Kluz
Moderátoři: vilma, Pepa, david
- Ozzie
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1983
- Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
- Reputace: 42
- Bydliště: pri Malom Dunaji
Jeden múdry človek mi raz povedal, že hlúpe otázky neexistujú len hlúpe odpovede. Podľa mňa problém bude v tom, že čln je veľmi krátky a Vy ste spolu na ten čln ťažký. treba pripočítať aj váhu motora, paliva a haraburdí čo človek vozí zo sebou. Ke´d ten motor má naozaj 6HP a je v poriadku tak chce to dlhší čln. Pozri sa na youtube.com tam nájdeš tisíce klipov o najrôznejších súpravách. Budeš vidieť, že napr. 6 koňový motor s 310 cm člnom jazdí super. Ja som mal Hondu 5 HP a Honwave T30 a do sklzu sa dostal iba môj syn cca 65 kg.
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7510
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
Premio, ak si chceš s manželkou užívať jazdu v sklze, tak si musíš kúpiť poriadny čln a nie žhaviť také prdítko. Bez urážky. Na 1HP motora môže ísť najviac 30 kg a tak ako napísal Ozzie musíš do tej váhy zarátať všetko, váhu člna, motora, benzínu, výbavy a posádky. Ty si teraz asi na 33 kg/1HP. Druhá vec je už samotná predstava jazdiť vo dvojici v sklze na gumáku dlhom 260 cm.
Dovol aby sme sa zasmiali. Ak ti môžem odporučiť, tak pre jazdu v sklze vo dvojici treba gumák tak 340 cm a min 10 HP 4taktný motor.

- mirus
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 371
- Registrován: pon úno 11, 2008 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Brno
Mám 285 /5HP Tohatsu 2T-do skluzu v pohodě (vč.bagáže,motoru,paliva a naších maličkostí někdy i pes).Od 150-180 kg jde bez problémů,200kg už to trvá chvilku déle než vyjede na hladinu,ale jde to.Hodně záleží na rozmístění váhy a nafouknutí buřtů.Myslím,že těch 260 cm je opravdu málo,i když má motor 6HP.FM
- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Praha
To odpovídá mojí zkušenosti. Člun Suzumar 290 AL 45kg+ motor Suzuki DF 6HP 25kg+ benzín a krámy cca 15-20kg+ já-90kg+ vnučka 30kg = cca 220kg skluz hned.
Pokud vyměním vnučku za ženu t.j. +cca 40kg- celkem 260kg, tak to již nezvednu. Hraniční váhu neznám. Ten 1koník tam je znát. Ani použití vrtule s menším stoupáním
s tím nic neprovedlo, pouze při větší váze se dá motor vytočit na vyšší otáčky a nezačne se dusit od půl plynu. Krátkou délku člunu jsem vyřešil použitím 30 cm ploutvemi,
které omezují zvednutí špičky člunu a urychlují nástup do skluzu. Alespoň dle údajů výrobce. Popsáno zde vloni -ploutve= lifters.
Pokud vyměním vnučku za ženu t.j. +cca 40kg- celkem 260kg, tak to již nezvednu. Hraniční váhu neznám. Ten 1koník tam je znát. Ani použití vrtule s menším stoupáním
s tím nic neprovedlo, pouze při větší váze se dá motor vytočit na vyšší otáčky a nezačne se dusit od půl plynu. Krátkou délku člunu jsem vyřešil použitím 30 cm ploutvemi,
které omezují zvednutí špičky člunu a urychlují nástup do skluzu. Alespoň dle údajů výrobce. Popsáno zde vloni -ploutve= lifters.
- mirus
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 371
- Registrován: pon úno 11, 2008 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Brno
Maximální zatížení jsem nezjišťoval,jenom vím ,že když vezmeme psa,tak už musíme hledat přesné místo na sezení aby to jelo ve skluzu.Pokud tam vlezou 3 dospěláci,tak to už hrne vodu(3 x 70-80 kg).Jezdili jsme v tom i ve 4,ale to musí být pěkný počasí a klidná voda,a nedej bože ,aby okolo profrčel nějaký" rychlík".FM
tataS píše:Skutečně tuze hloupá, vzhledem k tomu co vše se zde (i v jiných vláknech) o jízdě v kluze píše. Skoro by již bylo na čase si to přečíst a ušetřit si zbytečnou otázku.
Kromě této nevstřícné odpovědi děkuji všem, co se zapojili do diskuze. Nicméně jsem se zkušenějších ptal, zda má vliv sezení na výrobcem umístěné sedačce, či nikoli.Popravdě jsem čekal odpověď typu: "Ano, zkoušel jsem to, nemá anebo má to nějaký vliv a to třeba z důvodu, že je více prohnutá podlaha nebo co já vím ještě" Já jsem sebou ještě sedačku nevzal, protože se na člunu můžeme lépe poskládat. Myslím, že o tomto konkrétně tu na vlákně není nikde nic řečeno. Všichni mluví o rozložené váhy v obecné rovině. Volím zatím kompromisní řešení, proto člun 260 s vysokotlakou podlahou.Nemám vozík a tudíž musím vše poskládat do osobáku a to je na delší dovolenou problém. Ještě jsem uvažoval o motoru 9,9HP neboť na člun je možno dát max. 10HP. To už je ovšem podle mě za hranicí vožení v kufru osobáku. Do budoucna, jakmile to bude možné koupím člun s vozíkem a bude po problému. Zatím však tento nemám a tak pouze hledám náhradní řešení. Na člunu mé velikosti jsem s desítkou nejel a tak nemohu posoudit, jak se bude chovat. Měl jsem možnost zkusit jen 40HP na 450cm člunu a to je někde jinde, že...Nejsem schopen posoudit jak by se navýšení o 4HP projevilo.Jinak 1HP na 30kg je podle mě zavádějící údaj a je možno jej použít pro hrubou orientaci. Měl jsem jako úplně první člun 230cm, bez pevné podlahy a kýlu. Na něm jsem měl motor 2,5hp 4T a když jsem seděl na lavičce nohama vpřed, jel jsem sám v takovém malém kluzu(těsně za hranicí kluzu, nicméně kluz to byl. (já 86Kg, motor cca.20 a 5l paliva v kanistru) Tedy přes 100Kg...Nikoho se nechci dotknout, chci se jen co nejvíc dozvědět a slyšet názory ostatních...
- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Praha
To co tady vyprávíš o jízdě v skluzu s motorem 2,5hp a celkovou váhou cca 140kg - t.j. cca 56kg/1Hp je pohádka na dobrou noc. Asi jsi zapomněl, že ses odstrkoval ještě nohama.
Najít ideální polohu pro sedačku není snadné a každému to vyjde jinak vhledem k velikosti člunu, váze a výkonu motoru a množství lidí na palubě. Ono již použití tak malého člunu
vyžaduje laborování s těžištěm, protože každá malá změna v obsazení dosti ovlivňuje ideální rozložení váhy. Časem na to možná přijdeš sám.
Zapomněl jsi na váhu člunu.
Najít ideální polohu pro sedačku není snadné a každému to vyjde jinak vhledem k velikosti člunu, váze a výkonu motoru a množství lidí na palubě. Ono již použití tak malého člunu
vyžaduje laborování s těžištěm, protože každá malá změna v obsazení dosti ovlivňuje ideální rozložení váhy. Časem na to možná přijdeš sám.
Zapomněl jsi na váhu člunu.
Naposledy upravil(a) tataS dne sob čer 12, 2010 12:06 am, celkem upraveno 1 x.
Hele asi tak, nehodlám se tu s nikým hádat, píšu svoje postřehy a to co jsem zažil. Je z tebe cítit akorát arogance a to nejen v tomto vláknu(třeba se pletu a je to jen můj pocit-přeci jen se neznáme osobně). To že něčemu nevěříš neznamená, že to tak nemůže být. To jestli je člun v kluzu ještě poznat dovedu. Nikde jsem nepsal, že by jel stále v kluzu, psal jsem, že bylo možné ho do kluzu dostat!
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7510
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
A ešte navrch čln s nafukovacou podlahou a pýtaš sa nás že keď ste tam nasáčkovaný dvaja, tak aký má vplyv na sklz ak sedíte mimo sedačky. Odpoveď je že žiadny, lebo do sklzu sa aj tak nedostaneš. 30 kg na 1 HP nie je "zavádejíci" údaj, ale orientačný, to súhlasím. Mám naplávaných s gumákom tisíce kilometrov a stovky hodin a tak o tom trochu viem. Nie moc, ale viacej ako večšina majitelov gumákov. Nemusíš so mnou súhlasiť a ani nemusíš dať na moje reči. 35 kg/ 1HP bolo maxuimum s čím som sa dostal do sklzu a to som sakra menil polohu. Vo všeobecnosti sa dá povedať, že ak máš okolo 25 kg/ 1 HP, tak poloha posádky a nákladu má zásadný vplyv na sklz, rovnako ako nastavenie sklonu nohy motora a umiestnenie antikavitačnej dosky vzhladom ku dolnému obrisu zrkadla.
Vzhladom k velkosti člna je kontraproduktívne aby si kupoval motor 10 HP. Výkon motoru by mal byť v súlade s velkosťou člna. Neviem aké máš auto, ani koľkí v ňom idete na dovolenku a tak je ťažko radiť. Stále zostávam presvedčený že gumák s nafukovacím kýlom a s drevenou /hliníkovou/ podlahou je skladnejší ako s nafukovacou vysokotlakou podlahou do V. A v každom prípade má lepšie jazdné vlastnosti, ovela. Teda ak si chceš zajazdiť na dovolenke v sklze tak neváhaj a kup čln dĺžky cca 340-360 a 10 Hp 4takt motor a vyrieš ako to narveš do auta. Sú tu dobré nápady, napríklad motor na gulu a gumák na strechu do boxu.
Vzhladom k velkosti člna je kontraproduktívne aby si kupoval motor 10 HP. Výkon motoru by mal byť v súlade s velkosťou člna. Neviem aké máš auto, ani koľkí v ňom idete na dovolenku a tak je ťažko radiť. Stále zostávam presvedčený že gumák s nafukovacím kýlom a s drevenou /hliníkovou/ podlahou je skladnejší ako s nafukovacou vysokotlakou podlahou do V. A v každom prípade má lepšie jazdné vlastnosti, ovela. Teda ak si chceš zajazdiť na dovolenke v sklze tak neváhaj a kup čln dĺžky cca 340-360 a 10 Hp 4takt motor a vyrieš ako to narveš do auta. Sú tu dobré nápady, napríklad motor na gulu a gumák na strechu do boxu.
díky za odpověď, konečně názor: desítka na 260m kontraproduktivní. To je fakt. Mam "oktávku" motor se vejde do kufru jen tak tak, člun už ne, musim sklopit sedačku. Na dovolenou si půjčuju box.Jak jsem se zde dočetl, většina dává motor na střechu, člun do auta. Jenže mě se tam, bez sklopené sedačky nevejde. Jezdíme celkem 3, vzadu "mladej pán". Taky nějaká bagáž. Prostě jsem hledal kompromis za co možná nejmenší prostorovou změnu. 38 kg , které váží desítka se ještě dá tak nějak donést v ruce, člun to samé. Když jsem v HR, tak si člun pokaždé odnáším do apartmánu na pozemek cca. 50m---i tak se to pronese. Domácí nemají místo na vodě a i kdyby měli, neviděl bych na něj a bál bych se jej tam přes noc nechat. Asi se na tu desítku k tomuhle člunu vykašlu. Ale přesto by mě ještě zajímalo, jak by se ta desítka na člunu 260 chovala..
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7510
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
No ako, choval by sa velmi nestabilne. Ja som išiel do Chorvátska v Opel Meriva, teda trochu menšie ako Oktávka, vzadu sedela slečna dcéra a mal som Suzumar 390 s hliníkovou podlahou, 15 HP 2takt Yamaha /36 kg/ velkú 25 l nádrž a 10 l bandasku. Išli sme do apartmánu, ale na blind a tak som viezol 3 miestny stan a spacáky. Zmestil som sa, ale žiadne minerálky, žiadne pivo, ani jedlo. Ale čo by človek neobetoval za dobrú jazdu.
Nabaliť sa to dá, ale chce to zborku a rozborku, aspoň dva krát. Poriadne si to tu prečítaj, je tu naozaj mnoho podnetných nápadov. Najviac asi prispel starý bručoun tataS. Ak chceš čln ťahať na noc do apartmánu, tak si kup kolieska. Ja /aj druhí/ som čln nechával bez problémov na vode aj s motorom, bral som len nádrž, trhačku a veslá. Ako vyrobiť bójku na kotvenie tu niekde dáva tataS dobrý návod. Často sa dá nájsť opustené závažie na bójku so šnorchlou.

- Luky
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 211
- Registrován: stř bře 11, 2009 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: okr. Přerov
- Kontaktovat uživatele:
Jak by se 10hp chovala na 260cm, no do skluzu ti to půjde. Já měl 290cm a s 9,9hp a skluz v pohodě. Já váha 104kg+žena a děti 115kg+48kg motor+50kg nádrž a pár drobností, skluz okamžitě na gumáku s nafukovacím kýlem a alu podlahou. K tvému dotazu s lavečkou, lavečka není umístěna na optimální rozložení váhy pro ovládání motoru ale pro optimální rozložení váhy a prostoru pro případné veslování. Obecně máš jedno kdo kde sedí pokud to vyhovuje pro jízdu do a ve skluzu. Nechci ti radit ale pokud ještě ten člun nemáš tak raději kup opravdu větší, kluci ti tady né nadarmo radí abys vzal větší člun a silnější motor,m ber to tak že jsme si tím všichni prošli a tak trošku víme o čem radíme a ty můžeš mít ušetřeno nemálo peněz pokud na tyto rady dáš. Osobně bych motor na střeše nevezl ale dal bych jej do kufru a na střechu bych dal člun, už jen kvůli manipulaci a bezpečnosti s motorem. Pokud koupíš větší člun tak balík bude cca stejně velký jen ti přibude jeden díl podlahy v případě alu nebo dřevěné a v případě nafukovací Air Deck podlahy by měl být taky cca + - stejně velký jako ta 260. Mi začínali s Intexem, pak honda 240cm a 290 Ziko a potom 3,3m s laminátovým kýlem a dnes po dvou letech máme celolaminát a spoustu peněz v pr... díky časté výměně člunů za větší a když už větší člun tak i silnější motor
To byla má rada a neber ji jako nějaký útok na sebe, jinak




- Ozzie
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1983
- Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
- Reputace: 42
- Bydliště: pri Malom Dunaji
To Premio: Chorvatsko je dosť velké, nájdi si miesto kde budeš mať k dispozícii "prístav". K tomu pakovaniu len toľko, že ja teraz vozím Zodiac 340, nafukovací kýl, drevená podlaha plus suzuki 15 s nádržou na 12 l paliva. Niekde som už písal že priestor riešim tak, že zadnú menšiu sedačku úplne vymontujem. Skús to a budeš sa diviť aké velké miesto získaš. Čln vozím na streche, podlaha je vemi skladná má hrúbku iba 9 cm a našťastie sa mi akurát vleze na dno kufra. Motor ide na miesto sedačky a stále sa dá cestovať pohodlne, lebo v zadu nám ostáva dvojsedadlo, a pre jedného to stačí. Začínal som s Hondou BF5 a s člnom Honwave T30. Na mori táto súprava bola veľmi pomalá. Potom som si kúpil motor Suzuki 15 DF (43-44 kg) Stým malým člnom to jazdilo šialene. ale nebezpečne. Skákalo to plavba bola nestabylná, tak som predal aj čln. Potom dlho som tu na fóre otravoval aký čln kúpiť k suzuki 15. Čítal som rôzne fóra, navštevoval som obchody-výstavy a hlavne som si doma urobil veľkú tabulku kde som porovnával parametre a aj cenu. Mal som na to čas cez elú zimu. Keďže som vychádzal z toho, že nechcem ťahať vozík, som vylúčil ťažké veľké gumáky, ale aj RIB. Nakoniec som si objednal z nemecka Zodiac 340 cadet solid. Cena 1250 EURO, dľžka 340 cm, šírka 179 cm, priemer schlauchov max. 50 cm ale to hlavné, že ten čln váži iba 52 kg. Na menšie vzdialenosti gumák vozím na streche v nafúknutom stave. Jazdí to veľmi dobre a čo je hlavné je veľmi skladný. Ten 3 metrový čln od Hondy som nevedel tak pekne zbaliť ako teraz zodiaca. Píšem tieto veci preto aby si videl, že sa oplatí čítať skúsenosti iných. Na druhej strane som tiež vedel čo chcem a tentokrát som somarinu nespravil. zataľ som veľmi spokojný. Koncom júla ideme do Chorvátska, viem že tento čln je na more trošku krátky, ale čo sa týka prepravy je optimálny pre nás.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host