Kúpil som práve v aukcii 40 ročnú plachetnicu Karate 33, 10 m, 4,5 tony, 2,88 šírka, 3 výška. Stála 3.500 €.
https://auction.catawiki.com/kavels/716 ... te-33-1978
Ešte som nevidel čo som zaplatil


Plán je aby skončila v Chorvátsku. Lebo to je ideálna scéna letných dovoleniek na sklonku života, ktorý po 50-ke už nie je zase tak ďaleko. Najlepšie ak by som ju rozumne dostal domov, do sviatkov, porobil na nej v zime a na jar čo treba a na sezónu dopraviť do CRO.
Prešiel som tu maximum, ale jasné riešenie som nenašiel. Zatiaľ som dospel k týmto záverom.
Možností je viac.
Kanály - chvíľu som to tu študoval, Dedka a podobne, ale vnímam to ako nereálne. Má to dosť ponor, chcelo by to dosť ľudí na cestu aby sa mohli striedať, aj tak by to trvalo týždne, netuším v akom stave je motor.
Preplavba - pomerne romantická a lákavá výzva - okolo Francúzska, Portugalska, Gibraltar, Španielsko, Francúzsko, Taliansko. Odhadujem že by to potrebovalo 6 týždňov až 2 mesiace tlačiť na pilu, celkom by som si to užíval, mám rešpekt z Atlantiku , za sebou len pár týždňov v Chorvátsku na prenajatých lodiach, prečítaných Idiotov na plavbe ... je to pár tisíc kilometrov, loď by som musel dať do poriadku v Holandsku - nie ideálne, a pripadne robiť na tom cestou. Myslím že radšej by som si to užíval, šiel pomaly, ak by to trvalo moc dlho tak by som ju nechal niekde v Španielsku alebo vo Francúzsku cez zimu a pokračoval zase na budúci rok. Viac ako 4 týždne tomu dať cez leto je nereálne, beží mi tu firma. Možno budem rád keď sa utrhnem na týždeň, až sa začnú diať veci. Možno by som zohnal niekoho kto by pomohol s preplavbou. Vnímam to ako variantu ak sa mi nepodarí zohnať dopravu po ceste za rozumnú cenu.
Cesta - buď kamión, alebo kúpiť starší vlek alebo vyrobiť. Nový vlek čo sme dali robiť vo firme na éro stál 8.000 €, to je blbosť. Starší vlek čo som preliezol weby by sa mohol dať zohnať za 2-3.000, ak si dám s tým robotu. Len čím to potom potiahnuť, bude to mať cez 5 ton.
Kamión - normálny limit je 2,5 metra, toto má 2,88, je to mierny nadrozmer, do 3 m rozumiem že to potrebuje povolenia ale nie sprievod. Dopravci to majú zaplatené na rok. Výška lode je 3 metre, do 4 m limitu je to v pohode. Cena bežná niečo cez 1 € za kilometer, je to 1200 km, takže si predstavujem že za 1500 by sa to sem mohlo dostať ako vyťaženie niekoho kto tam ide, je prázdny domov a má nadrozmerné povolenia. Čas netlačí. Musím kúpiť alebo vyrobiť stojan, pripravok do ktorého sa to usadí, najlepšie s odmontovateľnými kolesami, aby sa tu s tým dalo hýbať ak by bolo potreba. Širka stojana asi 2 metre, s dľžkou sa budeme trochu triafať, skúsim to odhadnúť v nejakom CADe, packy ktoré to podoprú musia byť naklápacie v dvoch osiach, stĺpy výsuvné. Bude to dosť ťažké a problematické to dostať do Holandska, ak to má byť rozoberateľné je to dosť veľká komplikácia. Ma teraz napadlo tu to narezať, pripraviť skladačku, do Holandska si doviezť zvaračku a povariť to tam na mieste

Vlastný vozík by bol zaujímavý že sa to dá prípadne s relatívne nízkymi nákladmi odviezť. Ale 10 m je moc, keď už to bude raz v Chorvátsku na vode tak to maximálne na zimu vytiahneme z vody. Nikam sa to voziť nebude. Bude to jedine plávať.
Vaše názory? Typy na dopravcov? Viac ľudí tu evidentne v priebehu roka niečo takéto doviezlo ale nie je tu napísaný záver - kto čo a za koľko. Typy na preplavbu? Možno sa mi tu ponúkne dosť ľudí že mi to do toho Chorvátska radi preplavia, a nemusím nič riešiť

Neviem sem dať fotku

Dík
Peki