Volga, Volga, mať rodnaja
Moderátoři: vilma, windward, Pepa
- Denis
- zkušený harcovník

- Příspěvky: 7512
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 154
- Bydliště: Bratislava
Volga, Volga, mať rodnaja
Neviete niekto ako by sa dalo dostať k plavebnej mape Volgy? Nemáte kamarátov v Rusku čo by vedeli pomôcť?
Pokud vlastnis iPhone tak tady ji maji v elektronicke podobe http://www.apptism.com/apps/gold-lower- ... aspian-sea
A pro Garmina tady. http://www.nauticalcharts.com/garmin-bl ... at-263.htm
Desnisi,
zalezi na tom, co konkretne chces. V Rusku se k tomu pro normalni navigaci pouziva ruznych papirovych atlasu (ricni plavebni mapy), a pro elektronickou navigaci jejich scany vlozene do Ozzi.
Zde je odkaz, ve spodni casti stranky najdes svou Volgu. Pokud svou otazku trochu konkretizujes, pomuzu ti dohledat, co bude treba.
http://ershovmarine.com/maps.htm
Kvalitu si muzes prohlidnout zde:

zalezi na tom, co konkretne chces. V Rusku se k tomu pro normalni navigaci pouziva ruznych papirovych atlasu (ricni plavebni mapy), a pro elektronickou navigaci jejich scany vlozene do Ozzi.
Zde je odkaz, ve spodni casti stranky najdes svou Volgu. Pokud svou otazku trochu konkretizujes, pomuzu ti dohledat, co bude treba.
http://ershovmarine.com/maps.htm
Kvalitu si muzes prohlidnout zde:

- Denis
- zkušený harcovník

- Příspěvky: 7512
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 154
- Bydliště: Bratislava
Nižnij Novgorod, Kazaň,Samara, Saratov, Volgograd. Na tomto úseku sú skoro samé priehrady, vyzerajú velmi široké, otázka je či sa dá na nich plaviť na malom člne, povedzme 5m, alebo na gumenom 4m. Chcem si spraviť obraz či má význam sa splavením tejto rieky vôbec zaobereť. Volgograd - Astrachaň vyzerá velmi zaujímavo, vrátane delty. Popri celej rieke od Astracháne až po Nižnij Novgorod ide súbežne cesta, teda výhoda pre doprovodné vozidlo. Je to poriadne ďaleko, takže sa mi to zdá nerálne, ale dať dokopy pár šialených vodákov a cyklistov, možno by sa to dalo.
Alebo Don, vyzerá to že tečie cez riadnu pustatinu, ale tiež je to ďaleko.
Alebo Don, vyzerá to že tečie cez riadnu pustatinu, ale tiež je to ďaleko.
- Denis
- zkušený harcovník

- Příspěvky: 7512
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 154
- Bydliště: Bratislava
Je to neuveritelne ďaleko a neviem aké sú tam cesty. Bude treba pozháňať info od kamionistov, alebo ruských karavanistov. Myslel som že by sa to dalo za mesiac spraviť, po týždi cesta tam a speť a dva týždne na vode. Do Astrachane je to asi 3000 km, ak by boli ako tak slušné cesty tak by to bolo 500 na deň. A počul som že dediny sú tam od seba hooodne ďaleko.
Pôvodne som rozmýšlal o nejakej velkej rieke na Ukraine. Dnister je pohaničná rieka a tečie cez Moldavsko kde sa nachádza tzv, podnisterská republika, tam teda istotne nie. Dneper je podla mapy samá priehrada a plávať po jazere sa mi až tak nechce. A potom je tam ešte Don, ale ten je skoro tak ďaleko ako Volga. Keď som včera nadhodil žene že by sme mohli ísť do Ruska na Volgu tak jediné čo na to povedala že som sa zbláznil. Nereálne sa mi to úplne nezdá.
Pôvodne som rozmýšlal o nejakej velkej rieke na Ukraine. Dnister je pohaničná rieka a tečie cez Moldavsko kde sa nachádza tzv, podnisterská republika, tam teda istotne nie. Dneper je podla mapy samá priehrada a plávať po jazere sa mi až tak nechce. A potom je tam ešte Don, ale ten je skoro tak ďaleko ako Volga. Keď som včera nadhodil žene že by sme mohli ísť do Ruska na Volgu tak jediné čo na to povedala že som sa zbláznil. Nereálne sa mi to úplne nezdá.
- bahno
- pravidelný návštěvník

- Příspěvky: 419
- Registrován: stř zář 09, 2009 2:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Bozkov - 1NM od zdroje bramboraku
Podle mapy by teoreticky mela byt mozna cesta Labe->Elbe-Havel canal->Havel canal ->Havel-Oder Canal->Odra->Warta->Notec->kanal Bydgosi->Wisla->Narew->Bug->Dneprovsko Bugski kanal->Pripjat->Dnepr->Cerne More.
Po ceste k videni sire roviny Polska, Varsava, Lukasenko, Cernobyl a Kijev. Krome toho, ze je to cesta na pul roku, potreba minimalne 2x mit viza a vsechny dalsi potencionalni problemy - je to vubec realny?
Po ceste k videni sire roviny Polska, Varsava, Lukasenko, Cernobyl a Kijev. Krome toho, ze je to cesta na pul roku, potreba minimalne 2x mit viza a vsechny dalsi potencionalni problemy - je to vubec realny?
- hula-m
- návštěvník fóra

- Příspěvky: 100
- Registrován: čtv zář 10, 2009 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Praha
Je to asi realné, ale má to dvě úskalí, která je třeba prověřit. Omezený ponor v polských řekách, cca. do 80 cm. Což je limit pro výběr lodě. Druhým problémem je povolení k plavbě. Údajně např. v Rusku smí plout po jeho vnitrozemských vodách jen loď pod ruskou vlajkou. To víte v Mordoru na žádný hobity a jiný vetřelce není oko bez víčka zvědavý. Takže nutno prověřit jak je na tom Ukrajina a Bělorusko.
Ale sám léta sním o cestě: Praha-mazury-Kožle, do Přelouče po silnici a pak zase do Prahy po kýlu. Což je i průzkum první etapy té giga říční cesty do Černého moře.
Ale sám léta sním o cestě: Praha-mazury-Kožle, do Přelouče po silnici a pak zase do Prahy po kýlu. Což je i průzkum první etapy té giga říční cesty do Černého moře.
- samoliter
- účet uživatele zrušen
- Příspěvky: 336
- Registrován: stř dub 30, 2008 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Ústí nad labem
Úplatky.
Ahoj Denisi. Při plánování cesty autem po rusku musíš předem si připravit i peníze na úplatky za sebemenší vymyšlenou 3,14čovinu, kterou si na Tebe vymyslí jejich policajti na stanovištích GAI. Ty stanoviště jsou asi 60 - 100 km od sebe. Cizince doslova odírají. Nezaplatíš, vezmou Ti řidičák, doklady a nazdar.
Budeš tam tvrdnout pár hodin, nebo i pár dní. Oni mají čas, ty ne. Překročení rychlosti u mužika, nad tím mávnou, protože z Tebe vytáhnou 5x víc. Stanoviště GAI třeba vypadá opuštěné, že tam chcíp pes, tak samozřejmě nezastavíš. Pomalu jedeš dál, vtom vyběhne GAIčik a už máš problém.
Kamioňáci, co jezdili až za Ural do Čeljabinska a Tjumene, říkali: Když jedeš cizinec svým autem, tak kolik ujedeš km, asi tolik korun si připrav na úplatky. Neukazovat všechny peníze, jen pár dolarů.
A když uvidí, že vezeš loď, tak budou předpokládat, že jseš ve vatě a taxu zvednou tak 3x.
Když uvidíš v pustině nehodu, hořící auto, nezastavuj. Dupni na plyn a jeď.
Když zastavíš ze zvědavosti, nebo chceš pomoct, tak riskuješ, že z lesa, křoví, příkopu, nebo z dálky pár stovek metrů vyběhnou místní mafiáni, vyjedou, zablokujou Tě a oberou. Zůstaneš sedět v trenkách u silnice a přemítat: Nebylo by mi lépe někde v civilizované evropě u vody a piva?
Dělal jsem skladmistra v celním skladě, tak kamioňáci se občas rozpovídali.
Musíš být optimistický pesimista. Připravit se na horší věci. Pokud nastanou, nic se neděje, jsi připraven. Pokud nic zlého nenastane, jsi v pohodě a příjemně překvapen.
Zkus v Blavě vyzpovídat nějaké TIRáky, třeba budou mít lepší, přesnější informace. Nebo napsat na nějaké TRUCKFORUM. samoliter
Budeš tam tvrdnout pár hodin, nebo i pár dní. Oni mají čas, ty ne. Překročení rychlosti u mužika, nad tím mávnou, protože z Tebe vytáhnou 5x víc. Stanoviště GAI třeba vypadá opuštěné, že tam chcíp pes, tak samozřejmě nezastavíš. Pomalu jedeš dál, vtom vyběhne GAIčik a už máš problém.
Kamioňáci, co jezdili až za Ural do Čeljabinska a Tjumene, říkali: Když jedeš cizinec svým autem, tak kolik ujedeš km, asi tolik korun si připrav na úplatky. Neukazovat všechny peníze, jen pár dolarů.
A když uvidí, že vezeš loď, tak budou předpokládat, že jseš ve vatě a taxu zvednou tak 3x.
Když uvidíš v pustině nehodu, hořící auto, nezastavuj. Dupni na plyn a jeď.
Když zastavíš ze zvědavosti, nebo chceš pomoct, tak riskuješ, že z lesa, křoví, příkopu, nebo z dálky pár stovek metrů vyběhnou místní mafiáni, vyjedou, zablokujou Tě a oberou. Zůstaneš sedět v trenkách u silnice a přemítat: Nebylo by mi lépe někde v civilizované evropě u vody a piva?
Dělal jsem skladmistra v celním skladě, tak kamioňáci se občas rozpovídali.
Musíš být optimistický pesimista. Připravit se na horší věci. Pokud nastanou, nic se neděje, jsi připraven. Pokud nic zlého nenastane, jsi v pohodě a příjemně překvapen.
Zkus v Blavě vyzpovídat nějaké TIRáky, třeba budou mít lepší, přesnější informace. Nebo napsat na nějaké TRUCKFORUM. samoliter
- tataS
- zkušený harcovník

- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Praha
Osobně bych zkusil spíše řeku Moskvu. Protéká rekreačními oblastmi okolo Moskvy a je tam větší civilizace (pumpy, kempy, mariny). Jsou na ní také přehrady ale mají
mnohem menší plochu, než na Volze a Donu. Plavba po Volze a pod silně připomíná jízdu po jezeru. Ovšem pokud začne foukat, tak jsou vlny značně velké. Trochu
problém bude s dopravou. Courat se 2000 km s vlekem přez Polsko a Bělorusko, je trochu otrava.
mnohem menší plochu, než na Volze a Donu. Plavba po Volze a pod silně připomíná jízdu po jezeru. Ovšem pokud začne foukat, tak jsou vlny značně velké. Trochu
problém bude s dopravou. Courat se 2000 km s vlekem přez Polsko a Bělorusko, je trochu otrava.
- pripluv
- návštěvník fóra

- Příspěvky: 199
- Registrován: sob črc 03, 2010 2:00 am
- Reputace: 0
- Kontaktovat uživatele:
To s tou milicí je fakt, nicméně co ti hraje do karet je fakt, že popkutu neplatíš policajtovi, ale soudce. Takže s každým přestupkem se musí k soudu, který musí být do 24 hodin a hlavně – musí tam s tebou ten policajt (takže přichází o kšefty na silnici). Soud je ve většícj městech, třeba 100 km daleko. Dělají to tedy tak, že když nedáš úplatek, nechají tě hodinu sedět v příkopu a pak stejně pošlou pryč. Mají totiž jistotu v zájezdových autobusech a kamiónech, kteří jsou limitování časem. Jeden starý pán (co jel sólo autem odněkud od Holandských hranic do dědiny Elbrus na Kavkaze) povídal, že za celou cestu platil jen jednou a to 100 rublů. Dělal to tak, že na milicionáře začal řvát jako první, načež je natolik překvapil, že to vzdali
.
Jinak, pryč jsou doby, kdy to bylo za dvacet rublů a nazdar, teď si klidně řeknou o 500 dolarů s odůvodněním, že jsi opilý. Nebo že jsi jim nezastavil, když tě zastavovali.
To je spíš lepší domluvit nějakýho maršrutkáře, narvat se mu do Gazely i s gumákem. Ti to mají předplacený, tak je moc nestaví.
BTW: stavěli jsme jeden stroj u Moskvy a kamión si nechali na hranicích přes tři týdny
.
Jinak, pryč jsou doby, kdy to bylo za dvacet rublů a nazdar, teď si klidně řeknou o 500 dolarů s odůvodněním, že jsi opilý. Nebo že jsi jim nezastavil, když tě zastavovali.
To je spíš lepší domluvit nějakýho maršrutkáře, narvat se mu do Gazely i s gumákem. Ti to mají předplacený, tak je moc nestaví.
BTW: stavěli jsme jeden stroj u Moskvy a kamión si nechali na hranicích přes tři týdny

- Denis
- zkušený harcovník

- Příspěvky: 7512
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 154
- Bydliště: Bratislava
V Amazónke plávajú piraňe, krokodíly a všelijaká iná háved. Na brehoch sú jedovaté hady a pavúky, jaguáre. Vyvážať sa ako turista nemienim. S gumákom a ani inou malou motorovou loďkou sa tam nedoplavím. Jediná cesta by bola kúpiť si tam nejaký čln s motorom a potom ho predať.
Rusko alebo Ukrajina majú u mňa výhodu, že som sa niečo po rusky naučil. Mám dojem Samoliter, že tvoje informácie sú asi staršieho dáta. Nedávno som čítal cestopis jedného karavanistu z Čiech, išiel minulý rok do Sankt Peterburgu a nič také nepísal. Partia z Bratislavy išla na terénnom Sobole pred 2-3rokmi cez Rusko až do Mongolska a ďalší tam bol s terénnym autom na tripe. Zistím si na nich adresu a napíšem im. Uvidíme.
Rusko alebo Ukrajina majú u mňa výhodu, že som sa niečo po rusky naučil. Mám dojem Samoliter, že tvoje informácie sú asi staršieho dáta. Nedávno som čítal cestopis jedného karavanistu z Čiech, išiel minulý rok do Sankt Peterburgu a nič také nepísal. Partia z Bratislavy išla na terénnom Sobole pred 2-3rokmi cez Rusko až do Mongolska a ďalší tam bol s terénnym autom na tripe. Zistím si na nich adresu a napíšem im. Uvidíme.
- geronimo
- zkušený harcovník

- Příspěvky: 2529
- Registrován: čtv říj 26, 2006 2:00 am
- Reputace: 201
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Denisi pozor na stav vody !
http://www.youtube.com/watch?v=8JuAoAfXjfo
http://www.youtube.com/watch?v=8JuAoAfXjfo
- tataS
- zkušený harcovník

- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Praha
Je dobré znát alespoň ty hlavní fráze jako: ruky věrch, davaj děngy apod. Naštěstí dýka opřená o břicho nepotřebuje překlad.
Již strašně dávno (před třemi léty) nám náš známí (spolumajitel stavební firmy dodávající na klíč letiště v RU) chtěl předvést na jednom dosti velkém jezeru u Moskvy
svojí novou daču na ostrově, kam se dalo přijet pouze člunem cca 15km daleko. K tomu měl větší kater Bairliner s přívěsným motorem Honda 90HP. Bohužel v noci
náhle zemřel na infarkt starší hlídač kotviště člunů, které hlídal s puškou s spoustou světel. Do rána uřezali na 8mi člunech přívěsné motory motorovými pilami,
kabely a hadice přeštípali pákovými nůžkami a benzín vytekl do člunů.
Ale jinak tam jsou milý a přívětivý lidé. Pokud je člověk ve větší partě místních dobrých známých, tak se celkem nemá čeho obávat.
Ty dobré příběhy vyprávějí lidé co měli kliku a ve zdravý tam přežili. Ti co měli smůlu, většinou nemluví. Šťastnou cestu.
Již strašně dávno (před třemi léty) nám náš známí (spolumajitel stavební firmy dodávající na klíč letiště v RU) chtěl předvést na jednom dosti velkém jezeru u Moskvy
svojí novou daču na ostrově, kam se dalo přijet pouze člunem cca 15km daleko. K tomu měl větší kater Bairliner s přívěsným motorem Honda 90HP. Bohužel v noci
náhle zemřel na infarkt starší hlídač kotviště člunů, které hlídal s puškou s spoustou světel. Do rána uřezali na 8mi člunech přívěsné motory motorovými pilami,
kabely a hadice přeštípali pákovými nůžkami a benzín vytekl do člunů.
Ale jinak tam jsou milý a přívětivý lidé. Pokud je člověk ve větší partě místních dobrých známých, tak se celkem nemá čeho obávat.
Ty dobré příběhy vyprávějí lidé co měli kliku a ve zdravý tam přežili. Ti co měli smůlu, většinou nemluví. Šťastnou cestu.
Naposledy upravil(a) tataS dne pát bře 04, 2011 8:23 pm, celkem upraveno 1 x.
- designer
- zkušený harcovník

- Příspěvky: 1581
- Registrován: sob říj 27, 2007 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: praha
- Kontaktovat uživatele:
já nevím. byl jsem asi před 10 lety na Ukrajině. Celkem dvakrát. Poprvé jsem překračoval hranici s pocity, které odpovídají Tatasovým a Samolitrovým varováním. Jel jsem normálním autem, tenkrát jsem měl Mazdu 626. kromě normální šikany na hranicích a občasné placení "pokut" různým milicionářům jsem vždy narazil na naprosto normální a milé lidi. Čekal jsem ozbrojené bandity na každém rohu, kteří mě svlíknou a mou Mazdičku odvlečou.
Nic.
Kromě šílených silnic (už je máme i doma) a hamižných policajtů (ty pokuty byly ale "rozumné", vždy tak od 5 do 10 USD) jsem žádné dobrodružství nezažil. Projel jsem celou západní Ukrajinu, byl jsem ve Lvově a dojel jsem až do Kyjeva. Je pravda, že se říkalo, že východní část je "výživnější".
Klidně bych tam jel, s rozumnou dávkou opatrnosti v tom nevidím problém. Spousta mých známých projela Ukrajinu,Rusko, Kazachstán, pak do Číny a zpět. A vrátili se celí.
Nic.
Kromě šílených silnic (už je máme i doma) a hamižných policajtů (ty pokuty byly ale "rozumné", vždy tak od 5 do 10 USD) jsem žádné dobrodružství nezažil. Projel jsem celou západní Ukrajinu, byl jsem ve Lvově a dojel jsem až do Kyjeva. Je pravda, že se říkalo, že východní část je "výživnější".
Klidně bych tam jel, s rozumnou dávkou opatrnosti v tom nevidím problém. Spousta mých známých projela Ukrajinu,Rusko, Kazachstán, pak do Číny a zpět. A vrátili se celí.

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host




Takže jak to tedy je?