Výroba přívěsu

Technické podpůrné prostředky pro jachting (auta. přívěsy, šífy).

Moderátoři: vilma, Pepa, david

Uživatelský avatar
Codis
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 21
Registrován: ned kvě 24, 2009 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Codis » stř pro 22, 2010 2:35 pm

Dík za odpověď .S koupí origo nápravou a brzdou počítám i s dalšími komponenty jen jsem se dozvěděl že prý když si člověk staví bržděný přívěs tak musí pak na testy do prahy atd tak proto se ptám jestli se to vztahuje třeba na verzi 100km/h a na 80km/h ne nebo tak něco chtěl bych vozík nejlépe na těch 100km/h jezdím na ryby do Itálie a cestu chci absolvovat pokud možno v co nejkratším čase kdybych jezdil jen tady u nás tak to neřeším ani bržděný vozík ale jezdíme pravidelně přetížení na nebržděným vozíku tak bych chtěl aspon s váhou být v klidu když už jezdíme 110-120km/h :-)
Uživatelský avatar
Petr
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 54
Registrován: pon lis 28, 2005 1:41 pm
Reputace: 1

Příspěvekod Petr » čtv pro 23, 2010 1:37 pm

Na tu rychlost odpověď neznám, ale mám pocit , že jsem někde četl , že i když máš na vozíku povoleno 100, tak můžeš jet jen 80 z důvodu jiného předpisu. To si ještě ověř, ať si nepřiděláváš další problémy. :)
Jinak já jsem s tím byl pouze na tech. prohlídce v STK co mám při ruce.
Uživatelský avatar
shooter
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 318
Registrován: pon pro 01, 2008 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Pilsen(urqell)

Příspěvekod shooter » čtv pro 23, 2010 1:55 pm

Stavbe privesu pri pouziti typyzovane napravy je OK nemel by byt problem.Ale pro udeleni max rychlosti 100 km v hod nebude resitelne protoze to ma jen nekolik vyrobcu v CR .Co vim tak to musi projit tzv "Losim testem" coz bude problem a navic se pod to musi jeste podepsat nekdo z vrchu.Je to nejaka vyjimka ze zakona ale detaily jsem nejak nestudoval.
Šutrák
Uživatelský avatar
Hovez
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 146
Registrován: pát pro 21, 2007 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Přerov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Hovez » čtv pro 23, 2010 2:43 pm

80 nebo 100...neni to jedno, když pak člověk stejně jede po dálnici 120? :D :mad:
Uživatelský avatar
Luky
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 211
Registrován: stř bře 11, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: okr. Přerov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Luky » čtv pro 23, 2010 5:06 pm

Na stavbu přívěsu potřebuješ plány a výpočty nosnosti, s tím pak zajdeš na MÚ na schválení a můžeš se pustit do stavby. Počítej že od všeho budeš potřebovat papíry, od náprav atd. dál je tam lahůdka že musíš mít potvrzení že ti to svařoval certifikovaný svářeč. Tu rychlost 100km má většina továrních přívěsů, u stavěného bych počítal raději že ti povolí 80km. Máš to ale stejně jedno, můžeš jet pouze takovou rychlostí kterou stát přes nějž jedeš povoluje vyhláškou či zákonem, max však to co máš uvedeno na vleku. U nás, v Polsku, na Slovensku atd. je stejně povoleno mastit s vlekem max. 80km/hod. Tak je ti ta stovka stejně na nic, já se o ni na MÚ hádal jelikož jsem si přívěs dovezl z Polska a v papírech sem měl 100km a na MÚ mi do tech. napsaly 80, po chvilce hádání a argumentování mi tam opravili rychlost na 100 s úšklebkem že stejně máme v zákoně povolenu jízdu s vlekem max. 80km/hod.
To co jsem napsal se vztahovalo na přívěs nebržděný, s bržděným to bude horší a složitější a ani té zkušebně bych se nedivil. Já byl s nebržděným a ouřada mi říkal že s bržděným by i dovoz byl složitější.
Uživatelský avatar
Codis
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 21
Registrován: ned kvě 24, 2009 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Codis » čtv pro 23, 2010 5:21 pm

Pánové ,všem děkuji za odpovědi budu tedy řešit vozík na 80km/h na 100km/h to stejně nemá smysl když je to jak říkáte je pravda že s vozíkem jedeme 120km/h někdy i víc tak je už jedno a ještě dotaz je povinost aby byla povrchová uprava žárovým zinkem?
Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1646
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Charlie » čtv pro 23, 2010 9:04 pm

Povrchovou úpravu můžeš mít jakou chceš, třeba žádnou. Protože vleky se dělaj i ze slitin hliníku. Jinak u nás je právě výjmka MD na jízdu s vlekem otypovaným na 100km/h takže pokud je schválenej na 100, můžeš s ním 100 a né 80.
Uživatelský avatar
karf
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 300
Registrován: pon říj 26, 2009 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod karf » čtv pro 23, 2010 10:07 pm

Charlie píše:Povrchovou úpravu můžeš mít jakou chceš, třeba žádnou. Protože vleky se dělaj i ze slitin hliníku. Jinak u nás je právě výjmka MD na jízdu s vlekem otypovaným na 100km/h takže pokud je schválenej na 100, můžeš s ním 100 a né 80.

asi hloupá otázka: když je otypovanej na 80 tak se s ním může jezdit po dálnicicích? jakože platí zrovna ten průnik 80km/h?

co se týče toho svařování, tak stačí přiložit pouze kopii svářečskýho průkazu svářeče "který to svařil" a pak totéž od elektrikáře "vyhláška 50", který zapojil elektriku.

co se povrchový úpravy týče, tak je imho lepší zinkování (pokud počítáte s ocelovýma profilama). cenově vyjde cca 17kč/kg orientačně. je ale dobrý všechno před zinkováním promyslet/přivařit včas. hlavně oka. :D
Uživatelský avatar
Luky
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 211
Registrován: stř bře 11, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: okr. Přerov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Luky » čtv pro 23, 2010 10:18 pm

To KARF Jiný kraj jiný mrav, u nás v Přerově chtěj tohle a ještě trošku více :-)
Proto sem nakonec raději přihlašoval vlek v Olomouci na známého a pak teprve v Přerově přepsal na sebe :-(
S tou 80 se nechci hádat ale bylo by dobré dát do placu odkaz na tu výjimku v MD. Mně bylo řečeno na MÚ a že je u nás platná 80 i když máš na vozíku 100. Trošku sem brouzdal na netu a našel že pokud má přívěs instalovány tlumiče na nápravách, pak je to ta výjimka na 100km/hod http://isport.blesk.cz/clanek/motorismu ... prace.html
On to stejně nikdo nedodržuje ale i tak.
Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1646
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Charlie » pát pro 24, 2010 9:57 am

Zákon č. 361/2000 Sb. ve znění pozdější předpisů § 18 odst. 5
(5) Řidič nesmí překročit nejvyšší povolenou rychlost vozidla,2) a jde-li o jízdní soupravu, nejvyšší povolenou rychlost žádného z vozidel soupravy.

Vyhláška MD ČR č. 341/2002 Sb. ve znění pozdější předpisů §14 odst. 11
(11) Pokud ministerstvo při schvalování technické způsobilosti typu přívěsů kategorií O1 a O2 nestanoví jinak, nesmí být nejvyšší rychlost přívěsu vyšší než 80 km.h -1. Přívěsy nesmí být používány k přepravě osob.

Jinak bržděné přívěsy nad 750kg musí být vybavené tlumiči na nápravách,
Uživatelský avatar
Hovez
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 146
Registrován: pát pro 21, 2007 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Přerov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Hovez » pát pro 24, 2010 9:50 pm

karf píše:
Charlie píše:Povrchovou úpravu můžeš mít jakou chceš, třeba žádnou. Protože vleky se dělaj i ze slitin hliníku. Jinak u nás je právě výjmka MD na jízdu s vlekem otypovaným na 100km/h takže pokud je schválenej na 100, můžeš s ním 100 a né 80.

asi hloupá otázka: když je otypovanej na 80 tak se s ním může jezdit po dálnicicích? jakože platí zrovna ten průnik 80km/h?

co se týče toho svařování, tak stačí přiložit pouze kopii svářečskýho průkazu svářeče "který to svařil" a pak totéž od elektrikáře "vyhláška 50", který zapojil elektriku.

co se povrchový úpravy týče, tak je imho lepší zinkování (pokud počítáte s ocelovýma profilama). cenově vyjde cca 17kč/kg orientačně. je ale dobrý všechno před zinkováním promyslet/přivařit včas. hlavně oka. :D


17,-Kč / kg je bohužel hudba minulosti, dneska už se cena dostala k 50Kč/kg :gun: Dneska vozíme zinkovat až do Polska, abychom se dostali na 30Kč/kg...
Ale jestli víš, kde se i teď zinkuje za 17,- tak pošli kontak, budu vděčnej...
Uživatelský avatar
vonkounic
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 59
Registrován: úte lis 11, 2008 1:00 am
Reputace: 0

lodni prives

Příspěvekod vonkounic » ned pro 26, 2010 9:16 pm

Ahoj,

ja mam skvěly zkušenosti s www.lodniprivesy.cz pan Blažek.web sice nic moc, ale
je velmi ochotný , dobře poradí a podá informace.
Dělal mi 12 speciálních bržděných přívesů a odvedl skvělou práci.
Jinak domácí stavba jak se tu píše, spousta výpočtů, Dekra, a papírování.

Zdar Von Kounic
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 988
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » pon pro 27, 2010 12:12 pm

Zinkovat samozřejmě nemusíš , ale musíš použit profily, které se dají natřít i zevnitř. Já použil U. Do moře nejezdím, v zimě také ne (pouze jednou z Polska) a po 6ti letech je to bez koroze. Koupu ho jen dvakrát ročně na Slapech. Pokud budeš stavět je to opruz ohledně papírování, ale ušetříš cca polovinu ceny. ( i víc). Upravený plaťák( jak ti radil kámoš) s kozou také není špatné řešení. Přívěs má pak značně univerzálnější použití.
Uživatelský avatar
Codis
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 21
Registrován: ned kvě 24, 2009 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Codis » pon pro 27, 2010 6:31 pm

Bobes: A jaký ty U profily máš použitý a jakej rozměr vozíku máš a na jakou váhu?Dík za odpověď
Uživatelský avatar
bokal
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 528
Registrován: ned dub 13, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Třinec

Příspěvekod bokal » pon pro 27, 2010 6:48 pm

Použít tzv plaťák je snadné řešení, jen se musí najít vhodný typ z hlediska rozměrů - hlavně délka, aby se dostala loď těžištěm do středu vleku. Většina plaťáků má dosti krátkou plochu. Pro moji plachetnici 7m jsem použil přívěs agados typ Vosa, 2400 kg celková hm., má ložnou plochu 5m délky + oje asi 1,8m. Takže mi vzadu loď přesahuje jen asi 70cm. Přišrouboval jsem na vlek kozu a vepředu na oje konzoli s opěrou pro špišku lodi s navijákem. Originální vlek je pozinkovaný, i po 15 letech bez koroze. Udělal jsem jen repasi brzd, nová ložiska a závěs, celkem cca 6000 Kč.
Ale pozor, pokud chcete s vlekem do vody (na skluzu), je nutné nahradit běžné simeringy speciálními tzv tlakovými. Jinak se při ponoření pod vodu dostává voda do ložisek a je brzy po nich !!!!
Při koupi vleku ale dejte pozor na stav gumových uložení v odpružení náprav. Pokud jsou vytlučené, musí se repasovat nebo vyměnit nápravy. To už pak moc neušetříte.

Obrázek

Uploaded with ImageShack.us

Je to asi nejjednodušší řešení, a nejlevnější. Vyšlo mě to asi na 30 tis.
Jezdím takhle do chorvatska několik let bez problémů. Ale rychlost s rozumem max do 100.
Naposledy upravil(a) bokal dne pon pro 27, 2010 8:59 pm, celkem upraveno 4 x.
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 988
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » pon pro 27, 2010 7:19 pm

Popis je trochu tady http://jachting.info/modules.php?name=F ... sc&start=0
Teď už mám přidanou nápravu( vlastně obě jiné nápravy a blatníky) a vozím loď 1300 kg a 7,5 metru. Délku vleku jsem nechal, pouze upravil těžiště posunutím náprav dozadu. Kvůli délce lodě mám vysunutou rampu se světly.
Obrázek

Uploaded with ImageShack.us
Uživatelský avatar
bigg2183
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 23
Registrován: čtv bře 15, 2012 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Kamenné Žehrovice, okr. Kladno
Kontaktovat uživatele:

Stavba přívěsu

Příspěvekod bigg2183 » ned led 06, 2013 11:02 am

Ahoj,

zítra se chystám na dopravku s náčrtem přívěsu. Hlasím novostavbu, ale v podstatě je to přestavba přívěsu Mac Gregor, doveženého z německa, ale vyrobeného v USA. U nás je bohužel neregistrovatelný, proto přestavba, oficiálně novostavba;).

Mám dotaz. Chci na něm přepravovat 6m plachetnici s kýlem. Rád bych měl přívěs k dispozici i pro převoz různého druhu materiálu, popřípadě k jinému typu lodi (přívěs k zapůjčení);)

Tehdá u Miritzu jsem zahlédl úžasný typ přívěsu (home made), kerý mě zaujal svou flexibilitou. Proto zvažuji konstrukci přívěsu s kolejnicemi, na kterém bude vozík konstruovaný pro konkretní kýlovou plachetničku. Problém je docela složitá konstrukce, větší hmotnost.

Druhá možnost je klasická konstrukce přívěsu s extra konstrukcí pro plachentici, který se na přívěs pevně upevní vruty. Nevýhodou je vjezd přívěsu s lodí na náplavku, kdy bude muset být celý přívěs pod vodou. Zde záleží na volbě nápravy a možnosti odejmutí elektriky.

Co si o tom myslíte?

Varianta 1: s vozíkem na kolech:
Obrázek

Varinata 2: klasická konstrukce s extra rámem (odejmutelný)
Obrázek

Děkuju za vaše náměty

Pavel
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7039
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 64
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » ned led 06, 2013 11:36 am

Ak budeš plachetnicu často dávať na vodu a z vody a nie je k dispozícii žeriav za slušné peniaze, tak potom konštrukcia č. 1 je lepšia. Súčet váh lode a konštrukcie však nesmie prekročiť nosnosť vozíka.
Ak chceš vlek požičiavať, tak konštr, č 2 by bola lepšia tak ako sa to dnes bežne robí, teda v každom rohu nadstavitelná stojka, fixovaná na dve strany šponovákmi a je demontovatelná, uložená v puzdre, alebo na čape.
Uživatelský avatar
jsekera
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 354
Registrován: ned úno 03, 2008 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod jsekera » ned led 06, 2013 11:55 am

ahoj,
měl jsem několik let 6metr. kajutovku s pevným kýlem 1.1m a určitě bych šel do varianty č.1, když budeš potřebovat mít loď chvíli na suchu (např. nátěry,opravy) tak je lepší mít to na koze a neblokovat vozík.
a druhý důvod bych viděl v tom spouštění, s var.č 2 je to bez jeřábu nespustitelné (téměř)
musel by být hodně prudký sjezd a celkově je loď na tom druhém výš(při spouštění)
sek
Uživatelský avatar
smike
moderátor
Příspěvky: 1339
Registrován: pon bře 19, 2007 1:00 am
Reputace: 16

Příspěvekod smike » ned led 06, 2013 12:04 pm

u varianty 1 by bylo dobré pořešit aby vozik při přepravě nestál na kolech, ale aby konstrukce seděly napevno na sobě (kvůli nestabilitě..).
Uživatelský avatar
geronimo
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1680
Registrován: čtv říj 26, 2006 2:00 am
Reputace: 58
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod geronimo » ned led 06, 2013 12:37 pm

U varianty č.1 musíš počítat s tím, že povezeš možná 100 kg železa navíc, celková výška lodi na vleku bude větší, stabilita horší. Na druhou stranu výhoda toho, že nemusíš s vlekem do vody je jasná. Záleží na tom, jak daleko budeš jezdit. Na dlouhé cestování to není.
Uživatelský avatar
bigg2183
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 23
Registrován: čtv bře 15, 2012 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Kamenné Žehrovice, okr. Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod bigg2183 » ned led 06, 2013 12:38 pm

Děkuju za odpovědi. Samotnému se mi zamlouvá lepší také varianta č.1. Upřednostňuji lod častěji převážet (spouštět), než platit marinu. Dobrá připomínka s upevněním rámu na vozík tak, aby nestál na kolech.

Co se týče nákresu sestavy přívěsu pro dopravku, myslíte že jim bude stačit výkres přívěsu bez tohoto přívěsného vozíku?

Děkuju

Pavel
Uživatelský avatar
smike
moderátor
Příspěvky: 1339
Registrován: pon bře 19, 2007 1:00 am
Reputace: 16

Příspěvekod smike » ned led 06, 2013 12:46 pm

na dopravce by měl stačit nákres jen toho spodního.
já dělal v podstatě něco podobného (principielně) na okruhovku a vůbec je nezajímalo co budu vozit..
Uživatelský avatar
Viky_CZ
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1962
Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
Reputace: 21
Bydliště: Tynec n/L
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Viky_CZ » ned led 06, 2013 7:59 pm

Ja jsem daval jednoduchej nakres s kusovnikem materialu a stacilo jim to. Ovsem mam to vse v jednom (a pro motoracek, coz je jednodussi) a univerzalnost je resena tak, ze pod urovni kylu je jeste podlaha z preklizky, takze bez lode to jde lehko pouzit jako valnik.

Varianta 2 vypada, ze jde lod sundat jenom jerabem, takze nic moc. U varianty 1 bych dal pozor, aby nebyla lod zbytecne vysoko (coz tady je), napriklad udelat lyziny lomeny, aby si pomocnej ram pri uplnym natazeni sednul nad napravou.
Uživatelský avatar
bigg2183
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 23
Registrován: čtv bře 15, 2012 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Kamenné Žehrovice, okr. Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod bigg2183 » ned led 06, 2013 9:11 pm

Při souštění do vody při variantě 2 by musel pod vodu celý přívěs:(. V českých a sladkovodních vodách to zas takový problém nění, ale co mořská voda dovede s kovem, to všichni asi víme.

Lomená ližina zní dobře, ale jak ten vozík pak z toho zalomení vyhoupnout, když se bude spouštět. Je možné, že by se vozík vlastní vahou (Vozík + loď >500Kg) vyhoupl? Na druhou stranu, lod sama o sobě je nízká a těžiště má v kýlu, takže by se stabilitou při převozu zas takový problém být nemusel ;)

Pavel

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti