Výroba přívěsu

Technické podpůrné prostředky pro jachting (auta. přívěsy, šífy).

Moderátoři: vilma, Pepa, david

Uživatelský avatar
pireus
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 46
Registrován: sob zář 15, 2012 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod pireus » ned led 13, 2013 2:28 pm

No Milosi, ten je naozaj sikovnej a lehkej. Vyzera to tak, ze ani jeho hyroba by nebyla
moc zlozita. Zaujimali by mne prurezy pouzitych profilu.

Dekuji
Uživatelský avatar
Milos
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 655
Registrován: pát zář 14, 2007 2:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Milos » ned led 13, 2013 2:49 pm

Pireus, ten Al profil je 127 x 88 mm, hrúbka cca 5 mm.

Ale ako píšem vyššie, určite skús obvolať/mailovať európskych dovozcov US lodí.
Často sú leniví (alebo neberú si zodpovednosť) čokoľvek prerábať a problém chýbajúcich CE často riešia kúpou nového EU prívesu - zákazník to predsa zaplatí (v cene výkonného motoráku sa to stratí) a váhu + 100/200 kg jeho veľký teréňák nepocíti.
Tebe ho dajú za cca šrotovú cenu ako neprihlásitelný.
Uživatelský avatar
pireus
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 46
Registrován: sob zář 15, 2012 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod pireus » ned led 13, 2013 2:52 pm

Velmi dobre informace.

Dekuji.
Uživatelský avatar
Felix
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1716
Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
Reputace: 120
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Felix » ned led 13, 2013 3:15 pm

Pireus: jestli se dokážeš nějak příčetně dostat do Litoměřic, můžeš si to oměřit, ofotografovat a obkreslit, jak jen libo.
Uživatelský avatar
pireus
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 46
Registrován: sob zář 15, 2012 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod pireus » ned led 13, 2013 4:07 pm

Felix mockrat Ti dekuji, asi se ozvu.
Uživatelský avatar
bigg2183
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 23
Registrován: čtv bře 15, 2012 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Kamenné Žehrovice, okr. Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod bigg2183 » ned led 13, 2013 10:35 pm

Denis píše:Bigg, nie je náhodou ten tvoj vlek z hliníka?


Kéž by byl. Jsou to profily "U" z poctivé 6mm silné oceli. Původní vlek který přestavuju má hmotnost 240kg.
Po přestavbě se potřebuje dostat na 150kg, tak uvidíme. Bude se měnit délka i šířka. Nápravu už mám. Původně tam byla pružinová, která taky váží dost.
Uživatelský avatar
Viky_CZ
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1962
Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
Reputace: 21
Bydliště: Tynec n/L
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Viky_CZ » pon led 14, 2013 8:31 am

Na 150kg vleku nemuze bejt vic nez 100kg zeleza v ramu (spis min, jak hadam, protoze naprava vazi dost). Pri cene 20-25Kc/kg bych nevahal investovat 2000,- a koupil si nejaky profily, co maji aspon trochu smysl.

Uprimne ale o 150kg vleku na "dospelejch" napravach dost pochybuju, to je fakt na minimalistickej ram.

Mam vlek priblizne 120kg: z toho je 45kg ram, 30kg naprava s kolama, asi 20kg dreva a zbytek (asi 25kg) jsou svetla, rolny a dalsi tech vybava. Jsou veci, ktery se nedaji vynechat.

Edit: dopocitany cisla.

Edit2: Kdybych muj vlek doplnil napravama od Agadosu (VG-7 b=1150) a 13" kolama, dostanu se na 50-52kg vahu napravy, podle toho, jestli chci 155/70 nebo 165/70. To uz by vazil 140kg.

Kdyz si teda odmyslim drevo (aspon cast, protoze budu neco na oporu stejne davat), tak by se tech 150kg u vleku ciste na lod dalo zvladnout, ale s jedine s profilama s 3-4mm stenou.
Uživatelský avatar
Zdenda12345
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1533
Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
Reputace: 39
Bydliště: Lysá nad Labem

Příspěvekod Zdenda12345 » pon led 14, 2013 12:55 pm

Ahoj,
svuj vlek jsem zatim nevážil, ale mám hlavní páteř z jeklu 100x100x3mm. Vůbec se to nekroutí a nehne, takže 6 mm je oooopravdu mooooc.
Teprve se chystam na jeho přihlášení. Jsem u výkresu. :-))
Uživatelský avatar
bigg2183
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 23
Registrován: čtv bře 15, 2012 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Kamenné Žehrovice, okr. Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod bigg2183 » úte led 15, 2013 7:45 am

Síla profilu 6mm je skutečně zbytečně moc. Ale když už to tak bylo navrženo a mám částečně konstrukci postavenou, je výroba snažší a levnější. Otázka je, na jakou hmotnost se dostanu. Podle tabulek by "U" profil 80 měl vážit 9,56kg/m. Tak uvidíme...

Jak bude postaveno, dám vědět;)
Uživatelský avatar
Viky_CZ
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1962
Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
Reputace: 21
Bydliště: Tynec n/L
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Viky_CZ » úte led 15, 2013 9:11 am

Jadrem lidske moudrosti je vcas poznat, na co se vysrat.

Myslim ze 6mm profil na ram vleku je ten pripad. ;-)
Uživatelský avatar
bigg2183
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 23
Registrován: čtv bře 15, 2012 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Kamenné Žehrovice, okr. Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod bigg2183 » úte led 15, 2013 2:46 pm

To určitě. Moje heslo zní: "Chybami se člověk učí. tím se stává moudrým";)

Otázka zná, proč to Mac Gregor tak stavěl? Je pravda, že původně byl rám kontruován jako nebržděný do nosnosti 1300Kg.
Uživatelský avatar
Viky_CZ
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1962
Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
Reputace: 21
Bydliště: Tynec n/L
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Viky_CZ » úte led 15, 2013 3:18 pm

Neni treba mozny, ze ten (predpokladam ze hlinikovej) vlek pro MG nekdo okopiroval a udelal ho z oceli pro tezsi lod tak, aby to nebylo poznat?
Uživatelský avatar
Milos
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 655
Registrován: pát zář 14, 2007 2:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Milos » úte led 15, 2013 4:00 pm

MacGregor začal robiť prívesy k svojim lodiam z alumínia pred viac ako 4 rokmi (keď som tu predal prvého MacGregor26M).
Pred tým vyrábali oceľové prívesy.
A štandardne dodávajú nebrzdené prívesy (! 2200kg !), kotúčové brzdy sú za príplatok ... ale čo z toho, keď kvôli EU/CE byrokracii sa nedajú prihlásiť. :gun:
Mimochodom, bol som prekvapený že keď som bol pár krát pragmaticky prinútený nezákonne odtiahnúť z kontajneru vytiahnutého nového mekáča z terminálu do firmy na orig nebrzdenom prívese, aký bol minimálny rozdiel v jazdných vlastnostiach a bežnej brzdnej dráhe oproti prerobenému brzdenému prívesu.
Dokonca nájazdová brzda s jej neproporcionálnym pôsobením je takmer destabilizujúcim prvkom, a jazdím preto tak, aby nájazdovka v rámci možností vôbec nemusela brzdiť.
Ale samozrejme, úmyselne som s nebrzdeným MG išiel radšej iba za sucha. Ťahám malým Jeepom Cherokee 2.8 CDI vážiacim cca 2tony.
Uživatelský avatar
selinak
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 130
Registrován: stř srp 03, 2011 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod selinak » stř led 16, 2013 7:45 pm

Nevíte, jak je to s měněním údajů v techničáku?
chci legalizovat svůj přívěs
=>koupě techničáku
=>koupě vozíku (třeba i nového)

můj vozík má délku cca 5m, šířku 1,7m, 13" kola

...mám nabídku na techničák s 16" koly(zapsáno vlastní výroba!!)...jenže je téměř nemožný sehnat starší disky (cena techničáku a nových kol s gumama by přesáhla cenu nejobyčejnějšího nového Vozíku AGADOS - +- 10 000)
Poraďte prosím...
Každá varianta má svoje ale (buďto koupě kol a papíru v ceně vozíků,převaření blatníků, atd.../nebo přepis kol v koupeném techničáku/nebo krásný nový spolehlivý vozík a přepis aspoň délky)

Napadá mě miliony možností, koupě komplet staršího vozíku, individuální výroba....
Uživatelský avatar
packa
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1215
Registrován: úte črc 06, 2010 2:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Velký Osek

Příspěvekod packa » stř led 16, 2013 7:55 pm

mas pravdu-je hodne moznosti-ja zacal tim ze jsem vyrazil za technikem DI vysvetlil svoji predstavu a sve moznosti a on poradil co a jak dal delat-hodne bude zalezet na koho narazis-u nas to je docela v pohode-Viky muze potvrdit-ten to absolvoval vloni
Uživatelský avatar
selinak
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 130
Registrován: stř srp 03, 2011 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod selinak » stř led 16, 2013 8:12 pm

packa píše:mas pravdu-je hodne moznosti-ja zacal tim ze jsem vyrazil za technikem DI vysvetlil svoji predstavu a sve moznosti a on poradil co a jak dal delat-hodne bude zalezet na koho narazis-u nas to je docela v pohode-Viky muze potvrdit-ten to absolvoval vloni


hlavně je mi dvacet :D ...chtěl bych mít nějakej spolehlivej vozejk...ten můj je naprosto super, dá se upravit snad na všechny okruhovky, dokonce by na něho šlo dát i megalomanský dno s bočnicema, jen !!nevídím do nápravy!!!...
Když je to do konce života, tak bych to asi nechtěl odfláknout...a kdyby byla možnost novýho za stejnou cenu, tak bych radši volil novej s jistotou na cestách (a nerad se zbytečně nervoval s popůjčovanejma techničákama :D
Uživatelský avatar
maxik1958
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2441
Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
Reputace: 13
Bydliště: PRAHA 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod maxik1958 » stř led 16, 2013 8:36 pm

[quote="selinak"]Nevíte, jak je to s měněním údajů v techničáku?
chci legalizovat svůj přívěs
=>koupě techničáku
=>koupě vozíku (třeba i nového)

můj vozík má délku cca 5m, šířku 1,7m, 13" kola

...mám nabídku na techničák s 16" koly(zapsáno vlastní výroba!!)...jenže je téměř nemožný sehnat starší disky (cena techničáku a nových kol s gumama by přesáhla cenu nejobyčejnějšího nového Vozíku AGADOS - +- 10 000)

Ahoj, něco podobného jsem u ,,vlastní výroby ,,řešil( výměna nápravy) A technik na di mi řekl,že potřebuji souhlas výrobce, v tomto případě toho pána, co vozík postavil( bohužel je po smrti), ale v Tvém případě by to asi neměl být problém :roll: Jinak na vozejk bych určitě nekupoval nový ráfky, gumy možná, ale taky spíš ne, je toho plný Aukro, takže myslím, ýe bys ráfkyi guma pořídil, pokud na to nebudeš spěchat tak za 2000,- ;)
Uživatelský avatar
selinak
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 130
Registrován: stř srp 03, 2011 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod selinak » stř led 16, 2013 9:32 pm

gumy a disky bych potřeboval jenom v případě, že by něšlo přepsat techničák...
a řekl bych, že je dost nereálný koupit přesně ty disky, který potřebuju...(starší)...lidi to ani tak dobře nepopisujou...
Potřebuju totiž 16", 6" široký, 5 děr, rozteč 114,3 a co nejmenší ET...
třeba vyjde to přepsání...a nebo mi někdo vyrobí novej, ošizenej bez světel (v podstatě ten nejobyejnější s prodlouženým ojem)...a třeba nebude chtít o moc víc než deset tisíc...
Uživatelský avatar
Viky_CZ
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1962
Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
Reputace: 21
Bydliště: Tynec n/L
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Viky_CZ » stř led 16, 2013 9:47 pm

Tech kyzenych 10000 stal vlek mne, a to je chcipacek, na kterej jsem pouzil komplet puvodni napravu, svetla a zehlicku.

Jinak musim potvrdit Packovu informaci, prestavbovi technici u nas na dopravce nejenom vedi o cem mluvi, ale dokonce jsou schopni i poradit a pomoct! Meli s mymi priblblymi otazkami velkou trpelivost a umoznili mi tak vozit lodicku zcela legalne. (Kdyz teda pominu, ze jsem minulej tejden zjistil, ze pri soucasnym rozmisteni svetel bych nemel vozit nic co je sirsi nez 170cm, takze jsem s nakladem 15cm pres miru.)
Uživatelský avatar
maxik1958
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2441
Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
Reputace: 13
Bydliště: PRAHA 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod maxik1958 » stř led 16, 2013 9:51 pm

mně před 5ti lety stálo svaření jednoduchého rámu s držáky nápravy, předním dorazem, atd, 5000,- 1200 mně stálo v Roudnici namočení do zinku 1000,- starší Sportyachťácká náprava. Plus jsem si z frajeřiny pořídil litý disky, co stály už nevím 800? a vyšlo z toho tohle:Obrázek
Jo náprava má nosnost 680 kg,podle štítku :shock:
Uživatelský avatar
Viky_CZ
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1962
Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
Reputace: 21
Bydliště: Tynec n/L
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Viky_CZ » stř led 16, 2013 10:04 pm

U mne to bylo:

1800,- za papirovani kolem prestavby
3000,- za vlek PS400.A i s prepisem a TK (nejdriv jsem na nem dovezl material a pak ho rozmontoval)
2500,- za zelezo
jeden rumovy kolek (vcetne obsahu) za svareni ramu
1500,- za preklizku
500,- za rolny
asi 500,- za blatniky, odrazky apod.
k tomu nejaky srouby a matice, barva, vrtaky, kotouce do flexy a tak dale.

navijak, kabel k elektrice a par dalsich veci jsem uz mel odpredtim, ale to bylo v hodnote urcite mensi nez jeden tisic.

Snadnym vypoctem se dostanem kousek pres 10 000, ovsem zacinal jsem skoro od nuly, ani vleku nemaje.
Uživatelský avatar
maxik1958
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2441
Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
Reputace: 13
Bydliště: PRAHA 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod maxik1958 » stř led 16, 2013 10:12 pm

NJN, ony taky před 5ti lety byly jiný ceny, ale toho bůra bylo za svaření i materiál (nectěl jsem papír, takže one DPH :P )
Uživatelský avatar
selinak
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 130
Registrován: stř srp 03, 2011 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod selinak » stř led 16, 2013 11:42 pm

já mám takovej vozík:
http://selinak.rajce.idnes.cz/Flying_Dutchman/#P4170001.jpg
...chybí tam jen takový dřevěno gumový bloky, který jsou přišroubovaný na páru pásovin (to potom drží celou loď)

jinak ceny se fakt změnily:
světla, pár odrazek, kus překližky, kabel a tři zásuvky mě stály 2000,-
potřeboval bych tak osm rolen, levnější jak za dvě stovky jsem nenašel
rozumnej naviják taky aspoň tisícovka...
Uživatelský avatar
Viky_CZ
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1962
Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
Reputace: 21
Bydliště: Tynec n/L
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Viky_CZ » čtv led 17, 2013 6:44 am

Marinesport.cz jsi zkousel? Tam jsou hodne levny, sam jsem je tam kupoval.
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 8347
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 64
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » čtv led 17, 2013 8:30 am

Jaké?

Např. kýlové tady máš za 150,-
http://shop.jachting.info/index.php?mai ... cts_id=640

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host