člun Rapid SD 365 air

Nejen na "velkých" lodích se plavíme ...

Moderátoři: Pepa, david, vilma

Uživatelský avatar
pavelicom
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 73
Registrován: sob říj 06, 2012 2:00 am
Reputace: 0

člun Rapid SD 365 air

Příspěvekod pavelicom » sob říj 06, 2012 2:29 pm

Ahoj všem,
rád bych se zeptal touto cestou, pokud někde nemá zkušenosti s tímto člunem a jestli nevíte, z jakého je vyrobený materiálu??
Děkuji za jakoukoliv odpověď.
H.P.
Uživatelský avatar
pavelicom
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 73
Registrován: sob říj 06, 2012 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod pavelicom » stř lis 14, 2012 10:21 am

Měl bych dotaz na zde zkušené námořníky, jak silný motor my jste doporučili na tento typ člunu, pokud poveze max. 3 dospělé osoby a 2 děti?? Jízda na moři v HR
Děkuji všem za případné rady a připomínky
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7315
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 125
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » stř lis 14, 2012 12:06 pm

Daj fotku, dlžku, šírku, váhu a kolko udáva výrobca najvyšší prípustný výkon motoru a váhy motora.
Uživatelský avatar
pavelicom
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 73
Registrován: sob říj 06, 2012 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod pavelicom » stř lis 14, 2012 12:26 pm

zde je odkaz na člun
http://www.avaryacht.cz/nafukovaci-clun ... air.p.aspx
Taky ale, abych motor unesl a vlezl se mi do kufru auta. Člun uveze motor 30PS, ale takový motor už sám neunesu a dle mě na takový člun je to zbytečné. Jde mi o cenu, váhu, velikost a užitnou hodnotu pro daný počet posádky.
Uživatelský avatar
Ozzie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1831
Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
Reputace: 24
Bydliště: pri Malom Dunaji

Příspěvekod Ozzie » stř lis 14, 2012 1:28 pm

Ja by som dal 20 HP. Suzuki 20 HP = 44 kg, Honda 20 HP= 47 kg. Ostatné motory sú ovela ťažšie.
Uživatelský avatar
pavelicom
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 73
Registrován: sob říj 06, 2012 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod pavelicom » stř lis 14, 2012 2:38 pm

jsou to hezké motory, ale nevím, zdali je potřeba za to dát cca 80 000Kč. Stačí jezdit v kluzu a nemusím za sebou tahat parník. Jestli třeba nebude stačit i 10HP, který je podstatně levnější??
Uživatelský avatar
Viky_CZ
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2215
Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
Reputace: 33
Bydliště: Tynec n/L
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Viky_CZ » stř lis 14, 2012 3:52 pm

10HP je pro 3 dospely a 2 deti na skluz malo. Mel bys mit maximalne 30kg/HP, aby ses na skluz mohl primerene spolehnout a tohle mi vychazi spis tak na 45kg/HP. Primlouval bych se aspon za 15HP.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » stř lis 14, 2012 5:19 pm

Ještě levnější by byli vesla. Nikde není psáno, že všichni musí jezdit ve skluzu.
Místo planého spekulování jak to očurat, bys měl počítat. (3x90kg=)270kg + (2x30kg=)60+ 30kg motor+53kg člun+15kg nádrž a krámy okolo=425:30=14,27HP.
Už se to tady uvádělo tisíckrát těch 30kg/1HP, tak již bys tomu mohl věřit.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7315
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 125
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » stř lis 14, 2012 5:20 pm

A ten čln už máš?
Uživatelský avatar
Ozzie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1831
Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
Reputace: 24
Bydliště: pri Malom Dunaji

Příspěvekod Ozzie » stř lis 14, 2012 6:14 pm

Dobre, podobnú reakciu som čakal. Ty si sa pýtal na náš názor, my, teda ja som odpovedal. Prečo si neformuloval otázku úprimne, v style: som čóro (chudobný po cigánsky), ale chcem si užiť ako tí čo na to majú.
Môj názor na Tvoju problematiku:
-Ten gumák by som nebral, je to Čínska sračka.
-Kúpil by som jazdený, značkový čln podobných rozmerov a kvalitný, dnes už skoro pre každého dostupný dvojtakt, napr Yamaha 20 HP. Je ľahký a keď otočíš plynom, tak sa dostavý očakávaný výsledok, t.j. okamžítý sklz a parádna jazda (zachvejú sa Ti gule).
-10 HP (zrejme poškuluješ po Parsun, lebo je za "ľudovú cenu") je na 360 cm čln a pre mančaft čo si uviedol veľmi, veľmi málo.
Zrejme chceš mať nové veci, lebo veríš, že keď bude problém, tak môžeš reklamovať. :lol:
Zváž si ešte Tatasov návrh (veslá) a ušetríš ešte viac! A ten ptáčí spěv počas plavby je k nezaplateniu. :D
Uživatelský avatar
pavelicom
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 73
Registrován: sob říj 06, 2012 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod pavelicom » stř lis 14, 2012 6:20 pm

člun už mám. Tím jsem limitován. Měnit ho již nebudu a teď již motor. Nový být nemusí. Lepší je asi starší a málo použitý, ale fungující. Nechce se mi za to zase vyhazovat nějak moc peněz, když je to na blbnutí při dovolené do HR a max. Morava a nebo Baťák
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7315
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 125
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » stř lis 14, 2012 8:25 pm

Keď ho už máš, tak je to jasné. Podla mňa je na taký čln škoda dávať 20 HP motor a som presvedčený, že stačí aj Suzuky 15. Ak ti je drahý, tak kup staršií 10 HP. Ak bude čln plno obsadený, tak pôjdete vo výtlaku. Aj s 20 HP by nejazdil bohvieako. A keď pôjdeš sám, alebo dvaja, tak si sklz užiješ.
Uživatelský avatar
pavelicom
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 73
Registrován: sob říj 06, 2012 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod pavelicom » čtv lis 15, 2012 10:06 am

Po tom motoru SUZUKI 15HP jsem taky pošilhával. Je docela lehký s porovnáním konkurence. Jestli to není na ukor trvanlivosti. Nemá někdo typa, kde se dá levně pořídit a jestli je lepší motor kupovat nyní, když není sezona a nebo až po novém roce?
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7315
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 125
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » čtv lis 15, 2012 10:41 am

Suzuki je overená značka, keď ten motor kúpiš, neprehlúpiš.
Ak by si uprednostnil starší 10 HP, tak ber len dvojválec, jedno či dvoj, alebo štvortakt, má kultivovanejší chod.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » čtv lis 15, 2012 10:51 am

Také by bylo dobré k němu přikoupit pytlík komprese, tak aspoň 15 deka. S takovouto ideou (starší motor v super stavu) člověk akorát koupí starou šunku.
Zvlášť když o nich ví houby. Jinak tady jsou určitě davy lidí dychtivých někomu prodat super motor za hubičku, bez ohledu na ztrátu, která mu tím vznikne.
Myslím, že by měl dotyčný sestoupit na tvrdou zem.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7315
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 125
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » čtv lis 15, 2012 4:21 pm

Ja to vidím Tatasi asi tak, že málokto tuná najazdil na prívesný motor, držaný v ruke, tolko kilometrov ako ja. Zažil som mnoho krásnych chvíl na vode, ale doteraz som ešte ani raz nekupoval nový motor. Vždy ojazdený. Prvý som mal dvojválcový 5k Johnson, už keď som ho kúpil, tak mal vyše 10 rokov, teraz má možno aj 30 a stále jazdí. Druhý motor som mal tiež Johnson, 15 HP dvojtakt, 7 ročný, skvelý motor, ale s dlhou nohou, tak som ho po roku predal a kúpil som Yamaha15, asi 5 ročný, dvojtakt, predal som ho Španielovi a ten si chrochtá, jak má dobrý motor a to už má asi aj vyše 10 rokov. Potom som kúpil Hondu 20 štvortakt, dvojročný a zasa maximálna spokojnosť.
Súhlasím s tým, že starší motor skrýva skoro vždy určité riziko, vyvážené nižšou cenou. Ak nepoznám majitela a nemám dôvod mu veriť, tak si motor predsa vyskúšam, poobzerám, naštartujem. Ak sa v tom nevyznám, tak niekoho zavolám, alebo napíšem na jachting.info a ludia poradia. Motory do 25 HP sa večšinou predávajú preto, lebo majitel sa namlsal a kupuje niečo silnejšie. Motory do 15 HP navyše nie sú trápené lyžovaním a ťahaním vodných blbostí v sklze. Pri 10 HP istotne nie. Kupoval by som motor do 7 rokov a ako poznáme večšinu /drvivú/ našich motorárov, tak 7 ročný motor nemá najazdené viac ako 3-400 hodín, večšinou tak 200. To je ako keď má motorka najazdené 10-30 tis km.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » čtv lis 15, 2012 5:06 pm

Těch 30000km je u některých motorek (čínských scootrů) tak maximální životnost. Ono se takřka vše dnes dělá co nejlevnější a hlavně se životností
o cca 2 měsíce delší než je doba záruky. Hlavní je odbyt nových modelů aby byli zisky. U nových aut je to taky vidět (Citroen, Peugeot, Fiat a pod).
U těch lodních chrchláků je výrobcům šuma fuk nějaká bezpečnost. Hlavně odbyt nových a drahý servis jako u aut. Dávno si již nedělám žádné iluze
o super spolehlivosti nějaké značky.
Nevím jak chceš z JI poznat po zvuku stav motoru. Třeba když ti jej pošlou v pytlíku?
Naposledy upravil(a) tataS dne čtv lis 15, 2012 5:09 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
pavelicom
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 73
Registrován: sob říj 06, 2012 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod pavelicom » čtv lis 15, 2012 5:09 pm

A co si myslíte o motoru YAMAHA r.v. 2004 15HP?? Spolehlivost, dostupnost dílů a vše kolem???
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » čtv lis 15, 2012 5:11 pm

Na to se zeptej v nějakém servizu ale jiném, než od Yamahy.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » čtv lis 15, 2012 5:15 pm

Myslím, že vaše auto vybírala manželka podle barvy aby jí ladilo k šatům. Protože při takové nerozhodnosti bys asi do dnes nejezdil.
Zkus si několik motorů a uvidíš sám. Většina lidí tady to tak dělala.
Uživatelský avatar
pavelicom
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 73
Registrován: sob říj 06, 2012 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod pavelicom » čtv lis 15, 2012 5:20 pm

nejsem tak bohatý, abych mohl zkoušet několik motorů :-(
Proto musím jít střední cestou. Za málo peněz adekvátně muziky a proto si zde raději nechám poradit od zkušených a vyvarovat se zbytečných chyb
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » čtv lis 15, 2012 5:31 pm

Většina lidí tvrdí, že nejsou tak bohatí aby kupovali levné věci. O tom motoru píšeš pouze, že je 8 let starý. Ale kde jezdil a kolik hodin natočil ne. Tak co vlastně chceš.
Vem si křištálovou kouly a dovíš se více. Jako se u aut se stáčejí tachometry, tak nikde nemáš garanci o skutečném počtu hodin a o údržbě. Stejně budeš muset udělat celkovou kontrolu, vyměnít simeringy, propeler vodní pumpy, oleje atd. atd. Jako u starého auta.
Na tu muziku si kup nějaký starší přehrávač. Z toho motoru je akorát kravál a smrad, zvláště, když to je dle data výroby nejspíše dvoutakt, kterého se někdo chce zbavit.
Naposledy upravil(a) tataS dne čtv lis 15, 2012 5:34 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
pavelicom
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 73
Registrován: sob říj 06, 2012 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod pavelicom » čtv lis 15, 2012 5:34 pm

dokud to funguje, tak bych asi do toho tolik moc nelezl. Kolik stojí takovej simering??
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » čtv lis 15, 2012 5:37 pm

Tak to je právě blbost. Potom ti to může kleknout kdykoliv a kdekoliv a veslovat několik km domů nebývá zrovna moc zábavné.
Ty vesla jsou pořád nejspolehlivější a stojí nejméně.
Naposledy upravil(a) tataS dne čtv lis 15, 2012 5:39 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7315
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 125
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » čtv lis 15, 2012 5:38 pm

Yamaha 2004 dvojtakt?

Tatasi, v pytlíku to bude nejlepší.

Tatas je presvedčený že len nový motor a nie čína. To nie je zlá rada. Ostatné čo trepe sú jeho indiánske tanečky. Ja som popísal svoju cestu, ale nie každému praje šťastena. Pripravenému vraj áno.

Motor ak ho ideš skúšať, tak musí mať v prvom rade dobré sviečky, teda také aké sú tam predpísané a dobrom stave. Studený motor musí chytiť na 2.-3. krát potiahnutia šnúry. Pri jazde nesmie vybrovať, neprirodzene drnčať, v roke to cítiš. Pod deklom uvidíš hlavice šroubov, na nich je vidieť či bol motor rozoberaný, alebo nie. Skúška, prídeš k motoru, dáš sytič, dva tri krát trhneš šnúrou a motor musí chytiť, stiahneš sytič, necháš motor zohriať, dvojtakt pár minut dýmí, potom musí prestať. Motor dáš do výkonu 75% plynu a jazdíš 10 min, na pár minút ho dáš na 100% a nesmie protestovať. Ak má kultivovaný chod, tak nebol havarovaný. Ak je starý okolo tých 7 rokov, tak elektrika bude ešte v poriadku. Či bol motor udržovaný vidíš podla toho či menil v mazniciach vazelínu.

Ak motor nejde naštartovať ani na 10 krát, tak choď preč. Ak má predávajúci motor pripravený, teda je zohriaty, tak to je tiež podozrivé. Netreba proste skočiť na cenu a potom plakať. Dobrý motor si každý váži, aj predávajúci a lacno dobrý motor z ruky dá málokto. Ale aj to sa stáva. Cena by mala byť primeraná, ak je moc výhodná, treba zistiť prečo.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti