10 m plachetnica kúpená v Holandsku
Moderátoři: vilma, Pepa, david
Re: 10 m plachetnica kúpená v Holandsku
Plastak jsem napsal zamerne. Materialu je preci vic. A osmozou take netrpi vsechny. A vim, ze treba Etap, HR, IP a pod. lode laminuji rucne, v nadstandarni sile materialu a ze to jsou kvalitni lode. Jenze at delas, co chces, UV na plast pusobi dost brutalne, neustale namahani taky. A az mi ukazes 100letou lod z techto materialu uznam, ze je to dobry material. Ja bezne potkavam 200 lete lode z oceli a uz ne tak bezne i vicelete ze dreva. Vsechny dosud plujici.
A udrzba je draha vsude. Bud to jsou barvy, laky nebo neco jineho. Zalezi jen na stari lode a prubeznosti udrzby.
A udrzba je draha vsude. Bud to jsou barvy, laky nebo neco jineho. Zalezi jen na stari lode a prubeznosti udrzby.
- kapo
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 652
- Registrován: úte lis 06, 2007 1:00 am
- Reputace: 39
- Bydliště: Phobos 24
Re: 10 m plachetnica kúpená v Holandsku
dvěstěletou laminátovou loď opravdu nepotkáš,kdyř se vyrábí asi 50 let.Pokud má udržovaný gelcoat a voda neproniká do struktury sklotextilu není problém.Nevím jestli BĚŽNĚ plují 200 let staré ocelovky,ale pokud ano,musí mít velice dobrou údržbu. A vím stoprocentně že běžně plují první u nás postavené laminátky,třeba Giga od Witolda Tobise.Kolik pluje v té době postavených Corsairů,Mušketýrů,Caravell,Cap Hornů a jiných dřevěných lodí ?
Re: 10 m plachetnica kúpená v Holandsku
Každá druhá Skutsje má přes 120 let a +/- 200 let není vyjímka. A ne jen těch sto v muzeu v Rotterdamu. Ty mají ještě víc a polovina z nich je celoročně na vodě. A u Tjalků klidně padesát let přidej. Když jsem na lodi, tak jich každý den potkám několik. Zcela BĚŽNĚ
A jasně, že se musí dělat údržba. Jinak je po pár zimách na vodě po ní. Rezne to jak zevnitř, tak zvenčí.
Ale jsem Off-topic. Omluvte me.

Ale jsem Off-topic. Omluvte me.
- ferdas
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 628
- Registrován: pon črc 16, 2007 2:00 am
- Reputace: 36
- Bydliště: Znojmo
Re: 10 m plachetnica kúpená v Holandsku
Err- .. promiň, nějak mi to nedalo. První civilní loď s ocelovým trupem vůbec, byla spuštěná na vodu v roce 1821 (Wikipedie). Na dvousté výročí té první si ještě pár let počkáme.
Re: 10 m plachetnica kúpená v Holandsku
Tak to mam asi spatne zapamatovane. Tjalky jsou uz ze 17. stoleti. Napred ze dreva, zahy ale z oceli. A nejak jsem nabyl presvedceni, ze nam v Rotterdamu rikali, ze stari vystavene lode je 230 let. No, to bude tou mou anglictinou. Je to mozne, proti Wiki se prit nebudu 
I pres muj omyl bychom byli o rady jinde nez u plastaku. Jak u drevenych, tak zeleznych lodi.

I pres muj omyl bychom byli o rady jinde nez u plastaku. Jak u drevenych, tak zeleznych lodi.
- ferdas
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 628
- Registrován: pon črc 16, 2007 2:00 am
- Reputace: 36
- Bydliště: Znojmo
Re: 10 m plachetnica kúpená v Holandsku
Jsme už
..Od poloviny 19. století ale už byly lodě s ocelovým trupem běžné. Výrobci asi nemuseli mít milion lejster, prohlášení o shodě CE, o vlivu EIA ani potřebné revize každé pikoviny. Kdoví, jestli jim vůbec SPS dělala technickou..

- kapo
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 652
- Registrován: úte lis 06, 2007 1:00 am
- Reputace: 39
- Bydliště: Phobos 24
Re: 10 m plachetnica kúpená v Holandsku
Taky mě to vrtalo v hlavě jak to bylo se začátkem použití železa ve stavbě lodí,omlouvám se Pekimu a moderátorům
ale železo a ocel se začala používat postupně právě začátkem 19.století,prvně jako oplátování a pancéřování dřevěných lodí,potom jako konstrukce žeber na kterých byla dřevěná obšívka atd.Jeden z prvních celokovových parníků byl Great Eastern spuštěn 1859.Anlická admiralita začala o stavbě celokovových lodí přemýšlet až kole roku 1860.Takže dnes běžně nepotkáme 200 let staré železné lodě,možná v muzeu.V muzeu Velké Moravy v Mikulčicích jsou vystaveny 1000 let staré lodě ( přežily v bahně)
a jestli budou za dalších 1000 let muzea,možná tam bude i laminát 



- geronimo
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2519
- Registrován: čtv říj 26, 2006 2:00 am
- Reputace: 201
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: 10 m plachetnica kúpená v Holandsku
Ještě stále je to vlákno o desetimetrové plachetnici koupené v Holandsku ?

...pěkně to tu Pekimu plevelíte....



...pěkně to tu Pekimu plevelíte....

- kapo
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 652
- Registrován: úte lis 06, 2007 1:00 am
- Reputace: 39
- Bydliště: Phobos 24
Re: 10 m plachetnica kúpená v Holandsku
to máš pravdu,ale taky bráníme jeho volbu - laminát- protože až stavba laminátových lodí umožnila rozvoj jachtingu a zpřístupnila ho i ostatním,nejen boháčům.Kolik by asi stál pronájem ocelovky s ohledem na její pořizovací hodnotu ? Ty máš taky laminátovou loď ...



- geronimo
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2519
- Registrován: čtv říj 26, 2006 2:00 am
- Reputace: 201
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: 10 m plachetnica kúpená v Holandsku
Ano mám laminátovou loď a jinou bych nechtěl, každý má to svoje a je zbytečné někoho o tom přesvědčovat ..... zásadně nedávám NDR !
( nevyžádané dobré rady
)
( nevyžádané dobré rady

Re: 10 m plachetnica kúpená v Holandsku
Vsak at se prosim nejaky administrator ujme zezla a promazne to. At ma Peki to sve vlakno ciste.
- ixxo
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 417
- Registrován: sob led 14, 2012 1:00 am
- Reputace: 32
- Bydliště: Gútor
Re: 10 m plachetnica kúpená v Holandsku
ferdas píše:Jsme už..Od poloviny 19. století ale už byly lodě s ocelovým trupem běžné. Výrobci asi nemuseli mít milion lejster, prohlášení o shodě CE, o vlivu EIA ani potřebné revize každé pikoviny. Kdoví, jestli jim vůbec SPS dělala technickou..
Máš tam preklep, miesto k má byť č, potom tomu každý rozumie, ale súhlasím, boli to zlaté časy z dnešného pohľadu a napodiv tie lode doteraz fungujú teda aspoň trupy a je radosť vidieť ako sa majitelia z nich tešia. Ja ich vídam na kanáloch vo Francúzsku a každá staršia loď má vystavenú hrdú tabuľku rokom výroby trupu. Nadstavba je iná kapitola.
Sorry je to fakt off topic ale diskusia k tomu smerovala.
- Peki
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 37
- Registrován: čtv říj 27, 2016 5:47 pm
- Reputace: 6
- Bydliště: Senica
Re: 10 m plachetnica kúpená v Holandsku
He, tak sa to tu rozdebatovalo, sa nestíham diviť
ďakujem 
Páni, ja som kompoziťák. Špecialista. Živím sa tým. Už 25 rokov. Som dosť dobrý
v 2008 sme robili 5 ton dielov mesačne na lietadlá, EASA certifikovaní. Éro čo robíme teraz drží svetové rekordy.
Tiež bola moja prvá reakcia na liatie olova do polyesteru negativna, ale ak to funguje inde tak by to malo aj u nás.
Horieť by to nemalo. Pravdepodobne sa to dostane cez Tg- teplotu skelného prechodu, kedy sa mení skokovo tuhosť - z materiálu s vlastnosťou skla = tuhého sa stáva gumovitý. Takže treba tomu pomôcť udržať tvar. Možno zakopem a vysypem pieskom, možno len šablónu na hranu kde sa to bude spájať. V prvom rade musím pripraviť ten spoj. Nejakú predstavu mám, ešte preštudujem rady čo ste mi sem napísali.
A asi najprv spravím skúšku, nalejem trochu olova do nejakého polyesteru. Olovo lejeme, robíme si vyváženia výškového kormidla. Uvidím koľko sa tam toho vlezie, ale určite to nebude tých tušim 1700 kg . Pokúsim sa vydolovať čo je ešte hore v kýli. Bolo to spravené dosť prasácky, bude lepšie to naliať prípadne aspoň zaliať poriadne.
Budem fotiť a výsledky publikovať.
A budem sa pýtať, lebo otázok bude veľa.
Čím to natrieť pod čiarou ponoru. Aké drevo na drobnosti na palubu čo zvetrali. Aký hajzlík kúpiť - chcem elektrický s nádržou - mechúr už nie je čo býval. Aký varič - starý je totál zhorený. Plyn či lieh? Ako zdvihnúť stožiar. Má to sviňucha odhadom 150 kíl. Uff. A nemám k tomu žiadne papiere
to bude kabaret. Ale postupne
spravím zoznam, priority, podelím sa
Tej roboty je hodne, neviem či sa mi podarí do sezóny spraviť aspoň to najdôležitejšie aby sme to mohli previezť a vyčvachtať sa. A ostatné robiť už na vode, pomaly, postupne.


Páni, ja som kompoziťák. Špecialista. Živím sa tým. Už 25 rokov. Som dosť dobrý

Tiež bola moja prvá reakcia na liatie olova do polyesteru negativna, ale ak to funguje inde tak by to malo aj u nás.
Horieť by to nemalo. Pravdepodobne sa to dostane cez Tg- teplotu skelného prechodu, kedy sa mení skokovo tuhosť - z materiálu s vlastnosťou skla = tuhého sa stáva gumovitý. Takže treba tomu pomôcť udržať tvar. Možno zakopem a vysypem pieskom, možno len šablónu na hranu kde sa to bude spájať. V prvom rade musím pripraviť ten spoj. Nejakú predstavu mám, ešte preštudujem rady čo ste mi sem napísali.
A asi najprv spravím skúšku, nalejem trochu olova do nejakého polyesteru. Olovo lejeme, robíme si vyváženia výškového kormidla. Uvidím koľko sa tam toho vlezie, ale určite to nebude tých tušim 1700 kg . Pokúsim sa vydolovať čo je ešte hore v kýli. Bolo to spravené dosť prasácky, bude lepšie to naliať prípadne aspoň zaliať poriadne.
Budem fotiť a výsledky publikovať.
A budem sa pýtať, lebo otázok bude veľa.
Čím to natrieť pod čiarou ponoru. Aké drevo na drobnosti na palubu čo zvetrali. Aký hajzlík kúpiť - chcem elektrický s nádržou - mechúr už nie je čo býval. Aký varič - starý je totál zhorený. Plyn či lieh? Ako zdvihnúť stožiar. Má to sviňucha odhadom 150 kíl. Uff. A nemám k tomu žiadne papiere



- kapo
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 652
- Registrován: úte lis 06, 2007 1:00 am
- Reputace: 39
- Bydliště: Phobos 24
Re: 10 m plachetnica kúpená v Holandsku
já jsem letos na jaře rekonstruoval podponorovou část Phobose 24 dovezeného z Polska,sekvenční bruskou s kotoučem hrubost 80 jsem to obrousil na gelcoat,pozor pokud možno neprobrousit,pak je to potřeba pořádně očistit od prachu,nejlépe suchým hadrem několikrát.Nátěry jsem dělal barvama od Internationalu,základ 5x Gelshield,pak antifoaling 3x. Barvy jsou dražší ale práce s nimi je bezvadná. Válečkuje se to ,barva se bezvadně slije a ve finále udělá krásný povrch.Vyrobil jsem si na to specialní kozy abych je mohl pod lodí posunout. Ale dělá se to tak ,že se natře komplet celá loď a pak se dotřou ty nenatřené místa.Stěžen se staví a sklápí pomocí tzv mrtvého muže,to tady někde najdeš.
- kapo
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 652
- Registrován: úte lis 06, 2007 1:00 am
- Reputace: 39
- Bydliště: Phobos 24
Re: 10 m plachetnica kúpená v Holandsku
a plyn nebo líh,to je tady celý výživný vlákno
tak hledej



Re: 10 m plachetnica kúpená v Holandsku
err_ píše:Plastak jsem napsal zamerne. Materialu je preci vic. A osmozou take netrpi vsechny. A vim, ze treba Etap, HR, IP a pod. lode laminuji rucne, v nadstandarni sile materialu a ze to jsou kvalitni lode. Jenze at delas, co chces, UV na plast pusobi dost brutalne, neustale namahani taky. A az mi ukazes 100letou lod z techto materialu uznam, ze je to dobry material. Ja bezne potkavam 200 lete lode z oceli a uz ne tak bezne i vicelete ze dreva. Vsechny dosud plujici.
A udrzba je draha vsude. Bud to jsou barvy, laky nebo neco jineho. Zalezi jen na stari lode a prubeznosti udrzby.
Tak to vítej z budoucnosti, vynálezu oceli je letos cca 166 let....

- Omen
- vytrvalý návštěvník
- Příspěvky: 1423
- Registrován: pon říj 15, 2012 2:00 am
- Reputace: 160
- Bydliště: Olomoucko
Re: 10 m plachetnica kúpená v Holandsku
Možná by stačilo rozlišovat mezi ocelí a železem. Výroba železa je mnohem starší. O době železné se mluví od 12. století.
- veselyroman
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 357
- Registrován: pon zář 03, 2007 2:00 am
- Reputace: 14
- Bydliště: Mělník
Re: 10 m plachetnica kúpená v Holandsku
Omen píše:Možná by stačilo rozlišovat mezi ocelí a železem. Výroba železa je mnohem starší. O době železné se mluví od 12. století.
Kdepak, doba železná se váže k pravěku (starší doba železná se počítá od 750 před n.l.).
Re: 10 m plachetnica kúpená v Holandsku
No, jo. Skoro se k ničemu nevyjadřovat.
Citace:
Fríské skûtsje byly vyvinuty mezi 1855 a 1860 a byly původně postaveny ze dřeva. V roce 1887 byla výroba převedena na nýtované železo a během prvního desetiletí dvacátého století loděnice postupně přešly z železa na ocel. Celkem bylo do roku 1933 postaveno ze železa a oceli přibližne 870 skûtsjes. Poté ztratily svůj hospodářský význam a přešlo se na modernější typ plavidel.
A tjakly jsou ještě starší. Jak z nýtovaného železa, tak z plátového železa v kombinaci se dřevem.
A jak skûtsje, tak tjalky a kutry jsou k vidění neustále a stále a pořád, kamkoli se na severu vrtnete. Zejména však v Holandsku, kde na ně nelze za den plutí několikrát nenarazit. Prostě nelze.
Celkem je mi jedno, zda to je 120 nebo 200 let. Jsou to velmi osvedčené a vyzkoušené materiály a proto trvvám na tom, že až se toho dožije plasťák, změní to můj pohled na něj. A chápu, že nyní se žije život = koupím na 10, 20 max 30 let a prodám, protože pak už na to stjně mít fyzicky nebudu. A po me potopa. Já to mám postaveno trochu jinak. A baví mě lidi, kteří mají jednu loď od mládí až dosud a večer v maríně vypráví, kde všude s ní byli.
Citace:
Fríské skûtsje byly vyvinuty mezi 1855 a 1860 a byly původně postaveny ze dřeva. V roce 1887 byla výroba převedena na nýtované železo a během prvního desetiletí dvacátého století loděnice postupně přešly z železa na ocel. Celkem bylo do roku 1933 postaveno ze železa a oceli přibližne 870 skûtsjes. Poté ztratily svůj hospodářský význam a přešlo se na modernější typ plavidel.
A tjakly jsou ještě starší. Jak z nýtovaného železa, tak z plátového železa v kombinaci se dřevem.
A jak skûtsje, tak tjalky a kutry jsou k vidění neustále a stále a pořád, kamkoli se na severu vrtnete. Zejména však v Holandsku, kde na ně nelze za den plutí několikrát nenarazit. Prostě nelze.
Celkem je mi jedno, zda to je 120 nebo 200 let. Jsou to velmi osvedčené a vyzkoušené materiály a proto trvvám na tom, že až se toho dožije plasťák, změní to můj pohled na něj. A chápu, že nyní se žije život = koupím na 10, 20 max 30 let a prodám, protože pak už na to stjně mít fyzicky nebudu. A po me potopa. Já to mám postaveno trochu jinak. A baví mě lidi, kteří mají jednu loď od mládí až dosud a večer v maríně vypráví, kde všude s ní byli.
- kapo
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 652
- Registrován: úte lis 06, 2007 1:00 am
- Reputace: 39
- Bydliště: Phobos 24
Re: 10 m plachetnica kúpená v Holandsku
Nechcete na to založit vlastní vlákno ? Já už to tady Pekimu nebudu plevelit...
Re: 10 m plachetnica kúpená v Holandsku
spis bych poprosil o to promazani
- AussiePaul
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 23
- Registrován: čtv kvě 14, 2015 2:00 am
- Reputace: 0
Re: 10 m plachetnica kúpená v Holandsku
Peki píše:He, tak sa to tu rozdebatovalo, sa nestíham diviťďakujem
Páni, ja som kompoziťák. Špecialista. Živím sa tým. Už 25 rokov. Som dosť dobrýv 2008 sme robili 5 ton dielov mesačne na lietadlá, EASA certifikovaní. Éro čo robíme teraz drží svetové rekordy.
Tiež bola moja prvá reakcia na liatie olova do polyesteru negativna, ale ak to funguje inde tak by to malo aj u nás.
Horieť by to nemalo. Pravdepodobne sa to dostane cez Tg- teplotu skelného prechodu, kedy sa mení skokovo tuhosť - z materiálu s vlastnosťou skla = tuhého sa stáva gumovitý. Takže treba tomu pomôcť udržať tvar. Možno zakopem a vysypem pieskom, možno len šablónu na hranu kde sa to bude spájať. V prvom rade musím pripraviť ten spoj. Nejakú predstavu mám, ešte preštudujem rady čo ste mi sem napísali.
A asi najprv spravím skúšku, nalejem trochu olova do nejakého polyesteru. Olovo lejeme, robíme si vyváženia výškového kormidla. Uvidím koľko sa tam toho vlezie, ale určite to nebude tých tušim 1700 kg . Pokúsim sa vydolovať čo je ešte hore v kýli. Bolo to spravené dosť prasácky, bude lepšie to naliať prípadne aspoň zaliať poriadne.
Budem fotiť a výsledky publikovať.
A budem sa pýtať, lebo otázok bude veľa.
Čím to natrieť pod čiarou ponoru. Aké drevo na drobnosti na palubu čo zvetrali. Aký hajzlík kúpiť - chcem elektrický s nádržou - mechúr už nie je čo býval. Aký varič - starý je totál zhorený. Plyn či lieh? Ako zdvihnúť stožiar. Má to sviňucha odhadom 150 kíl. Uff. A nemám k tomu žiadne papiereto bude kabaret. Ale postupne
spravím zoznam, priority, podelím sa
Tej roboty je hodne, neviem či sa mi podarí do sezóny spraviť aspoň to najdôležitejšie aby sme to mohli previezť a vyčvachtať sa. A ostatné robiť už na vode, pomaly, postupne.
Se zájmem se četl jak jsi to celé dopravil atd. - jak to skončilo??
- Peki
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 37
- Registrován: čtv říj 27, 2016 5:47 pm
- Reputace: 6
- Bydliště: Senica
Re: 10 m plachetnica kúpená v Holandsku
Ahojte po dlllhom čase. Ako to skončilo? No, neskončilo...
Doprava dopadla dobre, doma to z kamiónu zložila menšia žeriavová tatrovka, v pohode, a vraj to určite tie 3 tony nemá. No a začali sme na tom robiť. Tapacírung dolu, drevo hnilé preč, plexíky preč... Lenže ... firma beží, moc času mi nedopriava, a na lodi je toľko roboty, že nejak sa mi po troch rokov vzďaluje vidina že to odvezieme do CRO na vodu. Neviem či to stihnem v tomto živote
Dva roky nám pripadalo že sme z toho dávali len veci preč, nič dnu. Niečo samozrejme ano. Vymenili sme všetky plexíky. Aj bočné podlhovasté aj na poklopoch. Tie bočné prilepené silikónom a prišrubované -už ma upozornili že to od tých šrubov praská. Grrrr. Bol na lodi roztrhnutý materiál kde bolo ukotvené lano kosatky. To som celé vykuchal a znovu nalaminoval a prilepil a prišruboval kovanie. Hotovo. Len to napatlať farbou, doriešiť gumené lišty. Spravil som zámok na vstupný dekel, nerezové vingle na hrany. Nakúpil umyvadielka, tapacírung, spústu blbostí.
Po návrate z chartru pred dvomi rokmi sme vliezli nabudení do lode, povedali sme si že tie zadné kóje sú príliš nízke. Tak sme to odrezali, nalepili preglejku a olaminovali. Celkom dosť roboty. Teraz tie kóje vyzerajú dosť použiteľné. Nakúpil som otváracie okienka od číňanov, treba vyrezať diery a nalepiť to tam. Aby boli vetračky v tých kójách aj v záchodíku. Kóje som predĺžil dozadu, aj rozšíril plato za motorm, aby to bol jeden priestor. V jednej kóji som vzadu spravil dvierka, aby sa dalo zvnútra dostať do zadného skladovacieho priestoru. Tiež som pri laminovačke pripravil ďalší odkladací kastlík do zadného priestoru, na tretí krát mi už k tomu došiel správny deklík z číny. To je naplánované na plutvy a spol po kúpačke. mám naplánované nakúpiť vaky na vodu aj na odpadnú vodu, Plastimo. Ešte som nespusstil, nevyšpecifikoval som všetky potrebné spojky, rozdvojky, ventily, filtre. Kúpil som Peltireove články s plánom na chladničku, ale nezačal som ešte experimentovať. Vybral som nerezovú nádrž na naftu, plánujem ju dať nabok a do rohu, aby čo najmenej zavadzala, len z nej musím urezať roh a dovariť. Tenký nerez plech. Zvarač nejak doteraz nestihol.
Mám vymyslené to nadplatovanie urezaného kýlu. Len na to potrebujem zdvihnúť loď tak o meter, aby som sa pod to dostal, aby som mohol brúsiť a laminovať zvnútra kýla. Skúšali sme to s kamošom postupne zdvíhať hevermi, podkladať kýl, posúvať podpery. Po celodennej drine sme to zdvihli o 10 cm. Uffff. Tudy cesta nevede. Nakúpil som silné hydraulické hevery, trubky, pripravíme 2 šibenice, zdvihneme to celé aj s podstavcom, podložíme betónovými kockami. Rozrobené. Rooboty je na tom ešte strašne veľa. Chcem dať von motor a zgenerálkovať ho. Treba vyšklbať všetku elektriku a naťahať to znovu. Komplet vodu znovu, plán je v záchodíku spraviť aj sedaciu sprchu. Potom až čalúničinu zvnútra. Vrátok na kotvu. Rolfok. Sprayhood. Kúpil som rebríček do vody. Mám plán spraviť kúpaciu plošinu dozadu, sklopnú. Soláry -maximum. Vzorky nakúpené. Lenže. Zatiaľ nemám presný plán s registráciou, akurát pokec od kolegu námorníka čo u nás dodával polepy -tiež bastlil lode -to pôjde, ak budeš potrebovať tak zavolaj.
V súčasnosti sa už pozerám po niečom maličkom, čo je ale v CRO na vode a ihneď použiteľné. Práve sa chystáme nalodiť na 6-metrovku. Ale je to už príliš spratánske - žiadna kuchynka, záchodík len krabica kempingová plastová, žiadne prístroje, prívesák... vyskúšame, 10 dní, uvidím či je to akceptovateľné na pár rokov. Za 4.000. Alebo počkám a kúpim niečo väčšie, za 15k by sa mala dať kúpiť loď ktorá by už mala robiť všetko čo si predstavujem. Len potom asi projekt s Nenuphar nedotiahnem. Dnes vyrazíme z Viru, nejaká marína, dokúpiť potrebné želiezka na opravy, servis, a uvidím po týždni ktorým smerom.
Doprava dopadla dobre, doma to z kamiónu zložila menšia žeriavová tatrovka, v pohode, a vraj to určite tie 3 tony nemá. No a začali sme na tom robiť. Tapacírung dolu, drevo hnilé preč, plexíky preč... Lenže ... firma beží, moc času mi nedopriava, a na lodi je toľko roboty, že nejak sa mi po troch rokov vzďaluje vidina že to odvezieme do CRO na vodu. Neviem či to stihnem v tomto živote

Po návrate z chartru pred dvomi rokmi sme vliezli nabudení do lode, povedali sme si že tie zadné kóje sú príliš nízke. Tak sme to odrezali, nalepili preglejku a olaminovali. Celkom dosť roboty. Teraz tie kóje vyzerajú dosť použiteľné. Nakúpil som otváracie okienka od číňanov, treba vyrezať diery a nalepiť to tam. Aby boli vetračky v tých kójách aj v záchodíku. Kóje som predĺžil dozadu, aj rozšíril plato za motorm, aby to bol jeden priestor. V jednej kóji som vzadu spravil dvierka, aby sa dalo zvnútra dostať do zadného skladovacieho priestoru. Tiež som pri laminovačke pripravil ďalší odkladací kastlík do zadného priestoru, na tretí krát mi už k tomu došiel správny deklík z číny. To je naplánované na plutvy a spol po kúpačke. mám naplánované nakúpiť vaky na vodu aj na odpadnú vodu, Plastimo. Ešte som nespusstil, nevyšpecifikoval som všetky potrebné spojky, rozdvojky, ventily, filtre. Kúpil som Peltireove články s plánom na chladničku, ale nezačal som ešte experimentovať. Vybral som nerezovú nádrž na naftu, plánujem ju dať nabok a do rohu, aby čo najmenej zavadzala, len z nej musím urezať roh a dovariť. Tenký nerez plech. Zvarač nejak doteraz nestihol.
Mám vymyslené to nadplatovanie urezaného kýlu. Len na to potrebujem zdvihnúť loď tak o meter, aby som sa pod to dostal, aby som mohol brúsiť a laminovať zvnútra kýla. Skúšali sme to s kamošom postupne zdvíhať hevermi, podkladať kýl, posúvať podpery. Po celodennej drine sme to zdvihli o 10 cm. Uffff. Tudy cesta nevede. Nakúpil som silné hydraulické hevery, trubky, pripravíme 2 šibenice, zdvihneme to celé aj s podstavcom, podložíme betónovými kockami. Rozrobené. Rooboty je na tom ešte strašne veľa. Chcem dať von motor a zgenerálkovať ho. Treba vyšklbať všetku elektriku a naťahať to znovu. Komplet vodu znovu, plán je v záchodíku spraviť aj sedaciu sprchu. Potom až čalúničinu zvnútra. Vrátok na kotvu. Rolfok. Sprayhood. Kúpil som rebríček do vody. Mám plán spraviť kúpaciu plošinu dozadu, sklopnú. Soláry -maximum. Vzorky nakúpené. Lenže. Zatiaľ nemám presný plán s registráciou, akurát pokec od kolegu námorníka čo u nás dodával polepy -tiež bastlil lode -to pôjde, ak budeš potrebovať tak zavolaj.
V súčasnosti sa už pozerám po niečom maličkom, čo je ale v CRO na vode a ihneď použiteľné. Práve sa chystáme nalodiť na 6-metrovku. Ale je to už príliš spratánske - žiadna kuchynka, záchodík len krabica kempingová plastová, žiadne prístroje, prívesák... vyskúšame, 10 dní, uvidím či je to akceptovateľné na pár rokov. Za 4.000. Alebo počkám a kúpim niečo väčšie, za 15k by sa mala dať kúpiť loď ktorá by už mala robiť všetko čo si predstavujem. Len potom asi projekt s Nenuphar nedotiahnem. Dnes vyrazíme z Viru, nejaká marína, dokúpiť potrebné želiezka na opravy, servis, a uvidím po týždni ktorým smerom.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host