Přihlášení přívěsu ze zahraničí a schválení na 100km/h
Moderátoři: vilma, Pepa, david
- Sullaco
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 248
- Registrován: pon říj 29, 2007 1:00 am
- Reputace: 14
- Bydliště: Sever Čech
Přihlášení přívěsu ze zahraničí a schválení na 100km/h
Ahoj,
koupil jsem ze zahraničí loď spolu s vlekem. V Německu jsou sportovní vleky automaticky otypované na 100km/h ale u nás se prý toto nedělá. Musel bych mít prý schválení naší zkušebny či co. Dá se to nějak udělat abych ho měl i u nás schválený na 100km/h???
Díky moc!
koupil jsem ze zahraničí loď spolu s vlekem. V Německu jsou sportovní vleky automaticky otypované na 100km/h ale u nás se prý toto nedělá. Musel bych mít prý schválení naší zkušebny či co. Dá se to nějak udělat abych ho měl i u nás schválený na 100km/h???
Díky moc!
- MilanR
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 77
- Registrován: pon lis 28, 2005 10:25 am
- Reputace: 3
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Přívěs
Taky mám pěkný oříšek. Koupil jsem brzděný přívěs pro loď, který na sobě nikde nemá registrační čísla, ale je zjevně kdysi dávno tovární výroby (takže opticky vypadá jakž takž). K němu mám papíry a SPZ z nějakého jiného podobného přívěsu. Technická na SPZ už prošla. Papíry jsou napsané na původního majitele.
A teď dotaz: Je nějaká šance na legalizaci? Jak papíry přepsat na mě a přitom je spojit s mým neregistrovaným vlekem? Nebo vyjde levněji koupit zcela nový vlek? Anebo se vyplatí riskovat 5 bodů a 5000 pokutu při dvou přejezdech ročně.
A teď dotaz: Je nějaká šance na legalizaci? Jak papíry přepsat na mě a přitom je spojit s mým neregistrovaným vlekem? Nebo vyjde levněji koupit zcela nový vlek? Anebo se vyplatí riskovat 5 bodů a 5000 pokutu při dvou přejezdech ročně.
- Sullaco
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 248
- Registrován: pon říj 29, 2007 1:00 am
- Reputace: 14
- Bydliště: Sever Čech
Ahoj,
někteří naši výrobci již mají certifikát k výrobě vleků s maximální rychlostí do 100km/h. Jenže alespoň co jsem viděl tak jde vždy a jen o valníkové typy.
Já teď řeším to, že součet maximálních hmotností u auta a vozejku mi překračuje o 70kg 3,5 tuny, tudíž bych musel dělat jiný řidičák, kupovat jinou dálniční známku atd. To že na vleku vozím lehkou loď, a do 3,5 tuny mi zbývá ještě hafo, nikoho nezajímá.
někteří naši výrobci již mají certifikát k výrobě vleků s maximální rychlostí do 100km/h. Jenže alespoň co jsem viděl tak jde vždy a jen o valníkové typy.
Já teď řeším to, že součet maximálních hmotností u auta a vozejku mi překračuje o 70kg 3,5 tuny, tudíž bych musel dělat jiný řidičák, kupovat jinou dálniční známku atd. To že na vleku vozím lehkou loď, a do 3,5 tuny mi zbývá ještě hafo, nikoho nezajímá.

- MartinB
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1114
- Registrován: čtv led 19, 2006 8:02 pm
- Reputace: 106
- Bydliště: Praha
Aby jsi mohl táhnout velký/těžký přívěs za osobákem, musíš mít B + E, to že celkově přesáhneš 3,5t dle zákona nevadí. Už se to tu řešilo v "Dálniční známka při tažení lodě za autem".
Třeba by jsi si mohl nechat přetypovat přívěs o 100kg dolu a bylo by po problému se známkou to ale nevím zdali je možné. Kdysi jsem chtěl koupit velký přívěs a bylo mi řečeno, že třeba od 1000 do 2000kg jsou všechny vozíky totožné a záleží jen na mě kolik chci do techničáku zapsat - tkže napoprvé asi zvolit jde.
Třeba by jsi si mohl nechat přetypovat přívěs o 100kg dolu a bylo by po problému se známkou to ale nevím zdali je možné. Kdysi jsem chtěl koupit velký přívěs a bylo mi řečeno, že třeba od 1000 do 2000kg jsou všechny vozíky totožné a záleží jen na mě kolik chci do techničáku zapsat - tkže napoprvé asi zvolit jde.
- alffa
- Site building team
- Příspěvky: 3492
- Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
- Reputace: 2
- Bydliště: LOĎ
Sullaco píše:Já teď řeším to, že součet maximálních hmotností u auta a vozejku mi překračuje o 70kg 3,5 tuny, tudíž bych musel dělat jiný řidičák, kupovat jinou dálniční známku atd. To že na vleku vozím lehkou loď, a do 3,5 tuny mi zbývá ještě hafo, nikoho nezajímá.
Pokud by byl problém s řidičákem neřešitelný, tohle vás snad povzbudí.

