mně se jako nejlepší dopravní prostředek do lodě jeví skládací kolo Paratrooper http://www.paratrooper.cz Je to vlastně plnohodnotné kolo,dá se s ním spojit příjemná plavba s cykloturistikou.
Motokolo má jeden soused,dvoutakt motor,náhon třecím válečkem,jede to pěkně,ale na můj vkus to šílně řve.
Elektrokola vídám u kolegů rybářů,jsou to už spíš takové "elektrobabety" a ty jsou super,přes noc nabije a ráno vyrazí na ryby.Ale nevýhoda je v rozměrech a váze.
Motokolo
Moderátoři: vilma, Pepa, david
- Milos
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 670
- Registrován: pát zář 14, 2007 2:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Bratislava
Pred necelým rokom som - snažiac sa zabiť čas do dohodnutého stretnutia - nazrel do bicyklového obchodu.
Odišiel som z neho s týmto:
http://www.giant-bicycles.com/en-gb/bik ... 877/39004/
Bol to neplánovaný a impulzívny nákup, za výpredajovú posezónnu cenu. Zaujímavý je iba jednostranný úchyt osiek kolies, poskladaný bike preto zaberá menší priestor. Exoticky pôsobiace elegantné polovičné vidlice zrejme korešpondujú s názvom modelu - Halfway. Zborka/rozborka je minútka. Je ľahký, s Al rámom, prevod Shimano má až 7 kolečiek, jazdí sa na ňom relatívne veľmi ľahko a rýchlo v porovnaní so štandardným horským bicyklom. Viem si predstaviť prejsť na ňom na spevnených cestách aj okolo 100km. Na lodi ho mám schovaný poskladaný pod stolíkom, zaberie iba málo miesta. Dal som za neho cca 350€, neľutujem.
Odišiel som z neho s týmto:

http://www.giant-bicycles.com/en-gb/bik ... 877/39004/
Bol to neplánovaný a impulzívny nákup, za výpredajovú posezónnu cenu. Zaujímavý je iba jednostranný úchyt osiek kolies, poskladaný bike preto zaberá menší priestor. Exoticky pôsobiace elegantné polovičné vidlice zrejme korešpondujú s názvom modelu - Halfway. Zborka/rozborka je minútka. Je ľahký, s Al rámom, prevod Shimano má až 7 kolečiek, jazdí sa na ňom relatívne veľmi ľahko a rýchlo v porovnaní so štandardným horským bicyklom. Viem si predstaviť prejsť na ňom na spevnených cestách aj okolo 100km. Na lodi ho mám schovaný poskladaný pod stolíkom, zaberie iba málo miesta. Dal som za neho cca 350€, neľutujem.

To jsi terfil jeden z Mercedesů mezi koly. V česku vloni chodili hodně přes 10 tisíc. V předělávání na motokolo je problém, abys nenarušil způsob skládání a úhel zadní vidlice tě nutí změnit postavení motoru k držáku kvůli mazání motoru. Dobrovolný (motokola.cz) to má už vychytaný.
Top mezi skládacími koly je fa. Dahon.
Top mezi skládacími koly je fa. Dahon.
tataS píše:Bohužel ty skládačky většinou nemají přehazovačky. Ony by tam kvůli krátké vzdálenosti talíře od náboje špatně pracovali (zkoušel jsem různé typy ale max 3kolečka
jakž-takž fungují). Lepší je koupit systém Torpedo, který je v náboji zadního kola ( má převod +20%-1- -20% jsou i s více stupni ale již nekřesťansky drahé) a nechat
si vyplést kolo s ráfkem s patřičným počtem děr. U toho funguje i brzda v kole. Já to používám u staré skládačky Eska, kterou jsem si dal dohromady se samotných
dílů, když tady byli jenom ty polské šunty. Teď ještě kvůli stále větší lenosti ještě uvažuji o el. motoru v předním kole. Těch 200-300W by bylo dobrých. Ty ceny ale
moc dobré nejsou.
Dodatečně koukám, že to mají i ty kola v nabídce. Ale ty ceny.
Pohon na předním kole používali hodně francouzi. např. fa. Saxonette.
Přední pohon není z pohledu jízdních vlastností vhodný. Kololo potřebuje větší sílu na ovládání. Při větším výkonu motoru a jízdě na mokru se dá považovat přední náhon až za nebezpečný.
Vloni jsem jedno motokolo předělával pro sebe a druhý kus pro známého. S ing. Dobrovolým jsem se osobně domluvil pouze na nákupu jednotlivých dílů. Motor Honda GX 35 jsem měl doma v křovinořezu. Ušetřil jsem asi 1/4 nákladů.
Tehdy jsem vybítal mezi Bodečkem a Dobrovolným.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host