Auto a převoz přívěsu 240 ... 360kg

Technické podpůrné prostředky pro jachting (auta. přívěsy, šífy).

Moderátoři: Pepa, david, vilma

vojtaharok
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 242
Registrován: stř říj 25, 2017 2:16 pm
Reputace: 52
Bydliště: Zbynická 1566-9
Kontaktovat uživatele:

Auto a převoz přívěsu 240 ... 360kg

Příspěvekod vojtaharok » stř říj 07, 2020 8:51 pm

Ahoj!

Tak nakonec Class Mini 5.80 doma neprošel a vybíráme mezi
a) Gazelle des Illes (3,9 m, 130 kg + 150 kg vodní ballast) nová
b) Swallow Yachts BayRaider 17 (5.3 m, 220 kg + 200 kg vodní ballast), spíš second-hand, nebo nová,
aby se loďka na přívěsu vešla do garáže a dala se snadno táhnout na přívěsu.

Přívěsy jsou následující
ad a) bržděný 4kolový 110 kg ... hmotnost lodě s přívěsem 240 kg ... s CE certifikací
ad b) nebržděný 2kolový 140 kg ... hmotnost lodě s přívěsem 360 kg ... s CE certifikací.

Stačila by pro
ad a) Fabia combi
ad b) Octavia combi?
Nebude problém automatická převodovka?
Cesty do středozemí a zpět... spouštění do vody na přívěsu.

A co převoz
ad a) z Francie, nový nikdy neregistovaný přívěs
ad b) z UK, nový nebo už registrovaný přívěs
a následná registrace v ČR?

Jak jsem pochopil, načmárat na přívěs SPZku auta a jet by asi neprošlo...
Myslíte, že by bylo možné získat převozní značku a zelenou kartu pro převoz v Německu?

Předem díky za radu,
Vojta
Uživatelský avatar
RACEK
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 915
Registrován: pát čer 26, 2009 2:00 am
Reputace: 82
Bydliště: Praha

Re: Auto a převoz přívěsu 240 ... 360kg

Příspěvekod RACEK » stř říj 07, 2020 9:09 pm

S loděma jseš úplně mimo můj vkus....

Pro lodě s váhou do 400 kg určitě stačí jednoosý (dvoukolový?) a nebržděný.

Octávie i Fábie to zvládnou. Automatická převodovka je také v pohodě.

Použitý přívěs z Anglie v ČR nezaregistruješ. V Anglii nemají k přívěsům techničáky.
Přívěs bych koupil nový v ČR.
Pro loď bych se vydal s přívěsem půjčeným.
Kdybych kupoval loď použitou i s přívěsem, tak bych si vzal značku a techničák z nějakého jiného českého přívěsu.
vojtaharok
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 242
Registrován: stř říj 25, 2017 2:16 pm
Reputace: 52
Bydliště: Zbynická 1566-9
Kontaktovat uživatele:

Re: Auto a převoz přívěsu 240 ... 360kg

Příspěvekod vojtaharok » stř říj 07, 2020 9:39 pm

Díky RACKU, dobrý nápad, to by mě nenapadlo. Nikdy jsem žádný přívěs netáhl. A jak potom udělat spouštění na vodu?

ad a) mě z technického hlediska ten jejich brzděný 4kolový přívěs za 2 kEUR líbí: https://www.lagazelledessables.fr/wp-content/uploads/2020/05/Capture-d%E2%80%99ecran-2020-08-04-a-10.29.44.png.webp

ad b) líbí se mí, jak se BayRaider na jejich vozíku spouští a vytahuje na vodu:
https://www.youtube.com/watch?v=8q63kMVwM5I&feature=youtu.be

Já bych nejradši Hallberg Rassy 31 nebo alespoň Océanis 311, ale nemám peníze nejen na loď, ale ani na provoz ve středomoří, na lodích nic neumím udělat, mám jen 4 týdny dovolené atd. Tak máme zatím nafukovací Pírko za 40 tis Kč s DPH.
Voda
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 124
Registrován: pon srp 07, 2017 4:58 pm
Reputace: 14

Re: Auto a převoz přívěsu 240 ... 360kg

Příspěvekod Voda » čtv říj 08, 2020 11:16 pm

U těch aut bacha na věc. Taky jsem žil v iluzích že Fab i Oct mohou tahat nebrzděný přívěs do 750 kg. Z toho asi 130 kg váha vozíku + 620 kg náklad. Jenže tam hraje roli nejen váha tažného vozidla, zřejmě i motor ale i další věci které limitují jakou hmotnost konkrétní vozidlo může vléct. U některých F i O to je jen 450 kg. Takže dodavatelé vozíků na požádání v papírech od vozíků snižují jeho nosnost na 320 kg, aby se to nepřekročilo.
To je dost důležitá věc, tam jde o řidičák. Stačí se podívat na stránky do technických parametrů, někde jsem to tam našel. Taky jsem nahlédnul do techničáku, pro jistotu. Dost mě to překvapilo. Krom toho automechanici mne upozornili, že je tu i další komplikace. Momentálně ale nevím jestli se to už uplatňuje anebo v nejbližší době uplatňovat bude, informovanější nechť laskavě upřesní. Spočívá v tom, že u novějších vozidel se tažné nemůže namontovat jen tak podle rozmaru majitele, ale záleží, zda jeho montáž byla zohledněna a povolena už při samotné výrobě konkrétního vozu. A pokud ne, (asi za mastný příplatek, proč asi) tak tam TZ nikdy namontováno nebude. Nevím proč mám poslední dobou dojem, že pořádná a pěkná auta jsou z druhé ruky.
vojtaharok
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 242
Registrován: stř říj 25, 2017 2:16 pm
Reputace: 52
Bydliště: Zbynická 1566-9
Kontaktovat uživatele:

Re: Auto a převoz přívěsu 240 ... 360kg

Příspěvekod vojtaharok » pát říj 09, 2020 7:36 am

Díky Vodo,
Taky mám dojem, že nejnovější modely aut jsou pochybné, že se tam dá slabý jen papírově silný motor, malá nádrž, co nejvylehčenější plechy. To, jestli je vůbec možnost tažného zařízení, si ověřím.
Papírově jsem si samozřejmě ověřil povolenou hmotnost brzděného a nebrzděného přívěsu.
S přívěsem na horní hranici limitu bych v pohodě jezdil na Orlík, ale do Středozemí přes Alpy, to bych měl strach.
Vůbec si nedokážu představit, že bych třeba k Octávii1,6 TDI 70 kW (co jsem měl služební) připojil nebržděný přívěs 600 kg, nebo dokonce bržděný přívěs 1000 kg. To auto má co dělat, aby se rozjelo s jedním člověkem bez zavazadel... Pro vyšší výkon je potřeba jít do vysokých otáček, což je sice fajn pro dojem sportovní jízdy, ale bojím se, že bych motor mohl po několika jízdách přes Alpy uhnat. A z kopce by mi nebržděný přívěs tlačil do zádě auta, to by bylo asi taky nepříjemné. Ale třeba je to jinak, nikdy jsem nic netáhl, v autech, stejně jako s lodí, chci být na straně bezpečnosti.
Uživatelský avatar
LadaM
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 454
Registrován: stř říj 09, 2013 2:00 am
Reputace: 76
Bydliště: Praha

Re: Auto a převoz přívěsu 240 ... 360kg

Příspěvekod LadaM » pát říj 09, 2020 10:13 pm

Když uvažuješ o Fábii (beru to jako extrém), přemýšlel jsi o tom, kam dáš věci na pobyt, vybavení lodě atd? Předpokládám, že k moři přes Alpy nebudeš jezdit na víkend. Zkus popřemýšlet o malé dodávce - takový přívěs utáhnou v pohodě, máš dostatečnou váhovou a velikostní převahu, můžeš po cestě přespat atd... Případně nějaké MPV - taková Kia Carnival je dříč na kouli a na dlouhé cesty velmi pohodlné auto.
Jinak na tahání určitě naftu a automat je spíš výhoda (klasika hydroměnič - ne dvouspojka).
vojtaharok
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 242
Registrován: stř říj 25, 2017 2:16 pm
Reputace: 52
Bydliště: Zbynická 1566-9
Kontaktovat uživatele:

Re: Auto a převoz přívěsu 240 ... 360kg

Příspěvekod vojtaharok » sob říj 10, 2020 9:00 am

Díky Láďo.
1. Já taky považuji Fabii Combi za limitní, taky proto se tady na fóru ptám na názory :)
2. Fabia Combi má ale větší zavazadlový prostor větší než většina moderních SUV; do Octavie combi, co má žena služební (bohužel bez koule), se nám v pohodě (do úrovně okýnek, bez použití rakve) vejde nafukovací člun se stěžněm, Al podlážkami, ploutví kormidlem, vesly, plovací vesty... plus kempovací vybavení plus jídlo na týden; takže prostorově by měla být Fabie (bez lodě uvnitř) v pohodě.
3. Žena řídí jen automat; aut s automatem za slušnou cenu se, co jsem se díval, dělá jen málo; nová Fabie Combi s DSG je za cca 360 tisíc vč. DPH, jen DSG, jediné podobně velké auto s automatem za podobnou cenu je KIA ze Slovenska.
4. Protože jsem měl vždy služebni auto, vždy nové, tak mám jednak nedůvěru k autům z druhé ruky a jednak sice rád dám peníze na jachting nebo na koupi lodi, ale dělá mi psychický problém dát byť jednu jedinou korunu za auto....
5. Jako druhý extrém jsme uvažovali dodávku, ale tu největší - (mírně ojeté) Iveco Daily s 8stupňovým automatem s délkou ložné plochy 4,6 m, když by se loď strčila možná i s manipulačním vozíkem dovnitř jako do hangáru :D Tím by se vyřešilo zároveň mít kde (v létě i v zimě) loď uskladnit. Ale tady mám hlavně psychický/morální problém s tím zabordelit celoročně veřejný prostor tímdle monstrem, navíc je riziko, že se u nás za parkování na ulici začne platit.
Uživatelský avatar
Jarda885
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1646
Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
Reputace: 93
Bydliště: Ostrava

Re: Auto a převoz přívěsu 240 ... 360kg

Příspěvekod Jarda885 » sob říj 10, 2020 1:18 pm

Voda píše:........ u novějších vozidel se tažné nemůže namontovat jen tak podle rozmaru majitele, ale záleží, zda jeho montáž byla zohledněna a povolena už při samotné výrobě konkrétního vozu. A pokud ne, (asi za mastný příplatek, proč asi) tak tam TZ nikdy namontováno nebude. .......


Kupoval jsem na přelomu 2018/2019 Opel Zafira 2,0 TDi. Je to poslední auto, které se dalo objednat do Ostravy před ukončením výroby modelu. Možnosti už byly omezené. Měl jsem požadavek na tažné zařízení z výroby s 13 konektorovou zásuvkou pro obytný přívěs.

Prodejce mne po pár dnech telefonovala, že pokud budu trvat na tažném zařízení, nebude mít auto rezervní kolo. Kombinace tažného zařízení a rezervního kola nebyla technicky proveditelná.

Tím potvrzuji, že pokud budete někdo chtít kupovat z druhé ruky tento model auta s rezervním kolem, nenamontujete do něž tažné zařízení
Uživatelský avatar
Jarek02
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 35
Registrován: pon črc 14, 2014 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Brno

Re: Auto a převoz přívěsu 240 ... 360kg

Příspěvekod Jarek02 » sob říj 10, 2020 1:50 pm

Já se podělím o zkušenosti s taháním vozíku - netahám sice nic pravidelně, ale občas se k tomu dostanu a:
1. Člověk si připadá jako v kamionu - šlápnu na plyn a nic..skoro. Je to dost poznat na akceleraci, s vozíkem zásadně nepředjíždím. Na rozjezd to chce opatrně, ale člověk si rychle zvykne.
2. Brutálně se prodlouží brzdá dráha a to už při připojení prázdnýho vozíku! S plným (cca 600kg vozík+náklad, 1850kg auto) mi subjektivně přijde, že musím brzdit 2x tolik.
3. Obecně platí, že čím těžší je auto, kterým taháš, tím lépe. Určitě je třeba zkontrolovat velkej techničák ohledně povolené hmotnosti vozíku, ale na druhou stranu není třeba si dělat starosti s řidičákem: české zákony ti umožňují s "B" řídit soupravu do 4250kg - do toho se vejdeš vždy.
4. Couvat s vozíkem je....vysoká řidičská. Smekám před každým kdo to umí.
Uživatelský avatar
Jarda885
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1646
Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
Reputace: 93
Bydliště: Ostrava

Re: Auto a převoz přívěsu 240 ... 360kg

Příspěvekod Jarda885 » sob říj 10, 2020 2:13 pm

Jarek02 píše:......
2. Brutálně se prodlouží brzdá dráha a to už při připojení prázdnýho vozíku! S plným (cca 600kg vozík+náklad, 1850kg auto) mi subjektivně přijde, že musím brzdit 2x tolik.
3. ....... na druhou stranu není třeba si dělat starosti s řidičákem: české zákony ti umožňují s "B" řídit soupravu do 4250kg - do toho se vejdeš vždy.
4. Couvat s vozíkem je....vysoká řidičská. Smekám před každým kdo to umí.


ad2) S bržděným přívěsem (dobře seřízená nájezdová brzda) to není brutální, ale počítej s prodloužením brzdné dráhy. Nesmíš prudce brzdit v zatáčce.
ad3) nesouhlasím.
ad4) Kdo neumí couvat, nemá na cestě co dělat. Proto doporučuji udělat řidičské oprávnění BE, kde Tě couvat naučí.
Uživatelský avatar
Viky_CZ
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2234
Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
Reputace: 37
Bydliště: Tynec n/L
Kontaktovat uživatele:

Re: Auto a převoz přívěsu 240 ... 360kg

Příspěvekod Viky_CZ » sob říj 10, 2020 2:30 pm

Tomu rikam popis desivych zkusenosti. :-)

- Kdyz tahnes vlek, musis myslet na setrvacny sily, ktery pusobi na naklad (zejmena na sypkej), na akceleraci zapomen, do vyssich rychlosti se rozjizdej na nizsi stupen a vyssi otacky, neslapej plnej plyn.

- Jestli ti vadi horsi brzdeni, tak malo predvidas, musis koukat dal pred auto, odhadovat, zpomalovat vcas a klidne.

A u couvani.... cim delsi vlek, cim mensi rozvor auta, cim kratsi previs koule za napravu, tim jednodussi je couvani. Ano, s malym vlekem, kterej nevidis za autem, je to peklo, ale to znamena, ze mas spatnej vlek, spatny auto nebo spatny zpetny zrcatka.
Uživatelský avatar
geus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1968
Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
Reputace: 33
Bydliště: Ústí-Brná

Re: Auto a převoz přívěsu 240 ... 360kg

Příspěvekod geus » ned říj 11, 2020 10:38 am

Vodo placas nesmysly to ze ma oktavka ztreba na kouli 600 neznamena ze tam nemuzu dat prives s celkouvou 750kg vzdy se pocita okamzita hmotnost protoze ja muzu tahnout600kg tak a pokud ma vozik 100 a lod 500 tak ksem nic neporusil
vojtaharok
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 242
Registrován: stř říj 25, 2017 2:16 pm
Reputace: 52
Bydliště: Zbynická 1566-9
Kontaktovat uživatele:

Re: Auto a převoz přívěsu 240 ... 360kg

Příspěvekod vojtaharok » ned říj 11, 2020 12:32 pm

Ahoj a díky všem, přátelé, bylo to pro mě velkým přínosem:

1. Už jsem pochopil, že s malým rozvorem náprav a krátkým zadním převisem jsou oblíbené pro tažení vozy jako SUV, traktory, automobilové tahače návěsů atd.
2. Holt budu trénovat couvat s přívěsem tak, jako jsem hodiny trénoval couvání s lodí. První jízda ale bude asi adrenalin, podobně jako jedna z mých prvních jízd po obdržení řidičáku byla jízda s půjčenou dodávkou do centra Paříže.
3. Asi si koupím nový nebržděný jednonápravový lodní přívěs v ČR (český nebo polský přes českého distributora; navíc certifikované kurty), bude to za polovinu ceny, a hlavně jen mohu v klidu zaregistrovat, dojet do zahraničí, tam přestavět rolny a případně předozadní pozici náprav, naložit loď, rolny se najemno nastaví po zkušebním spouštění na vodu už v klidu někde u nás.
4. 130 nebo 140 km/h vozík asi netřeba, pro slaboučké auto bude stačit 100 km/h.
5. Se spouštěním na vodu a naopak s vytahováním z vody to nebude žádná sranda, hlavně jestli bude v místě proud, vlny nebo vítr.

Ad 4.
Plachetnice Swallow Yachts jsou delší, navíc mají kromě vodního balastu také ploutvovýl a s tím spojené ploché dno, proto je při správném sklonu skluzu možné je spouštět dokonce bez namočení kol vozíku, to znamená, že auto zůstane bezpečně na suchu 8)

Plachetnice Gazelles des Iles jsou sice také s vodním balastem, ale mají dlouhý kýl, který sice není extrémně hluboký (ponor lodě 55 cm), ale i tak to znamená, že pro délku trupu 3,9 m je při spouštění ve vodě prakticky celý vozík (jak je vidět na jejich vlastních videích); co potom ubohé auto?
Jako nejpraktičtější pro spouštění lodě mi vychází řešení, co mají na několika obrázcích, kdy je loďka na hliníkovém ručním manipulačním vozíku, a celá tato sestava je naložena na přívěsný vozík typu "platforma", co se používá na převoz motorek, zahradních traktůrků atd. Možná pro převoz na Orlík z Prahy OK, ale jinak by to asi neprošlo (ty vozíky typu "platforma" jsou dost těžké - problém s hmotností přívěsu, navíc vysoko těžiště i těžiště laterálu sestavy - boční vítr).

Takže tudy ne, pokud by se tedy neobjevil speciální lehký přívěsný vozík, do kterého by manipulační vozík s lodí najel a pak by se buď nějak spustil o 20 až 25 cm dolů tak, a by kola manipuláku propadla konstrukcí a nebo by se předtím kola manipuláku odmontovala. Neznáte takové přívěsné vozíky?

Takže jako nejpravděpodobnější řešení pro Gazelu vidím vyrobit ke klasickému lodnímu přívěsnému vozíku výsuvnou spouštěcí rampu s rolnama. Rampa by se připevnila k vozíku bez vrtání, jen pomocí třmenů, třeba k vysunovacím jeklům, které drží zadní panel se světly. Loď má cca 150 kg, a to by mohlo v pohodě vydržet. Při jízdě by loď ležela na pevných rolnách, rampa by sloužila jen pro spouštění a vytahování z lodi. Máte někdo něco podobného?
Voda
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 124
Registrován: pon srp 07, 2017 4:58 pm
Reputace: 14

Re: Auto a převoz přívěsu 240 ... 360kg

Příspěvekod Voda » ned říj 11, 2020 1:48 pm

geus: ,,Vodo placas nesmysly to ze ma oktavka ztreba na kouli 600 neznamena ze tam nemuzu dat prives s celkovou 750kg vzdy se pocita okamzita hmotnost protoze ja muzu tahnout600kg tak a pokud ma vozik 100 a lod 500 tak ksem nic neporusil,,

geusi to víš, to já tak s oblibou dělám, občas plácám vesly, občas nesmysly, nesmíš se za to na mne hněvat. Děkuji ti a ahoj.

Já myslím, že je všeobecně dostatečně známo, že si musíte pečlivě hlídat parametry toho co máte ve vleku. Pokud vás zastaví, kouknou do techničáku auta a vozíku a na řidičák. Porovnají údaje. Pokud je na kouli vozidla stanoveno méně než celková vozíku a může být vozík v tomto momentě úplně prázdný, máte smůlu. Právě proto v zájmu zesouladit parametry vlečného vozu a vozíku, se nechává většinou už při zakoupení snížit celková vozíku. S jedním z prodejců jsem o tom vedl delší debatu. Zrovna tak si musíte hlídat překročení celkové váhy soupravy. Stačí nesoulad s řidičákem a jdete domů pěšky. Komu to není jasné, zde má takový vcelku rozumný a stravitelný popis:
http://www.osbid.cz/2013/11/jak-je-to-s ... mi-voziky/
Uživatelský avatar
RACEK
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 915
Registrován: pát čer 26, 2009 2:00 am
Reputace: 82
Bydliště: Praha

Re: Auto a převoz přívěsu 240 ... 360kg

Příspěvekod RACEK » ned říj 11, 2020 6:23 pm

Jaký vlek se může zapřáhnout za jaké auto řeší předpis o spojování jízdních souprav.
Tedy za autem které má 600 kg na kouli můžu táhnout vlek na 750 kg, ale naložený maximálně na 600 kg.
Toto nesouvisí s řidičákem.
Uživatelský avatar
Zdenda12345
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1637
Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
Reputace: 69
Bydliště: Lysá nad Labem

Re: Auto a převoz přívěsu 240 ... 360kg

Příspěvekod Zdenda12345 » ned říj 11, 2020 7:25 pm

Vodo, nech už těch nesmyslů.

Pro to co může řídit řidič je důležité co je napsáno v techničákách. V tomto případě je jedno, jestli je vlek prázdnej, nebo plně naloženej. Stejně tak auto. Prostě se sečte celková hmotnost auta a vleku.

Pro to co může táhnout auto je zase rozhodující okamžitá hmotnost vleku s nákladem. Prostě na kouli nesmí viset víc, než auto zvládne.
david
moderátor
Příspěvky: 5570
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 181
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Re: Auto a převoz přívěsu 240 ... 360kg

Příspěvekod david » ned říj 11, 2020 7:29 pm

Mám pocit, že nemůžeš. Bylo a nevím jestli ještě je, že platí to, co je v TP vleku a je putna, zda je nebo není naloženej. To bys mohl tahat prázdnej vlek na dvě tuny.
Uživatelský avatar
tove
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 221
Registrován: sob led 02, 2010 1:00 am
Reputace: 4

Re: Auto a převoz přívěsu 240 ... 360kg

Příspěvekod tove » ned říj 11, 2020 7:48 pm

Jarek02 píše:Já se podělím o zkušenosti s taháním vozíku - netahám sice nic pravidelně, ale občas se k tomu dostanu a:
1. Člověk si připadá jako v kamionu - šlápnu na plyn a nic..skoro. Je to dost poznat na akceleraci, s vozíkem zásadně nepředjíždím. Na rozjezd to chce opatrně, ale člověk si rychle zvykne.
2. Brutálně se prodlouží brzdá dráha a to už při připojení prázdnýho vozíku! S plným (cca 600kg vozík+náklad, 1850kg auto) mi subjektivně přijde, že musím brzdit 2x tolik.
3. Obecně platí, že čím těžší je auto, kterým taháš, tím lépe. Určitě je třeba zkontrolovat velkej techničák ohledně povolené hmotnosti vozíku, ale na druhou stranu není třeba si dělat starosti s řidičákem: české zákony ti umožňují s "B" řídit soupravu do 4250kg - do toho se vejdeš vždy.
4. Couvat s vozíkem je....vysoká řidičská. Smekám před každým kdo to umí.



tady je asi zasadni chyba !!! bodu 3,

s B cela souprava jen 3500kg
Uživatelský avatar
LadaM
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 454
Registrován: stř říj 09, 2013 2:00 am
Reputace: 76
Bydliště: Praha

Re: Auto a převoz přívěsu 240 ... 360kg

Příspěvekod LadaM » ned říj 11, 2020 10:13 pm

- 4250 je B 96 (nebo tak nějak) - rozšíření papírů bez nutnosti dělat zkoušku z předpisů.
- Podle mě většina autoškol nemá přívěs alespoň trochu adekvátní tomu, co budeš v reálu tahat (váha + rozměry). Na druhou stranu např. mě se s 8-mi metrovým vlekem s lodí couvá daleko lépe než s nějakou čudlou s krátkou ojí, co ani pořádně nevidím v zrcátkách :) Horší je to s přesahy pár metrů nad vozovkou (stromy, závory na parkovištích... :D)
- Já jsem kupoval kvůli lodi jiné auto i dělal papíry. To druhé je jenom byrokratická buzerace - reálný přínos nula, ale prvního nelituju, i když se nabízela i kompromisnější řešení. Jsem sice trochu jiná váhová kategorie, ale každých 100 kg tažného vozidla proti přívěsu a každý NM na motoru jsou plus. Hlavně na dlouhé trasy. Ano, odvezl jsem za feldou tunu písku na nebrždeném přívěsu, ale bylo to 5 km. Jízda s větším přívěsem vyžaduje větší soustředění, víc korekcí a přemýšlení a čím míň o něm jako řidič víš, tím lépe. Zvláště po 1000 km. Dostatečně dimenzované auto může do velké míry eliminovat jevy, o kterých píše Jarek v bodech 1 a 2.
Přílohy
image_of_object.jpeg
image_of_object.jpeg (103.83 KiB) Zobrazeno 561 x
Uživatelský avatar
Jarek02
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 35
Registrován: pon črc 14, 2014 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Brno

Re: Auto a převoz přívěsu 240 ... 360kg

Příspěvekod Jarek02 » pon říj 12, 2020 3:25 pm

Děkuji za doplnění!
Delší brzdnou dráhou jsem myslel nebrzděný vozík. Omlouvám se, že jsem tuto skutečnost opomněl uvést :sorry:
vojtaharok
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 242
Registrován: stř říj 25, 2017 2:16 pm
Reputace: 52
Bydliště: Zbynická 1566-9
Kontaktovat uživatele:

Re: Auto a převoz přívěsu 240 ... 360kg

Příspěvekod vojtaharok » pon říj 12, 2020 6:41 pm

Je tady ještě otázka boční stability (odstředivá síla, boční vítr). Neměl bych raději přívěs s rozchodem 1,8 až 1,9 m místo 1,5 až 1,6 m? Loď by měla být 150 kg, přívěs taky 150 kg, těžiště sestavy 0,65 až 0,75 m nad zemí, těžiště laterálu sestavy cca 1 m nad zemí, laterál celkem 4 až 5 m2, celková výška sestavy nad zemí 1,4 m až 1,5 m.
Uživatelský avatar
RACEK
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 915
Registrován: pát čer 26, 2009 2:00 am
Reputace: 82
Bydliště: Praha

Re: Auto a převoz přívěsu 240 ... 360kg

Příspěvekod RACEK » pon říj 12, 2020 11:21 pm

A jaké kola? 10 nebo 13 palců?
Uživatelský avatar
PEPO
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 229
Registrován: stř lis 23, 2011 1:00 am
Reputace: 9
Bydliště: Furt pri vode

Re: Auto a převoz přívěsu 240 ... 360kg

Příspěvekod PEPO » úte říj 13, 2020 12:47 pm

Určite 13tky....
vojtaharok
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 242
Registrován: stř říj 25, 2017 2:16 pm
Reputace: 52
Bydliště: Zbynická 1566-9
Kontaktovat uživatele:

Re: Auto a převoz přívěsu 240 ... 360kg

Příspěvekod vojtaharok » úte říj 13, 2020 7:37 pm

13
Uživatelský avatar
raschi
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 115
Registrován: stř zář 24, 2014 2:00 am
Reputace: 8
Bydliště: Brno

Re: Auto a převoz přívěsu 240 ... 360kg

Příspěvekod raschi » stř říj 14, 2020 3:21 pm

Ještě bych doplnil, že případné homologace přívěsu pro 100km/h a více platí jen u nás, v ostatních zemích po cestě k Jadranu je nebržděný přívěs omezený na 80km/h (v praxi na dálnicích nikdo 100km/h neřeší a rychleji už to z bezpečnostních důvodů nemá ani smysl zkoušet).
Přívěs kolem 300-400kg za normálním autem při běžné jízdě skoro není cítit, ale při brždění už docela ano, takže si opravdu nechávat dostatečné rozestupy. Byl jsem s takovým přívěsem se 4m motorákem v HR 6x, taháno za Meganem 1.5dCi a Touranem 1.4TSI. Jednou jsem jej ale táhl pár desítek km za důchodcovským Huňády ix20 s atmosférickou 1.4 a ten už s tím měl co dělat.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti