V čem je lepší, není jednoduchá odpověď.
Říkejme raději je jiný.
- Když vezmeme jízdní vlastnosti, přijdeme o náklon, umývání paluby, v nadsázce o jachtařský požitek. Získáme naopak pocit rychlosti, kdy plováky celý den letí rychlostí nad 10 uzlů (až14), přičemž posádka volně popochází po palubě (nešplhá), sluní se na přídi, pospává, vaří oběd či usrkává kafé. Plavba po severojižní magistrále v závlní ostrovů St.Lucia, St.Vincen a Grenadín je opravdový zážitek. Požitek.
- Vybavení. Nevím jek monohuly, ale katoše z Le Marenu jsou vybaveny opravdu luxusně a přesně odpovídají potřebám ne/vybavenosti tohoto konce světa. Výroba elektriky a vlastní pitné vody je služba neocenitelná. Dodává plavbě pocit nezávislosti na okolním světě a pocit volnosti.
- Prostor. Dost často se vzhledem k nemalé ceně, posádka různě skládá a potkává až na letišti. A teď mají před sebou 14 dní, během kterých dochází k vývoji vztahů a nálad. Ten je takový, ten je makový. Všichni si to chtějí užít, každý třeba trochu jinak. Na katoši je vždy dostatek místa, aby se jedinec zašil a užil si svůj klid, když nemusí nikoho vidět.
- Systém 4 dvojice, 4 kajuty, 4 sociálky s WC a sprchou je dokonalý. Dostatek úložného prostoru, žádný zádrhel v komunikačních kanálech, pocit soukromí když je potřeba.
Chce to vyzkoušet