Mě se to alespoň moc zamlouvá.
Hlavně to, že žádný zákon neřeší hmotnost vleku za nemotorovým vozidlem.

alffa
Naposledy upravil(a) alffa dne pát pro 07, 2007 9:39 pm, celkem upraveno 2 x.
- alffa
- Site building team
- Příspěvky: 3492
- Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
- Reputace: 2
- Bydliště: LOĎ
jerryx píše::offtopic:
server ma pravdepodobne kontrolu odkazu - tzn. z cizich serveru se nelze primo odkazovat na jejich obrazky. a ze to vzniklo az po aktualizaci (u alffy) je tim, ze se to bralo nejprve z cache prohlizece ..
Aha, zajímavé.
A potom to bralo z čeho.

Zkoušel jsem to nejméně 10x .
Vypadalo to jak v policejní garáži.
"Náčelníku, svítí mě blinkr?
Svítí, nesvítí, svítí, nesvítí, atd".

alffa
- MartinB
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1114
- Registrován: čtv led 19, 2006 8:02 pm
- Reputace: 106
- Bydliště: Praha
Sullaco píše:ptal jsem se autoškoláka a u nás se to prý toleruje, ale v zahraničí je to o hubu. Nejde mi o dálniční známku, ale nechci se učit na další řidičák![]()
Teď nerozumím tomu na co jsi se přesně ptal toho autoškoláka?
Jestli na to, že s Bčkem může mít souprava na 3,5t, tak to je pravda, ale maximální hmotnost přívěsu je v zákoně omezená a pokud vezeš loď, určitě jsi nad.
Např. pokud máš Transita 3200 + přivěs 400 - je to v pohodě, ale pokud auto 2100 + přivěs 1500 tak bude s policajty problém.
A na toleranci bych moc nespoléhal, záleží na jakého policajta narazíš.
Realitou bude to, že podle zákona jedeš bez platného oprávnění, což se klasifikuje jako by jsi jel úplně bez řidičáku, to bude asi mastný a pokud se nepletu, mohou Ti dát zákaz řízení na 2 roky.
Já už kontrolu zažil, viděli velký přívěs a tak šli hned po Ečku - dřív E dávali jen na požádání a 50Kc za nový řidičák

Taky záleží kam s lodí chceš jet. Jestli jednou za rok na nejbližší přehradu a zpět, to bych risknul. Ale do HR a pod., to bych já osobně bez E neriskoval.
Naposledy upravil(a) MartinB dne sob pro 08, 2007 7:03 pm, celkem upraveno 1 x.
- bobes
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 998
- Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Praha
Jo s těmi řidičáky je to zapeklité. Nedávno se řešil zajímavý případ. Policista zastavil řidiče, který řídil osobní vozidlo s přívěsem o celk. hmotnosti vyšší než 750kg ( za osobákem měl na plaťáku naloženo další vozidlo) a měl jenom skupinu B. Řidič argumentoval tím, že řidičák dělal před 20 ti lety a kdyby si jej býval dal po dvou letech vyměnit a o E si požádal , tak by ho automaticky dostal. Tak už ho vlastně má 18 let. Argumentoval tím, že se jedná pouze o administrativní úkon a s pokutou nesouhlasil. Případ na první pohled jasný , ale je zajímavé, že spisový materiál oběhl několik ministerstev, soudních znalců a podobně než dal za pravdu policistovi. Tak, že kdo to v minulosti prošvihl, dnes už bohužel musí absolvovat autoškolu, aby E dostal.
- pecho
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 633
- Registrován: pon zář 03, 2007 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: hradecko
přeprava lodi
Jo je to tak, taky jsem prošvihl to Ečko před x lety, takže jsem musel znova do autoškoly, ale zas to tak hrozný nebylo. Kdo to potřebuje, tak to zvládne, a to přepravit loďku zas tak často nepotřebuju, ale nechci být na nikom závislý. Zdraví Pecho
-
- Příspěvky: 0
- Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
- Reputace: 0
MartinB píše:Např. pokud máš Transita 3200 + přivěs 400 - je to v pohodě, ale pokud auto 2000 + přivěs 1500 tak bude s policajty problém.
Pozor, to vyznělo jako že s "B" nemůžeš táhnout přívěs 1500kg! Můžeš!
Řešili a snad už vyřešili jsme to tady:
http://jachting.info/modules.php?name=F ... topic&t=14
- MartinB
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1114
- Registrován: čtv led 19, 2006 8:02 pm
- Reputace: 106
- Bydliště: Praha
Lubor píše:MartinB píše:Např. pokud máš Transita 3200 + přivěs 400 - je to v pohodě, ale pokud auto 2000 + přivěs 1500 tak bude s policajty problém.
Pozor, to vyznělo jako že s "B" nemůžeš táhnout přívěs 1500kg! Můžeš!
Jo, jo máš pravdu. Pokud nepřesáhneš 3500 (jízdní souprava maximální hmotnost celkem) tak můžeš.
(Mělo tam být 2100 + 1500 - opravil jsem to, aby to bylo správně)
Problém nastává nad 3500 (jízdní souprava maximální hmotnost celkem) pokud přívěs má celkovou hmotnost nad 750kg.
Ještě, že to Ečko mám

Sullaco, myslím, že si pleteš pojmy vozidlo a jízdní souprava, tedy tažné vozidlo a přípojné vozidlo. B je pro vozidla s maximální přípustnou hmotností do 3,5 t nebo jízdní soupravy s maximálkou do 3,5 t. B+E je pro soupravy vozidel s maximální přípustnou hmotností do 3,5 t a přípojných vozidel, kdy maximální povolená hmotnost soupravy je nad 3,5 t. C, které máš asi na mysli, je pro vozidla, jejichž maximální povolená hmotnost přesahuje 3,5 t., ne bezpodmínečně pro soupravy s maximálkou nad 3,5 t., kdy tažné vozidlo 3,5 t. nepřesahuje - viz B+E. Maximální povolená hmotnost vozidla a soupravy se odvíjí od údajů v techničáku tažného vozidla. Pokud máš zapsán přívěs a maximální povolenou hmotnost soupravy (údaj F3 techničáku) nad 3,5 t. a maximálka tažného vozidla (údaj F2) je do 3,5 t., stačí ti B+E. C tehdy, kdyby byl údaj F2 nad 3,5t.
- Sullaco
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 248
- Registrován: pon říj 29, 2007 1:00 am
- Reputace: 14
- Bydliště: Sever Čech
Ahoj, nepletu si vůbec pojmy, myslím, že si jen nerozumíme. Je mi jasný, že musím mít E. O tom žádná, mě jde prostě jen o to, že mi každej tvrdí něco jiného v případě, že přesáhnu celkovou hmotnost soupravy 3500kg o cca 60kg. V techničáku od auta mám tyto údaje F2 1960kg, F3 3560kg. Vozejk má 1600kg Už asi vypadám jako blbec já vím. Takže potřebuju C abych mohl tahat vv zahraničí a u nás tenhle vozejk nebo ne. 

- Strycek_Bidlo
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1171
- Registrován: pon kvě 07, 2007 2:00 am
- Reputace: 8
- Bydliště: Praha 8
- Kontaktovat uživatele:
Mrkni se sem, tam máš problémy s oprávněním vysvětlené.
- Sullaco
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 248
- Registrován: pon říj 29, 2007 1:00 am
- Reputace: 14
- Bydliště: Sever Čech
Nerad otvírám toto vlákno, ale tak trochu jsem po tom ještě šel. Ve většině autoškol mi tedy tvrdí, že to je ok, že stačí B E. Ale co v zahraničí? Tady se názory zcela rozcházejí, jedni tvrdí, že musíte mít nekompromisně C, druzí, že nikoliv, že to prochází a přimhuřují oko, třetí zase že je to naprosto dostačující B E protože jsme v Unii atd. Takže co se týká zahraničí, s určitostí nikdo nic neví.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host