Tahání přívěsu v ČR po 19.1.2013

Technické podpůrné prostředky pro jachting (auta. přívěsy, šífy).

Moderátoři: Pepa, david, vilma

Uživatelský avatar
Jardasu
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 627
Registrován: pát bře 30, 2007 2:00 am
Reputace: 75

Příspěvekod Jardasu » ned lis 03, 2013 2:20 pm

Surcouf píše:Můj konkrétní případ je tento : pohotovostní - 1 526 kg, celková - 2 038 kg, vlek - 750/1 500, jízdní souprava - 3 538 kg.
Dilema je následující - pomůže B96, nebo řešit vlek o papírové max. hmotnosti 1 462 kg, nebo se definitivně smířit s Viko 20 (cca 800 kg) a vlekem 1 300 kg.

Josefe, to platilo vždy a všude, že na chudý lid je třeba přísnost.


Když už se tady tak hezky rozvinula diskuse, přinutila mne také se podívat do papírů a mám tento dotaz. V papírech od auta mám povolenu maximální hmotnost nebrzděného přívěsu 620 kg (brzděný 1300), nebrzděný vozík má vlastní hmotnost 115 kg, maximální povolenou hmotnost 750 kg. S naloženou lodí se do těch povolených 620 kg vejdu, alespoň doufám.

Bere se při případné kontrole zatížení tažného vozidla skutečná okamžitá hmotnost naloženého vozíku, nebo platí maximální papírová hmotnost vozíku?

K těm papírům nás pamětníků (mám papíry od roku 1970) . Při výměně růžových knížek byla údajně po nějaké přechodné období možnost si zažádat o zapsání BE bez zkoušek, ale po nějakém čase to zrušili a musely se dělat zkoušky. Dozvěděl jsem se to ale pozdě, takže smolík.
Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1756
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 9
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Charlie » ned lis 03, 2013 2:27 pm

Při kontrole se bere okamžitá hmotnost vleku - ale to souvisí pouze se spojitelností vozidel do jízdních souprav.

okamžitá hmotnost nebržděného přípojného vozidla kategorie 01 nesmí být větší, než největší povolená hmotnost nebržděného přípojného vozidla stanovená pro tažné vozidlo, která je uvedena v technickém průkazu a osvědčení o registraci tažného vozidla

okamžitá hmotnost - hmotnost když vlek na silnici zváží.

Už je to tu ale popsáno v tomhle vlákně. Psal jsem to na straně 3
Uživatelský avatar
maxik1958
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2496
Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
Reputace: 28
Bydliště: PRAHA 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod maxik1958 » ned lis 03, 2013 7:20 pm

A jak to,že pán dostal pokutu za tažení prázdného vozíku :?
Uživatelský avatar
Viky_CZ
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2125
Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
Reputace: 30
Bydliště: Tynec n/L
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Viky_CZ » ned lis 03, 2013 7:49 pm

No protože mel brzdenej.

Presne proto se dneska nabizeji nebrzdeny vleky, takzvany "zesileny" s napravama do 1300kg. Když ho "pretizis" na 1300kg, vleku se nic nestane, vypada normalne, takze ho nikdo nevazi a pokuta ti nehrozi.

1300kg nebrzdenejch teda není pro sraby, ale v CR ti to projde spis. Krome toho nebrzdenej vlek často vazi skoro o 100kg min nez brzdenej.
Uživatelský avatar
Pema
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 126
Registrován: čtv zář 15, 2011 2:00 am
Reputace: 5

Příspěvekod Pema » ned lis 03, 2013 7:50 pm

maxik1958 píše:A jak to,že pán dostal pokutu za tažení prázdného vozíku :?


Protože si ouřadové dělají, co se jim zachce a vykládají si zákony, jak se jim to hodí.
Řekl bych, že pánové z OSBIDu se tím určitě budou zabývat a omlátí to celé tomu aktivnímu úředníkovi o jeho tupou makovici...
Uživatelský avatar
Viky_CZ
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2125
Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
Reputace: 30
Bydliště: Tynec n/L
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Viky_CZ » ned lis 03, 2013 7:58 pm

Ja se obavam ze v tomhle pripade je vyklad naprosto jasnej. Nejakej aktivni blbec napsal na protokol ten spravnej paragraf a organu nezbylo nez vecne uznat, ze k poruseni doslo a udelit trest na nejnizsi mozne hranici. Holt, takhle deb.lni mame predpisy.

Je to blby, ale když vemu Skodovku, co smi tahat nebrzdenejch 400kg, dam vozejk do 750kg a nalozim na nej tunu, tak zadnou pokutu nedostanu.
Uživatelský avatar
Pema
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 126
Registrován: čtv zář 15, 2011 2:00 am
Reputace: 5

Příspěvekod Pema » ned lis 03, 2013 8:04 pm

Uvidíme, já jsem přesvědčen, že je tam velká šance to vyhrát, přečti si ten článek na OSBID.
Když už se úřad odmítá řídit nařízením MDČR, tak to půjde utáhnout na materiální znak.

http://www.osbid.cz/2013/11/jak-je-to-s ... mi-voziky/
Uživatelský avatar
medvidek
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 35
Registrován: pon srp 12, 2013 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod medvidek » ned lis 03, 2013 8:28 pm

Ahoj, nevím jestli se u Viko 20 vlezeš do těch zmiňovaných 800 kilo. Trošku jsem si teď v Hamburku pokecal s tím chlápkem co byl i Vika 22S a jestli mi dobře rozumněl (moc anglicky neuměl a já německy tak akorát pozdravím) tak v totálně oholeném základu bez baterií atd má těch na stránkách zmiňovaných 750 kilo. Pak se vším co se dá do lodi a na loď narvat je to údajně kolem 900kg + vozík. Ale ruku za to do ohně nedám, je to jen od něj. Není ady někdo kdo tuhle loď má a má ji eálně zváženou i s vozíkem??

Medvěd
Uživatelský avatar
Reno
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 72
Registrován: čtv črc 28, 2011 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Reno » ned lis 03, 2013 8:34 pm

Ahoj, je to stále dokola i na karavanových fórech. Je přeci jedno, jestli je ten vozík bržděný, nebo ne. V zákonech je jasně napsáno
" o celkové váze". To znamená, že když měl ten člověk SUV a vozík o celkové váze např.1500 kg tak určitě přelezl váhu soupravy do 3500kg a na to už jenom B nestačí. Je to učebnicový příklad pro ty, kteří si stále pletou váhu celkovou s váhou nějakou momentální. I když je vozidlo bez nákladu, vždy se bere celková podle TP.
Uživatelský avatar
maxik1958
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2496
Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
Reputace: 28
Bydliště: PRAHA 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod maxik1958 » ned lis 03, 2013 8:45 pm

Myslím (ale jen myslím) V papírech se uvádí samotná váha vozíku, pokud je prázdný, měli by se držet této váhy :roll:
Naposledy upravil(a) maxik1958 dne ned lis 03, 2013 8:58 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Josef
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 397
Registrován: pon lis 06, 2006 1:00 am
Reputace: 3
Bydliště: Chomutov,ČR

Příspěvekod Josef » ned lis 03, 2013 8:51 pm

Tak jsem koukal na malé vozíky v Baumaxu a Baumarktu. Mají celkovou váhu 750 kg a jsou nebržděné! Znamená to snad, že bych ho nemohl tahat ani za Fordem Mondeo? Mám v techničáku 705kg nebržděný a 1250kg bržděný. To by takový obyčejný malý přívěs nemohla zapřáhnout většina osobních aut i když by byl prázdný!!!
Uživatelský avatar
Reno
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 72
Registrován: čtv črc 28, 2011 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Reno » ned lis 03, 2013 9:01 pm

Co můžu zapojit do soupravy je jedna věc a tonáž na kterou máš oprávnění je něco jiného.
Uživatelský avatar
Josef
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 397
Registrován: pon lis 06, 2006 1:00 am
Reputace: 3
Bydliště: Chomutov,ČR

Příspěvekod Josef » ned lis 03, 2013 9:13 pm

To mi je jasný. Jen jak koukám na ty Felicie, Fábie, Oktávie a podobně velká auta, jak tahaj vleky typu Baumax 750kg, tak by to pro policajty mohli být žně. Papíry na to má sice každej, ale auto málo kdo. :rtfm: :cry:
Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1756
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 9
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Charlie » ned lis 03, 2013 9:29 pm

Ono tu hlavně pletete dohromady dvě rozdílný věci a to spojitelnost vozidel do jízdních souprav a řžidičské oprávnění.

Už je to tu ale omýlané tolikrát.

Já měl třeba vlek s maximální váhou 2000kg, souprava loď+vlek vážila 1750kg, auto může táhnout 1800kg a celkovou auta mám 2140kg. Zapřahnout takový vlek v klidu můžu, protože na spojitelnost vozidel má vliv okamžitá hmotnost - tedy nesmím přesáhnout 1800kg (měl jsem 1750), a potom maximální vleku nesmí překročit maximální auta. což taky splňuju (u teréňáků co mají kategorii M1G/N1G je to do 1,5 násobku váhy auta).

Ale potřebuju na to řidičák skupiny BE protože soupravu mám nad 3,5t (mám CE, takže jsem v pohodě).

Pán co byl pokutován měl sice prázdnej vlek, ale bržděnej nad 750kg a přetáhl o 40kg 3,5t a měl jen řidičák sk. B čímž porušil zákon. Zapřahnout vlek sice mohl, ale nesměl takovou soupravu řídit. Pro limit 3,5t u Bčka se bere součet maximální váhy auta + maximální vleku co jsou zapsané v TP
Uživatelský avatar
Zdenda12345
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1615
Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
Reputace: 67
Bydliště: Lysá nad Labem

Příspěvekod Zdenda12345 » ned lis 03, 2013 9:57 pm

Nepleťte jablka a hružky dohromady.

Jedna věc je co mi dovoluje řidičák. Tam se sčítá celková hmotnost uvedená v techničáku. A je úplně buřt, že ten vlek táhnu prázdnej.

Druhá věc je co umožňuje auto. Tam se bere to co byste zrovna navážili. Takže klidně můžu feldou táhnout nebrzděnej vlek na 1,3t, když je prázdnej.

Pořád tu ale opakujeme to, co už tu několikrát zaznělo.
Uživatelský avatar
Reno
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 72
Registrován: čtv črc 28, 2011 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Reno » ned lis 03, 2013 9:59 pm

To charlie já si nic nepletu, to co píšeš, jsem napsal o dva řádky výše. (někdo by tu napsal že to chce více číst.)
Uživatelský avatar
Reno
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 72
Registrován: čtv črc 28, 2011 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Reno » ned lis 03, 2013 10:01 pm

To Zdenda jako Charlie. Vy snad čtete vždy jen poslední příspěvek.
Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1756
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 9
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Charlie » ned lis 03, 2013 10:09 pm

Reno píše:To charlie já si nic nepletu, to co píšeš, jsem napsal o dva řádky výše. (někdo by tu napsal že to chce více číst.)


Reno, nikde jsem nepsal, že to pleteš zrovna ty, čtu všechny příspěvky, a je pravda, že to co jsi psal přesně souhlasí s tím co jsem psal já, jen jsem to více rozepsal pro snad lepší pochopení. Snad jen jsem mohl napsat do příspěvku, že ty jsi to psal správně.

Ta problematika je jednoduchá a vyhlášky jsou jasné.
Uživatelský avatar
Reno
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 72
Registrován: čtv črc 28, 2011 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Reno » ned lis 03, 2013 10:16 pm

Charli já to nemyslím ve zlém, je vidět, že oba víme jak to je, jenom mi přišlo divné, že jsi vlastně psal to co já hned po mě. A s tím čtením to byl tak trochu vtip. Jeden to tady tak většinou píše ať každý víc googluje a neptá se.
Uživatelský avatar
Viky_CZ
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2125
Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
Reputace: 30
Bydliště: Tynec n/L
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Viky_CZ » ned lis 03, 2013 10:47 pm

Je potřeba si uvědomit, ze nebrzdeny vleky a brzdeny vleky jsou jina skupina vozidel plati pro ne jiny pravidla. Když budete motat brzdeny s nebrzdenejma, nikdy se niceho nedoberete.

2 Zdenda: A az koupis v CR nebrzdenej vlek schvalenej na 1300kg, dostanes medaili za zásluhy!
Uživatelský avatar
Surcouf
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 475
Registrován: ned lis 23, 2008 1:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Praha

Příspěvekod Surcouf » ned lis 03, 2013 10:59 pm

Medvěde,
Tady jsem nikoho nenašel, kdo by to Viko 20 měl, ale ten Bretonec píše, že ta jeho připravená k plavbě ale bez bagáže váží 792 kg, tedy těch cca 800 kg. U vleku 1 300 kg mu tak zbývá ještě cca 200 kg na bagáž. Třeba přívěs Arco 1 300 má vlastní hmotnost 290 kg a užitečné zatížení 1 010 kg. On to tahá za Peugeot 307.
Naposledy upravil(a) Surcouf dne ned lis 03, 2013 11:06 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1756
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 9
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Charlie » ned lis 03, 2013 11:00 pm

Viky on tam žádnej podstatnej rozdíl není, jestli je vlek bržděnej, nebo ne. Pro spojitelnost jsou pravidla stejný.

Ohledně řidičáků je tam jen rozdíl v onom B96 které platí pouze pro vleky do 750kg, ale i ten může být bržděnej. Jinak na soupravu do 3,5t nemá kategorie vleku vliv.
Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1756
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 9
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Charlie » ned lis 03, 2013 11:02 pm

Viky on tam žádnej podstatnej rozdíl není, jestli je vlek bržděnej, nebo ne. Pro spojitelnost jsou pravidla stejný.

Ohledně řidičáků je tam jen rozdíl v onom B96 které platí pouze pro vleky do 750kg, ale i ten může být bržděnej. Jinak na soupravu do 3,5t nemá kategorie vleku vliv.
Uživatelský avatar
Viky_CZ
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2125
Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
Reputace: 30
Bydliště: Tynec n/L
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Viky_CZ » ned lis 03, 2013 11:08 pm

Ja myslim ze kategorie vliv ma.

Chapu to tak, ze za nasi firemni dodavku s maximalni hmotnosti 2880kg muzeme zapojit nebrzdenej vlek do 750kg, ale brzdenej do 750kg ne, a to ani prazdnej, protože soucet je 3630kg, pletu se nebo ne?
david
moderátor
Příspěvky: 5321
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 151
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » ned lis 03, 2013 11:12 pm

zapojit to můžeš klíďo- píďo. jde o to, zda na to máš řidičák. :?

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti