Klub přátel a majitelů člunů BUSH

Nejen na "velkých" lodích se plavíme ...

Moderátoři: Pepa, david, vilma

Uživatelský avatar
vasilacer
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 74
Registrován: pon lis 04, 2013 1:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod vasilacer » úte lis 05, 2013 5:28 pm

Zdravím , Mirku 470 zajimá mě cena toho bimini stanu (komlet) potřeboval bych to na člun busch 4m nebo koupim klasicke biminy , ale nevím jak to zajistit proti dešti :? a to tvoje vypadá super,dik
Uživatelský avatar
kilda
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 119
Registrován: úte úno 19, 2013 1:00 am
Reputace: 9
Bydliště: Brankovice

Příspěvekod kilda » stř pro 25, 2013 5:15 pm

Zdravím, jestli bimini ještě nemáš tak to kup v každým prípadě, poznáš v létě když pere slunko. Já mám tříramený a pro případ deště používám krycí plachtu a "pavouky".Na dojetí k molu to stačí a při stání tam neprší.(Odzkoušeno na Dunaj párty2013) Kilda
Uživatelský avatar
vasilacer
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 74
Registrován: pon lis 04, 2013 1:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod vasilacer » ned pro 29, 2013 11:13 am

Dík kildo, tak sem to myslel ,koupim jen biminy,jen sem neveděl jak zajistit případně tu plachtu když se něco přižene ,ale stěma "pavoukama" to bude rychle nainstalované když přijde deštík :-)
Uživatelský avatar
MIREK470
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 53
Registrován: pon kvě 06, 2013 2:00 am
Reputace: 1

Příspěvekod MIREK470 » úte bře 18, 2014 6:02 am

Ahoj,

omluva , že jsem se dlouho neozval vše snad co nejdřív doženu.

Bimini nebo celou plachtu podobné té mé můžeš také koupit u Boat007.

Myslím, že je má i na 4 metrový člun.
Uživatelský avatar
MIREK470
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 53
Registrován: pon kvě 06, 2013 2:00 am
Reputace: 1

Příspěvekod MIREK470 » sob bře 29, 2014 12:53 pm

Ahoj BUSHáčci a gumáčci :-),

venku už vysvítá sluníčko a mne už svrbí prsty vyrazit se někam projet. Co vás?

Každopádně bych chtěl člun vyzkoušet po zimně před odjezdem do Norska na ryby koncem Dubna kde ho beru sebou.

Nemá někdo z vás podobné pocity na příští týden uskutečnění?

Minimálně bychom se mohli potkat na akci u Kolína která je avizovaná v kalendáři akcí zde na serveru.

Já bych dal s dětmi ale asi je víkend. celé to nedám to říkám dopředu.

Přeji všem šťastné vyplutí a mnoho příjemných zážitků v roce 2014.

Mirek a jeho Bush F470. :-) Opatrujte se
Uživatelský avatar
MIREK470
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 53
Registrován: pon kvě 06, 2013 2:00 am
Reputace: 1

Příspěvekod MIREK470 » sob bře 29, 2014 1:06 pm

Jóóóó a málem bych zapomněl. Mám BUSHíka na Google Maps :-).

Loni jsem dělal při veslařských závodech ve Staré Boleslavi v Loděnici celý víkend záchranný člun a letadlo nebo satelit mě tam asi sejmul :-)

odkaz zde :-)

https://maps.google.cz/maps?q=Star%C3%A ... v&t=h&z=21

Mám z toho docela radost.

Tak zas někdy příště a slibuji že už sem nějak vložím loňské Chorvatsko s Ferdou :-).

Přeji všem hezký víkend. Mirek
Uživatelský avatar
timberland
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 7
Registrován: sob kvě 18, 2013 2:00 am
Reputace: 0

Bush nebo Bombard

Příspěvekod timberland » úte dub 01, 2014 3:07 pm

Ahoj všem, jsem vlastníkem YAM380 a motoru Yamaha 20HP (2T). našel však čas (bohužel) na výměnu člunu a rozhoduji se mezi Bombard TYPHOON 420 SOLID a Bush F420-R. Na Bushi mi dost vadí ty barvy, červená ani černá se mi nelíbí, ale zase jsou prý celkem dobré. Pro Bush hraje i kapacita 10ti osob, pro Bombard zase značka. Oba mají záruku 5 let a nevím co vybrat. Co by jste doporučili vy? Budu s tím jezdit jen a jen v Chrovatsku, tam jej budu mít uskladněný. Za každé tipy a rady budu vděčný. Díky moc.
Uživatelský avatar
MIREK470
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 53
Registrován: pon kvě 06, 2013 2:00 am
Reputace: 1

Příspěvekod MIREK470 » stř dub 02, 2014 7:24 pm

Ahoj,

odpověď viz vlákno: Gumový člun BUSH nebo BOMBARD ? Prosím poraďte...

Hezký den. Mirek
Uživatelský avatar
MIREK470
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 53
Registrován: pon kvě 06, 2013 2:00 am
Reputace: 1

Příspěvekod MIREK470 » čtv dub 17, 2014 1:41 pm

Ahoj jinak bych vás všechny pozvat na sraz všeho co plave .

Posílám odkaz co tady běží na fóru.

modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=8350&postdays=0&postorder=asc&start=75

Samolepky a trika se vyrábějí a myslím si , že tom bude VELKÉ :-)

AHOJ MIREK
Uživatelský avatar
stenly38
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 52
Registrován: sob pro 31, 2011 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Roudnice nad Labem

Re: Klub přátel a majitelů člunů BUSH

Příspěvekod stenly38 » stř srp 16, 2017 7:14 pm

Ahoj Mirek470 tak jak jsi po třech letech spokojený s Bushem.Nějaká negativa? rozhoduji se mezi Bush F370-R 40 000,- a Quicksilver heavy duty 365XS v Německu za 52 000,- Bush má materiál Heytex 1450g/m2 ale nikde jsem se nedozvěděl sílu materálu na Quicksilvru nevíte někdo :(
Je quicksilver opravdu lepší kvalita?Do teď jse měl Yuki to bylo příšerný,ať mi nikdo nic nevypráví o číně a nyní jde pryč Adventure 300 ,ale také se začal rozlepovat ve švech,ale už má dost naběháno.
Dík stenly
Uživatelský avatar
kilda
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 119
Registrován: úte úno 19, 2013 1:00 am
Reputace: 9
Bydliště: Brankovice

Re: Klub přátel a majitelů člunů BUSH

Příspěvekod kilda » stř srp 16, 2017 7:34 pm

S Bushem neprohloupíš, já měl Bush400 , kamarád koupil Yukiho s 30 HP Suzuki s volantem.Přehodil se motor s konzolou na Bush a jízda byla minimálně o dva levly výš.
PetrS_HK
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 8
Registrován: čtv zář 14, 2017 2:05 pm
Reputace: 1

Re: Klub přátel a majitelů člunů BUSH

Příspěvekod PetrS_HK » stř zář 27, 2017 5:32 pm

Nazdar panove,
letos jsme prosli kolecko (clun 290 airdeck + 5Hp motor).
OK, opravdu je to malo. Vsichni mi to rikali. Stejne jsem si to musel zkusit.

Mam velice podobne pozadavky jako resil na zacatku tohoto vlakna Mirek470. Jen nemam dost manipulacnich "tatinku" (zbytek rodiny jsou damy), takze budu lod tahat hlavne sam. Jsem v Hradci Kralove, (neni marina, nejsou komory), takze vsechny jezy musim vytahnout rucne a odvezt na koleckach.

S tim 290 cm clunem se to jakz takz da. Ma max 120kg po ustrojeni, navic kdyz musim, tak ho vynosim na breh po castech.

Uvazuju o necem v rozmezi mezi Crab 400 a F470 + asi Honda BF20 nebo nove Tohatsu + stan.

Chci se zeptat. Manipulujete nekdo s takovou lodi jen jednomuzne?
Zajimalo by me, jestli to v praxi jde. Jsem presvedcenej, ze takovej clun dostanu do vody (je to z kopce). Ale jak to pak jde ven?

Uvazoval jsem o nejakem mobilnim kladkostroji, ale neni na to neco chytrejsiho?

Diky za napady a postrehy.
PetrS_HK
Uživatelský avatar
seldi
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 4
Registrován: úte bře 15, 2011 1:00 am
Reputace: 0

Re: Klub přátel a majitelů člunů BUSH

Příspěvekod seldi » ned říj 01, 2017 2:00 pm

Ahoj,mám člun bush f 420 s motorem honda bf 20,manipuluji s ním sám,takže to jde.
Momentálně ho prodávám,tak jestli máš zájem...
Uživatelský avatar
PetrC
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 189
Registrován: sob čer 30, 2007 2:00 am
Reputace: 7

Re: Klub přátel a majitelů člunů BUSH

Příspěvekod PetrC » ned říj 01, 2017 5:28 pm

PetrS_HK píše: ....Uvazuju o necem v rozmezi mezi Crab 400 a F470 + asi Honda BF20 nebo nove Tohatsu + stan. Chci se zeptat. Manipulujete nekdo s takovou lodi jen jednomuzne?
Zajimalo by me, jestli to v praxi jde. Jsem presvedcenej, ze takovej clun dostanu do vody (je to z kopce). Ale jak to pak jde ven? Uvazoval jsem o nejakem mobilnim kladkostroji, ale neni na to neco chytrejsiho?
Diky za napady a postrehy.
PetrS_HK


Ahoj, mám YAM 380 + Crescent 25, mám k tomu na zadním zrcadle konstrukci na přídavná kolečka. Ty se dají nasadit/vysadit ve vodě. Tzn. do vody s kolečkama, pak je vyndat. A ven z vody opačně. Jde to udělat v jednom člověku. Ale mnohem horší je pak ten člun sbalit a dát ho do auta, to už jde v jednom člověku fakt špatně. Navíc se to nevejde jen tak do nějakého auta. Měl jsem Fiat Marea Combi, tam to šlo jen tak tak, ale s rakví na střeše jsem tam dal člun, motor a komplet výbavu na moře, plus manželku, dvě děti a zásoby na 14 dní :-) Pak jsem pořídil Octavii kombi, a tam už se to do kufru nevešlo. Naštěstí v té době už mne začaly bavit velké lodě, takže mne to netrápilo. Člun je od té doby nevyužitý v garáži :-) Tím chci říct, že ani člun 400-470 o kterém uvažuješ, ti nejspíš jednou nebude stačit :-) Já měl pořadí člunů 2,6m - 3m - 4,7m - 3,8m a motory od 2k do 25k. Pak už to nestačilo ... :-)
PetrS_HK
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 8
Registrován: čtv zář 14, 2017 2:05 pm
Reputace: 1

Re: Klub přátel a majitelů člunů BUSH

Příspěvekod PetrS_HK » úte říj 17, 2017 1:17 pm

Nazdar panove,
obema moc dekuju. Jsem stastnym majitelem Bush Favorit F420 + Honda BF20 od "seldi".
"Ja su takeee stasneee."

Moc tesim az ho pustim na vodu. Snad o vikendu. Dam vedet pokud se vse povede.

Uživatelský avatar
PetrC
: Admiral (manzelka) je jineho nazoru, ale uvidime casem. Zatim preventivne rodine ukazuji vyhodne nabidky na remorkery s pramem. Snad mi pak casem projde neco mensiho.

Diky, Ahoj
Uživatelský avatar
PetrC
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 189
Registrován: sob čer 30, 2007 2:00 am
Reputace: 7

Re: Klub přátel a majitelů člunů BUSH

Příspěvekod PetrC » stř říj 18, 2017 1:39 am

Gratuluji :) a těším se na reportáž z prvních plaveb.
PetrS_HK
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 8
Registrován: čtv zář 14, 2017 2:05 pm
Reputace: 1

Re: Klub přátel a majitelů člunů BUSH

Příspěvekod PetrS_HK » úte říj 24, 2017 3:53 pm

Ahoj,
tak jsme v patek vyrazili na Labe po trase Týnec nad Labem - Poděbrady a zpět. Urazili jsme kolem 60 km za necelých 6 hodin (z toho 3:48 v pohybu). Počasí za moc nestálo, ale jak víte Bush má vyhřívané sedačky i podlahu :-), takže jsme vystačili s rukavicemi a zimními bundami.

Člun jsem složil a nafoukal už den předem. V pátek ráno jsme našroubovali zarážky na hoblovaná prkna a člun hodili na přívěs (obyčejný vozík). Po přikurtování držel pěkně i na dálnici.

Spustili jsme (snesli z vozíku) člun v marině v Týnci nad Labem (luxusní zázemí, skluz, parkování a jídlo).
Vše probíhalo hladce. Až na drobný zádrhel s kolečky a s rybáři. V té euforii, že už už vyrazíme jsem zapomněl zvednout kolečka a divil jsem se, že to ne a ne jít do skluzu :-). To bylo veselé, když jsme na to přišli. Později jsme ještě jednomu rybáři utopili prut. To už tak veselé nebylo. Měl vlasec nad hladinou přes celou řeku. Nebyl vidět ani rybář (nevím proč se rybáři na břehu maskují) ani pruty ani vlasec. Naštěstí jsme ho vzali jen přídí uprostřed řeky, takže jen na břehu něco luplo a žbluňklo. Pak už byl vidět i rybář. Odmaskoval se bleskově, pohyboval se velmi svižně a hlasitě hovořil. Postrádal prut. Cestou zpět jsem se ho ptal, jestli prut vylovil. Vypadal hodně rozrušeně, ale pochopil jsem, že ho stále postrádá.

Tolik zajímavosti z plavby.

Mám ještě několik poznámek a otázek k Bushi. Byla to moje první zkušenost s tak kvalitním nafukovacím člunem (F420). Takže jednoznačně pro mě byla plavba příjemným zážitkem. Přechod do skluzu z Honda BF20 byl hladký. Vážili jsme odhadem 450 Kg (2 x 120Kg posádka + 50 Kg krámů + 105Kg člun a 50Kg motor). Rychlosti jsem přitom v reálném čase neměřil. Pouze jsem nechal telefon zaznamenat trasu a statistiky. Dosažené rychlostní maximum bylo 36Km/h. Vím jistě že jsme ani jednou nejeli s plynem na 100%. Se člunem i motorem jsem se teprve seznamoval. Navíc jsem měl několikrát pocit, že motor i člun vyžadují drobné úpravy, než od něj budu chtít maximum.

Nyní ty otázky:
Při rychlosti blížící se 30Km/h se začala pohybovat podlaha. Ne že by to bylo vidět očima, ale pod nohama bylo cítit, jako by se do lodi zespoda dobývala velryba. Nevím jak to popsat lépe. Je to normální? Nebo se mám věnovat lepšímu nastavení tlaků v lodi (foukáno dle dokumentace 250mbar buřty a 350mbar kýl).

Další otázku mám k demontáži podlahy. Člun jsem smontoval za hodinu sám a ve světle baterky. Na demontáž jsme byli dva. Vztekali jsme se s tím hodinu a stejně jsem nakonec musel odstrojit zarážky na zrcadle a podlahu vytáhnout zadem. Pak teprve jsem byl schopen dostat desky od sebe a pokračovat v rozebírání. Jak to děláte vy? Já jsem nedovedl zvednout podlahu mezi 3 a 4 dílem nahoru aby vyskočily lišty z drážek. Větší síla směrem nahoru už by hliníkové drážky roztrhla, protože do sebe byly zapadlé na plno a v té poloze drží. Přitom tu podlahu do sebe "mačká" tah materiálu celé lodi. To rukou nepřetlačím. Chápu, že potřebuji dostat desky od sebe (alespoň trochu) a pak teprve podlahu zvedat. Jenže proti té nafukovací lodi mi použití ocelového páčidla připadalo příliš. Uvažoval jsem, že bych přes zimu udělal nějaký "roztahovák" (asi na každou stranu jeden). Ale kvůli tomu budu muset podlahu navrtat. Tak bych rád slyšel od někoho zkušenějšího nějakou jinou fintu.

Díky.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Re: Klub přátel a majitelů člunů BUSH

Příspěvekod tataS » stř říj 25, 2017 11:41 am

Já jsem si na pomoc s montáží a demontáží pořídil dlouhé ploché šroubováky (z Teska), u kterých jsem flexou uřízl konce o cca 1cm a vybrousil
z boku zaoblení. V jedné straně plochy tupého konce jsem vybrousil vetší žlábek a vše zaoblil. Při montáži podlahy si ji poskládám vedle člunu
s nasazenými lištami. Před montáží si pod desky položím napříč 2 stahovací kurty, kterými stáhnu lišty k deskám. Celé to vložím do člunu a dorazím
k čelu. Potom vložím špičku a pomocí těch páčidel vložím příď do drážky v 2hé desce. Ty šrouhováky mají velké drsné rukojetě a dobře se s nimi pracuje. Potom vytáhnu kurty a hotovo. Délka šroubováků je cca 30cm. Také by šlo použít mont páky na pneu ale tohle se lépe drží.
Při demontáži pomocí těch šroubováků vyrazím lišty od desek. Pomahám si dřevěnými klínky na montáž plovoucích podlah, který vrazím mezi
lištu a díly podlahy na jedné straně aby nespadla zpět. Když se vyndají obě lišty, tak jde zlomit desky nahoru a postupně je vyndat.
Tohle jsem léty vyzkoušel jako snad nejlepší montáž po několika skřípnutých a odřených prstech.
PetrS_HK
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 8
Registrován: čtv zář 14, 2017 2:05 pm
Reputace: 1

Re: Klub přátel a majitelů člunů BUSH

Příspěvekod PetrS_HK » stř říj 25, 2017 3:53 pm

Uživatelský avatar
tataS
- Diky za napad. Ty páčidla jsou dobrý nápad. Pro montáž určitě výborné. Něco takového také spáchám. I na shazování těch postranních lišt si je dovedu představit. Ale nepochopil jsem, jak postupuješ když máš ty postranní lišty dole. Sice jsem se s nima hodně nazlobil, ale nakonec jsem je dolů dostal. Tedy přesněji dostal jsem je opravdu dolů. Skončily pod podlahou. Chtěl jsem je původně vyndat nahoru, ale prostě tam obě postupně zahučely a ven už nešly - musela se nejdříve rozebrat podlaha. Tam byl můj největší problém.

Měl jsem podlahové desky perfektně zasunuté do sebe a utažené k sobě člunem ve směru od přídě k zádi. On ten člun sám od sebe táhne hodně (je to F420 z tlustého materiálu). Tím jak ty desky byly do sebe silou zamáčknuté, tak nešlo podlahu vylomit směrem nahoru a rozebrat desky od sebe. Pokud bych mezi ně dostal páčidlo, tak bych měl asi vyhráno, ale z boku se k nim nedostanu (tam jsou buřty) a shora je spára mezi deskami nepřístupná (je překrytá hliníkovou lištou s drážkou). Samozřejmě jsem se pokoušel podlahu dostat ven "vylomením" nahoru, ale v tom stavu jak to bylo by to bez destrukce těch perodrážkových lišt prostě nešlo.

Pochopil jsem něco špatně, nebo ten problém prostě nemáš a po sundání lišt Ti podlaha jde rozebrat?

Diky, Petr
Uživatelský avatar
Ozzie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1759
Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
Reputace: 21
Bydliště: pri Malom Dunaji

Re: Klub přátel a majitelů člunů BUSH

Příspěvekod Ozzie » stř říj 25, 2017 5:57 pm

Mal som gumák od "žabožroutu" a žiadné páčidlo ani iný fórichtung som nepotreboval na montáž-demontáž. Čím to asi bolo? :lol:
Jój a ani vorvane som nemnel pod podlahou. Kvôli týmto "nedostatkom" musel z domu :D
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Re: Klub přátel a majitelů člunů BUSH

Příspěvekod tataS » stř říj 25, 2017 6:14 pm

Já jsem nikdy takto velký člun nerozebíral. Mě se vždy podařilo lišty vyndat nahoru a desky zlomit nahoru. Většinou jsem začínal od špičky, která
bývá dřevěná a není z boku lištovaná tzn. že se může pohybovat v drážce volněji. Také pomůže podložit vyfouknutou podlahu někde uprostřed
aby se zlomila. Pro mě byl vždy mnohem větší problém podlahu zavřít, než ji rozebrat. Bohužel takto na dálku se těžko radí, třeba se ozve někdo
s větší praxí v této věci. Ještě tohle, možná by pomohlo obrátit člun dnem vzhůru. Potom by se na ty desky mohla použít i vlastní váha.
Při těchto problémech více chápu, proč se velké čluny nechávají nafouknuté.
Uživatelský avatar
Michal1
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 72
Registrován: ned úno 16, 2014 1:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Zámky

Re: Klub přátel a majitelů člunů BUSH

Příspěvekod Michal1 » stř říj 25, 2017 10:28 pm

Ahojte
ja mám 4m čln Honwave, s hliníkovou podlahou, a zo začiatku som mal problem nasadiť bočné lišty čo držia a vystužujú celú podlahu člna. Išlo to ťažko nasadiť aj s tým hýbať, potom som pozrel do návodu a zistil som, že treba pod spodok člna dať veslo, a hneď to išlo ľahšie.
Rozoberanie nie je problem, vyfučím skoro úplne čln a potom ľahko vyberiem bočne lišty, a potom aj podlahu. Neviem ako to je u tvojho člna, ale možno by ho trebalo viac vyfúknuť, alebo niečím podložiť. PS skús pozrieť do návodu, možno tam bude nejaká rada, čo by ti pomohla.
Mišo
PetrS_HK
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 8
Registrován: čtv zář 14, 2017 2:05 pm
Reputace: 1

Re: Klub přátel a majitelů člunů BUSH

Příspěvekod PetrS_HK » čtv říj 26, 2017 9:49 am

Ahoj Všem,
díky za nápady.
Člun jsem měl při rozbírání podložený pod podlahou dvěma trámky 100x100. Takže materiál skoro vyfouknutých buřtíků plandal volně po stranách. I tak byl tah toho materiálu takový, že jsem ani ty postranní lišty nemohl volně sundat. Musel jsem se o lištu opřít ze vnitřku člunu oběma nohama přes malý dřevěný trámek. Pak už byla síla dostatečná a lišty sklouzly dolů do kapsy, kterou tvořilo dno člunu podložené těmi trámy. Tím se stalo, že lišty byly pod podlahou.

Ale už mám nápad jak to vyřešit. Navrtám (asi spíš vyfrézuji) do té hliníkové lišty, která je nalepená na tu překližku otvor v místě kde kryje tu spáru s další deskou. Mám zatím jen mlhavou představu o tvaru a počtu těch otvorů, ale na to přijdu až to budu mít před sebou. Pak bude možno mezi desky vložit vhodná páčidla, případně klínky. Pokud desky od sebe roztáhnu alespoň o 13 mm (přibližná hloubka té perodrážky) od sebe, tak bude vyhráno a desky bude možno hladce rozebrat.

Já to asi přeháním se svými požadavky. Koupil jsem si člun, který prostě není konstruován tak aby ho obsluhoval jeden člověk, ale chci ho být schopen obsluhovat kompletně sám, takže musím některé věci přizpůsobit. Pochopil jsem, že tyto potíže nejsou obvyklé. Také věřím, že dva secvičení chlapi by ten člun hladce rozebrali. Ale když jsme to s kamarádem řešili, tak jsme to oba dělali poprvé a zjevně blbě. Navíc bylo chladno a materiál byl možná kratší a tužší, než obvykle.

Během zimy proběhnu motor. Musím se s ním seznámit a taky se mu podívat do nohy. Tuším že je něco špatně v převodovce, nebo v domečku impeleru a chci si být jistý že vím co se děje (něco tam "ťuká"). Vyřeším také to rozebírání podlahy.

Ale hlavní věc, kterou chci v zimě stihnout je příďový podvozek, kterým bych doplnil záďová kolečka. Pokud se vše povede, tak jak to mám vymyšlené, tak příďový podvozek bude sloužit i jako "rudlík" a současně přepravní rám (do auta) pro motor.

Od toho si slibuji, že bych mohl člun i s motorem na zrcadle tahat na provázku jako kačera aniž bych si mordoval záda, nebo k tomu nutil rodinu.

Všechny zdravím, Petr
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Re: Klub přátel a majitelů člunů BUSH

Příspěvekod tataS » čtv říj 26, 2017 12:56 pm

Takto velký a těžký člun nebude lehké tahat za sebou ručně. Asi bude vadit kýl a tím pádem bude muset být předek hodně zvednutý a všechno kolem
bude dosti rozměrné a kam potom s ním. Jednodušší je vozit takto velký člun na vozíku a ten použít i na odvoz k vodě. Jako celek to bude dosti těžké
(i s motorem) a v jednom s tím budou problémy. Stačí když při jízdě z kopce jedno kolo najede na větší kámen a oj vleku dosti značnou silou
s člověkem smýkne do strany. Také by měl mít ten vozík ruční brzdu aby se dal zastavit na místě bez složitého zakládání kol.
Osobně vím z vlastní zkušenosti, že i malý člun s motorem (290cm+6HP) odtáhnout i z kopce cca 400m je bez předního kolečka fuška. Mám udělaný
forychtuňk s dvojitými kolečky ( s jedním se zvrkává do stran). Mezi nimi 4hranný profit Al cca 30x30mm nahoru s plochou opřenou pod vuřtem.
Od toho prohnutou trubku skrz přední kovové oko člunu, na kterou navazuje vyndavací trubka s T kusem na konci, za kterou to táhnu. Do stran
je to fixované od té plošky na konci čtyřhranu lanky k bočním okům na předku člunu s karabinkami. Ta ploška má do stran trubku cca 25mm s
gumovými špunty, které se opírají o vuřty. Celé je to skládací a i tak to zabere dost místa s kolečky na zádi. Ty používám ploché od sekačky na
trávu.
Do kopce člun tahám za autem za kouly, na kterou nasadím Al válec s dírou 50mm na kouly, z boku zajištěnou šroubem. Nahoře je vyříznut uprostřed
závit M 10mm. Od vrchu dolu je tam sfrezované osazení, na které zapadne držadlo na předku člunu. Zajistím to L profilem proti vyskočení.
PetrS_HK
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 8
Registrován: čtv zář 14, 2017 2:05 pm
Reputace: 1

Re: Klub přátel a majitelů člunů BUSH

Příspěvekod PetrS_HK » pon říj 30, 2017 2:59 pm

TataSi, díky za postřehy. S tou výškou v místě kýlu máš pravdu. Musím to domyslet. Když jsem o tom premyslel, tak jsem měl kýl vypuštěný.To by se mohlo vymstít.
Ahoj, Petr

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host