Je možná plavba v kluzu s motorem 5 HP?

Nejen na "velkých" lodích se plavíme ...

Moderátoři: vilma, Pepa, david

Uživatelský avatar
Jirina
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 266
Registrován: čtv kvě 27, 2010 2:00 am
Reputace: 0

Je možná plavba v kluzu s motorem 5 HP?

Příspěvekod Jirina » pon srp 16, 2010 12:23 am

Je možná plavba ve skluzu s motorem 5 HP?
Jaká může být maximální váha lodi? Je důležitá délka lodi?
Jaký je nejvhodnější profil dna při použití tak slabého motoru?
Jaká je maximální možná rychlost s 5 HP motorem?
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » pon srp 16, 2010 6:51 am

Podle zde uvedených příspěvků soudě bych uvedl toto:
1.je
2. optimální kompletní váha je do okolo 30kg/1HP výkonu. Max. je dle typu člunu okolo 35kg/1HP. Vzhledem k dosažení optimální váhy je vhodná délka 300-330cm
3.pro rychlost je vhodnější plošší dno než hluboké V. Je to na úkor stability jízdy.
4.nikdo ještě neuvedl rychlost vyšší než 27km/hod.

Netvrdím, že všechny parametry musí být takovéto ale vychází mě to z uvedených příspěvků a osobních zkušeností.
Samozřejmě, že se ozvou lidé, kteří mají jiné názory protože extrémy jsou ve všem.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7512
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 154
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pon srp 16, 2010 7:21 am

Tak ako Tatas napísal si to myslím aj ja. K otázke by som doplnil že by sa malo jednať o štandartné motory.
Dno by malo byť ploché, vzadu do jemného "V" pod uhlom 3-5 stupňov.
Pri rychlosti bude všetko závisieť od celkovej váhy a je preto nutné ju minimalizovať kde sa len dá. Z praktického hladiska je asi najlepšie stavať čln o dĺžke cca 4 - 4,5m, ten by mohol jazdiť s dvomi osobami /neprerastlími/ tesne na hranici sklzu, okolo 20 km. Ak by som chcel jazdiť sám s čo največšou rýchlosťou, tak 3m sa mi zdajú optimálne. Verím že ak by sa s tým človek moc hrajkal a rozumel by problematike, tak dosiahnuť rýchlosť 30 km/hod je reálne. Rovnako dôležité ako váha bude aj vhodná vrtula aby bolo možné dosiahnuť max. výkon motora.
Uživatelský avatar
Jirina
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 266
Registrován: čtv kvě 27, 2010 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Jirina » pon srp 16, 2010 7:49 am

Při 30kg na 1HP vychází celková váha na 150 kg. Chlap váží metrák, motor 30kg. Na loď zbývá 20 kilo. To je dost málo.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » pon srp 16, 2010 9:34 am

Ovšem při 35kg/1HP zbývá na člun 45kg a to je běžná váha člunu okolo 3m. Tak co je na tom zvláštního? Akorát ten chlap musí najít vhodné místo ve člunu pro jeho zvednutí.
Ten motor 5HP má většinou pouze 25kg. T.j. potom : 100+25+45=170:5=34kg/1HP což je reálné ale nic moc jízda.
V tom mém příspěvku s chlapem 100kg na člunu 310 RIB se ale píše o motoru 6HP! A potom: 100+25+30=155:6=cca24kg/1HP


P.S. Jak se zdá, tak někteří nový registrovaní návštěvníci mají obzvláštní zálibu pitvat starší příspěvky a hledat možné nesrovnalosti. Asi si to přinesli z ostatních fór, kde také
přispívají.
Uživatelský avatar
Laguna
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 68
Registrován: úte kvě 19, 2009 2:00 am
Reputace: 1

Příspěvekod Laguna » pon srp 16, 2010 12:50 pm

Asi by bylo dobré zdůraznit potřebu RIB, tedy člun s pevným dnem. Dle mé zkušenosti pro člun RIB 270 se dvěma osobami min. 10, lépe však 15 HP. A to se ještě musí provozovat cviky pro přenesení váhy dopředu při rozjezdu, jinak se záď boří. Dobrá věc jsou "SMART TABS". automatické klapky s plynovou vzpěrou, které pomohou dostat člun do skluzu a udržet ho tam i při nižší rychlosti.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » pon srp 16, 2010 1:17 pm

Jenže ty čluny 270 mají kategorii D. a tak silný motor nemají ani povolený. A tahat se s těžkým 15HP motorem pro ježdění na rybníku (to je ta kategorie D) není zajímavé.
Pro tak silný motor to chce alespoň člun 360. Potom to vynikne.
david
moderátor
Příspěvky: 5887
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » pon srp 16, 2010 2:23 pm

270 je málo, na 5 koní tak 340 – 360. navíc má RIBs véčko a to taky není nejlepší – žere výkon. Ideál by byl vepředu V do vln, zadek lehce vyklenutej pro snadný klouzání. U přechodu do kluzu taky hodně hraje poměr d/š. Velké šířky na překlopení do kluzu potřebují větší výkon, pak ovšem jedou líp.

Jako přibližovadlo mám necky 240, ovšem laminát, ne gumák. s veteránem 9,9 jdou ve dvou do kulzu bez problému, aniž bych něco nebo někoho přesouval. Tam je vidět výhoda pevné lodě.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7512
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 154
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pon srp 16, 2010 5:21 pm

Jirina nahodil čiste teoretickú otázku, nič konkrétneho. A tak to niektorých zvádza uvažovať automaticky o gumenom člne. Ovšem pevné dno a tým nemyslím RIB na nafukovacom člne, je omnoho lepšie na kĺzanie ako gumák. Platí čo spomenul David, čím hlbšie V dno, kýlovitosť, tým silnejší výkon motoru treba. Ak chceme teoretizovať o 5 HP, tak ploché dno, v predu špica, dĺžka 4m, šírka cca 140 cm a bude to jazdiť v sklze aj keď bude na 1 koňa 40-45 kg. Normálny chlap váži tak 80 kg a žena 60, ak ste nadnormálny, inak povedané aj PORIADNY chlap a poriadna ženská, tak si kúpte aj poriadny čln s poriadnym motorom a neuvažujte nad 5 HP v sklze :D .
Motor s 5 l benzínu má 30 kg. Kotva, laná, lekárnička, vylievačka, veslá, vesty cca 10 kg, čln by sa dal zvládnuť na 50 kg. Na posádku zostáva 135 kg a tak štíhly párik nie príliš vysokého vzrastu si zajazdí v sklze rýchlosťou aj 25 km/hod. Ale musia byť v plavkách, alebo bez :D. Pri ťažšej posádke to bude tak na hranici sklzu, okolo 20 km.

Otázka ovšem je, či by mal o taký čln vôbec niekto záujem? A na čo by mu bol? Takéto člny sa stavali v dávnej minulosti a sem tam ich je vidieť ako raritu.
Uživatelský avatar
Jirina
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 266
Registrován: čtv kvě 27, 2010 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Jirina » pon srp 16, 2010 6:59 pm

Gumák mne nezajímá. Není u něho možné laborovat s tvarem dna.
Mám rozestavěný člun Vážka. 2,35 x 1,1 m jednomístný kluzák s konkávním dnem. Vzadu u čela je dno rovné, v předu má negativní vydutí asi 70 mm. Zpíchl jsem ocelová žebra a potáhnu to překližkou z přepravních beden. Materiál = nula. Zvenku počítám jednu vrstvu laminátu. Vyzkouším jak to pojede a potom to naklonuji přes negativní formu.
Výkres jsem našel v knize od českého autora, bohužel nevím kterého. /Zkušenější určitě ví./ Jsou v ní výkresy člunů: Čolek, Vodák, Vodomil, Leknín, Želva, Krab a Šipka.
Uživatelský avatar
Laguna
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 68
Registrován: úte kvě 19, 2009 2:00 am
Reputace: 1

Příspěvekod Laguna » stř srp 18, 2010 4:37 am

To TataS
Výjimečně nemáš pravdu ohledně člunu 270 a motoru 15HP. Jedná se o člun Arimar Advantage 270 a motor 15HP je tam od výrobce doporučený.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » stř srp 18, 2010 7:32 am

Jo. Ale to je RIB s volantem. Dávat skoro 65000 za tak malý člun jenom pro chvíli lítání není nic moc. To je již lepší scooter. Jelikož se to u ostatních výrobců neobjevuje,
tak to asi považují za extrém, který se nevyplatí vyrábět. To bych si asi spíš pořídil toto, tam mají motor 20HP. http://www.speedoboat.cz/
Podle oficiálního prospektu má ten Arimar doporučený motor 8HP a max. 15HP a to je kapánek rozdíl. Je to celkově spíš motorový člun než normální gumák.Podobné extrémy se
najdou ve všem.
Uživatelský avatar
Laguna
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 68
Registrován: úte kvě 19, 2009 2:00 am
Reputace: 1

Příspěvekod Laguna » stř srp 18, 2010 9:11 am

To TataS
Vážím si Tvých znalostí, ale možná je dobré si nejdřív ověřit fakta na www.arimar.com, než něco napíšeš. Arimar Advatage 270 je v kategorii tender boat s doporučeným motorem 15HP, o 8HP tam není zmínka. Určitě to není extrém,běžně se vyrábí a prodává stejně jak jemu podobné. Je to zjednodušená varianta "luxusního" F24, mimochodem mnohem lepší. Srovnávat ho se scootrem nelze. Je to lehký RIB tender boat, i s motorem má cca 120kg, scooter má přes 300kg. To už neunese běžná passarela ani loď. Vyhovuje mi, že má volant, místo pro 2 dospělé a 2 děti, el.starter. Speedoboat je prima, ale místa je tam ještě méně. A pro jízdu ve skluzu potřebuje 20HP.

Nechce sa mi to celé čítať ako vznikla táto odchýlka od témy. Ale čo má spoločné Arimar s 15 HP motorom keď názov vlákna je o jazde v sklze s 5 koňovým motorom? Nemusíš mi odpovedať. Držte sa prosím témy. Denis
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » stř srp 18, 2010 12:58 pm

Já bych tuze rád využil tebou doporučené www stránky abych se alespoň vzdáleně přiblížil tvým vědomostem. Co je to za typ člunu jsem si dobře přečetl abych tě moc neurazil
bohužel jsem musel použít jiných, funkčních stránek zdejšího prodejce. Podle mých osobních zkušeností se jejich doporučení více přibližuje k praktickému použití. To že
někteří jedinci pod vidinou úžasných zážitků si jej koupí ještě moc neznamená. Vzhledem k výrazně snížené ceně u prodejců a počtu inzerátů na prodej to asi nenašlo moc
zájemců. Mě je fuk čím vozíš rodinu a již vůbec nechápu proč to vytahuješ ve vlákně o člunu s motorem 5HP. Lidi jsou ale různé. Jeden funkční odkaz:
http://www.czmarine.cz/04-3_files/kat%2 ... ar%203.pdf Jak vidno je počet osob uveden 3 ve všech katalozích a nemá homologaci pro plavbu C ale D, takže na ten rybník. A ten motor 15HP uvádějí všichni jako max.. To že se to snaží s ním prodat je jiná věc. Nikde není uvedeno, že ten speedboat musí mít 20HP motor pro jízdu ve skluzu,
pouze jej k němu dodávají ale můžeš tam dát i jiný. Má ale kateg. C pro příbřežní plavbu a osob 2+1. Mě se na tom hlavně líbí, že se někdo postavil vyděračství s vinětami v HR.
Ještě doufám, že jsem se tímto tebe moc nedotkl, ono by mě to bylo stejně fuk
Macek0585
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 570
Registrován: pon kvě 19, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Frýdek-Místek

Příspěvekod Macek0585 » stř srp 18, 2010 1:38 pm

Můj první bajbot byl Allroundmarin 220 dynamic, motor Mercury 5 hp dvoutakt, posléze 4 hp dvoutakt, mám dodneška na zahradě. Do skluzu se dostal při obsazení cca 100 kg (já sám )
za předpokladu, že jsem si sedl před lavičku a motor ovládal dost na dálku. Te´d jsem si přečetl, že tě nezajímají nafukováky, tak snad jen ještě trochu technických věcí:
Parametry:
délka 220 cm
vysokotlaké nafukovací dno do V
vysokotlaké nafukovací "klapky" za zrcadlem až po konec plováků
motor Mercury 5 hp L, po dvou sezonach 4 hp S, dvoutakt
nosnost 3 dospělé osoby v pohodě
Uživatelský avatar
ditri
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 59
Registrován: čtv črc 12, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod ditri » pát led 14, 2011 5:22 pm

zdravim. mel jsem gumak 210 nafukovaci kyl, motor 6hp bezvadny stav (dlouha noha), dve osoby 130kg. Do skluzu to slo - jen bylo potreba nastavit dobre trim..
Uživatelský avatar
maximilian
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 175
Registrován: ned led 03, 2010 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod maximilian » pát led 14, 2011 6:18 pm

Aby sa dostal 2,5m gumák s 5k 4t motorom (trim v strednej polohe) a >90kg maníkom do sklzu bolo potrebné zaujať takúto polohu:
[img][img]http://img109.imageshack.us/img109/1874/img3801f.th.jpg[/img][/img]
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » pát led 14, 2011 9:53 pm

Před léty, když jsem měl 75kg, člun 2,6m a motor Johnson 4HP 2T, jsem jej občas dostal do skluzu sám a při tom jsem seděl na lavičce a řídil jej normálně (hlavně při
jízdě po větru). Nyní s člunem 2,9m a motorem 6HP 4T to není problém ani při normálním sezení na lavičce s rychlostí 22-27km/hod při váze okolo 90kg dle vrtule.

Při pohledu na tu fotku nemám dojem, že by se jednalo zrovna o jízdu ve skluzu. (Taky chybí údaj o dosažené rychlosti) A již vůbec mě není jasné, jak ten člun řídí

A tohle všechno se tady probíralo již dříve kolem dokola a na nic nového se nepřišlo. Stále čekám kdy tady někdo s el. motorem na baterky bude tvrdit, že taky lítá
ve skluzu při rychlosti 6-8km/hod. Asi časem.
Uživatelský avatar
heavy
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 286
Registrován: čtv říj 08, 2009 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Příspěvekod heavy » pát led 14, 2011 10:21 pm

Jirina píše:Gumák mne nezajímá. Není u něho možné laborovat s tvarem dna.
......

No trochu se dá, ale narůstá přepravovaný objem :( . Mám gumáček 4m s 35ti koníkama s volantíkem a budíkama( ty jsem ještě doteď nenainstaloval :? ). Ve vlnách měl tendeci se kroutit, začaly úpravy...
- vyhozená sedačka "kormidelnika/řidiče/vodiče :D "
opatřena sedačka nafukovací, sedí se na podlaze= nižší těžiště a lepši reakce při zatáčení... jo a když to člověk zapíchne do vlny tak z toho alspoň nevypadne ;)
ta lavička je přichycená nahoře na trubce, takže člun nahoře je už 2x vyztužen (konzole řízení a pak držák sedačky)

pomohlo to, ale člověk chce vždy víc..

začal jsem vycpávat vypěněné prefbrikáty z PU/extrud.polystyren kolem vzduchového kýlu, jízda je o poznání stabilnější loď se tolik nekroutí a celkově se dostává dřív do skluzu :)

má to ovšem své ALE vlivem otřesů dochází k porušení struktůry tkaniva, jde tomu předcházet vkládáním různých podložek...

je to ale opravdu jen pro toho kdo to táhá dál a nechce jet s vozíkem...
jinak se ta n ámaha nevyplatí...
na druhou stranu jsem tenhle člun dostal do skluzu i s 8my lidmi :whist: a nebylo zrovna zrcadlo ;)
takže jde to... ale už bych to asi neabsolvoval
Uživatelský avatar
heavy
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 286
Registrován: čtv říj 08, 2009 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Příspěvekod heavy » sob led 15, 2011 11:26 pm

Obrázek

Uploaded with ImageShack.us
Je tam videt jen ta snizena lavicka, nenasel jsem zadne foto upravy dna...

Heavy. som velmi rád že si napísal svoje poznatky a mohol by si aj viac, napr. niečo o oblúbených lokalitách, plavbách, vychytávkach, o spotrebe, alebo len o tom akú máš zostavu a čo je na nej super a čo by si zmenil a podobne. Ale prosím ťa nie tu. Toto je vlákno o sklze s peťkoňovým motorom. Ďakujem za pochopenie. Denis /mederátor/
Uživatelský avatar
maximilian
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 175
Registrován: ned led 03, 2010 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod maximilian » ned led 16, 2011 11:12 am

To tatas:
Čln bol naozaj v sklze - podľa GPS bola rýchlosť tesne pod 20 km/h, čo je pre pomerne ťažký a široký 2,5m čln Honda s plnou 12L nádržkou, 28kg motorom a skoro 100kg chlapom slušná hodnota. Prirodzene, v takejto polohe sa nedá čln riadiť, akurát dať na nohu trhačku. Išlo len o snahu zistiť, akú to dosiahne rýchlosť.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » ned led 16, 2011 1:38 pm

Nepřeháněj (netáraj), tento člun má 45kg, což je obvyklá váha v této velikosti a motor 27kg, což je taky obvyklá váha. Navíc je ta nádrž, kterou si měl dát do špice a jeho váha.
Pokud chci jezdit ve skluzu, tak při těchto parametrech musím něco zoptimalizovat pro dosažení žádaného. Sám jsem s člunem Zodiac zoom 310+ motorem Johnson 5HP 2T
jezdil na hladkém moři vzdálenost 5km okolo 12,5min, což je okolo 24km/hod se standartní vrtulí. Při tom jsem měl vepředu na člunu boudu a seděl jsem na orig. sedačce,
s vlastní váhou cca 83kg. Každý ovšem nemá potřebu za každou cenu jezdit ve skluzu. Důležitým faktorem pro takovou jízdu je tvrdost dna člunu, která to silně ovlivňuje a také,
mimo vhodného nastavení trimu, zvolení vhodného stoupání vrtule, protože ty standartně dodávané s motorem nejsou pro tento účel vždy nejvhodnější. Díky tomuto fóru si
může dnes více lidí přečíst jakou cestou jít a čeho se vyvarovat, pokud použije zde uvedené zkušenosti ostatních. Bohužel, velká většina lidí jako ve všem ostatním půjde
cestou osobních zkušeností (neboli spoustou omylů), než se dopracuje (pokud vůbec) k poznatkům již dávno známým.
Proto mám dnes člun Suzumar, který má poměrně proti ostatním, tvrdé dno (válec dna se fouká na 350mbar, musí se to ale změřit si ležení na vodě, která to dosti chladí),
vzadu ploutve (Lifters), které zabraňují zvedání přídě a motor 6HP (s papírem na 5HP) se zmenšeným stoupáním 6", které sice snižuje max. rychlost při jízdě sólo ale zase
ve dvou umožňuje vytočit motor do vyšších otáček a lépe využít jeho výkon. A to je asi tak maximum co z toho při použití standartních věcí mohu dostat. Jelikož se v tomto
shoduji s řadou ostatních, tak se to nejspíše dá považovat za maximum dosaženého. Je otázka jestli má cenu to tady stále opakovat, když není pravděpodobné, že se na tom
něco změní. http://img340.imageshack.us/img340/3531/a700041.jpg
Uživatelský avatar
maximilian
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 175
Registrován: ned led 03, 2010 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod maximilian » ned led 16, 2011 5:35 pm

tataS píše:Proto mám dnes člun Suzumar, který má poměrně proti ostatním, tvrdé dno (válec dna se fouká na 350mbar ...

Čo to je za nezmysel "valec dna"? Ak sa tým myslí nafukovacie dno, tak v čom je tých 350 mb výnimočných? Pokiaľ viem, tak nafukovacie dno člnov Suzumar sa tlakuje na 800 mb. Súbežne v inej téme "Vylepšení dna gumáku" sa ale diskutuje, že nafukovacie dno vyrába problémy pri sklze, a tak sú snahy ho nejako spevniť.
Uživatelský avatar
designer
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1581
Registrován: sob říj 27, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod designer » ned led 16, 2011 5:56 pm

pánévé,můžete mi někdo prozradit, proč se snažíte jezdit s 5PS motorem ve skluzu? To je jako závody ve sprintu na Manetu,blahé paměti... :D
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » ned led 16, 2011 6:16 pm

Nafukovací dno je něco jiného. Ten válec dna se také nazývá nafukovací kýl. Tvarem to je ale dlouhý válec s proměnným průměrem. 350mbar dělá kýl a podlahu tvrdší a
proto jej výrobce používá.

Snaha o jízdu ve skluzu bývá u toho, kdo to někdy zkusil. Ovšem všichni to třeba z nejrůznějších důvodů nemohou provozovat. Přesto to někteří z různým úspěchem zkouší.
Naposledy upravil(a) tataS dne ned led 16, 2011 6:20 pm, celkem upraveno 1 x.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti