeji Reky) ale (alespon pro me) tohle byl prvni prispevek, ktery ukazal ze situace je(muze byt) slozitejsi ...
Nicmene vyse uvedeny prispevek mel oslovit predevsim majitele lodi, dosud se klidne plavici v reckych vodach. Uz jsme tu precetli x prispevku na tema CHORVATI KRADOU a Reci jsou zlati .. (aby nedoslo k mylce, taky mam radeji Reky) ale (alespon pro me) tohle byl prvni prispevek, ktery ukazal ze situace je(muze byt) slozitejsi ...
Pro toho, kdo se tak diví, že řekové nařídili "technickou" po havárii lodím pod jinou vlajkou než řeckou - je třeba vědět něco o právních principech tzv PSC - Port State Control a roli "Coastal State" v dozoru nad bezpečností námořní plavby obecně. Podle principů mezinárodního námořního práva, má každá přístavní správa nejen právo ale i povinnost, zabránit vyplutí na moře jakékoliv lodi - bez ohledu na vlajku registrace - pokud má pochybnosti o její bezpečnosti. Takže technická prohlídka po opravách zjevné havárie je samozřejmý princip, jen v různých místech různě důsledně či nedůsledně vymáhaný.
V různých zemích je různá "příjmová" hladina a tu kopíruje i cenová hladina různých služeb.
A že si z toho někteří inspektoři dělají candrbál ? No u nás automobilové STK taky pracují různě - v závislosti na lidech, kteří v té které STK pracují.....
V různých zemích je různá "příjmová" hladina a tu kopíruje i cenová hladina různých služeb.
A že si z toho někteří inspektoři dělají candrbál ? No u nás automobilové STK taky pracují různě - v závislosti na lidech, kteří v té které STK pracují.....
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host