Auto a převoz přívěsu 240 ... 360kg
Moderátoři: vilma, Pepa, david
- Ozzie
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1983
- Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
- Reputace: 42
- Bydliště: pri Malom Dunaji
Re: Auto a převoz přívěsu 240 ... 360kg
Veľmi dôležitá veta od Raschiho: "Ještě bych doplnil, že případné homologace přívěsu pro 100km/h a více platí jen u nás, v ostatních zemích po cestě k Jadranu je nebržděný přívěs omezený na 80km/h (v praxi na dálnicích nikdo 100km/h neřeší a rychleji už to z bezpečnostních důvodů nemá ani smysl zkoušet)."
Stáva sa mi pravideľne, že keď jazdím na diaľnici predpisovo, ma predbehne nejaký šampión s vlekom na ktorom má tabuľku 130. Treba ale vedieť, že takéto už aj tak pochybné tabuľky prepisuje platný rýchlostný limit štátu kde sa práve nachádzame. Pri prekročení hraníc nás vždy privíta tabuľa s informáciami o rýchlostných limitoch. Oplatí sa preštudovať.
Stáva sa mi pravideľne, že keď jazdím na diaľnici predpisovo, ma predbehne nejaký šampión s vlekom na ktorom má tabuľku 130. Treba ale vedieť, že takéto už aj tak pochybné tabuľky prepisuje platný rýchlostný limit štátu kde sa práve nachádzame. Pri prekročení hraníc nás vždy privíta tabuľa s informáciami o rýchlostných limitoch. Oplatí sa preštudovať.
- kapo
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 652
- Registrován: úte lis 06, 2007 1:00 am
- Reputace: 39
- Bydliště: Phobos 24
Re: Auto a převoz přívěsu 240 ... 360kg
LadaM píše:- 4250 je B 96 (nebo tak nějak) - rozšíření papírů bez nutnosti dělat zkoušku z předpisů.
B 96 jsem si dělal, je to tak jak píše Racek, dělají se jen praktický jízdy, nemusí se dělat testy, nechtěla se mi učit v 60 letech znovu vyhláška.
Ještě je důležitý, kolik se může zatížit koule v kolmým směru. U oktávky TDI je to myslím 75 kg, může tahat podle TP 1450 ale dost to s autem cvičí. Tahám Phobose 24 -asi 1500 kg + vlek 450 kg za Landroverem , na kouli může tlačit až 150 kg, takže dáváme asi 100 kg a jede to v pohodě, žádný houpání. Obě nápravy jsou bržděný a žádný drama při brždění, samozřejmě se musí víc předvídat.
- PEPO
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 313
- Registrován: stř lis 23, 2011 1:00 am
- Reputace: 13
- Bydliště: Furt pri vode
Re: Auto a převoz přívěsu 240 ... 360kg
Ja mám na ťažnom 120 kg a maximum je 150 kg.Ale asi je dobre zať na gulu vždy maximum,Vtedy sa mi tá jazda zdá byť taká najpokojnešia...
- Ozzie
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1983
- Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
- Reputace: 42
- Bydliště: pri Malom Dunaji
Re: Auto a převoz přívěsu 240 ... 360kg
Hodnota zaťaženia na guľu v slovenskom techničáku sa uvádza pod " Najväčšia technicky prípustná hmotnosť v bode spojenia", pri osobákoch "horný záves".
Je tu iba jedno číslo, ktoré sa nesmie prekročiť. Keď tam máš 120 kg tak váha nameraná na guľovej spojke by nemala prekročiť túto hodnotu. Minimálne zaťaženie napr. pri prázdnom prívese sa uvádza na štíku prívesu. V zahraničí sa to veselo kontroluje (Stützlast Kontrolle). Je len otázka času kedy začnú aj u nás. Na videu od 7:00 min. https://www.youtube.com/watch?v=CBhPXQpR8RI
Dotyčný šofér musel v lodi preorganizovať náklad aby sa hodnota dala do poriadku. Okrem toho sa kontroluje aj vek a vhodnosť pneumatík. Vážia aj zaťaženie na nápravu. Jednoduchá váha na meranie hmotnosti na guľu sa dá kúpiť už za 10-20 EURO. Keď človek ide do zahraničia určita sa oplatí.
Je tu iba jedno číslo, ktoré sa nesmie prekročiť. Keď tam máš 120 kg tak váha nameraná na guľovej spojke by nemala prekročiť túto hodnotu. Minimálne zaťaženie napr. pri prázdnom prívese sa uvádza na štíku prívesu. V zahraničí sa to veselo kontroluje (Stützlast Kontrolle). Je len otázka času kedy začnú aj u nás. Na videu od 7:00 min. https://www.youtube.com/watch?v=CBhPXQpR8RI
Dotyčný šofér musel v lodi preorganizovať náklad aby sa hodnota dala do poriadku. Okrem toho sa kontroluje aj vek a vhodnosť pneumatík. Vážia aj zaťaženie na nápravu. Jednoduchá váha na meranie hmotnosti na guľu sa dá kúpiť už za 10-20 EURO. Keď človek ide do zahraničia určita sa oplatí.
- Andrejjeep
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 567
- Registrován: pát lis 07, 2014 1:00 am
- Reputace: 37
- Bydliště: Hlavná dedina SK
Re: Auto a převoz přívěsu 240 ... 360kg
Hat hej na rozdiel od našich opicajtov boli veľmi korektný.
U nás to vedia ale dostať do úplnej dokonalosti, vykašľú sa na meranie a kuknú údaj v TP od vozíka kde mám uvedený paradoxne spodný záves 100kg a pozrú bod spojenia ako píšeš horný záves kde mám 65kg a šup pokutu
a skús sa z nejakým vygumovaným dohadovať, niekedy to fakt nejde.
Tuším si to cvične premerám, na to mi stačí aj kuchynská váha a roznášacia doska a jeden špalek
Ešte hovorili o tolerancii tuším 10% u nás je taká istá?
To by som tam mohol dať kľudne cca tých 70kg.
Na jeepe to moc neriešim tam mám podľa papierov od ťažného 140kg, akurát súdruhovia do TP neudali údaj pri zápise, netreba, neriešia nezapisujú
Na toyke to budem musieť poriešiť.
A.
U nás to vedia ale dostať do úplnej dokonalosti, vykašľú sa na meranie a kuknú údaj v TP od vozíka kde mám uvedený paradoxne spodný záves 100kg a pozrú bod spojenia ako píšeš horný záves kde mám 65kg a šup pokutu

Tuším si to cvične premerám, na to mi stačí aj kuchynská váha a roznášacia doska a jeden špalek

Ešte hovorili o tolerancii tuším 10% u nás je taká istá?
To by som tam mohol dať kľudne cca tých 70kg.
Na jeepe to moc neriešim tam mám podľa papierov od ťažného 140kg, akurát súdruhovia do TP neudali údaj pri zápise, netreba, neriešia nezapisujú

A.
- Ozzie
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1983
- Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
- Reputace: 42
- Bydliště: pri Malom Dunaji
Re: Auto a převoz přívěsu 240 ... 360kg
Nemali by pokutovať, lebo spodný záves na prívese znamená max zaťažiteľnosť ťažného oja prívesu. Keď tam máš 100 kg to neznamená, že zvislé zaťaženie nemôže byť menšie. Napr tých 65 kg. Dá sa to zistiť iba odvážením. A navyše keď príves tlačí na guľu dvojnásobnou váhou je to už vidieť.
-
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 407
- Registrován: stř říj 25, 2017 2:16 pm
- Reputace: 84
- Bydliště: Zbynická 1566-9
- Kontaktovat uživatele:
Re: Auto a převoz přívěsu 240 ... 360kg
Zatížení koule je mi jasné. Co mě ale šokovalo, je ta 80ka s nebržděným přívěsem. Je to i v Maďarsku? Ne, že by mi vadilo jet pomalu, jen bude nepříjemné překážet kamionům.
- Ozzie
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1983
- Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
- Reputace: 42
- Bydliště: pri Malom Dunaji
Re: Auto a převoz přívěsu 240 ... 360kg
Vojto teraz Ťa dorazím. V Maďarsku je max rýchlosť auta + príves nasledovná: obec 50 kmh, okresky 70 kmh a diaľnica 80 kmh.
A vôbec sa nerobí rozdieľ medzi brzdeným a nebrzdeným prívesom.
Tu je paragraf: A KRESZ 26. § (1) bekezdés b) pontja egyértelműen kimondja, hogy gépjárműből és pótkocsiból álló járműszerelvénnyel autópályán maximum 80 km/óra, lakott területen kívül egyéb úton 70 km/óra, lakott területen 50 km/óra sebességgel szabad közlekedni.
Tu je preklad do CZ: § 26 odst.1 písm.
zákona o dopravě jasně stanoví, že souprava vozidel skládající se z motorového vozidla a přívěsu může jezdit po dálnicích maximální rychlostí 80 km / h, na ostatních silnicích mimo zastavěné oblasti rychlostí 70 km / h a v zastavěných oblastech rychlostí 50 km / h.
A vôbec sa nerobí rozdieľ medzi brzdeným a nebrzdeným prívesom.
Tu je paragraf: A KRESZ 26. § (1) bekezdés b) pontja egyértelműen kimondja, hogy gépjárműből és pótkocsiból álló járműszerelvénnyel autópályán maximum 80 km/óra, lakott területen kívül egyéb úton 70 km/óra, lakott területen 50 km/óra sebességgel szabad közlekedni.
Tu je preklad do CZ: § 26 odst.1 písm.

- Zdenda12345
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1655
- Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
- Reputace: 73
- Bydliště: Lysá nad Labem
Re: Auto a převoz přívěsu 240 ... 360kg
david píše:Mám pocit, že nemůžeš. Bylo a nevím jestli ještě je, že platí to, co je v TP vleku a je putna, zda je nebo není naloženej. To bys mohl tahat prázdnej vlek na dvě tuny.
Měl jsem svého času hraniční soupravu, tak jsem s tím strávil dost času a korespondence s ministerstvem.
Dám příklad: V Oktávce můžeš klidně táhnout vlek s celkovou hmotností 3,5t za předpokladu, že je prakticky prázdnej, abys neměl na kouli víc, než může auto táhnout a za předpokladu, že máš BE.
Takže pro řidičské oprávnění je podstatný součet celkových hmotností a pro auto je podstatné nepřepálit na co je dimenzovaný.
Na nákladní auto taky potřebuješ C i když bys s tím jel prázdný a nevážilo to víc, jak 3,5t.... typicky to vždycky bývala třeba Avia.
Padla tu i řada nesmyslů a polopravd ohledně B, B96 a BE, ale to jsem už nechal. Tak jen krátce.... U B a B96 strašně moc záleží na tom kdy jste ten řidičák udělali. Bylo tam krátké přechodné období a všichni, kdo mají řidičák z té doby, tak to mají nějak blbě.... Detaily už si nepamatuju, tak pryč od toho... Nějak jako že jedni mohou do 3,5t a je jedno jaký vlek, jiní mohou do 4,25t, ale jen vleky do 750 kg.
- kapo
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 652
- Registrován: úte lis 06, 2007 1:00 am
- Reputace: 39
- Bydliště: Phobos 24
Re: Auto a převoz přívěsu 240 ... 360kg
Nevyznají se v tom někdy i policajti. Když jsem si udělal B96 tak se při kontrole divili co tam mám.Další tvrdil že se vždycky váha počítá jako plně ložený i když je prázdný ( ve vztahu k tomu kolik může táhnout auto dle TP). Nakonec jsme si našli oficiální výklad MD na jejich stránkách.
- Viky_CZ
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2304
- Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
- Reputace: 43
- Bydliště: Tynec n/L
- Kontaktovat uživatele:
Re: Auto a převoz přívěsu 240 ... 360kg
To je bohuzel pravda, k nam zase chodil instruktor autoskoly na skoleni ridicu a taky ohledne spojitelnosti souprav placal blbosti. To prechodny obdobi bylo asi rok, ale teoreticky to ani tehdy neplatilo, protoze to bylo v rozporu s platnym narizenim EU.
Jo a bacha, nektery autoskoly maji na webu jeste dneska ty chybny formulace!
Jedina nevyhoda, kterou jsem resil u B96 je to, ze si nemuzu pujcit jakej vlek chci. I kdyz jsem mel auto, co melo povolenou hmotnost soupravy jen 3520kg (ano!) a na kouli asi 1500kg, tak jsem za to nemohl dat ani naprosto beznej vlek s celkovou 2t, protoze bych se do B96 nevesel se souctem maximalnich hmotnosti (4350kg).
U BE tenhle limit neresim, protoze vlek za osobak pres 3.5t v papirech mit nikdy nebude (i kdyby na to byl stavenej, z USA treba).
Jo a bacha, nektery autoskoly maji na webu jeste dneska ty chybny formulace!
Jedina nevyhoda, kterou jsem resil u B96 je to, ze si nemuzu pujcit jakej vlek chci. I kdyz jsem mel auto, co melo povolenou hmotnost soupravy jen 3520kg (ano!) a na kouli asi 1500kg, tak jsem za to nemohl dat ani naprosto beznej vlek s celkovou 2t, protoze bych se do B96 nevesel se souctem maximalnich hmotnosti (4350kg).
U BE tenhle limit neresim, protoze vlek za osobak pres 3.5t v papirech mit nikdy nebude (i kdyby na to byl stavenej, z USA treba).
- kapo
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 652
- Registrován: úte lis 06, 2007 1:00 am
- Reputace: 39
- Bydliště: Phobos 24
Re: Auto a převoz přívěsu 240 ... 360kg
Viky_CZ píše: I kdyz jsem mel auto, co melo povolenou hmotnost soupravy jen 3520kg (ano!) a na kouli asi 1500kg, tak jsem za to nemohl dat ani naprosto beznej vlek s celkovou 2t, protoze bych se do B96 nevesel se souctem maximalnich hmotnosti (4350kg).
tomu moc nerozumím, jasný že když auto může tahat podle TP 1500 tak nemůžeš tahat 2000, auto má v TP údaj o váze vleku bržděný/nebržděný, max. hmotnost soupravy,ve velkým TP je ještě navíc údaj nejvyšší svislé statické zatížení v místě spojení. Každej si to musí spočítat aby se do toho vlezl, s váhou, řidičákem atd. Hlavně v případě nehody by mohly být problémy.
- Viky_CZ
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2304
- Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
- Reputace: 43
- Bydliště: Tynec n/L
- Kontaktovat uživatele:
Re: Auto a převoz přívěsu 240 ... 360kg
Nevim cemu nerozumis. Kdyz muze auto tahat 1500, tak ten vlek nesmi VAZIT vic nez 1500, ale v papirech muze mit klidne maxtreba ty 2t, pokud na to mas ridicak (pokud soucet max auto plus max vlek neni vic, nez co s ridicakem smis tahnout).
- LadaM
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 577
- Registrován: stř říj 09, 2013 2:00 am
- Reputace: 97
- Bydliště: Praha
Re: Auto a převoz přívěsu 240 ... 360kg
U papírové (celkové) hmotnosti vleku i auta jde o papíry (řidičák).
U skutečné hmotnosti vleku jde o auto / tažné.
Není to složité, jenom nelogické
Termín celkové hmotnosti slouží pouze k buzeraci, v reálném světě (schopnosti vozu, řidiče, bezpečnost) se nijak neprojevuje. Ale zkontrolovat dvě čísla na kartičce je jednodušší, než zvážit přívěs....
Potom tady je ještě technický limit deformace oceli, ten je ještě mnohem dál...
U skutečné hmotnosti vleku jde o auto / tažné.
Není to složité, jenom nelogické

Termín celkové hmotnosti slouží pouze k buzeraci, v reálném světě (schopnosti vozu, řidiče, bezpečnost) se nijak neprojevuje. Ale zkontrolovat dvě čísla na kartičce je jednodušší, než zvážit přívěs....
Potom tady je ještě technický limit deformace oceli, ten je ještě mnohem dál...

- Viky_CZ
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2304
- Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
- Reputace: 43
- Bydliště: Tynec n/L
- Kontaktovat uživatele:
Re: Auto a převoz přívěsu 240 ... 360kg
Jo to je trochu pravda, vytvari to divny paradoxy, kdy za Sharanem prazdnej platak s Bckem tahat nesmis a za Favoritem jo. 
Ale jinak bych rekl, ze to celkem slusne slouzi svymu ucelu, lidi s Bckem casto ani s vozejkem neumi couvat, tak je celkem dobry ze nic velkyho netahaji, kdyz uz to zmrsej, snadno se to odstrani z cesty.
U toho myho auta byla jeste haluz, ze pro maximalni povolenou hmotnost vleku se auto nesmelo nalozit do plna (max dovolena hmotnost soupravy byla nizsi nez soucet max hmotnosti auta a vleku), coz je docela vzacny, ale dela to v tom este vetsi bordel.

Ale jinak bych rekl, ze to celkem slusne slouzi svymu ucelu, lidi s Bckem casto ani s vozejkem neumi couvat, tak je celkem dobry ze nic velkyho netahaji, kdyz uz to zmrsej, snadno se to odstrani z cesty.

U toho myho auta byla jeste haluz, ze pro maximalni povolenou hmotnost vleku se auto nesmelo nalozit do plna (max dovolena hmotnost soupravy byla nizsi nez soucet max hmotnosti auta a vleku), coz je docela vzacny, ale dela to v tom este vetsi bordel.
- LadaM
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 577
- Registrován: stř říj 09, 2013 2:00 am
- Reputace: 97
- Bydliště: Praha
Re: Auto a převoz přívěsu 240 ... 360kg
A lidi s B+E couvat uměj?
Člověk buďto couvat umí, nebo neumí. A když neumí, tak se to buď naučí, nebo nenaučí. Kartička ve šrajtofli na tom nic nezmění.
Kdyby to bylo omezené skutečnou hmotností a třeba délkou soupravy, dávalo by to smysl.
Ale takhle je naprosto běžná situace, že si kupuji vlek, na který nemám oprávnění, nechám si ho přetypovat na nižší celkovou a najednou oprávnění na ten samý kus oprávnění mám. Kde se najednou vzalo to řidičské umění?
Člověk buďto couvat umí, nebo neumí. A když neumí, tak se to buď naučí, nebo nenaučí. Kartička ve šrajtofli na tom nic nezmění.
Kdyby to bylo omezené skutečnou hmotností a třeba délkou soupravy, dávalo by to smysl.
Ale takhle je naprosto běžná situace, že si kupuji vlek, na který nemám oprávnění, nechám si ho přetypovat na nižší celkovou a najednou oprávnění na ten samý kus oprávnění mám. Kde se najednou vzalo to řidičské umění?

- Jarda885
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1725
- Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
- Reputace: 102
- Bydliště: Ostrava
Re: Auto a převoz přívěsu 240 ... 360kg
B+E Ti nedají, pokud nezacouváš s vlekem u zkoušky.
Takže slušná autoškola učí couvat docela hodně. Instruktor vysvětlí, jak je třeba točit volantem při couvání.
Takže slušná autoškola učí couvat docela hodně. Instruktor vysvětlí, jak je třeba točit volantem při couvání.
- Viky_CZ
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2304
- Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
- Reputace: 43
- Bydliště: Tynec n/L
- Kontaktovat uživatele:
Re: Auto a převoz přívěsu 240 ... 360kg
Jarda885: Souhlas. My to pilovali dost, na muj vkus jsem mel dlouhy auto (Tranzita) na dost kratkej vlek, ale aspon jsem si zkusil neco jinyho nez lod za osobakem.
LadaM: Mozna u firemni klientely je to jiny, ale kdyz si jako soukroma osoba koupim vlek za dost penez a necham si ho zkurvit pretypovanim, tak musim mit sakra motivaci s nim jezdit. Lidi, co s tim neumeji a jezdi jenom z donuceni, tyhle investice delat nebudou a mozna si sem tam pujci vozik v OBI. Fakt je, ze na B+E (a asi i B96) to umet proste musis, jinak ti to nedaji.
LadaM: Mozna u firemni klientely je to jiny, ale kdyz si jako soukroma osoba koupim vlek za dost penez a necham si ho zkurvit pretypovanim, tak musim mit sakra motivaci s nim jezdit. Lidi, co s tim neumeji a jezdi jenom z donuceni, tyhle investice delat nebudou a mozna si sem tam pujci vozik v OBI. Fakt je, ze na B+E (a asi i B96) to umet proste musis, jinak ti to nedaji.
- LadaM
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 577
- Registrován: stř říj 09, 2013 2:00 am
- Reputace: 97
- Bydliště: Praha
Re: Auto a převoz přívěsu 240 ... 360kg
B+E ti nedají, pokud nezacouváš s vlekem u zkoušky. Stejně jako ti VMP na neomezený výkon motoru nedají, pokud s nějakým brblákem nepřistaneš bokem u mola.
To, co říkám já je, že vlastnictví B+E nijak nevypovídá o reálných schopnostech ovládat soupravu, ke které je B+E potřeba. Kolik autoškol má reálně dvoutunový vlek a reálně dvoutunové auto? Jistě takové existují, ale osobně si myslím, že jich je menšina. Couvat před instruktorem s vozíkem z OBI tě nenaučí jak jezdit s velkou lodí nebo autem na plaťáku za koulí. Je to podobné, jako bys dělal C v tranzitovi. Tedy ano, na B+E ti papíry dají, aniž bys takovou soupravu vůbec viděl.
Je to na osobní zodpovědnosti každého řidiče. Vč. toho, že pokud si není jistý, najde si lepší autoškolu, zaplatí si extra jízdy, po autoškole začne jezdit s někým zkušenějším atd. Kdyby v zákoně bylo, že B+E potřebuješ, pokud souprava VÁŽÍ přes 3500, resp 4250, dávalo by to najednou smysl a odráželo realitu. Ale to by se zase cajtům špatně kontrolovalo
K tomu přetypování - pokud mám svoje auto a koupím např. loď s přívěsem, který i s nákladem a mým autem reálně váží do 3500, ale přívěs má zbytečně naddimenzovanou celkovou hmotnost, nemůžu ho sice táhnout, ale prostým přetypováním na nižší celkovou najednou můžu. Ten samý vlek, ta samá loď, to samé auto. Tedy reálně "získám" oprávnění, na které bych jinak musel dělat teoretickou i praktickou zkoušku - tedy prokazovat kompetenci - pouhým administrativním úkonem. Ať se na mě nikdo nezlobí, ale tohle je prostě byrokratická vopičárna. Jestli tím "znehodnotím" přívěs je čistě subjektivní, někomu se to třeba vyplatí, navíc se dá zase přetypovat na původní virtuální hodnotu.
PS: Veškeré mé připomínky jsou k papírové části této problematiky. Sám mám B+E a jezdím se soupravou, která reálně váží přes 5 t, 14 m na délku a 3,6 na výšku, takže vím, co to obnáší a rozhodně nikomu nedoporučuji to podceňovat. Jenom jsem se všechno naučil sám, stejně jako dávno před tím to couvání s vozíkem z OBI, ke kterému jsem žádné dodatečné oprávnění nepotřeboval.
To, co říkám já je, že vlastnictví B+E nijak nevypovídá o reálných schopnostech ovládat soupravu, ke které je B+E potřeba. Kolik autoškol má reálně dvoutunový vlek a reálně dvoutunové auto? Jistě takové existují, ale osobně si myslím, že jich je menšina. Couvat před instruktorem s vozíkem z OBI tě nenaučí jak jezdit s velkou lodí nebo autem na plaťáku za koulí. Je to podobné, jako bys dělal C v tranzitovi. Tedy ano, na B+E ti papíry dají, aniž bys takovou soupravu vůbec viděl.
Je to na osobní zodpovědnosti každého řidiče. Vč. toho, že pokud si není jistý, najde si lepší autoškolu, zaplatí si extra jízdy, po autoškole začne jezdit s někým zkušenějším atd. Kdyby v zákoně bylo, že B+E potřebuješ, pokud souprava VÁŽÍ přes 3500, resp 4250, dávalo by to najednou smysl a odráželo realitu. Ale to by se zase cajtům špatně kontrolovalo

K tomu přetypování - pokud mám svoje auto a koupím např. loď s přívěsem, který i s nákladem a mým autem reálně váží do 3500, ale přívěs má zbytečně naddimenzovanou celkovou hmotnost, nemůžu ho sice táhnout, ale prostým přetypováním na nižší celkovou najednou můžu. Ten samý vlek, ta samá loď, to samé auto. Tedy reálně "získám" oprávnění, na které bych jinak musel dělat teoretickou i praktickou zkoušku - tedy prokazovat kompetenci - pouhým administrativním úkonem. Ať se na mě nikdo nezlobí, ale tohle je prostě byrokratická vopičárna. Jestli tím "znehodnotím" přívěs je čistě subjektivní, někomu se to třeba vyplatí, navíc se dá zase přetypovat na původní virtuální hodnotu.
PS: Veškeré mé připomínky jsou k papírové části této problematiky. Sám mám B+E a jezdím se soupravou, která reálně váží přes 5 t, 14 m na délku a 3,6 na výšku, takže vím, co to obnáší a rozhodně nikomu nedoporučuji to podceňovat. Jenom jsem se všechno naučil sám, stejně jako dávno před tím to couvání s vozíkem z OBI, ke kterému jsem žádné dodatečné oprávnění nepotřeboval.

- Viky_CZ
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2304
- Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
- Reputace: 43
- Bydliště: Tynec n/L
- Kontaktovat uživatele:
Re: Auto a převoz přívěsu 240 ... 360kg
Hele nevim, jak jsi to B+E delal ty, ale oficialne jsou stanoveny minimalni pozadavky na vycvik B+E, takze nemuzes jen tak jezdit s Felicii a za ni malej vlek, ta souprava musi mit nejaky minimalni parametry. Samozrejme, kdo se s vlekem neboji jezdit, dokaze se to naucit slusne i bez autoskoly (coz jsem ostatne umel uz predtim), ale nejsem takovej machr, abych tu tvrdil, ze to bylo perfektni a autoskola mi nic nedala.
Ostatne, couvani s lodi za primerene velkym autem je imho jedna z tech jednodussich veci a prsit se tu s max rozmerama funguje akorat na lidi co o tom vedi prdlajz.
Ostatne, couvani s lodi za primerene velkym autem je imho jedna z tech jednodussich veci a prsit se tu s max rozmerama funguje akorat na lidi co o tom vedi prdlajz.
- LadaM
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 577
- Registrován: stř říj 09, 2013 2:00 am
- Reputace: 97
- Bydliště: Praha
Re: Auto a převoz přívěsu 240 ... 360kg
Autoškolu jsem dělal u Dekry, což je docela instituce právě na tyhle záležitosti. Tak nevím.
Přečti si moje starší příspěvky - jedna z prvních věcí, co jsem napsal byla, že se mi s lodí couvá mnohem lépe než s malým a krátkým vozíkem. A že je spíš nutné brát v potaz hmotnost a více se soustředit na jízdu než s čudlou, která za tebou vlaje ať jedeš jakkoli. Není to tedy o tom někam zacouvat, ale spíš někam bezpečně dojet.
Rozměry mojí soupravy uvádím pro případné budoucí traileristy z toho důvodu, že pokud si něco takového pořídí, pravděpodobnost, že se s něčím takovým před tím svezou v autoškole, je podle mě velmi malá. Couvat do zatáčky tě samozřejmě naučí.
Přečti si moje starší příspěvky - jedna z prvních věcí, co jsem napsal byla, že se mi s lodí couvá mnohem lépe než s malým a krátkým vozíkem. A že je spíš nutné brát v potaz hmotnost a více se soustředit na jízdu než s čudlou, která za tebou vlaje ať jedeš jakkoli. Není to tedy o tom někam zacouvat, ale spíš někam bezpečně dojet.
Rozměry mojí soupravy uvádím pro případné budoucí traileristy z toho důvodu, že pokud si něco takového pořídí, pravděpodobnost, že se s něčím takovým před tím svezou v autoškole, je podle mě velmi malá. Couvat do zatáčky tě samozřejmě naučí.
- kapo
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 652
- Registrován: úte lis 06, 2007 1:00 am
- Reputace: 39
- Bydliště: Phobos 24
Re: Auto a převoz přívěsu 240 ... 360kg
Viky_CZ píše:za Sharanem prazdnej platak s Bckem tahat nesmis a za Favoritem jo.
prázdnej plaťák s celkovou max. hm. 2700 váží prázdnej kolem 500 kg, Sharan 1,9 TDI bržděný / nebržděný 2000/700,Favorit 750/400. Zakže prázdnej můžeš za oběma i s B.

- Viky_CZ
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2304
- Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
- Reputace: 43
- Bydliště: Tynec n/L
- Kontaktovat uživatele:
Re: Auto a převoz přívěsu 240 ... 360kg
No to prave nemuzes, o tom se tu bavime. Kdyz ti papirovej soucet vyjde pres 3.5t, tak s Bckem nesmis tahnout brzdenej vlek.
Kdyz se bavime o 2.7t plataku tak ani za Favem, ale 2t platak za Favem vychazi cca na 3400 a to se s Bckem prave smi.
Pokud dobre tusim, Sharan je neco jako 2400kg max hmotnost, takze s Bckem smis tahnout vlek co ma maximalku v PAPIRECH do 1100kg.
Kdyz se bavime o 2.7t plataku tak ani za Favem, ale 2t platak za Favem vychazi cca na 3400 a to se s Bckem prave smi.
Pokud dobre tusim, Sharan je neco jako 2400kg max hmotnost, takze s Bckem smis tahnout vlek co ma maximalku v PAPIRECH do 1100kg.
- Viky_CZ
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2304
- Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
- Reputace: 43
- Bydliště: Tynec n/L
- Kontaktovat uživatele:
Re: Auto a převoz přívěsu 240 ... 360kg
LadaM píše:Autoškolu jsem dělal u Dekry, což je docela instituce právě na tyhle záležitosti. Tak nevím.
OK, tak to se asi shodnem ze pri delani ridicaku B+E se pred instruktorem necouva s vozikem z OBI.

Jinak s tim ostatnim samozrejme souhlasim.
Edit: Tak jsem hledal, jak velkou soupravu jsem vlastne mel v autoskole a nasel jenom fotku. Za tim Tranzitem ten vozik fakt vypada nic moc.

- LadaM
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 577
- Registrován: stř říj 09, 2013 2:00 am
- Reputace: 97
- Bydliště: Praha
Re: Auto a převoz přívěsu 240 ... 360kg
Řídil jsem Mondeo kombíka, vlek byl, pravda, bržděný, takže celkovou hmotností jsme se možná na těch 3501 kg dostali 
Ale byl prázdný a to auto o něm v podstatě nevědělo a myslím, že kdyby tam byl nebržděný vlek stejného půdorysu, vyšlo by to nastejno.
Ale to je fuk. Rozhodně nechci hanět autoškoly (když už tak zákonostrůjce
). Chtěl jsem jenom na praktickém příkladu poukázat na ten paradox s papírovými hmotnostmi, jak ostatně píšeš o příspěvek výše. 
Ono je to opravdu na palici, protože ať se o tom bavím s kýmkoli, vždycky se najde někdo, kdo si myslí, že to tak není.

Ale byl prázdný a to auto o něm v podstatě nevědělo a myslím, že kdyby tam byl nebržděný vlek stejného půdorysu, vyšlo by to nastejno.
Ale to je fuk. Rozhodně nechci hanět autoškoly (když už tak zákonostrůjce


Ono je to opravdu na palici, protože ať se o tom bavím s kýmkoli, vždycky se najde někdo, kdo si myslí, že to tak není.

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host