Chystám sa na svoj prvý gumák :)
Moderátoři: vilma, Pepa, david
-
- nováček na fóru
- Příspěvky: 2
- Registrován: pon dub 17, 2017 9:31 pm
- Reputace: 0
- Bydliště: Piestany
Re: Chystám sa na svoj prvý gumák :)
Zdravim,
leto sa nam blizi a tiez uvazujem o nejakom serioznom "gumaku". Precital som si okolo toho vela a celkom kvalitny a moznost prevozu
sa mi pozdava gumenny cln RIB so skladacim laminatovym dnom, napr:
http://www.yachtershop.sk//nafukovacie- ... 13401.html
K nemu motor: Suzuki 25HP:
http://www.marine-suzuki.sk/motory/pren ... 5hp-detail
Je to troska vacsia investicia pociatocna (+treba dalsiu vybavu) avsak co prosim hovorite na prislusnu kombinaciu?
Lacnejsia varianta: ukrajinsky Kolibri KM-360D s AL podlahou napr:
http://www.yachtershop.sk//nafukovacie- ... -9141.html
K nemu motor Suzuki 20HP:
http://www.marine-suzuki.sk/motory/pren ... 0hp-detail
Prip. najlacnejsia varianta: ukrajinsky Kolibri KM-360D a AL podlahou, ale s mensim (lahsim, slabsim) motorom suzuki, napr.: Suzuki 9.9HP:
http://www.marine-suzuki.sk/motory/pren ... -bs-detail
Vyuzitie: Dunaj, Vah, a niektore priehrady na SVK. (nad HR zatial neuvazujem)
Dakujem za usmernenie a cenne rady.
leto sa nam blizi a tiez uvazujem o nejakom serioznom "gumaku". Precital som si okolo toho vela a celkom kvalitny a moznost prevozu
sa mi pozdava gumenny cln RIB so skladacim laminatovym dnom, napr:
http://www.yachtershop.sk//nafukovacie- ... 13401.html
K nemu motor: Suzuki 25HP:
http://www.marine-suzuki.sk/motory/pren ... 5hp-detail
Je to troska vacsia investicia pociatocna (+treba dalsiu vybavu) avsak co prosim hovorite na prislusnu kombinaciu?
Lacnejsia varianta: ukrajinsky Kolibri KM-360D s AL podlahou napr:
http://www.yachtershop.sk//nafukovacie- ... -9141.html
K nemu motor Suzuki 20HP:
http://www.marine-suzuki.sk/motory/pren ... 0hp-detail
Prip. najlacnejsia varianta: ukrajinsky Kolibri KM-360D a AL podlahou, ale s mensim (lahsim, slabsim) motorom suzuki, napr.: Suzuki 9.9HP:
http://www.marine-suzuki.sk/motory/pren ... -bs-detail
Vyuzitie: Dunaj, Vah, a niektore priehrady na SVK. (nad HR zatial neuvazujem)
Dakujem za usmernenie a cenne rady.
- pupi
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 191
- Registrován: čtv zář 08, 2011 2:00 am
- Reputace: 9
- Bydliště: Bratislava
Re: Chystám sa na svoj prvý gumák :)
Co sa tyka motoru pomer cena, vykon, vaha, jednoznacne by som siel (ja znova)do suzuki 20hp. Mal som ten motor na gumaku Adventure 360, ale ten by som kupil uz 400-ku. Kazdy centimeter dobry. 9.9hp je malo a do sklzu max. 2 ludia, viac tazko, proste trapenie. 25hp je uz zase moc tazky motor na 5hp navyse. 

- Ozzie
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1983
- Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
- Reputace: 42
- Bydliště: pri Malom Dunaji
Re: Chystám sa na svoj prvý gumák :)
Romko1
Čo si myslel pod " možnosť prevozu"?
Rib sa preváža dosť problematicky a keď potrebuješ vlek, tak si kúp niečo, kde budeš viac chránený.
Čo si myslel pod " možnosť prevozu"?
Rib sa preváža dosť problematicky a keď potrebuješ vlek, tak si kúp niečo, kde budeš viac chránený.
- copy
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1391
- Registrován: pát čer 25, 2010 2:00 am
- Reputace: 28
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chystám sa na svoj prvý gumák :)
Ozzie, v Yachteri majú také RIB gumáky, kde to laminátové dno poskladáš na tri časti.
Riešenie je to šikovné, len neviem aká ja životnosť toho člna, a ako sa na vode prejavia tie dve priečne hrany.

Riešenie je to šikovné, len neviem aká ja životnosť toho člna, a ako sa na vode prejavia tie dve priečne hrany.

-
- nováček na fóru
- Příspěvky: 2
- Registrován: pon dub 17, 2017 9:31 pm
- Reputace: 0
- Bydliště: Piestany
Re: Chystám sa na svoj prvý gumák :)
Ano presne ten som mal na mysli co kolega copy dal foto...moznost prevozu napr. na streche auta, prip. v kufry...nechcem zatial vlek...
Ved toto, riesenie je sikovne, ale co zivotnost???
Ved toto, riesenie je sikovne, ale co zivotnost???
-
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 15
- Registrován: čtv dub 27, 2017 2:29 pm
- Reputace: 1
Re: Chystám sa na svoj prvý gumák :)
Zdar lidi,
jsem tady na fóru nový, doufám, že mi někdo zkušenější poskytne cennou radu - nedočetl jsem se, i když jsem se snažil hledat poctivě.
Nuže, rád bych koupil gumák, moje představa je cca 380cm a 20hp motor, jenomže bych byl rád, kdybych to byl schopen manipulovat ještě sám. V zásadě není problém ani s tím, že by byl gumák na vleku na zahradě a motor v garáži, taže RIB taky úplně nevyřazuju, jen nevím, jestli to není zbytečný.
Moje představa byla, že bych nekupoval extra vozík, ale použil vlek který mám (podlešák 2m) a udělal si na něj jednoduchou nástavbu, kam bych člun přikurtoval, abych nemusel skládat u vody. No, a na člun přidělal transportní kolečka tak, abych to do vody odvezl (motor asi přidělal ve vodě..?). Nejsem vzpěrač, ale posera taky ne, normální metrákovej čtyřicátník, něco unesu...
Prosím o názory, zdali byste to viděli jako hratelný, či jestli se to jeví jako kravina hned zkraje.
Člun bude na vodě nejčastěji v Č.Budějovicích na Vltavě a budou na něm pořádané rybářské a výpravné expedice směrem po proudu. Většinou pojedu s někým, takže manipulace není problém, ale chtěl bych mít možnost si třebas někdy i vyrazit sám - prostě nebýt odkázaný na pomoc někoho jiného a zároveň nezničit člun tím, že ho budu někde šoupat po betonu nebo asfaltu osamocen.
Díky za ohlasy, vážím si každého..!!
jsem tady na fóru nový, doufám, že mi někdo zkušenější poskytne cennou radu - nedočetl jsem se, i když jsem se snažil hledat poctivě.
Nuže, rád bych koupil gumák, moje představa je cca 380cm a 20hp motor, jenomže bych byl rád, kdybych to byl schopen manipulovat ještě sám. V zásadě není problém ani s tím, že by byl gumák na vleku na zahradě a motor v garáži, taže RIB taky úplně nevyřazuju, jen nevím, jestli to není zbytečný.
Moje představa byla, že bych nekupoval extra vozík, ale použil vlek který mám (podlešák 2m) a udělal si na něj jednoduchou nástavbu, kam bych člun přikurtoval, abych nemusel skládat u vody. No, a na člun přidělal transportní kolečka tak, abych to do vody odvezl (motor asi přidělal ve vodě..?). Nejsem vzpěrač, ale posera taky ne, normální metrákovej čtyřicátník, něco unesu...

Prosím o názory, zdali byste to viděli jako hratelný, či jestli se to jeví jako kravina hned zkraje.
Člun bude na vodě nejčastěji v Č.Budějovicích na Vltavě a budou na něm pořádané rybářské a výpravné expedice směrem po proudu. Většinou pojedu s někým, takže manipulace není problém, ale chtěl bych mít možnost si třebas někdy i vyrazit sám - prostě nebýt odkázaný na pomoc někoho jiného a zároveň nezničit člun tím, že ho budu někde šoupat po betonu nebo asfaltu osamocen.
Díky za ohlasy, vážím si každého..!!
- copy
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1391
- Registrován: pát čer 25, 2010 2:00 am
- Reputace: 28
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chystám sa na svoj prvý gumák :)
Určite by som išiel do Ribu, keď to máš možnosť voziť na vozíku.
https://www.youtube.com/watch?v=vujKMhcR-94
Voziť sa dá aj na plošinovom vleku, dorobíš si na vlek nejaké rebrá, aby čln za jazdy nelietal. 20 HP motor má okolo 50 kg, neviem či sa ti ho bude chcieť zakaždým nahadzovať.
Aby si čln spustil do vody, tak kúpiť alebo vyrobiť podobné kolesá

https://www.youtube.com/watch?v=vujKMhcR-94
Voziť sa dá aj na plošinovom vleku, dorobíš si na vlek nejaké rebrá, aby čln za jazdy nelietal. 20 HP motor má okolo 50 kg, neviem či sa ti ho bude chcieť zakaždým nahadzovať.
Aby si čln spustil do vody, tak kúpiť alebo vyrobiť podobné kolesá

-
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 15
- Registrován: čtv dub 27, 2017 2:29 pm
- Reputace: 1
Re: Chystám sa na svoj prvý gumák :)
...mám Berlingo, motor tam kdyžtak šoupnu.
Každopádně díky, pevnej kýl se mi líbí. Nijak moc neplánuju, že by to hodně často skládal a rozkládal, možná je to pro RIB další argument.
Každopádně díky, pevnej kýl se mi líbí. Nijak moc neplánuju, že by to hodně často skládal a rozkládal, možná je to pro RIB další argument.
- copy
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1391
- Registrován: pát čer 25, 2010 2:00 am
- Reputace: 28
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chystám sa na svoj prvý gumák :)
hlavne plavebné vlastnosti RIBu sú úplne inde (teda podstatne lepšie), než klasický gumák.
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7510
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
Re: Chystám sa na svoj prvý gumák :)
Motor treba nasadiť na suchu a až potom treba gumák spustiť do vody na pomocných kolieskach.
RIB má samozrejme lepšie plavebné vlastnosti, ale býva o niečo ťažší ako gumák s nafukovacím kýlom, čo pri výkone motoru len 20 k a plne naloženom člne môže zavážiť.
RIB má samozrejme lepšie plavebné vlastnosti, ale býva o niečo ťažší ako gumák s nafukovacím kýlom, čo pri výkone motoru len 20 k a plne naloženom člne môže zavážiť.
-
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 15
- Registrován: čtv dub 27, 2017 2:29 pm
- Reputace: 1
Re: Chystám sa na svoj prvý gumák :)
Díky za cenné názory! Myslíte, že je mezi RIB a klasikou s nafukovacím kylem tak velký rozdíl, že to člověk pozná i při prdlani po Vltavě?
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7510
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
Re: Chystám sa na svoj prvý gumák :)
Pri prdlaní po Vltave ten rozdiel nepoznáš. Na prdlanie však nepotrebuješ motor 20 k, stačí ti 5 - 10 k. Rozdiel spoznáš pri jazde v sklze keď sa zdvihnú vlnky od vetra, vtedy je ten rozdiel dramatický. Ale ak je čln naložený na maximum a ešte dokáže jazdiť v sklze, to sú tí dvaja rybári s kopou výbavy, tak vtedy ten rozdiel nie je tak velký. Največší je pri prázdnom člne , dvaja ludia na lahko, to ti môžu na vlnkách vypadnúť zuby pri nafukovacom kýle, RIB to reže ako maslo.
-
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 15
- Registrován: čtv dub 27, 2017 2:29 pm
- Reputace: 1
Re: Chystám sa na svoj prvý gumák :)
Chápu, děkuji.
Zkusím vymyslet vhodný RIB. Ten 20hp motor jsem nezmiňoval náhodou, ověřil jsem si, že tenhle motor (cca 50kg) ještě unesu a menší dávat nechci, 15hp bývají uškrcené 20hp a 10hp mi přijde bez rezervy ve výkonu.
Zkusím vymyslet vhodný RIB. Ten 20hp motor jsem nezmiňoval náhodou, ověřil jsem si, že tenhle motor (cca 50kg) ještě unesu a menší dávat nechci, 15hp bývají uškrcené 20hp a 10hp mi přijde bez rezervy ve výkonu.
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7510
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
Re: Chystám sa na svoj prvý gumák :)
20 koníkov je dobrá volba, Suzuky je najlahší, potom je Honda , obe majú pod 50 kg. Suzuky je modernejší, s priamym vstrekom a má trochu menšiu spotrebu ako Honda, Honda je zasa kludnejšia na riadiacej páke. To jemné vybrovanie na Suzuky mne začalo vadiť asi po hodine.
-
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 15
- Registrován: čtv dub 27, 2017 2:29 pm
- Reputace: 1
Re: Chystám sa na svoj prvý gumák :)
Fuj, vibrace nerad. Ještě je tady Mercury, nad čím jsem přemýšlel, je myslím nepatrně těžší, ale taky by se to asi dalo.
Pravda teda je, že každé kilo je znát.
25hp už bych v ruce nasadil blbě - dokázal bych to, ale bylo by to na hraně - riziko úrazu apod...nemluvě o propastném cenovém rozdílu 20 x 25hp
Pravda teda je, že každé kilo je znát.
25hp už bych v ruce nasadil blbě - dokázal bych to, ale bylo by to na hraně - riziko úrazu apod...nemluvě o propastném cenovém rozdílu 20 x 25hp
- Michal1
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 111
- Registrován: ned úno 16, 2014 1:00 am
- Reputace: 10
- Bydliště: Nové Zámky
Re: Chystám sa na svoj prvý gumák :)
Ahojte, trochu sa podelím aj o svoj pohlaď na vec, síce gumák nemám dlho, ale zistil som ako to tu uvádzali viacerí že 50 kg ( napr. vrece cementu) a 50 kg ( lodný motor) sa nedá veľmi porovnať, motor je "ťažší" nemáš ho kde poriadne chytiť a keď sa ti tie vzpriečia tie podložky na šróboch ktorými to uťahuješ na zrkadlo člna, tak tam potrebuješ ešte niekoho.( ja som nemal a potom ma ešte niekoľko dní bolel chrbát). čo sa týka transportu, najprv som vozil čln na svokrovom prívese, kde som si urobil, také lyžiny, na ktorých ležal čln + som mal k člnu kolieska a motor v kufri. No kým sme to dvaja dali na vodu mal som toho dosť . ( čln honwave 4m a honda 20 hp celková váha cca 140-150kg.) K tomu s mi tam motali dve malé deti. Potom to isté kým sme to rozobrali čln na vozík, motor do kufra. Nebolo to ono a prestalo ma to baviť a tak som nakoniec kúpil vlek, a celá manipulcia ja podstatne jednoduchšia a rýchlejšia, a dám to relatívne bez problémov do vody sám s manželkou ( trochu mám ešte problémy s cúvaním).
Ono sa to nezdá ale ten čln s motorom aj s kolieskami je dosť ťažký, hlavne ak ho musím ťahať po strmšom sklze....
Ono sa to nezdá ale ten čln s motorom aj s kolieskami je dosť ťažký, hlavne ak ho musím ťahať po strmšom sklze....
- Lemon
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 281
- Registrován: pon bře 10, 2014 1:00 am
- Reputace: 43
- Bydliště: Šumava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chystám sa na svoj prvý gumák :)
Michal1 píše:Ono sa to nezdá ale ten čln s motorom aj s kolieskami je dosť ťažký, hlavne ak ho musím ťahať po strmšom sklze....
Já už to tu přesně v tomto stylu psal, ale všici se nějak štítí a brání tahání čehokoliv za autem. Chápu, že lidi, co nikdy s vlekem nejezdili a nemají zkušenost se toho bojí. Hlavně couvání je náročnější, ale dá se to zvládnout.
Také jsem dělal sborku a rozborku u vody, foukal, instaloval nádrž atd... Na přímém slunci je to minimálně 90 minutová opékačka.
Ale ono je dobré, aby si to každý vyzkoušel. Takhle to vypadá jednoduše - přijedu, nafouknu , nasadím motor šup do vody, ale v praxi se každý po první sborce/rozborce pěkně zapotí a začne přemýšlet jinak.
Takže moje rada zní - vlek, případně využití standardní káry za auto v úpravě pro umístění člunu. Určitě pro délky člunu nad 3,3 m a výkon motoru nad 10HP.
- Stuxnet
- nováček na fóru
- Příspěvky: 4
- Registrován: pon lis 30, 2015 5:20 pm
- Reputace: 0
- Bydliště: Hodonín
Re: Chystám sa na svoj prvý gumák :)
Já jsem to letos taky vyřešil koupí vozíku na člun.
V létě s ním pojedu poprvé do Chorvatska. Zajímalo by mě, jak rychle se dá jet přes Maďarsko, Chorvatsko bez zbytečných pokut.
Tedy ne rychlostní limity, spíš praxe... Mám vozík na 130 km, ale tak rychle to jde snad jen u nás
V létě s ním pojedu poprvé do Chorvatska. Zajímalo by mě, jak rychle se dá jet přes Maďarsko, Chorvatsko bez zbytečných pokut.
Tedy ne rychlostní limity, spíš praxe... Mám vozík na 130 km, ale tak rychle to jde snad jen u nás

Re: Chystám sa na svoj prvý gumák :)
To, že máš vozík na 130 km je ti celkem nanic.
Rychlostní limity na dálnici jsou:
Rakousko 100 km
Maďarsko 80 km
Slovinsko 80 km
Chorvatsko 90 km
Na statních komunikacích jsou v některých zemich limity ještě nižší.
Vše spolehlivě zjistíš na stránkách UAMK.
Z dúvodů těchto limitů hodně lidiček volí člun do kufru auta - cesta je potom rychlejší.
Rychlostní limity na dálnici jsou:
Rakousko 100 km
Maďarsko 80 km
Slovinsko 80 km
Chorvatsko 90 km
Na statních komunikacích jsou v některých zemich limity ještě nižší.
Vše spolehlivě zjistíš na stránkách UAMK.
Z dúvodů těchto limitů hodně lidiček volí člun do kufru auta - cesta je potom rychlejší.
-
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 15
- Registrován: čtv dub 27, 2017 2:29 pm
- Reputace: 1
Re: Chystám sa na svoj prvý gumák :)
Hm, tak vlek přímo na člun je ideální, o tom nepochybuji.
Myslel jsem na 3,80 člun, kolečka do zrcadla. Mám 2m káru s nízkými sajtnami, chtěl jsem dát dopředu naviják a na sajtny plošinu, na kterou bych člun natáhl. Pak při spouštění sundat člun, motor nasadit na člun vedle auta a max 20-30m po rovině k vodě s kolečky. Člun chci nechat trvale nafouknuty.
Myslel jsem na 3,80 člun, kolečka do zrcadla. Mám 2m káru s nízkými sajtnami, chtěl jsem dát dopředu naviják a na sajtny plošinu, na kterou bych člun natáhl. Pak při spouštění sundat člun, motor nasadit na člun vedle auta a max 20-30m po rovině k vodě s kolečky. Člun chci nechat trvale nafouknuty.
- Lemon
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 281
- Registrován: pon bře 10, 2014 1:00 am
- Reputace: 43
- Bydliště: Šumava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chystám sa na svoj prvý gumák :)
skiliner píše:
Z dúvodů těchto limitů hodně lidiček volí člun do kufru auta - cesta je potom rychlejší.
Hodně lidiček učetří čas na cestě na dálnici, aby pak čekali někde v koloně a další čas pak strávili sundaváním zabaleného 70kg člunu ze střešního nosiče na slunci foukáním člunu a vopruzem při stěhování, montování příslušenství a utápění půlmetrákového motoru v moři. A pak při odjezdu vše v obráceném pořadí, navíc to doma je třeba zase nafouknout a ostříkat od soli. Už vůbec nemluvím o pohodlí v autě, když mi tam smrdí motor ( benzín) celou csetu.
To se prostě vyplatí.
Kam lidi furt spěcháte?
- avlada
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 100
- Registrován: úte úno 02, 2010 1:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Polička
Re: Chystám sa na svoj prvý gumák :)
Jelikož jsem zažil obě varianty a to kufr i vozík, tak vím o čem mluvím.U nás jsem používal na krátkou vzdálenost jednoznačně člun na vozíku.
Pro cestu do Chorvatska rozhodně pokud je dostatečně velké auto do kufru.Ta hodinka skompletování na dovolený nikoho nezabije, a cesta s vozíkem
pokud se mají dodržovat pravidla je očistec. Navíc další věc která musí fungovat, zvyšuje spotřebu, poplatky a někde se musí zaparkovat.
Dnes mám laminátový motorák takže jenom s vozíkem, ale dodnes vzpomínám na bezstarostnou jízdu když jsem vše zbalil do kufru.
Pro cestu do Chorvatska rozhodně pokud je dostatečně velké auto do kufru.Ta hodinka skompletování na dovolený nikoho nezabije, a cesta s vozíkem
pokud se mají dodržovat pravidla je očistec. Navíc další věc která musí fungovat, zvyšuje spotřebu, poplatky a někde se musí zaparkovat.
Dnes mám laminátový motorák takže jenom s vozíkem, ale dodnes vzpomínám na bezstarostnou jízdu když jsem vše zbalil do kufru.
Re: Chystám sa na svoj prvý gumák :)
Lemon píše:skiliner píše:
Z dúvodů těchto limitů hodně lidiček volí člun do kufru auta - cesta je potom rychlejší.
Hodně lidiček učetří čas na cestě na dálnici, aby pak čekali někde v koloně a další čas pak strávili sundaváním zabaleného 70kg člunu ze střešního nosiče na slunci foukáním člunu a vopruzem při stěhování, montování příslušenství a utápění půlmetrákového motoru v moři. A pak při odjezdu vše v obráceném pořadí, navíc to doma je třeba zase nafouknout a ostříkat od soli. Už vůbec nemluvím o pohodlí v autě, když mi tam smrdí motor ( benzín) celou csetu.
To se prostě vyplatí.
Kam lidi furt spěcháte?
V koloně uvázneš i s přívěsem, navíc v noci pokud chceš zaparkovat s přívěsem tak na parlovišti jen těžko hledáš místo.
Za mě, pokud se gumák vejde do auta, tak do auta.
- Stuxnet
- nováček na fóru
- Příspěvky: 4
- Registrován: pon lis 30, 2015 5:20 pm
- Reputace: 0
- Bydliště: Hodonín
Re: Chystám sa na svoj prvý gumák :)
skiliner píše:To, že máš vozík na 130 km je ti celkem nanic.
Rychlostní limity na dálnici jsou:
Rakousko 100 km
Maďarsko 80 km
Slovinsko 80 km
Chorvatsko 90 km
Na statních komunikacích jsou v některých zemich limity ještě nižší.
Vše spolehlivě zjistíš na stránkách UAMK.
Z dúvodů těchto limitů hodně lidiček volí člun do kufru auta - cesta je potom rychlejší.
Děkuji za odpověď,
Spíš mně ale zajímalo,jak rychle jezdíte?
V Chorvatsku, kde je 90, dá se jet 100? 110?
Aby jsem nebyl v hledáčku místní policie...
- Lemon
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 281
- Registrován: pon bře 10, 2014 1:00 am
- Reputace: 43
- Bydliště: Šumava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chystám sa na svoj prvý gumák :)
[/quote]
V koloně uvázneš i s přívěsem, navíc v noci pokud chceš zaparkovat s přívěsem tak na parlovišti jen těžko hledáš místo.
Za mě, pokud se gumák vejde do auta, tak do auta.[/quote]
Ale ano, ať si každý sám rozhodne, jak se s tím popere, já jsem si vyzkoušel oboje. A vím co to obnáší s 34kg 15HP yamahou. A proto si už vůbec nedokážu představit svoje záda s 44 kg Suzukou, nebo s půlmetrákovou hondou 20HP. Dovolenou si chci užít a ne se strhat hned na začátku a před odjezdem znovu. Jo když jsou k mání dva chlapi, je to OK, já mám dvě malé děti a manželka mi s tím velmi těžko pomůže, sama váží o pár kilo víc než ta 20HP Honda
Ten argument s rychlostí taky v mém případě neberu . Ze Šumavy přes SRN jedu převážně po 1tř., Slovinsko 15 km dálnice a v CRoatia na 400km dálnice dělá časový rozdíl 90km/h a 130km/h 1:22 hod. ( 4:27 versus 3:05 hod
) Ten rozdíl ale nebude takový, protože nelze jet stále stejnou rychlostí, navíc v mnoha úsecích je omezení atd.. Ze zkušenosti mám ale při rozdílu těch rychlostí více než o litr menší spotřebu, což je sice také nepodstatné, ale zase to trochu eliminuje náklady na dálniční poplatky, které jsou v případě přívěsu o tuším 80kn větší.
Ale nechci vyvolávat nějaký flame, jak jsem napsal, každý ať si to vozí jak chce, každý má jiné možnosti, velokost kufru, někomu benzín voní.... Nakonec gumák je puvodně určen k tomu ho nafukovat a zase skládat.
V koloně uvázneš i s přívěsem, navíc v noci pokud chceš zaparkovat s přívěsem tak na parlovišti jen těžko hledáš místo.
Za mě, pokud se gumák vejde do auta, tak do auta.[/quote]
Ale ano, ať si každý sám rozhodne, jak se s tím popere, já jsem si vyzkoušel oboje. A vím co to obnáší s 34kg 15HP yamahou. A proto si už vůbec nedokážu představit svoje záda s 44 kg Suzukou, nebo s půlmetrákovou hondou 20HP. Dovolenou si chci užít a ne se strhat hned na začátku a před odjezdem znovu. Jo když jsou k mání dva chlapi, je to OK, já mám dvě malé děti a manželka mi s tím velmi těžko pomůže, sama váží o pár kilo víc než ta 20HP Honda

Ten argument s rychlostí taky v mém případě neberu . Ze Šumavy přes SRN jedu převážně po 1tř., Slovinsko 15 km dálnice a v CRoatia na 400km dálnice dělá časový rozdíl 90km/h a 130km/h 1:22 hod. ( 4:27 versus 3:05 hod

Ale nechci vyvolávat nějaký flame, jak jsem napsal, každý ať si to vozí jak chce, každý má jiné možnosti, velokost kufru, někomu benzín voní.... Nakonec gumák je puvodně určen k tomu ho nafukovat a zase skládat.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host