Velikost člunu

Nejen na "velkých" lodích se plavíme ...

Moderátoři: Pepa, david, vilma

Uživatelský avatar
Lemon
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 238
Registrován: pon bře 10, 2014 1:00 am
Reputace: 38
Bydliště: Šumava
Kontaktovat uživatele:

Re: Velikost člunu

Příspěvekod Lemon » pát zář 29, 2017 9:43 pm

K tomu poplatku dle výpočtu je ještě platba za mapové podklady a materiály s informace o chorvatských vodách. Jinými slovy dostaneš mapu, informace tak něco připlatíš. Ale další rok je poplatek menší - nějaká sleva že už je to opakovaně.
U mě do další rok bylo zas o něco méně, neštudoval jsem proč, pro mě je z principu důležité, že to nezdražuje :crazy:
Uživatelský avatar
maximilian
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 140
Registrován: ned led 03, 2010 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Bratislava

Re: Velikost člunu

Příspěvekod maximilian » pát zář 29, 2017 9:53 pm

Ďakujem Lemon za vysvetlenie.
Aj na iných fórach boli dotazy, ako je to s poistením za nemateriálnu újmu (smrť, zranenie, poškodenie zdravia), či musia byť poistené všetky člny s motorom alebo iba tie nad 15 kW. Podľa Pravilnika NN 72/2015, broj 1387 (novší som nenašiel), članak 27 je to stále nad 15 kW.
Uživatelský avatar
Lemon
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 238
Registrován: pon bře 10, 2014 1:00 am
Reputace: 38
Bydliště: Šumava
Kontaktovat uživatele:

Re: Velikost člunu

Příspěvekod Lemon » ned říj 01, 2017 12:08 pm

Je to tak... Letos, když jsem byl na kapitániu, člověk přede mnou měl 30kW a chtěli po něm " osiguranje". Neměl ho, tak ho někam posílali, aby si ho zaplatil. Do 15kW ( 20HP není třeba).
Uživatelský avatar
raschi
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 82
Registrován: stř zář 24, 2014 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Brno

Re: Velikost člunu

Příspěvekod raschi » pon říj 02, 2017 8:39 am

Lemon píše:K tomu poplatku dle výpočtu je ještě platba za mapové podklady a materiály s informace o chorvatských vodách. Jinými slovy dostaneš mapu, informace tak něco připlatíš. Ale další rok je poplatek menší - nějaká sleva že už je to opakovaně.
U mě do další rok bylo zas o něco méně, neštudoval jsem proč, pro mě je z principu důležité, že to nezdražuje :crazy:


Žádná sleva za další roky tam není, jen loni přestali účtovat tu mapku (to bylo myslím 10kn) a letos přestali účtovat administrativní poplatek 40kn.
Uživatelský avatar
Zahajskej
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 109
Registrován: stř zář 15, 2010 2:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Zahájí, okr.Mělník

Re: Velikost člunu

Příspěvekod Zahajskej » pon říj 02, 2017 2:49 pm

Přesně tak, sleva žádná, jen o ten admin.poplatek dolů. Jen mám pocit, že ten admin.poplatek se platí, pokud jdeš platit za loď poprvé, protože to musí vše nakrákat do systému. Další roky jim jen ukážeš bumážku z roku předešlého a dle jejího čísla je doklad za pár vteřin hotový, jen se poptají, zda nedošlo k nějaké změně.
Jinak k původnímu dotazu. Na našich vodách na svoji loď nepotřebuješ žádný papír, ani kapitánský, ani k lodi. V Chorvatsku již ano. Člun si zaregistruj u českého LLoyda, stojí to asi 550 kaček. Chtějí doklady o nabytí, aby si doložil, že jsi vlastníkem (smlouva, faktura, účtenka). Zavolej tam, řeknou ti přesně co. Dá se vyřídit poštou, nikam nemusíš jezdit. Dále pak český kapitánský průkaz, neboli VMP s C. Bez těhle dvou věcí plus zaplacení poplatku na kapitanátuv HR nesmíš na vodu.
V HR stále dost lidí jezdí bez dokladů, ať od lodi, či kapitánského. Potkávám je každým rokem v dost hojném počtu. Když je na povinnosti upozorním, většinou si vyslechnu něco šťavnatého a jsem poslán kamsi. V menším množství jsem dokrve přesvědčován, že nemám pravdu, že nic nepotřebují. Je to jejich boj, pokuta je až 5000kn, ve správním může být i nějaký ten den v chládku, zabavení věci, tj.člunu. Drahý špás.
Uživatelský avatar
raschi
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 82
Registrován: stř zář 24, 2014 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Brno

Re: Velikost člunu

Příspěvekod raschi » úte říj 03, 2017 8:30 am

Administrativní poplatek se platil taky každý rok, ale letos ho zrušili. Patrně proto, že účtovat poplatek za to, že zinkasují jiný poplatek, už bylo přece jen příliš...
Uživatelský avatar
Lemon
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 238
Registrován: pon bře 10, 2014 1:00 am
Reputace: 38
Bydliště: Šumava
Kontaktovat uživatele:

Re: Velikost člunu

Příspěvekod Lemon » úte říj 03, 2017 11:58 am

AHA!
Já myslel, že ta sleva byla právě proto, že už jsem mapu měl. Nicméně další rok pak byla další sleva a to jsem netušil proč. A letos zase levněji..
Uživatelský avatar
Lemon
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 238
Registrován: pon bře 10, 2014 1:00 am
Reputace: 38
Bydliště: Šumava
Kontaktovat uživatele:

Re: Velikost člunu

Příspěvekod Lemon » úte říj 03, 2017 12:03 pm

Zahajskej píše:V HR stále dost lidí jezdí bez dokladů, ať od lodi, či kapitánského. Potkávám je každým rokem v dost hojném počtu. Když je na povinnosti upozorním, většinou si vyslechnu něco šťavnatého a jsem poslán kamsi. V menším množství jsem dokrve přesvědčován, že nemám pravdu, že nic nepotřebují. Je to jejich boj, pokuta je až 5000kn, ve správním může být i nějaký ten den v chládku, zabavení věci, tj.člunu. Drahý špás.


Nicméně by mě zajímalo, jak je to s půjčováním lodí ( Rent a Boat ) Běžně se půjčují turistům laminátovky s 4-6Hp motorem a tam nikdy žádný doklad nepotřebovali ( pronajímatelé ). Je možný postih i v tomto případě? Je nějaká vyjímka na půjčování? To samé scootery - půjčí to komukoliv, pravda, můžou to na dálku vypnout ovladačem a jezdí se v ohraničeném prostoru.
Uživatelský avatar
PetrC
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 183
Registrován: sob čer 30, 2007 2:00 am
Reputace: 6

Re: Velikost člunu

Příspěvekod PetrC » úte říj 03, 2017 5:23 pm

Lemon píše: ....Nicméně by mě zajímalo, jak je to s půjčováním lodí ( Rent a Boat ) Běžně se půjčují turistům laminátovky s 4-6Hp motorem a tam nikdy žádný doklad nepotřebovali ( pronajímatelé ). Je možný postih i v tomto případě? Je nějaká vyjímka na půjčování? To samé scootery - půjčí to komukoliv, pravda, můžou to na dálku vypnout ovladačem a jezdí se v ohraničeném prostoru.


Podle mne všichni mhouří oči, aby nepřišli o kšeft. Jak stát, tak půjčovny.
Uživatelský avatar
Zahajskej
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 109
Registrován: stř zář 15, 2010 2:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Zahájí, okr.Mělník

Re: Velikost člunu

Příspěvekod Zahajskej » stř říj 04, 2017 12:28 pm

I tyhle jejich kocábky mají nějakou registraci a číslo na lodi. Podle čísla poliši prý poznají, že to je z půjčovny a koukají se raději jinam. Na druhou stranu, kdyby došlo na lámání chleba, půjčovna řekne, že se na kapitánský průkaz ptali a bylo jim řečeno, že zákazník má. Pak to svedou na jazykovou bariéru a nepochopení. Kšeft je kšeft. Kdyby musel mít každý, kdo si loď chce půjčit papíry, nic by nepůjčili a krachli by. Poptával jsem to a bylo mi to jaksi takto vysvětleno.
Uživatelský avatar
Lemon
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 238
Registrován: pon bře 10, 2014 1:00 am
Reputace: 38
Bydliště: Šumava
Kontaktovat uživatele:

Re: Velikost člunu

Příspěvekod Lemon » stř říj 04, 2017 10:38 pm

Jo tohle vysvětlení beru a tak nějak jsem si to i myslel že to bude. Kamarád mi říkal, že před půjčením se ho ptali, jestli s tím už někdy jel. Když jim řekl že ne, tak absolvoval asi 10 minut zkušební jízdu s pronajímatelem a ten mu ukazoval jak a co. Pak zajeli ke břehu, vyměnili se famílií a vyrazil.
petrst62
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 16
Registrován: stř zář 27, 2017 7:18 pm
Reputace: 0

Re: Velikost člunu

Příspěvekod petrst62 » ned říj 08, 2017 9:08 am

Dekuji za vsechny poznatky a pripominky.

Poridil jsem jety clun 390 cm

http://www.levnecluny.cz/nafukovaci-clu ... h-390-2015

pouzivany 2 sezony,ve velmi dobrem stavu,a k nemu motor 5 koni,jednovalec,ctyrtakt

https://www.marine.cz/produkty-motor-lo ... tail-19879

rok 2007,cca 600 motohodin,vrtule originalni se stoupanim 7 palcu,pridavna nadrz na 12 litru.

Poznatky-clun vynikajici,hlinikova podlaha zarucuje velmi dobrou tuhost i se 4mi lidmi na palube,zvedla prid zamezuje strikani vody na osazenstvo clunu,jeste manipulovatelny i ve dvou lidech-spokojenost.
Motor dokaze dostat clun do kluzu pri vhodnem rozlozeni vahy i s posadkou 2 osob,celkem cca 160 kg vcetne drobnosti na palube + cca 100 kg clun s motorem. Pokud jedu sam ,jde do kluzu vpodstate okamzite.
Vzhledem k pomerne nizkemu vykonu motoru a pri delsich jizdach i neprijemnym vibracim ctyrtaktniho jednovalce zvazuji nakup cca 8 -15ti konoveho jeteho motoru,budto jednovalce s lepsim potlacenim vibraci nebo dvouvalce.
Idealni by byl ctyrtakt s hmotnosti do 40 kg,pripadne dvoutakt s co nejmensi kourivosti,tichy provoz s minimalnimi vibracemi,s nizkou poruchovosti,u motoru bude treba ho bez problemu prihlasit na SPS.
Pokud mate zkusenosti s motory,ktere by vyhovovaly vyse uvedenym pozadavkum,dekuji za poznatky.
Uživatelský avatar
geus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1733
Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
Reputace: 26
Bydliště: Ústí-Brná

Re: Velikost člunu

Příspěvekod geus » ned říj 08, 2017 9:10 pm

Jestli to dobre chapu tak dve osoby 160kg a clun motor vybavani 100kg celkem 260kg a s 5hp do kluzu jooooo. Tak to rikam ani omylem . to jste si tak max.zahulili a letali jste ale jinde ne na vode.1hp 50kg neda ani omilem
Uživatelský avatar
Ozzie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1683
Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
Reputace: 12
Bydliště: pri Malom Dunaji

Re: Velikost člunu

Příspěvekod Ozzie » pon říj 09, 2017 6:31 am

Prečo nie. Čítaj pozorne. Ide o X-Morph HyperBoat. :lol:
petrst62
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 16
Registrován: stř zář 27, 2017 7:18 pm
Reputace: 0

Re: Velikost člunu

Příspěvekod petrst62 » pon říj 09, 2017 7:59 am

Nejsem uplny laik v oblasti lodnich pohonu -nekolik mensich lodi jsem v minulosti vlastnorucne navrhoval a stavel vcetne konstrukce pohonu a vyroby lodniho sroubu,pro vzdelance-propelleru.

Skutry 1999.jpg


Brnenska prehrada 1999,pujcovna detskych vodnich skutru s elektropohonem.

Motor Parsun 5 jsem samozrejme krmil Vervou 100 a predevsim jsem na standartnim lodnim sroubu provedl urcite upravy ke snizeni ztrat a zvyseni ucinnosti.Kluz se zatezi 160 kg byl dosazitelny pri plnem plynu a motor pracoval na hranici svych moznosti,silnejsi zavan protivetru uz pusobil problemy a ne vzdy se clun pri protivetru podarilo dostat do kluzu-motor trpel.Proto se poohlizim po necem silnejsim,jeste prenosnem,s mensimi vibracemi.
Ozzie píše:Prečo nie. Čítaj pozorne.

Ide o X-Morph HyperBoat. :lol:


Nemohu za to,ze jste se rozhodli pro jiny clun...
Uživatelský avatar
geus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1733
Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
Reputace: 26
Bydliště: Ústí-Brná

Re: Velikost člunu

Příspěvekod geus » pon říj 09, 2017 9:01 am

Lodni motor je stavenej na to aby bezel na plny plyn tak nevim proc by trpel. Jinak na to gumaku nevidim nic zvlastniho stejny jako ostatni.
Uživatelský avatar
geus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1733
Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
Reputace: 26
Bydliště: Ústí-Brná

Re: Velikost člunu

Příspěvekod geus » pon říj 09, 2017 9:07 am

Uz to asi chapu bude je to skryta reklama na ty cluny nebo jste tam nalili misto Vervy lák ze znojemskej vokurek to by odpovidalo
petrst62
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 16
Registrován: stř zář 27, 2017 7:18 pm
Reputace: 0

Re: Velikost člunu

Příspěvekod petrst62 » pon říj 09, 2017 9:36 am

geus píše:Lodni motor je stavenej na to aby bezel na plny plyn tak nevim proc by trpel. Jinak na to gumaku nevidim nic zvlastniho stejny jako ostatni.


Jak je mozne odvodit pri peclivejsim procitani mych predchazejicich prispevku,prestoze se mne podarilo dostat do kluzu vyse uvedeny clun s vyse uvedenym motorem s upravenym propellerem,nema motor dostatecnou rezervu na to,aby se dostala sestava spolehlive do kluzu za zhorsenych povetrnostnich podminek-protivitr,vlny..nebo s nepodstatnym zvysenim zateze.
Proto hledam motor s vyssim vykonem,s dostatecnou rezervou pro spolehlivy kluz za beznych podminek ,motor,ktery bych nemusel zatezovat dlouhodobou jizdou na plny plyn-i kdyby tim motor netrpel,budu prinejmensim trpet ja zvysenymi vibracemi cele sestavy.
Rad bych timto ukoncil plane tlachani na tema
,, lák ze znojemskej vokurek,,
,,to jste si tak max.zahulili a letali jste ale jinde ne na vode.1hp 50kg neda ani omilem,,

Aby nedoslo k omYlu,cekam na seriozni poznatky ohledne motoru kolem 10ti koni,ticheho ,spolehliveho,nejlepe ctyrtaktniho dvouvalce,ktery uz poskytne dostatecnou vykonovou rezervu pro plavbu v kluzu se 2ma osobami na palube.
Uživatelský avatar
geus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1733
Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
Reputace: 26
Bydliště: Ústí-Brná

Re: Velikost člunu

Příspěvekod geus » pon říj 09, 2017 10:10 am

Je uplne jednou jakou znacku motoru koupis . Myslim ti ty zname Usa nebo japan. Kazdy chvali jinou a nejlepe tu co ma. Navic zadny neni dokonaly s ma sve + a -. Ja mam oblibene Yamahu,suzuji,tohatsu a Mercury.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2377
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Re: Velikost člunu

Příspěvekod tataS » pon říj 09, 2017 10:40 am

Ten člun má asi žraločí kůži na dně aby s těmi 50kg/1HP šel do skluzu. Onojiž je problém s takovou zátěží ten motor vytočit na plné otáčky.
Pokud se sníží stoupání propeleru aby se motor vytočil, tak zase nedosáhne potřebné rychlosti tak rychle aby se dostal do skluzu.
Vyhrál jsem si s tím taky dosti a i s motorem 6Hp, s různými úpravami sání, výfuku, karburátoru, stoupáním i použitím různých smesí paliva,
několika typy člunů, ploutvemi na noze motoru i člunu (ještě jsem nezkusil různou výměnu manželky). Možná by to chtělo jet po nějakém silnějším proudu se silným větrem v zádech.
Při běžných podmínkách v provozu bych odhadoval max. váhu okolo 40kg/1HP, spíše 35. Jinak se o tomto tady vedla diskuze již dříve.
Uživatelský avatar
ferdas
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 519
Registrován: pon črc 16, 2007 2:00 am
Reputace: 15
Bydliště: Znojmo

Re: Velikost člunu

Příspěvekod ferdas » pon říj 09, 2017 6:03 pm

Petrst62 - neznáš nějakého petrr? Před několika lety tu oznamoval vývoj revolučního lodního šroubu, že půlka zeměkoule takříkajíc padne na zadek. Po kratší diskusi se pak odmlčel. Ty jsi tu několikrát naznačil, že máš také jakési speciální úpravy propelleru..

Jsi to Ty..?
(Ale nic ve zlém..)
petrst62
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 16
Registrován: stř zář 27, 2017 7:18 pm
Reputace: 0

Re: Velikost člunu

Příspěvekod petrst62 » pon říj 09, 2017 10:24 pm

Ne,shoda jmen.Jsem sice puvodcem nekolika uzitnych vzoru,ale nic tak revolucniho jsem nevymyslel.
Speciální úpravy propelleru nejsou az tak specialni,vpodstate se jedna o drobne upravy nabezne a odtokove hrany listu smerujici k odstraneni urcitych hydrodynamickych nedokonalosti beznych propelleru.Tim lze u malo vykonnych motoru usetrit nekolik stovek Wattu,ktere obvykle chybi k tomu,aby se clun dostal do kluzu....

Ta zraloci kuze mne vrta hlavou.... :)

Pokud ma nekdo zkusenosti s timto motorem,uvitam poznatky.

https://www.marineimports.co.uk/product ... ard-motor/

Zazraky od nej necekam,nerad bych ale koupil nepovedeny typ.
david
moderátor
Příspěvky: 5041
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 114
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Re: Velikost člunu

Příspěvekod david » pon říj 09, 2017 11:11 pm

Kdyby to na mě přišlo, šel bych do dvoutaktní Suzuki. Mají 9,8 a 15HP ve vstřikováni i karbecu, váhově o 7 kg lehčí než Parsun. Teda cena bude jinde, ale jednodušší transport,lepší akcelerace a jistě klidnější chod.
http://www.globalsuzuki.com/marine/df20a_15a_99b.html
Uživatelský avatar
raschi
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 82
Registrován: stř zář 24, 2014 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Brno

Re: Velikost člunu

Příspěvekod raschi » úte říj 10, 2017 8:30 am

petrst62 píše: Ta zraloci kuze mne vrta hlavou.... :)

Včera jsem náhodou na Youtube narazil na pořad o supermateriálech a byl tam kromě jiného předváděný hydrofobizační prostředek ULTRA EVER DRY
Možná by to u gumáku, který není trvale na vodě, mohlo fungovat pro snížení odporu.

A nechceš se trochu rozepsat o těch úpravách propeleru?
petrst62
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 16
Registrován: stř zář 27, 2017 7:18 pm
Reputace: 0

Re: Velikost člunu

Příspěvekod petrst62 » úte říj 10, 2017 9:17 am

Vpodstate se jedna o zaobleni nabezne hrany a zaostreni odtokove hrany,podobne jako u leteckych profilu.Vylestenim povrchu propeleru a nastrikem napr.odolnou epoxidovou barvou se navic snizi treni,ktere se uz pri beznych otackach propeleru vyznamne podili na poklesu ucinnosti vrtule.To je asi to zakladni,co se u bezneho,serioveho propeleru da provest-odstraneni otrepu z tlakoveho vylisku,zaobleni , zaostreni a vylesteni.Nejvetsi peclivost doporucuji u koncu lopatek,ktere se pohybuji ve vode nejvyssi obvodovou rychlosti,odpor ve vode pri obvyklych otackach propeleru stoupa na treti.Tzn.pro predstavu rozdil odporu propeleru mezi 1000 otacek vrtule a 2000 otacek nebude dvojnasobny,ale osminasobny.

Pro ilustraci:

http://airfoiltools.com/airfoil/details ... l=n2414-il

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host