Vozík , jeho zaťaženie a nosnosť- ako to vlastne je.

Technické podpůrné prostředky pro jachting (auta. přívěsy, šífy).

Moderátoři: vilma, Pepa, david

Uživatelský avatar
andrej
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 209
Registrován: pon kvě 17, 2010 2:00 am
Reputace: 8
Bydliště: Studienka

Vozík , jeho zaťaženie a nosnosť- ako to vlastne je.

Příspěvekod andrej » čtv led 14, 2016 6:41 pm

Ahoj všetci, už sa tu toho popísalo dosť - ale vlastne ako to skutočne je:
Nosnosť vozíka vs. maximálna povolená váha - údaje napísané v TP - načo vlastne ponižovať hmotnosť ???
Dnes som komunikoval s predajcom p. Přečekom z firmy na predaj vozíkov tu vozíky,/ jeho prístup bol veľmi seriózny a môžem ho len doporučiť/ ohľadne povýšenia - respektívne ohľadne poníženia celkovej hmotnosti na vozík a on mi následne zaslal link na aktuálne znenie zákona čo jednoznačne vyvracia názory niektorých našich kolegov na fóre ohľadne zaťaženia vozíka .
Nech sa páči čítajte , dole podčiarknuté príklady hovoria o všetkom : znenie zákona
S pozdravom Andrej
Uživatelský avatar
Omen
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1423
Registrován: pon říj 15, 2012 2:00 am
Reputace: 160
Bydliště: Olomoucko

Re: Vozík , jeho zaťaženie a nosnosť- ako to vlastne je.

Příspěvekod Omen » čtv led 14, 2016 8:18 pm

Bude to asi něco jako brutto, netto a tára ;)

https://cs.wikipedia.org/wiki/Brutto
Uživatelský avatar
jajarin
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 430
Registrován: pon srp 15, 2011 2:00 am
Reputace: 25
Bydliště: Nymburk

Re: Vozík , jeho zaťaženie a nosnosť- ako to vlastne je.

Příspěvekod jajarin » čtv led 14, 2016 8:28 pm

A myslíš, že to platí i v česku?
Uživatelský avatar
Omen
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1423
Registrován: pon říj 15, 2012 2:00 am
Reputace: 160
Bydliště: Olomoucko

Re: Vozík , jeho zaťaženie a nosnosť- ako to vlastne je.

Příspěvekod Omen » čtv led 14, 2016 8:31 pm

Troufám si odhadnout, že vzorec
brutto - netto = tara
platí na celém světě ;)
Uživatelský avatar
andrej
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 209
Registrován: pon kvě 17, 2010 2:00 am
Reputace: 8
Bydliště: Studienka

Re: Vozík , jeho zaťaženie a nosnosť- ako to vlastne je.

Příspěvekod andrej » čtv led 14, 2016 8:32 pm

na začiatku textu sa píše :
Definície jednotlivých hmotností v súlade s nariadením komisie (EÚ) č. 1230/2012, ktorým sa vykonáva nariadenie Európskeho parlamentu a Rady (ES) č. 661/2009, pokiaľ ide o požiadavky na typové schválenie v prípade hmotností a rozmerov motorových vozidiel a ich prípojných vozidiel, a mení a dopĺňa smernica Európskeho parlamentu a Rady 2007/46/ES:

Tak teda neviem :? :D
Uživatelský avatar
packa
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1362
Registrován: úte črc 06, 2010 2:00 am
Reputace: 12
Bydliště: Velký Osek

Re: Vozík , jeho zaťaženie a nosnosť- ako to vlastne je.

Příspěvekod packa » čtv led 14, 2016 8:39 pm

no moc se v tom vyhlaškovym slovičkaření neorientuju ale muj sedlackej rozum mi od ty doby co mam řidičak říká že když mužu tahnout za autem 700 kg-vozík ma 150kg tak tam mužu dát legalně 11 pytlů brambor (za předpokladu že pytel ma 50kg) :) nebo to je snad jinak?
Uživatelský avatar
Omen
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1423
Registrován: pon říj 15, 2012 2:00 am
Reputace: 160
Bydliště: Olomoucko

Re: Vozík , jeho zaťaženie a nosnosť- ako to vlastne je.

Příspěvekod Omen » čtv led 14, 2016 8:45 pm

brutto - netto = tara

okamžitá hmotnost - prevádzková hmotnost = hmotnost nákladu
(vozík + loď) - (vozík) = (loď)
Uživatelský avatar
andrej
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 209
Registrován: pon kvě 17, 2010 2:00 am
Reputace: 8
Bydliště: Studienka

Re: Vozík , jeho zaťaženie a nosnosť- ako to vlastne je.

Příspěvekod andrej » čtv led 14, 2016 9:11 pm

to packa - brambory alebo krumple :D :D to je fuk - ide len o to , že niektorý z nás tu fóru majú napr. poníženú hmotnosť na vozíku kvôli povolenej max. váhe na vozidle / sám tak mám / , a podľa toho čo sa tu píše / v linku / je to vlastne jedno.
Môj prípad je mám auto max .váha prípojného vozidla je 2200kg vozík som mal 2,5 t a kvôli váhe som ho dal otypovať na 2000kg čo bola blbosť . Lebo keby som ho nechal tak , aj tak môžem jazdiť , lebo vozík má 470+ holá lodka 1300 + náklad keby aj 400kg tak som v poho aj na pôvodné otypovanie vozíka čo bolo 2,5t , lebo súčet váh mám v povolenom limite vozidla .
Ked som kedysi v 2006 kupoval vozík- valník tak ich velice zaujímalo koľko môže ťahať moje vozidlo že mi podľa toho otypujú príves tak som sa aj teraz držal tejto skúsenosti a nemusel som .
Len toľko .
A to či tára alebo netára :D :D :D je jedno hlavne že váha bude sedieť. :D :D
Andrej
Uživatelský avatar
Pavel-Sulc
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1566
Registrován: stř bře 25, 2015 1:00 am
Reputace: 235
Bydliště: Stockholm, Švédsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Vozík , jeho zaťaženie a nosnosť- ako to vlastne je.

Příspěvekod Pavel-Sulc » čtv led 14, 2016 9:20 pm

Domnívám se že EU předpisy platí v Česku a na Slovensku jako tady.
V dokladech na auto je maximální celková váha přívěsu, který auto smí táhnout
V dokladech přívěsu je váha přívěsu, maximální náklad na přívěsu, dohromady = maximální celková váha přívěsu
V soupravě musí maximální váhy kombinaci splňovat bez ohledu, jestli přívěs je prázdný
Řidičský průkaz musí splňovat kategorii maximální váhy soupravy bez ohledu, jestli je prázdná
Řidičský průkaz B smí řídit soupravu o maximální váze 3500kg bez ohledu jestli je prázdná..
Tady policie může soupravu na místě zvážit, pokud nesplňuje nesmíš odjet z místa musíš zařídit přeložení.
Pokud souprava splňuje, ale je přeložená musíš na místě přeložit. Dostaneš pokutu.
Pokud souprava nesplňuje, táhneš těší vlek než smí táhnout auto nebo nemáš správnou kategorii řidičského průkazu je Ti řidičský průkaz odebrán a musíš zařídit řidiče který splňuje.
Uživatelský avatar
andrej
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 209
Registrován: pon kvě 17, 2010 2:00 am
Reputace: 8
Bydliště: Studienka

Re: Vozík , jeho zaťaženie a nosnosť- ako to vlastne je.

Příspěvekod andrej » čtv led 14, 2016 9:29 pm

Pavel-Sulc píše:Domnívám se že EU předpisy platí v Česku a na Slovensku jako tady.
V dokladech na auto je maximální celková váha přívěsu, který auto smí táhnout
V dokladech přívěsu je váha přívěsu, maximální náklad na přívěsu, dohromady = maximální celková váha přívěsu
V soupravě musí maximální váhy kombinaci splňovat bez ohledu, jestli přívěs je prázdný

Řidičský průkaz musí splňovat kategorii maximální váhy soupravy bez ohledu, jestli je prázdná
Řidičský průkaz B smí řídit soupravu o maximální váze 3500kg bez ohledu jestli je prázdná..
Tady policie může soupravu na místě zvážit, pokud nesplňuje nesmíš odjet z místa musíš zařídit přeložení.
Pokud souprava splňuje, ale je přeložená musíš na místě přeložit. Dostaneš pokutu.
Pokud souprava nesplňuje, táhneš těší vlek než smí táhnout auto nebo nemáš správnou kategorii řidičského průkazu je Ti řidičský průkaz odebrán a musíš zařídit řidiče který splňuje.


p. Šulc
Tak toto som si myslel aj :? ale podľa toho linku [url=link]http://www.telecom.gov.sk/index/index.php?ids=113443[/url] čo je stránka min. dopravy je to inak. A v uvedenom príklade je to tak že sa spočítava okamžitá váha bremena + váha vozíka a nie údaj v TP.
Alebo som Vás zle pochopil ??
Uživatelský avatar
Pavel-Sulc
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1566
Registrován: stř bře 25, 2015 1:00 am
Reputace: 235
Bydliště: Stockholm, Švédsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Vozík , jeho zaťaženie a nosnosť- ako to vlastne je.

Příspěvekod Pavel-Sulc » čtv led 14, 2016 10:24 pm

Ahoj moc Ti nerozumím. Tady se počítají maximální váhy auta a vleku v dokladech bez ohledu na zatížení.
Maximální váhu soupravy musí splňovat třída řidičského průkazu.
Ale jak to je u Vás nevím!!!
Ahoj Pavel
Uživatelský avatar
Andrejjeep
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 567
Registrován: pát lis 07, 2014 1:00 am
Reputace: 37
Bydliště: Hlavná dedina SK

Re: Vozík , jeho zaťaženie a nosnosť- ako to vlastne je.

Příspěvekod Andrejjeep » čtv led 14, 2016 10:28 pm

Andrej
ano z toho dokumentu to tak vyplíva. Len si neviem dosť dobre predstaviť našich šašov ako to chcú kontrolovať. Jednoduhšie je že jednoducho by si nemal zapojiť za vozidlo vozík ktorého maximálna hmotnosť vrátane nákladu prevyšuje maximálnu hmotnosť prívesu ktorú máš zapísanú v TP. Takto to kontrolovali alebo kontrolujú. Odťahané mám hovbeles oproti niektorým, ale už chvílu sa snažím dopátrať k relevantným informáciám.
Toto je pekné nariadenie len aby ho dodržovali aj tý čo to budú kontrolovať. Už vidím ako všetkých zastavujú a prevažujú či náhodou nemajú náklad ťažší ako môže ťahať vozidlo. Doteraz to bolo prehladniejšie, aj keď aj toto nové nariadenie má svoje pre. Kúpim vozík pre 1300kg ktorý má hmotnosť povedzme 300kg a ak mám v TP možnosť ťahať 1000kg tak náklad budem mať do 700kg. Neviem si ale predstaviť kontolu a hlavne u nás buzeráciu žabiek.

To Pavel Šulc
V EU existuje ešte doložka B96, čo zanamená že nemáš klasické E ale môžeš mať za určitých podmienok jazdnú súpravu ťažšiu ako 3,5t, konkretne 4,25t za predpokladu že ťahané prípojné vozidlo vrátane nákladu nebude ťažšie ako samotná max. hmotnosť ťahaného vozidla.
Konkretne mám Jeep ktorý na guli od výrobcu môže ťahať 3,6t a celkovú jazdnú súpravu môžem mať cez 5t. To je podľa výrobcu a keby chcel využívať naplno potrebujem E. Ale max hmotnosť vozidla je 2450kg, takže ťahať možem príves z nákladom do hmotnosti 1800kga nepotrebujem mať E stačí B z doložkou B 96 na SK je to posledná kolonka v nových kartových preukazoch. Na uskutočnenie toho potrebujem akurát v autoškole absolvovať kurz, skúšky nie su k tomu. Takže musím meniť starý vodičák tak to chcem poriešiť zároveň z dopísaním tohto kodu.

A.
Anonym
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 8270
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Re: Vozík , jeho zaťaženie a nosnosť- ako to vlastne je.

Příspěvekod Anonym » čtv led 14, 2016 10:36 pm

Pavel-Sulc píše:V soupravě musí maximální váhy kombinaci splňovat bez ohledu, jestli přívěs je prázdný
To není dobré... :? Tady se asi baví o tom, jak to je u nás. Myslím že CZ a SK předpisy budou dosti podobné, ostatní státy jsou v této diskusi irelevantní. Podtržené není správně a mystifikuje čtenáře.

Bod (7), paragraf 14 vyhlášky 341 /2002:

Pro spojování vozidel do jízdních souprav s přípojnými vozidly kategorií O1 a O2 platí
a) okamžitá hmotnost přípojného vozidla kategorie O1 nesmí být větší než největší povolená hmotnost nebrzděného přípojného vozidla stanovená pro tažné vozidlo, která je uvedena v technickém průkazu a osvědčení o registraci tažného vozidla,

Z bodu 7 paragrafu 14 tedy například plyne:

Pokud je nejvyšší povolená hmotnost přívěsu 750 kg (kategorie O1) a na tažném zařízení auta je psáno 400 kg, smíte přívěs zapojit. Okamžitá hmotnost (hmotnost přívěsu a nákladu např. v okamžiku zvážení) však nesmí překročit 400 kg !!!
Naposledy upravil(a) Anonym dne čtv led 14, 2016 10:47 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
RACEK
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1114
Registrován: pát čer 26, 2009 2:00 am
Reputace: 100
Bydliště: Praha

Re: Vozík , jeho zaťaženie a nosnosť- ako to vlastne je.

Příspěvekod RACEK » čtv led 14, 2016 10:46 pm

Za auto mohu zapojit přívěs, který má vyšší maximální povolenou hmotnost než je maximální povolená hmotnost na kouli tažného vozidla.

Ano smím, ale okamžitá hmotnost nesmí překročit maximální povolenou hmotnost na kouli tažného vozidla.

Např. pokud je maximální povolená hmotnost vleku 2000kg, ale auto může táhnout nejvýše 1400kg, mohu přívěs zapojit, ale okamžitá hmotnost nesmí překročit 1400kg.

Rovněž by ale povolená hmotnost tažného vozidla měla být vyšší než maximální povolená hmotnost přívěsného vozíku.


Přívěs lze navýšit na původní maximální povolenou hmotnost, pakliže byla při přihlášení ponížena.
K tomuto je potřeba prohlášení výrobce (dopis) a nový štítek s novou maximální povolenou hmotností.
Na dopravním inspektorátu by to měli přepsat ve velkém techničáku a vystavit nový malý techničák. Je to jen administrativní úkon na technickou se nejde.


Soukromá prosba:
Jestli někdo má ono prohlášení výrobce (dopis) o povolení navýšení na původní maximální hmotnost prosím o kontakt přes SZ. Výrobce mého vleku je z Polska a nemá ono prohlášení pro český DI.
Anonym
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 8270
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Re: Vozík , jeho zaťaženie a nosnosť- ako to vlastne je.

Příspěvekod Anonym » čtv led 14, 2016 10:54 pm

RACEK píše:Např. pokud je maximální povolená hmotnost vleku 2000kg, ale auto může táhnout nejvýše 1400kg, mohu přívěs zapojit, ale okamžitá hmotnost nesmí překročit 1400kg.
Tak přesně ! :thmbup:
Nejde o papírovou hmotnost, ale o skutečnou.
Uživatelský avatar
Zdenda12345
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1655
Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
Reputace: 73
Bydliště: Lysá nad Labem

Re: Vozík , jeho zaťaženie a nosnosť- ako to vlastne je.

Příspěvekod Zdenda12345 » pát led 15, 2016 7:26 am

No a když už nám v tomto začíná být jasno, tak se do toho ještě vloží okamžitá hmotnost (myšleno tu kterou by právě zvážili) tažného vozidla a okamžitá hmotnost vleku. :D bacha na to.
Uživatelský avatar
mozeg
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 312
Registrován: pon led 12, 2009 1:00 am
Reputace: 9
Bydliště: Bratislava

Re: Vozík , jeho zaťaženie a nosnosť- ako to vlastne je.

Příspěvekod mozeg » pát led 15, 2016 8:08 am

Ahojte Ja som este chcel objasnit situaciu ohladne pravnej sily normativnych pravnych aktov ako je Nariadenie, Smernica EU...

1. Nariadenie EU je platne pre vsetky staty EU bez ohladu na to ci nariadenie inkorporovali do svojich pravnych poriadkov. Ak je rozpor s nariadenim EU a internou pravnou normou clenskeho statu EU plati text nariadenia. Nevyzaduje sa inkorporovanie do pravneho system, jednoducho plati to co je v nariadeni.

2. Smernica sa stave zavaznou pre clensky stat az po jej inkorporovani do pravneho poriadku. Tu vsak judikatura (rozhodovanie sudov) stanovila nasledovne: a) ak clensky stat inkorporoval smernicu nespravnym sposobom, citaj vo vzajomnom rozpore s ustanoveni smernice a normativneho pravneho aktu clenskeho statu, do svojho pravneho poriadku ma Smernica prednost, b) dokonca ak stat neinkorporoval smernicu do pravneho opriadku, hoc su na to do urciteho casu clenske staty zaviazane, ma prednost Smernica.

Dnes pri posudzovani pravnych skutocnosti je nutne sledovat nie len normativne pravny akty clenskych statov ale aj Nariadenia, smernice EU a vyhodnocovat celu situaciu vo vzajomnej interakcii.

Bodom 1 a 2 sa ma zabezpecit zosuladenie normativnych pravnych aktov clenskych statov a ich pravnych poriadkov. Este to chvilu samozrejme potrva.
Uživatelský avatar
skiliner
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 132
Registrován: pon srp 17, 2009 2:00 am
Reputace: 1

Re: Vozík , jeho zaťaženie a nosnosť- ako to vlastne je.

Příspěvekod skiliner » pát led 15, 2016 8:23 am

Zapojitelnost přívěsu skupiny O1 a O2 do souprava řeší vyhláška 341 /2002 a to konkrétně § 14. Z něho vyplývá, jaký přívěs o jaké okamžité nebo nejvyšší povolené hmotnosti můžete zapojit za Váš automobil.

Bod (7), paragraf 14 vyhlášky 341 /2002:

Pro spojování vozidel do jízdních souprav s přípojnými vozidly kategorií O1 a O2 platí

a)


okamžitá hmotnost přípojného vozidla kategorie O1 nesmí být větší než největší povolená hmotnost nebrzděného přípojného vozidla stanovená pro tažné vozidlo, která je uvedena v technickém průkazu a osvědčení o registraci tažného vozidla,

b)


okamžitá hmotnost přívěsu kategorie O2 nesmí být větší než největší povolená hmotnost brzděného přípojného vozidla stanovená pro tažné vozidlo, která je uvedena v technickém průkazu a osvědčení o registraci tažného vozidla, za podmínky, že největší povolená hmotnost takového přípojného vozidla není větší než největší povolená hmotnost tažného vozidla u vozidel kategorií M1 a N1 a 1,5násobek největší povolené hmotnosti tažného vozidla u vozidel kategorií M3 a N3.
Z bodu 7 paragrafu 14 tedy například plyne:

Pokud je nejvyšší povolená hmotnost přívěsu 750 kg (kategorie O1) a na tažném zařízení auta je psáno 400 kg, smíte přívěs zapojit. Okamžitá hmotnost (hmotnost přívěsu a nákladu např. v okamžiku zvážení) však nesmí překročit 400 kg !!!

Přívěs o nejvyšší povolené hmotnosti 1200 kg (brzděný, kategorie O2) smíte zapojit i za auto s předepsaným zatížením na tažné kouli 800 kg, pokud 800 kg v okamžité hmotnosti přívěsu nepřekročíte (hmotnost nákladu a přívěsu nesmí být vyšší než 800 kg). Zároveň ale musí platit: "největší povolená hmotnost takového přípojného vozidla není větší než největší povolená hmotnost tažného vozidla u vozidel kategorií M1 a N1 a 1,5násobek největší povolené hmotnosti tažného vozidla u vozidel kategorií M3 a N3."
Uživatelský avatar
skiliner
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 132
Registrován: pon srp 17, 2009 2:00 am
Reputace: 1

Re: Vozík , jeho zaťaženie a nosnosť- ako to vlastne je.

Příspěvekod skiliner » pát led 15, 2016 8:23 am

Další body vyhlášky 3412/2002 paragrafu 14, které by vás mohly zajímat:

(2) Okamžitá hmotnost přípojného vozidla nebo přípojných vozidel smí být u souprav s nejvyšší konstrukční rychlostí vyšší než 40 km.h-1 nejvýše 1,5násobku okamžité hmotnosti tažného vozidla.

(3) Okamžitá hmotnost jízdní soupravy nesmí být větší než největší povolená hmotnost jízdní soupravy stanovená při schválení technické způsobilosti tažného vozidla.

(6) Nebrzděná vozidla kategorie 01 mohou být zapojována jen za vozidla kategorií M a N, jejichž provozní hmotnost je nejméně dvojnásobkem okamžité hmotnosti připojovaného vozidla, pokud při schválení technické způsobilosti tažného vozidla nebylo stanoveno jinak.
Uživatelský avatar
skiliner
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 132
Registrován: pon srp 17, 2009 2:00 am
Reputace: 1

Re: Vozík , jeho zaťaženie a nosnosť- ako to vlastne je.

Příspěvekod skiliner » pát led 15, 2016 8:29 am

Pro tahání přívěsů do celk. hmotnosti 750kg a do 3500kg (kategorie O1 a O2) je nejdůležitější definice řidičských oprávnění B, B96 a B+E:

§ 80a (1) Do skupiny

f) B jsou zařazena motorová vozidla s výjimkou vozidel uvedených v písmenech a) až e), jejichž největší povolená hmotnost nepřevyšuje 3500 kg, určená pro přepravu nejvýše 8 osob kromě řidiče, ke kterým smí být připojeno přípojné vozidlo o největší povolené hmotnosti

1. nepřevyšující 750 kg,

2. převyšující 750 kg, pokud největší povolená hmotnost této jízdní soupravy nepřevyšuje 3500 kg, nebo

3. převyšující 750 kg, pokud největší povolená hmotnost této jízdní soupravy převyšuje 3500 kg, ale nepřevyšuje 4250 kg, jedná-li se o řidičské oprávnění v rozšířeném rozsahu,

k) B+E jsou zařazeny jízdní soupravy složené z vozidla uvedeného v písmeni f) a přípojného vozidla o největší povolené hmotnosti nepřevyšující 3500 kg,

* rozšířeným rozsahem se rozumí řidičské oprávní B96
brenderup
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 1
Registrován: pát led 15, 2016 9:50 am
Reputace: 0

Re: Vozík , jeho zaťaženie a nosnosť- ako to vlastne je.

Příspěvekod brenderup » pát led 15, 2016 10:09 am

Pavel-Sulc píše:Ahoj moc Ti nerozumím. Tady se počítají maximální váhy auta a vleku v dokladech bez ohledu na zatížení.
Maximální váhu soupravy musí splňovat třída řidičského průkazu.
Ale jak to je u Vás nevím!!!
Ahoj Pavel


Je to v celé EU stejné a můžou za to Nizozemci se svými domečky, které si tahají každý rok k moři. Takže děkujme jim, že se o toto postarali :) Všichni víme, že jsou to největší campeři v Evropě. Každá země měla toto jinak a pokud jeli např. do Chorvatska, jeli přes 4 země a nevyhnuli se tak pokutám. Asi není představitelné, aby každý taťka od rodiny měl řid. oprávnění skupiny E, když ho potřebuje na měsíc v roce. Proto se zavedl harmonizační kod 96, který platí také pro celou EU, aby každý příslušník policie jak na Slovensku, tak v Itálii věděl, o co jde, tzn. že může tahat jízdní soupravu do 4250 kg s vlekem kategorie 02. (B+96)

Někdo tady také psal, nevím jestli to byl také p. Šulc, že se skupinou B se může tahat pouze jízdní souprava do 3500 kg. Není pravda. Pokud budu mít vozidlo s celk.hm. 3500 kg, mohu za něho zapojit přívěs O1 s celk.hm. 750, kdy jízdní souprava tedy bude mít 4250 kg a stačí také pouze B. Pro zpřehlednění vkládám tuto tabulku. Spousta lidí si tady plete okamžité, pohotovostní, a jiné hmotnosti.

Co se týče dokazování toho, jakou okamžitou hmotnost přívěs má v době silniční kontroly, toto nenáleží příslušníkovi policie, ale provozovateli vozidla resp. jízdní soupravy, tzn. řidiče

Skupina B - osobní auto 3500 kg + přívěs do 750 kg (O1) = souprava max. 4250 kg
Skupina B - osobní auto + přívěs nad 750 kg (O2) < nebo = souprava 3500 kg
Skupina B 96 - osobní auto + přívěs nad 750 kg (O2) = souprava 3500 kg až 4250 kg
Skupina B + E - osobní auto + přívěs nad 750 kg do 3500 kg (O2) = souprava 3500 kg až 7000 kg
Anonym
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 8270
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Re: Vozík , jeho zaťaženie a nosnosť- ako to vlastne je.

Příspěvekod Anonym » pát led 15, 2016 10:25 am

Složité jako pra*se. Není lepší toto? :

Obrázek

:P :lol:
Uživatelský avatar
andrej
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 209
Registrován: pon kvě 17, 2010 2:00 am
Reputace: 8
Bydliště: Studienka

Re: Vozík , jeho zaťaženie a nosnosť- ako to vlastne je.

Příspěvekod andrej » pát led 15, 2016 10:54 am

Nie je, lebo B 96 tam nie je zobrazene :) to sa dopisuje do kolonky B ine zaznamy. :)
Uživatelský avatar
andrej
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 209
Registrován: pon kvě 17, 2010 2:00 am
Reputace: 8
Bydliště: Studienka

Re: Vozík , jeho zaťaženie a nosnosť- ako to vlastne je.

Příspěvekod andrej » pát led 15, 2016 10:57 am

20160115_105536.jpg
takto
Uživatelský avatar
mozeg
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 312
Registrován: pon led 12, 2009 1:00 am
Reputace: 9
Bydliště: Bratislava

Re: Vozík , jeho zaťaženie a nosnosť- ako to vlastne je.

Příspěvekod mozeg » pát led 15, 2016 12:15 pm

Vie niekto nejake blizsie info ako ziskat B96tku, resp. ma zaujimaju vase prakticke skusenosti pri absolvovani kurzu. Sa mi to zda ako idealne riesenie. Chcel som si spravit B+E ale bude stacit B96 lebo 4250kg naozaj bude postacovat na vacsinu suprav s lodickami do 7,5m. Ale ak spravne chapem rozmedzie je 3500-4250kg.
Naposledy upravil(a) mozeg dne pát led 15, 2016 12:43 pm, celkem upraveno 1 x.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host