Jak zabezpečit gumák?
Moderátoři: vilma, Pepa, david
- samoliter
- účet uživatele zrušen
- Příspěvky: 336
- Registrován: stř dub 30, 2008 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Ústí nad labem
Lepení člunů.
Lepidlo Ultraflex + tvrdidlo přilepí i pvc na gumu. Teď na jaře jsem zkoušel lepit Hypalon na Plastel Pvc, pak na 25 let starý člun Gumotex Barum, poctivý kaučukový nános, a vše drží.
Lepené místo na člunu i záplata se musí smirkovým papírem pořádně zdrsnit, odrat, vodorovně a pak o 90 stupňů napříč. Prach, bordel, setřít vlhkým hadrem. Počkat tak 20 minut, aby se vlhkost z materiálu odpařila, nebo tomu pomoci fénem. Pak čisté místo potřít hadříkem, který je namočený v Toluenu. Čistý Toluen mám v malé lahvičce od Alpy. V balíčku vedle záplat, smirku a hadříků, dvou dřevěných lišt a pár modelářských svorek.
Ne ředidlo a podobný sračky, ale čistý Toluen. Dá se koupit v některých drogeriích, ale musíte přesvědčit prodavačku, že nejste feťák, ale opravujete gumový člun a odmastění materiálu nemá být technickým benzínem, ale Toluenem.
Toluen se nechá pár minut odpařit a pak podle návodu dát lepidlo Ultraflex + tvrdidlo Harter. Nechám trochu zavadnout a pak přiložím k sobě a mezi dvě lišty stáhnu svorkama. Nechám 24 hod v klidu. Prý proto Toluen, že mikroskopicky naruší, naleptá lepený materiál. Nejsem chemik, jak jsem koupil, tak prodávám.
Tak mne to naučil chlapík, co měl firmu Dravex v holešovickým přístavu asi před šesti léty.
Třeba v odborných firmách to lepí, svařují jinak, ale mne se to osvědčilo. Nafukovací člun na divokou vodu má zalepené dno, 80 cm dlouhá záplata a drží jak helvétská víra už pár let. Záplata je namáhána tlakem vzduchu v komoře, a též odírána přes šutry, balvany a jezy. Pokud někde na okraji se záplata o šutr trochu uvolní, tak místo vysuším a dám kapičku vteřinového lepidla.
Tady jsou i příklady lepení: http://www.rakoll.cz/HBFuller/index.php ... -technicka .
A tady je lepidlo Ultraflex a tvrdidlo: http://www.nafukovacicluny.cz/doplnky.htm .
A tady: http://www.boatpark.cz/lepidlo-ultraflex-700ml-z1755/ .
A tady: http://www.vodaci.sk/vodak/eshop/18-1-D ... lex-700-ml .
samoliter.
----------------------------------------
Firma, co zastupuje tady výrobce Ultraflexu, mi napsala, že tvrdidlo do Ultraflexu dávat jen pokud je vyžadována zvýšená tepelná odolnost. Třeba v průmyslovém použití. Na lodě to stačí bez tvrdidla.
samoliter.
Lepené místo na člunu i záplata se musí smirkovým papírem pořádně zdrsnit, odrat, vodorovně a pak o 90 stupňů napříč. Prach, bordel, setřít vlhkým hadrem. Počkat tak 20 minut, aby se vlhkost z materiálu odpařila, nebo tomu pomoci fénem. Pak čisté místo potřít hadříkem, který je namočený v Toluenu. Čistý Toluen mám v malé lahvičce od Alpy. V balíčku vedle záplat, smirku a hadříků, dvou dřevěných lišt a pár modelářských svorek.
Ne ředidlo a podobný sračky, ale čistý Toluen. Dá se koupit v některých drogeriích, ale musíte přesvědčit prodavačku, že nejste feťák, ale opravujete gumový člun a odmastění materiálu nemá být technickým benzínem, ale Toluenem.
Toluen se nechá pár minut odpařit a pak podle návodu dát lepidlo Ultraflex + tvrdidlo Harter. Nechám trochu zavadnout a pak přiložím k sobě a mezi dvě lišty stáhnu svorkama. Nechám 24 hod v klidu. Prý proto Toluen, že mikroskopicky naruší, naleptá lepený materiál. Nejsem chemik, jak jsem koupil, tak prodávám.
Tak mne to naučil chlapík, co měl firmu Dravex v holešovickým přístavu asi před šesti léty.
Třeba v odborných firmách to lepí, svařují jinak, ale mne se to osvědčilo. Nafukovací člun na divokou vodu má zalepené dno, 80 cm dlouhá záplata a drží jak helvétská víra už pár let. Záplata je namáhána tlakem vzduchu v komoře, a též odírána přes šutry, balvany a jezy. Pokud někde na okraji se záplata o šutr trochu uvolní, tak místo vysuším a dám kapičku vteřinového lepidla.
Tady jsou i příklady lepení: http://www.rakoll.cz/HBFuller/index.php ... -technicka .
A tady je lepidlo Ultraflex a tvrdidlo: http://www.nafukovacicluny.cz/doplnky.htm .
A tady: http://www.boatpark.cz/lepidlo-ultraflex-700ml-z1755/ .
A tady: http://www.vodaci.sk/vodak/eshop/18-1-D ... lex-700-ml .
samoliter.
----------------------------------------
Firma, co zastupuje tady výrobce Ultraflexu, mi napsala, že tvrdidlo do Ultraflexu dávat jen pokud je vyžadována zvýšená tepelná odolnost. Třeba v průmyslovém použití. Na lodě to stačí bez tvrdidla.
samoliter.
Naposledy upravil(a) samoliter dne pon dub 26, 2010 2:02 pm, celkem upraveno 1 x.
- Milos
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 670
- Registrován: pát zář 14, 2007 2:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Bratislava
Re: Lepení člunů.
Obávam sa, že problém zabezpečenia gumáku (alebo inej lode) nemá uspokojivé univerzálne riešenie.
Jedno "riešenie" ktoré sa mi absolútne osvedčilo, ale existuje - ponechávať bez dozoru iba taký gumák (a motor), na ktorý sa zaiste už nikto neulakomí ...
Zodiac matuzalem, snáď ešte z rokov 60tych alebo oplachtený pradedko Metzeler z 70tych, motorizácia rovnako starým spoľahlivým 6HP dvojválcom Johnsonom (rovnaký mali na úžasnom PET člne PETANIC na výstave Lode na vode, ja mám ale prelep na 5HP) s preliačenou plechovou nádržou, tvorili jadro mojej flotily, pred tým ako pribudol MacGregor26M.
Jedno "riešenie" ktoré sa mi absolútne osvedčilo, ale existuje - ponechávať bez dozoru iba taký gumák (a motor), na ktorý sa zaiste už nikto neulakomí ...


Zodiac matuzalem, snáď ešte z rokov 60tych alebo oplachtený pradedko Metzeler z 70tych, motorizácia rovnako starým spoľahlivým 6HP dvojválcom Johnsonom (rovnaký mali na úžasnom PET člne PETANIC na výstave Lode na vode, ja mám ale prelep na 5HP) s preliačenou plechovou nádržou, tvorili jadro mojej flotily, pred tým ako pribudol MacGregor26M.
Tak dnes ráno jsem ve zprávách Nova slyšel, že policie řeší desítky případů krádeže kánoí, rachtů a také pramic. Dokonce se jedná i o relativně velké hliníkové pramice, co mají rybáři na řetězu. Hlavní problém vidí v tom, že na těchto plavidlech není žádné číslo a tak je to následně prodejné bez rizika identifikace. Takže to značení bude asi nejlepší volba.
Biggles
Biggles
- alffa
- Site building team
- Příspěvky: 3492
- Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
- Reputace: 2
- Bydliště: LOĎ
Biggles píše:Tak dnes ráno jsem ve zprávách Nova slyšel, že policie řeší desítky případů krádeže kánoí, rachtů a také pramic. Dokonce se jedná i o relativně velké hliníkové pramice, co mají rybáři na řetězu. Hlavní problém vidí v tom, že na těchto plavidlech není žádné číslo a tak je to následně prodejné bez rizika identifikace. Takže to značení bude asi nejlepší volba.
Biggles
Asi jsme viděli každý jinou zprávu.

V té co jsem vido- slyšel já, nepadlo o raftech a hliníkových pramicích ani slovo.
Uváděli jen kánoe, čluny z půjčovny a jedu rybářskou, ocelovou pramici. U té pramice zdůraznili, že byla zamčena na řetězu. Na to reagoval policejní mluvčí tím, že řetěz není dostatečným zabezpečením. Že by snad policie něco řešila, o tom se tedy určitě nezmínil. Asi dobře věděl, že by mu stejně nikdo nevěřil.
Je pravda, že si postěžovali na neexistenci registračních čísel. Né ovšem ve smyslu, že by to snad zabránilo krádežím. Hned totiž dodali, že zloději stejně lodičky hned přetřou.
Spíš mě to připadalo, že si kdosi (stát

Za chvíli budeme registrovat i maňásky a dětské kačery. Pochopitelně s povinou technickou prohlídkou. Platnost tak jeden rok. Abych nezapomněl. Specielní řidičák, se rozumí samo sebou.

alffa
Úplně jsem nepochopil, co je cílem příspěvku od Alffa. Tak za prvé, tam zmínka o raftech padla, asi by se ty zprávy na netu někde našly, ale za mě je to úplně jedno. Zároveň tam padlo, že když není čislo není možné identifikovat kradené. Nepadlo tam sice , že se jedná o hliníkové čluny, ale vzhledem k tomu, že jsem viděl ty čluny, tak jsem to odhadl a troufám si říct, že hlinikové jsou dražší než ocelové, takže tím hůř
.
Když to shrnu, je jedno, co bylo přěsně obsahem, ale snad se shodneme, že říkali, že se kradou lodě
.

Když to shrnu, je jedno, co bylo přěsně obsahem, ale snad se shodneme, že říkali, že se kradou lodě

- mitous6
- nováček na fóru
- Příspěvky: 12
- Registrován: čtv kvě 01, 2008 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Vlašim
cervik píše:Ako zabezpečiť gumák proti krádeží? Jam mám Adventure 510 + HOndu BF 90. čln mám plne vybavený, je tam sonar , GPS , MP3, vysielačka , 25m nerezovej reťaze + kotva, nočné osvetlenie, vesty, pádla, určite niekoľko pív a komplet výbava t.z. lekárnička , vesty, osobné veci , jedlo podla okolností ... a pod. a mám rozmýšlať či mi čln niekto ukradne ???!!!![]()
Neblbni !!!....Viac starostí ti spraví rozmýšlanie nad ,,krivákmi " ako nad samotným zabezpečením člna. Ak ti čln chce niekto poškodiť / ťažko ukradnúť / tak to niekto spravý.!!!
A zabezpečenie môžeš mať aké chceš ! A čím viac Ťa stojí zabezpečenie , tým väčšiu škodu ti spraví....Ja ,,zatial"verím luďom a ludskému rozumu. Ak ti zaberie čln , čo sním spraví???!!! veď nikam sním jazdiť nemôže , leda by sa nad ním kochal v uzavretej garáži... A ukradnuté vecí???§§§ čo snimi bude robiť ???!!! . je hodnota vesty, pádla , ale bo pár fazulí s párkom hodná toho aby niekoho hrízlo svedomie aj niekoľko rokou? Ja proste verím luďom . Moja partia ma pozná ako ortodoksného veriaceho v ludskú múdrosť nebrať čo nieje tvoje . A u mňa to už funguje cca 51 rokou . Takže ....zabezpečenie gumáku ??? /zober deťom ostrý nožík ..../
Mám taky Adventure 510, nevím jak vyřešit opalovací plato a ledničku. Nemáš s tím zkušenost. Omlouvám se všem za můj příspěvek, který sem nepatří.
- cervik
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 264
- Registrován: čtv led 31, 2008 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Bratislava
Pre Mitous 6. Chaldničku mám 18l kompresorovú - Waeko alebo tak nejak sa to píše. Umiestnujem ju hneď za kotvovú skriňu na podlahu . Na podlahe mám priskrutkované uchytky na popruh , ktorým ju uchytávam , ale myslím , že je to zbytočné , nejazdím tak rýchlo , aby som ju ,,stratil". Opalovacie plato som neriešil, kúpil som takú sedačku ktorá sa dá hociako sklopiť , alebo aj úplne vyrovnať . Ak moc fúka tak moja nežnejšia polovička tam sedí ,alebo ak sa sedačka vyrovná tak sa dá tam pohldlne opalovať. Je hrubá cca10 cm takže vyrovná stupen kotvovej skrine. 

- Ozzie
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1983
- Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
- Reputace: 42
- Bydliště: pri Malom Dunaji
pridal by som moju skúsenosť s označením gumáka: keďže čln mám konečne prihlásený, som musel riešiť namalovanie evidenčného čísla. Nechcel som nič pokaziť tak som vyskúšal rôzne spreje na opravných flakoch. Syntetická farba sa odlepila, takisto aj akrylová, hoci tá držala celkom dobre. Potom som si kúpil trošku špeciálnej farby na PVC z firmy čo robí autoplachty. Synátor urobil šablónu zo samolepiacej tapety ktorú sme nalepili na čln a farbu som naniesol opatrne hubkou. Následne sme šablónu odstránili a výsledok je celkom dobrý, farba drží. Táto farba existuje v rôznych odtieňoch, aby ten nápis ladil s člnom som si kúpil tmavomodrú farbu. Šablóna sa nedá použiť viac krát tá PVC farba ju rozožrala.
- Ozzie
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1983
- Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
- Reputace: 42
- Bydliště: pri Malom Dunaji
Zámok na prívod paliva? No to som zvedavý, lebo také niečo som ešte nevidel.
V Chorvatsku palivo riešim tak, že nádrž na noc zoberem do dvora alebo na terasu. Motor mám uzamknutý obyčajným visacím zámkom. Chodíme na dosť kľudné miesto na koniec zátoky kde chodia len domáci a čln kotvý od okna cca 8 metrov. Keď niekto chce ukradnúť čln alebo motor môžeš tam mať 15 zámkov. V noci ticho odviaže, odtiahne a potom stým urobí čo len chce.
V Chorvatsku palivo riešim tak, že nádrž na noc zoberem do dvora alebo na terasu. Motor mám uzamknutý obyčajným visacím zámkom. Chodíme na dosť kľudné miesto na koniec zátoky kde chodia len domáci a čln kotvý od okna cca 8 metrov. Keď niekto chce ukradnúť čln alebo motor môžeš tam mať 15 zámkov. V noci ticho odviaže, odtiahne a potom stým urobí čo len chce.
- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Praha
To je moc pěkná idea. Mohl bys, prosím osvětlit jak to tedy děláš? Jaké má pojišťovna požadavky na zabezpečení? Která pojišťovna ti udělá smlouvu na gumák 2,9m s
motorem 6HP? Jak potom důvěryhodně prokazuješ, že jsi jej měl dostatečně zabezpečený (min 2mi zámky) a že zloděj překonal tuto překážku? A platí kakováto
pojistka také pro HR? Jak přiměješ policii k napsání protokolu o zcizení? Určitě to máš velmi dobře připravené a tak se nestyď podělit s vědomostmi s ostatními.
Určitě budeš mít nehynoucí slávu min na tomto fóru a ta se bude lavinovitě šířit po vlastech českých. Tak do toho, odjíždím ve středu ať to stihnu. Předem srdečně
děkuji.
motorem 6HP? Jak potom důvěryhodně prokazuješ, že jsi jej měl dostatečně zabezpečený (min 2mi zámky) a že zloděj překonal tuto překážku? A platí kakováto
pojistka také pro HR? Jak přiměješ policii k napsání protokolu o zcizení? Určitě to máš velmi dobře připravené a tak se nestyď podělit s vědomostmi s ostatními.
Určitě budeš mít nehynoucí slávu min na tomto fóru a ta se bude lavinovitě šířit po vlastech českých. Tak do toho, odjíždím ve středu ať to stihnu. Předem srdečně
děkuji.
-
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 71
- Registrován: stř dub 14, 2010 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Bratislava
Ahoj Denis prosím nemohol by si to s tým lankom na zrkadle odfotiť a sem vložiť.Ď.Denis píše:Zabezpečiť veci proti krádeži je vždy problém, stačí keď ti ukradnú nádrž a výlet je pokazený. Ja požívam zámok na motor a beriem si zo sebou trhačku. Ďalej mám na zrkadle kúsok ocelového lanka, asi 30 cm, s okom na konci a na druhom konci je nerezová matka M10 s okom, lanko je cez to oko prevlečené a zalysované. Cez zrkadlo prechádza nerezový vratový šroub a na ňom je ta matka s lankom našroubovaná. Keď zdvihnem motor vrtlou von z vody, tak mi to lanko tesne dosiahne po držiak na motore a lanko pripútam k tomu držiaku motora masívnym zvonovým zámkom. Lanko je tak napnuté, že motor nejde spustiť do vody. Stačí už zobrať len pádla zo sebou. Ďalej je možné k úvezu použiť namiesto obyčajného lana nerezové lanko, prípadne pozink. Tiež je možné dať do lode, povedzme pod sedačku priestorový alarm. Takže zlodej hupne do lode, spustí sa alarm, potom zistí že sa nedá spustiť motor do vody, odviazať čln nejde, obyčajnými cvikačkami nerez lanko neprecvikne a tak vám od zlosti pichne do válcov klinec, alebo nožík.
-
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 570
- Registrován: pon kvě 19, 2008 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Frýdek-Místek
Kruci,zase nestačím čučet co všechno bych měl dělat
. Co se zabezpečení týče, nevycházel bych z toho jakou mám loď, ale kde ji mám. To je pro mne absolutně rozhodující. Mám výbornou zkušenost se Slovinskem, Chorvatskem, když jsme jezdili po závodech ve Slovinsku, ani jsem přes den nezamykal auto na letišti. Stejné je to s Chorvatskem. Poprvé za x let se mi minule ztratila vlajka z lodi, ale s ohledem na umístění si myslím, že jsem ji prostě blbě připevnil (kdo by lezl po lodi kvůli kousku hadříku že?). A to už mám několik let loď na mole, které sousedí s rybářskou částí přístavu v Biogradu. Je pravda, že klíčky od gumáku, pokud jej nemám v držáku na zrcadle přiklopený prknem, schovávám, odpojuju baterku, když jedu na delší dobu pryč (ale to spíše "pro strýčka Příhodu") ale jinak nic. Kolegovi Bobovi půjčuju už druhý rok jiný gumáček a ani jemu se myslím (podle toho co mi vrací) nikdy nic neztratilo.


- Ozzie
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1983
- Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
- Reputace: 42
- Bydliště: pri Malom Dunaji
Kamošovi kotvý lodička Sundancer 240 v Supetarské Drage už roky pred apartmanom. Má ju tam celý rok, nikto ju nestráží nikomu za kotvenie neplatí. Má to dohodnuté s majitelom apartmanu. Samozrejme ročne pár krát príde a ubytuje sa v apartmane kde mu kotvý loď. Ešte nikdy sa nič nestalo, nič nezmizlo. Vlani v novembri sme zobrali loď domov, lebo údržba doma je lacnejšia. urobila sa potrebná údržba a loď uložili v stráženom dvore. Samozrejme za mesiac loď vykradli. Ukradly budíky, rádio, mikrovlnku a dokonca aj hračky pre deti , udice, vesty atď. našťastie to firma kde bola loď uložená nahradila. tak asi toľko o zabezpečení lode v Chorvatsku.


zabezpečení gumáku
Jako malí kluci
jsme na pionýrech jezdili.
Jakpak jsme je zabezpečili?
Vždycinky jsme odšroubovali
koncovku /botku, fajku/
ze zapalovacího káblu
a do kapsy
si ji schovali.
jsme na pionýrech jezdili.
Jakpak jsme je zabezpečili?
Vždycinky jsme odšroubovali
koncovku /botku, fajku/
ze zapalovacího káblu
a do kapsy
si ji schovali.
-
- Příspěvky: 0
- Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
- Reputace: 0
Já měl doma na zahradě zabezpečený záložní motor na držáku visacím zámkem v křídlových matkách, jak je určeno. Zkoušel jsem to odmontovat ručně a nešlo to. Zloděj byl vynalézavější. Odmontoval vlastní motor od držáku (je to jeden šroub s desítkou matkou), držák se zámkem mi tam nechal.
Moje rada: řetěz šikovně provléknutý
PS: pokud byste někde potkali motor Johnson J3R bez originálního držáku, tak mi dejte vědět.
Moje rada: řetěz šikovně provléknutý
PS: pokud byste někde potkali motor Johnson J3R bez originálního držáku, tak mi dejte vědět.

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host