Výroba přívěsu

Technické podpůrné prostředky pro jachting (auta. přívěsy, šífy).

Moderátoři: Pepa, david, vilma

Uživatelský avatar
kanic
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 772
Registrován: ned led 06, 2008 1:00 am
Reputace: 14
Bydliště: Hukvaldy

Příspěvekod kanic » úte led 08, 2013 7:50 pm

Denisi, kolik máš rozchod ?
Nechtěl bych vozík, kde bych aspoň trochu neviděl v zrcátku na jeho kola.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7067
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 74
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » úte led 08, 2013 7:56 pm

Neviem, ale tu najširšiu čo sa vyrába. Výhod to má kopu, hlavne sa s tým dobre cúva a v zákrutách to drží jak formula 1. Ale pri cúvaní na sklz /náplavku/ je ta náplavka hodne úzka a raz som pri popojižďaní bokom vleku narazil do stromu vedla cesty. V 2 km rýchlosti, ale to stačilo aby som odbil biele svetlo.
Uživatelský avatar
bigg2183
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 23
Registrován: čtv bře 15, 2012 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Kamenné Žehrovice, okr. Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod bigg2183 » úte led 08, 2013 8:02 pm

Denis píše:Môžu ťa zvážiť, s tým počítaj. Tolerancia je max do 10 percent. Keď majú dobrú náladu. Čecha v Rakúska vyložia, aj keď je ťažší len o kilo :lol:. Každá náprava je predimenzovaná min o 50 percent. Pozor, máloktoré auto môže ťahať nebrzdený príves 750 kg!!! Dôležitá je šírka nápravy, teda rázvor. Aby ti kola nezasahovali do lode a nie je moc dobré, ak je náprava širšia ako je náprava auta. Ja to tak mám, stabilné je to neuveritelne, ale dnes by som dal užšiu. Na moc úzkej sa loď povážlivo pohupuje a nedaj boh nejaká mela na ceste a letíš aj s loďou. Pozor aby si mal náhradné kolo, prípadne gumu, dobré je mať záťažové pneumatiky. A pozor na to ako má náprava riešené uchytenie nadstavby, niektoré su hodne vysoko, tak ako je tá na obrázku z Polska. Vo vela štátoch sú povinné dva kliny pod kola.


V tom případě je lepší se Rakousku vyhnout obloukem;)Pokud je to jak říkáš, pak se nění čeho bát, je-li náprava opravdu předimenzována o 50%. Moje auto zrovna může tahat nebržděný přívěs jen do 700, což je docela pech :( . Pak asi není co řešit a vzít nápravu s razvorem 1400 a nosností 750;) Protože každé kilo se počítá:)

Děkuju za cenné rády
Uživatelský avatar
kanic
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 772
Registrován: ned led 06, 2008 1:00 am
Reputace: 14
Bydliště: Hukvaldy

Příspěvekod kanic » úte led 08, 2013 8:05 pm

Taková bude spíš na sprinty.
Pro mě je 185cm na 750 kg maximum. Jezdím do 100 Km a šířku 2,5 m si užiju dost za celý rok.
Uživatelský avatar
Viky_CZ
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2044
Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
Reputace: 23
Bydliště: Tynec n/L
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Viky_CZ » úte led 08, 2013 8:16 pm

Bigg2183: 6mm stena profilu se nepouziva, pouziva se bezne 3mm, vic jak 4mm bych nedaval. Pro tebe to znamena ram o aspon tretinu lehci. Je lepsi mit profil vetsich rozmeru, nez silnejsi steny.

Nekde na webu (zkusim najit) se daji porovnat moduly v ohybu (mira pevnosti) pro jednotlivy konstrukcni profily a uvidis, ze v pomeru vaha-pevnost jsou slabsi o hodne lepsi.

Olin: Zkusil jsem to trochu jinak. Dostal jsem se na 120kg a korbu sundavat nemusim, jenom sundavam cela a doplnim zadni kylovou rolnu. OMaximalni delka (s rampou) je 4.7m, ovsem je to celkova hmotnost jenom 400kg.

Obrázek

Denis: U nas se sirce napravy rika rozchod, rozvor je podelna vzdalenost naprav.
Uživatelský avatar
Viky_CZ
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2044
Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
Reputace: 23
Bydliště: Tynec n/L
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Viky_CZ » úte led 08, 2013 8:27 pm

Tak jsem to nasel - moduly ma u jeklu v katalogu Ferona, pouzival jsem to na volbu rozmeru profilu.

Priklad zde: http://www.ferona.cz/cze/katalog/detail.php?id=26556
Uživatelský avatar
bigg2183
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 23
Registrován: čtv bře 15, 2012 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Kamenné Žehrovice, okr. Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod bigg2183 » úte led 08, 2013 8:56 pm

Viky_CZ píše:Tak jsem to nasel - moduly ma u jeklu v katalogu Ferona, pouzival jsem to na volbu rozmeru profilu.

Priklad zde: http://www.ferona.cz/cze/katalog/detail.php?id=26556


Díky moc, hned na to mrknu. Problém je, že přestavuju přívěs MacGregor z USA (koupený v DE), kde jsou profily 6 mm. Chtěl bych použít tu konstrukci a ušetřit za materiál. Pokusím se zvážit přívěs tak jak je teď, pro jistotu. Jinak je stavěný na 1300kg, problém je že u nás je nebržděný max 750kg.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7067
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 74
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » úte led 08, 2013 9:17 pm

Bigg, nie je náhodou ten tvoj vlek z hliníka?
Uživatelský avatar
olin
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 325
Registrován: úte zář 16, 2008 2:00 am
Reputace: 29

Příspěvekod olin » úte led 08, 2013 10:12 pm

Viky_CZ píše:Olin: Zkusil jsem to trochu jinak. Dostal jsem se na 120kg a korbu sundavat nemusim, jenom sundavam cela a doplnim zadni kylovou rolnu. OMaximalni delka (s rampou) je 4.7m, ovsem je to celkova hmotnost jenom 400kg.

Obrázek

Já jsem na stejné váze jako ty, pokud sundám bočnice. Vozík jsem dělal z U profilu 60x40x2 mm ( http://olin77.rajce.idnes.cz/vozejcek ), takže je dost bytelnej a přitom mnohem lehčí, než vypadá.
Plánuju si pořídit nějakou podobnou lodičku, jako máš ty a na převoz chci používat tento vozík. Samosebou se to neobejde bez úprav. V první řadě budu muset udělat vysouvací oj. S cajtama si starost nedělám, protože na nejbližší skluz do Labe v Litochovicích to mám cca 2 km po takový zapadlý vedlejší silnici a do Lovosic 10 km. Dál bych s tím asi ani nejel, takže je malá pravděpodobnost, že by mě zastavili.
Uživatelský avatar
bokal
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 528
Registrován: ned dub 13, 2008 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Třinec

Příspěvekod bokal » úte led 08, 2013 10:31 pm

To bude asi hliník, jinak by to vážilo tunu.
Ocelové profily na vleku se používají se sílou stěny 2-3 mm
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7067
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 74
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » stř led 09, 2013 8:24 am

Ak pomynieme nutnosť náteru, alebo zinkovania, nie je na konštrukciu vleku lepší uzavretý profil? Jokl?
Uživatelský avatar
Viky_CZ
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2044
Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
Reputace: 23
Bydliště: Tynec n/L
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Viky_CZ » stř led 09, 2013 12:19 pm

Jekl je urcite lepsi a pokud tusim spravne, zinkovani to nevadi, pokud je na koncich otevreny aby se do nej dostala lazen.

Ve Sportjachtu mi nechteli schvalit jekly s tensi stenou nez 3mm, ze pry pod 3mm kdyz se pretizi, tak maji tendenci se lamat, misto aby se ohnuly, takze to neni moc bezpecny.

Nekdy se to ale dela tak, ze se Ucko v nekolika mistech propoji do uzavreneho profilu, tim se taky dost zpevni.
Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1706
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 3
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Charlie » stř led 09, 2013 12:25 pm

Na zinkování (žárové) musí být jokly buď na koncích otevřené, nebo do nich musí být navrtány otvory pokud by zůstal uzavřený, hrozí v zinkový lázni exploze profilu.

Jinak na přepravníku na auta (3,5t) jsou všechny profili průřezu C s 4mm stěnou, v některých místech zavařené plechem, jak píše Viki_CZ
Uživatelský avatar
Viky_CZ
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2044
Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
Reputace: 23
Bydliště: Tynec n/L
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Viky_CZ » stř led 09, 2013 4:54 pm

Olin: Jeste takovou poznamku ke konstrukci - taky jsem si udelal vysouvaci oj, ale nakonec jsem prisel na to, ze to je uplne k nicemu, protoze ji nezasouvam, nema to cenu, s vysunutou se stejne mnohem lip jezdi.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7067
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 74
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » stř led 09, 2013 5:03 pm

Ja som robil vlek s nosnosťou 1000 kg s joklov tuším 100x50 mm, hrúbka steny 2 mm. Ocel sa podla môjho názoru nemôže zlomiť, vždy nastáva predtým medza prieťažnosti. Ohnúť áno, ale ulomiť? Jedine ak by odvibrovala, tak sa mi tento rok odlomila z vleku navádzacia trubka.
Uživatelský avatar
olin
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 325
Registrován: úte zář 16, 2008 2:00 am
Reputace: 29

Příspěvekod olin » stř led 09, 2013 5:16 pm

Viky_CZ píše:Olin: Jeste takovou poznamku ke konstrukci - taky jsem si udelal vysouvaci oj, ale nakonec jsem prisel na to, ze to je uplne k nicemu, protoze ji nezasouvam, nema to cenu, s vysunutou se stejne mnohem lip jezdi.

To máš sice pravdu, ale pak bych se nevešel do rozměrů, co jsou v papírech a neprošel bych STK. Už takhle na to blbě koukaj, když jim k tomu dám TP z roku 1985, ale VIN souhlasí a rozměry mi taky seděj na mm. Takže na mě nemůžou a musej mě nechat projít, kdyby čert na koze jezdil..... :good: :P :lol:
Uživatelský avatar
karf
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 300
Registrován: pon říj 26, 2009 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod karf » stř led 09, 2013 6:37 pm

Denis píše:Ja som robil vlek s nosnosťou 1000 kg s joklov tuším 100x50 mm, hrúbka steny 2 mm. Ocel sa podla môjho názoru nemôže zlomiť, vždy nastáva predtým medza prieťažnosti. Ohnúť áno, ale ulomiť? Jedine ak by odvibrovala, tak sa mi tento rok odlomila z vleku navádzacia trubka.

To lámání je myšlený tak, že se profil zbortí
Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1706
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 3
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Charlie » sob led 12, 2013 10:47 pm

Tak jsem dneska přivezl nápravu z traktorovýho vleku a pustím se do výroby manipuláku. Na nápravě sice bude ještě nejaká práce. Rozšířit, dát nový ložiska atd. ale jsem spokojenej s výškou nápravy 42cm - nosnost kolem 3,5t.

Když by měl někdo zájem budu prodávat vlek na dvě auta -délka 9,2m šířka 2m, nosnost 2440kg, celková 3400kg. Na papírech.
Uživatelský avatar
pireus
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 46
Registrován: sob zář 15, 2012 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod pireus » ned led 13, 2013 12:43 pm

Zdravim !

Ma nekto vyrobenej prives z hliniku (duralu) s nosnosti cca 1500 kg?

Dekuji.
Uživatelský avatar
Felix
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1805
Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
Reputace: 146
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Felix » ned led 13, 2013 12:59 pm

U nás v jachťáku jeden takový je, proč?
Uživatelský avatar
pireus
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 46
Registrován: sob zář 15, 2012 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod pireus » ned led 13, 2013 1:02 pm

Musim setrit s vahou vzhledem k lodi a mojemu autu.
Uživatelský avatar
pireus
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 46
Registrován: sob zář 15, 2012 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod pireus » ned led 13, 2013 1:07 pm

Potrebuju vedet priblizne rozmerety a pouzity material, dimenzovani atd.
Uživatelský avatar
Felix
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1805
Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
Reputace: 146
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Felix » ned led 13, 2013 1:20 pm

Tenhle je na dvoutunový osmimetrový motorák, fabrická výroba USA, rozměry podvozku 6.20 (+ 1.5 m oj) na délku, 2.5 na šířku. Bude Ti to k něčemu?
Uživatelský avatar
pireus
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 46
Registrován: sob zář 15, 2012 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod pireus » ned led 13, 2013 2:17 pm

Dekuji Ti mockrat. Ja bu mit trimaran s delkou 9m asi 1 t. Jestli se to da zjistit, z jakych
profilu je zostavenej (prurez) a pocet naprav?
Uživatelský avatar
Milos
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 655
Registrován: pát zář 14, 2007 2:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Milos » ned led 13, 2013 2:20 pm

Ja mám upravený hlinníkový príves, základ je originál k hybridnej plachetnici MacGregor26M, pôvodná náprava a žehlička musela kvôli byrokracii a chýbajúcemu CE nahradená nápravami z eu produkcie. :gun:
Taktiež bolo samozrejme potrebné doplniť osvetlenie a značku podľa našich zvyklostí.

Originálny Al príves má udávanú max hmotnosť 2000 kg (4400lb), prázdny váži cca 250kg.

Originálny Al príves k MacGregor26M

Prierez a profil (I profil) vidno na obrázku, pozri link. Ak chceš, zmeriam to presne ...
Takýto alebo podobný US AL príves by nemal byť problém zohnať - mnohí predajcovia US lodí (občas aj ja) riešia problém chýbajúceho EU certifikátu na orig US príves k dovezenej lodi zakúpením nového EU prívesu a originálny lacno predajú ako manipulačný príves nie na verejné cesty.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host