Výroba přívěsu

Technické podpůrné prostředky pro jachting (auta. přívěsy, šífy).

Moderátoři: vilma, Pepa, david

Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7050
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 65
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » ned led 06, 2013 9:46 pm

Varianta 1. Na tom zavážacom vozíku by nosník na kýl mohol byť podvesený pod nápravami toho vozíčku. Tým by sa ťažisko znížilo, teda spustiť ho tak nízko, ako to len ide.
Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1659
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Charlie » ned led 06, 2013 10:10 pm

U varianty 2 je problém že máš zadní lože propojený takže ti kýl při spouštění neprojde. Je potřeba ho udělat dělený aby v něm zůstal průchod pro kýl. Pokud bys ho nechal v celku tak bude opruz tu loď sundat na vodu bez jeřábu a nakládka ještě horší.
Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1659
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Charlie » pon led 07, 2013 7:12 pm

Chtěl bych se pustit do stavby vleku pod dvoukýlovou plachetnici, nosnost vleku uvažuju 2500kg, celkovou hmotností se samozřejmě musím vejít do 3500kg. Ale zatim to bude jen manipulák, časem ho chci přihlásit.

Akorát nevím jak silné profily použít, aby to bylo ok. Existuje k téhle problematice nějaká literatura? Nebo jak postupovat při dimenzování rámu?

Loď bude stát na kýlech, těsně vedle hlavních nosníků, šířka rámu bude 1,8m a délka hlavních nosníků bude 6m - defakto vlek bude končit cca 0,5m za koncem kýlů.
Uživatelský avatar
packa
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1223
Registrován: úte črc 06, 2010 2:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Velký Osek

Příspěvekod packa » pon led 07, 2013 7:48 pm

prosim nemate někdo fotku vleku na lod od Sportjachtu typ LPB 206 delka 4m-na malych kolech-potrebuju ho dat do puvodni podoby-rok vyroby kolem r.1983
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7050
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 65
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pon led 07, 2013 8:06 pm

Charlie, pri takej nosnosti by to chcelo výpočet. Výrobcovia prívesov majú na to program. Možno nie všetci, niektorý istotne. Ja som sa dohodol z výrobcom, že si postavým vlek na loď sám, lebo som tam chcel také veci čo oni nerobia. Moju konštrukciu mi prepočítali, slabé miesta zosilili, dali pozinkovať a ohodili svetlami a odrazkami a dodali techničák. Samozrejme za poplatok. V zásade som robil len ten špecifický rám, uchytenie rolní, uloženie nápravy. Aj nápravu kúpili a účtovali za tie prachy, ako by som ju kupoval ja. Takže nejakú korunku mali aj s toho.
Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1659
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Charlie » pon led 07, 2013 8:27 pm

Hmm, to není špatné, ale když já bych potřeboval jen ten výpočet, což bude asi největší problém.

Já plánuju že rám zatím posadím na jednu zemědělskou nápravu, protože potřebuji jen jednoosej manipulák, a až bude potřeba jezdit i po silnici a patřičné finance na nápravy atd, tak bych vlek dokončil a otypoval.
Uživatelský avatar
geronimo
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1710
Registrován: čtv říj 26, 2006 2:00 am
Reputace: 60
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod geronimo » pon led 07, 2013 10:02 pm

Charlie další možností je okopírovat rozměry profilů profesionálně postaveného vleku stejné nosnosti, pak nepotřebuješ výpočet. Důležitá zásada při stavbě vleku je nepoužívat sváry kolmé na podélnou osu vletu, ty prý často praskají. Nahrazují se šikmím svárem nebo přeplátováním.
Uživatelský avatar
Viky_CZ
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2005
Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
Reputace: 23
Bydliště: Tynec n/L
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Viky_CZ » pon led 07, 2013 10:13 pm

packa píše:prosim nemate někdo fotku vleku na lod od Sportjachtu typ LPB 206 delka 4m-na malych kolech-potrebuju ho dat do puvodni podoby-rok vyroby kolem r.1983

Clovece, mne ale prijde, ze vypada tak jak ma. Ma to byt v zakladu jenom trubka s napravou a rampou na svetla.
[align=center]
Obrázek[/align]
Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1659
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Charlie » pon led 07, 2013 10:16 pm

Jo okopírovat to mě taky napadlo, jen nevím o nikom kdo takový vlek má. A když jsme loď přivezli tak mi nenapadlo si to oměřit. Možná ještě v Tullnu na výstavě něco oměřím, ale bude to pak fofr ten vlek postavit

O těch svarech vím, ale příčky mezi nosníky jsem měl na továrním vleku navařený kolem dokola.
Uživatelský avatar
Viky_CZ
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2005
Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
Reputace: 23
Bydliště: Tynec n/L
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Viky_CZ » pon led 07, 2013 10:45 pm

Ja bych se kopirovani radsi vyhnul. Oni delaji ruzny ustupky za cenu univerzalnosti, coz ty nepotrebujes. Jekly si na to myslim dokazes vymyslet sam, na to neni potreba bejt velkej matematik.

Krome toho, jsem celkem presvedceny, ze preplatovany svary nepatrej na vlek co se maci do vody. I kdyz vim, ze kdyz se to hodi do pozinku, tak se ta voda mezi plechy nedostane, ale nahoda je blbec.
Uživatelský avatar
geronimo
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1710
Registrován: čtv říj 26, 2006 2:00 am
Reputace: 60
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod geronimo » pon led 07, 2013 11:15 pm

Můžu Ti poskytnout můj vlek na přeměření..... 2600 kg

Obrázek

z Hořovic 20 min. po dálnici....
Uživatelský avatar
Viky_CZ
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2005
Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
Reputace: 23
Bydliště: Tynec n/L
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Viky_CZ » pon led 07, 2013 11:31 pm

Je smutny, ze az bude ten vlek chtit dostat na papiry, tak po nem ty vypocty stejne muzou chtit.

A zrovna u takovejchhle vleku si rikam, jak ty lidi prisli na tu pitomost, udelat ohyb na hlavnim nosniku (prechod na V-oj) v miste, kde neni pricna vyztuha. Hlavne ze ji maji o 50cm vzadejc uplne nahovno v miste, kde ten ram drzi pohromade naprava.

Edit: Jeste mne napadlo, jak se vyhnout vypoctum. Nedal by se z nejakyho dobre dimenzovanyho jeklu udela jednoduchej ram - podelny nosniky s par prickama a nejaky podelny fosny na podlozeni tech kylu a k tomu koupit montovanou oj na 3.5t? K ty bude papir a zbytek by mohl projit. Takova ta podvesena sroubovaci oj by na ten ram mohla slusne pasnout, nebude to mit ty problemy jako ohybanej nosnik a k ramu pujde pomerne slusne dat naprava na pomocnej ram, jako to ma ten vlek na fotce.
Uživatelský avatar
geronimo
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1710
Registrován: čtv říj 26, 2006 2:00 am
Reputace: 60
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod geronimo » pon led 07, 2013 11:51 pm

Úplně stejně to dělá i WICK, asi jim budeš muset poradit...... :?
Uživatelský avatar
Viky_CZ
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2005
Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
Reputace: 23
Bydliště: Tynec n/L
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Viky_CZ » úte led 08, 2013 12:16 am

Jasne ze k tomu maji nejakej duvod, ale to neznamena, ze se to musi za kazdou cenu kopirovat, kor kdyz ten duvod nezname. Tovarni vlek je vycky nejakej kompromis, to je potreba brat v potaz. Kdyz si clovek stavi vlek sam, tak prece nemusi delat nejakej univerzalni ram, dulezity je, aby to vyhovelo jemu, ne?
Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1659
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Charlie » úte led 08, 2013 7:00 am

Na ten vlek bych se rád přijel podívat. 2600kg máš celkovou, nebo nosnost?

Když bych věděl postup na výpočet svařovanýho rámu tak bych si to samozřejmě spočítal.
Uživatelský avatar
geronimo
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1710
Registrován: čtv říj 26, 2006 2:00 am
Reputace: 60
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod geronimo » úte led 08, 2013 9:46 am

2600 kg celková , váha vleku 380 kg.
Uživatelský avatar
karf
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 300
Registrován: pon říj 26, 2009 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod karf » úte led 08, 2013 12:35 pm

Mám takovou teoretickou otázku. Sháněl jsem vlek pro katamaran a nakonec jsem koupil starší na plachetnici s šířkou 180cm (katoš má 249,99cm), ale obrysová světla jsou na rozteči 140cm. Loď tedy bude přečnívat a budu muset dát odrazky/světýlka. Procházel jsem prodejce těhle drobností a narazil jsem na šikovnou sadu zásuvka - kabely - brzdové světlo+blinkry. Nedělá se nějaká taková nouzová sada pro přívěsy pro případ nutnosti osvětlení velkého nákladu?
Uživatelský avatar
bigg2183
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 23
Registrován: čtv bře 15, 2012 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Kamenné Žehrovice, okr. Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod bigg2183 » úte led 08, 2013 1:51 pm

Denis píše:Varianta 1. Na tom zavážacom vozíku by nosník na kýl mohol byť podvesený pod nápravami toho vozíčku. Tým by sa ťažisko znížilo, teda spustiť ho tak nízko, ako to len ide.


To určitě, kýl bude přesně nad nápravou a co nejníže, kvůli těžišti. Dnes jsem konečně odvezl starý přívěs na přestavbu k mr. zámečníkovi. Vydal jsem se do firmy vapp.cz, že si zakoupím nápravu, kterou jsem si na internetu vyhlédl. Po konzultaci s prodejci jsem ale znejistil. Jakou nosnost nápravy by jste doporučili? Jde o to, aby nebyla zatížena více než je její nostnost, ale taky o to aby nebyla zbytečně předymenzována (příliš tvrdá).

Např.:

hmotnost přívěsu: 250 - 300 Kg
Hmostnost lodi: 500 - 650 kg (někdy se může vézt v lodi náklad na dovču;)

Celkem: 750 - 950Kg

Otázka zní, jestli na nebržděný vlek do nostnosti dát nápravu na 750kg, na 1000kg nebo raději na 1300kg. Samozřejmě musíme přihlédnout na to, že máme nadváhu na nebržděný vlek, ale kdo ji kdy neměl?;)

Čím nižší nisnost, tím bude měkčí, ale na druhou stranu bude max zatížená:(

Děkuju všem za příspěvky
Uživatelský avatar
Viky_CZ
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2005
Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
Reputace: 23
Bydliště: Tynec n/L
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Viky_CZ » úte led 08, 2013 2:09 pm

Karf: Neni snazsi na rampu pridelat tykadla? Delaji se ruzny delky, mohlo by to vyjit.

(Mimochodem, zjistil jsem, ze na 185cm sirokou lod mam svetla blizko u sebe a spravne bych nemel vozit naklad sirsi nez 170cm, takze mne asi ty tykadla neminou.)

Bigg2183: Na vleku jsem hlidal doslova kazdy kilo navic. Pro lod je lepsi mit napravu na 750kg a navic bude pravdepodobne min vazit. Podle vahy dilu bych se rozhodoval nejvic. Mimochodem, dost vazej i kola a pneumatiky, taky se da vybirat, pokud delas prestavbu.
Uživatelský avatar
kanic
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 771
Registrován: ned led 06, 2008 1:00 am
Reputace: 14
Bydliště: Hukvaldy

Příspěvekod kanic » úte led 08, 2013 4:24 pm

Včera jsem u Vapp objednával výrobu upravené nebržděné nápravy na 750 kg.
Vozík chci každopádně do 750 kg kvůli legislativě.
Pohotovostní v. do 170 kg, takže zbude 630 na loď.
Zvláštní je, že v našem okrese chtějí státní zkušebnu, ve vedlejším nikoliv. :D
Uživatelský avatar
olin
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 280
Registrován: úte zář 16, 2008 2:00 am
Reputace: 17

Příspěvekod olin » úte led 08, 2013 5:44 pm

V tomhle vlákně o trochu vejš se probíralo, jak udělat trochu univerzálnější vozík, který nemá využití pouze na loď, ale dá se použít i jako běžný nákladní vozík. Našel jsem pěknou inspiraci u polských sousedů. Na stránkách je i kompletní výrobní dokumentace, včetně seznamu dílů: http://sztormiaki.pl/rambler/przyczepka.html
http://www.sztormiaki.pl/rambler/img/tofik/tofik7.jpg
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Rozměry si samozřejmě může každej přizpůsobit dle svejch potřeb (velikosti lodě, nebo dokladů od vozíku domácí výroby, které jsou zrovna k dispozici).
Bočnice bych vyřešil nasouvací (jekl v jeklu), jako na svém vozíčku a čela na rozebiratelné panty, viz: http://img2.rajce.idnes.cz/d0203/6/6373 ... AG0145.jpg http://img2.rajce.idnes.cz/d0203/6/6373 ... .jpg?ver=0
Uživatelský avatar
bigg2183
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 23
Registrován: čtv bře 15, 2012 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Kamenné Žehrovice, okr. Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod bigg2183 » úte led 08, 2013 5:54 pm

kanic píše:Včera jsem u Vapp objednával výrobu upravené nebržděné nápravy na 750 kg.
Vozík chci každopádně do 750 kg kvůli legislativě.
Pohotovostní v. do 170 kg, takže zbude 630 na loď.
Zvláštní je, že v našem okrese chtějí státní zkušebnu, ve vedlejším nikoliv. :D


Na loď zbývá 750-170=580kg, jestli se nepletu;) Zkušenosti nemám, ale jezdíte s lodí na nebržděným vleku opravdu do 750kg?
Otázka je, jestli vás může někdo někdy zvážit v běžném provozu, nebo na cestě k moři? A druhá otázka je, jestli to ta náprava ustojí?
Jinak pohotovostní váha 170kg je krása. Jaký je rozměr vleku?

Já mám v plánu: Nosníky jsou U profily 8x3,5cm, síla 6mm

Obrázek
Uživatelský avatar
kanic
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 771
Registrován: ned led 06, 2008 1:00 am
Reputace: 14
Bydliště: Hukvaldy

Příspěvekod kanic » úte led 08, 2013 7:18 pm

750+50 na kouli.
Nápravě věřím, že je dělaná, by to ustála (nosil jsem kšandy, teď opasek).
Nosníky U 120/50/3, koule-kola=3,8m, za koly 1,6m+1,3m výsuv. zadní čelo.
šířka 1,85m.
S tím, že mě zváží počítám.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7050
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 65
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » úte led 08, 2013 7:39 pm

Môžu ťa zvážiť, s tým počítaj. Tolerancia je max do 10 percent. Keď majú dobrú náladu. Čecha v Rakúska vyložia, aj keď je ťažší len o kilo :lol:. Každá náprava je predimenzovaná min o 50 percent. Pozor, máloktoré auto môže ťahať nebrzdený príves 750 kg!!! Dôležitá je šírka nápravy, teda rázvor. Aby ti kola nezasahovali do lode a nie je moc dobré, ak je náprava širšia ako je náprava auta. Ja to tak mám, stabilné je to neuveritelne, ale dnes by som dal užšiu. Na moc úzkej sa loď povážlivo pohupuje a nedaj boh nejaká mela na ceste a letíš aj s loďou. Pozor aby si mal náhradné kolo, prípadne gumu, dobré je mať záťažové pneumatiky. A pozor na to ako má náprava riešené uchytenie nadstavby, niektoré su hodne vysoko, tak ako je tá na obrázku z Polska. Vo vela štátoch sú povinné dva kliny pod kola.
Uživatelský avatar
bigg2183
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 23
Registrován: čtv bře 15, 2012 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Kamenné Žehrovice, okr. Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod bigg2183 » úte led 08, 2013 7:50 pm

kanic píše:750+50 na kouli.
Nápravě věřím, že je dělaná, by to ustála (nosil jsem kšandy, teď opasek).
Nosníky U 120/50/3, koule-kola=3,8m, za koly 1,6m+1,3m výsuv. zadní čelo.
šířka 1,85m.
S tím, že mě zváží počítám.


Netušil jsem že se počítá i nosnost na kouli;) V tom případě je to super!
Koukám, že co se týče nosníku, nešetřil jsi;) Pěkný rozměry vleku, máš to na kýlovku nebo motorák, popřípadě zasuvný kýl?
Já jen že na vlek plánuju udělat tu pojídnou nástvabu, která se řešila na předchozí straně. To je min 50kg plus.

Ale i tak snad bych se taky vešel. Jen je blbý, že v techničáku mám povoleno 700 na nebržděný vlek. Nechápu proč!

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host