Ahoj, prosím o radu:
Přítel mne požádal o seřízení navigačního přístroje na měření síly a zdánlivého/skutečného směru větru Raymarine ST40 Wind Instrument. Jde mi o to, provést kalibraci směru větru. Má se to dělat dvěma kroky "Linearise transducer=lenearizace vysílače" a "Align transducer=zarovnání vysílače" V tom prvním kroku se mají s lodí udělat dvě otáčky o 360°, přístroj má "pípnout", že kalibrace skončila, v tom druhém se má pomocí tlačítek "nahoru/dolu" provést nějaká adjustace (ale nevím čeho a zde asi dělám chybu). Po návratu do provozního režimu přístroj ukazuje přesně opačně, např. místo větru "ostře zpředu z levoboku" ukazuje "zadní boční z pravoboku". Opakovali jsme několikrát se stejným výsledkem. Kde děláme chybu?
Přístroj dále umožňuje "uzamknutí úhlu větru" - nejsem si jistý, zda správně chápu, co to znamená. Je tato funkce určena zejména pro plavbu v noci (na moři)? To znamená, při určitém zamýšleném kursu vytrimuji plachty, uzamknu úhel větru (např. 90°, tj. boční z pravoboku) a pak kormidluji tak, abych tento úhel držel bez ohledu na kurs lodi?
Děkuji.
navigační přístroj Raymarine ST40 Wind
Moderátoři: Pepa, smike, vilma
- mysacek
- s/y Kirké
- Příspěvky: 752
- Registrován: stř říj 24, 2007 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Martinique
- Kontaktovat uživatele:
Ahoj,
mám ST40. Tou linearizací se, jak píšeš, kalibruje to, aby byl elektrický signál správně interpretován ve stupních.
Adjustací potom máš nastavit to, aby ti údaj na budíku korespondoval se skutečným větrem. Nemám tady manuál, ale jediné, co mě napadá, že ten kalibrační mód neopouštíš korektně...
Na to uzamčení úhlu větru se budu muset podívat, podle mně by to mohlo souviset s autopilotem, to znamená jak jedeš na autopilota a vítr by se ti stočil na uzamčený úhel, začal by pípat alarm.
Myšák
mám ST40. Tou linearizací se, jak píšeš, kalibruje to, aby byl elektrický signál správně interpretován ve stupních.
Adjustací potom máš nastavit to, aby ti údaj na budíku korespondoval se skutečným větrem. Nemám tady manuál, ale jediné, co mě napadá, že ten kalibrační mód neopouštíš korektně...
Na to uzamčení úhlu větru se budu muset podívat, podle mně by to mohlo souviset s autopilotem, to znamená jak jedeš na autopilota a vítr by se ti stočil na uzamčený úhel, začal by pípat alarm.
Myšák
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti