Převodovky Technodrive,Hurth
Moderátoři: vilma, Pepa, david
-
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 121
- Registrován: pon lis 13, 2006 1:00 am
- Reputace: -2
- Bydliště: Morava
- Kontaktovat uživatele:
Převodovky Technodrive,Hurth
Jaké máte zkušenosti s těmito převodovkami,zejména při malých otáčkách. Mám pocit, že s Technodrive se vůbec nedá plout na volnoběžné otáčky motoru. Ozývají se rázy, bouchání ..... Poraďte mi prosím, kde je možno vidět,nejlépe rozebranou, převodovku Hurth, nyní pod novým označením ZF 12. Děkuji za odpověď.
-
- moderátor
- Příspěvky: 5887
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Re: Převodovky Technodrive,Hurth
tonda píše:Jaké máte zkušenosti s těmito převodovkami,zejména při malých otáčkách. Mám pocit, že s Technodrive se vůbec nedá plout na volnoběžné otáčky motoru. Ozývají se rázy, bouchání ..... Poraďte mi prosím, kde je možno vidět,nejlépe rozebranou, převodovku Hurth, nyní pod novým označením ZF 12. Děkuji za odpověď.
jen pro upřesnění, máš převodovku přímo na motoru a stevenku do převodovky, případně jak, a nebo tam někde máš kardanku? Co máš za motor? Tohle vypadá na nepřiměřený torzní kmity a tím klidně převodovku roztrháš. Když je vše OK, jsou tiché v každém režimu.
http://www.simplicity-marine.com/Hurth-ZF.htm
-
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 121
- Registrován: pon lis 13, 2006 1:00 am
- Reputace: -2
- Bydliště: Morava
- Kontaktovat uživatele:
Převodovky Technodrive,Hurth
Jedná se o originál dodaný motor Lombardini Marine (Foxs- 3 válce) s převodovkou Technodrive TMC 40. Přímý náhon na lodní hřídel, ucpávka hřídele- grafitový kroužek.( Mimochodem je to nejlepší ucpávka jakou znám.) S převodovkou byly potíže už od začátku, mám pocit ,že výkon 20 kw je pro tuto převodovku moc. Namontováno do lodi před 5-ti lety při GO. Bližší info. viz www.rollami.cz. Dík za zájem
-
- moderátor
- Příspěvky: 5887
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Re: Převodovky Technodrive,Hurth
tonda píše:Jedná se o originál dodaný motor Lombardini Marine (Foxs- 3 válce) s převodovkou Technodrive TMC 40. Přímý náhon na lodní hřídel, ucpávka hřídele- grafitový kroužek.( Mimochodem je to nejlepší ucpávka jakou znám.) S převodovkou byly potíže už od začátku, mám pocit ,že výkon 20 kw je pro tuto převodovku moc. Namontováno do lodi před 5-ti lety při GO. Bližší info. viz www.rollami.cz. Dík za zájem
Převodovka je podle prospeku na 23kW trvale, ale je choulostivá na torzní kmity viz dole. To může být např. způsobeno nerovnoměrným chodem motoru ( u 3 válce dost běžné )

TORSIONAL RESPONSIBILITY
Disregarding propulsion system torsional
compatibility could cause demage to
components in the drive train resulting in
loss of mobility. At minimum, system
incompatibility could result in gear clatter
at low speeds.
The responsibility for ensuring that the
torsional compatibility of the propulsion
system is satisfactory rests with the assembler
of the drive and driven equipment.
-
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 121
- Registrován: pon lis 13, 2006 1:00 am
- Reputace: -2
- Bydliště: Morava
- Kontaktovat uživatele:
Převodovky Technodrive,Hurth
Ať je to jakkoliv, co s tím mám dělat? Každé zařízení, které se "neumí bránit samo" je odsouzeno k záhubě. Konstruktér, který tu převodovku vymyslel, ji předem "odrovnal". Přeci nemůže počítat s tím, že bude vše vždy v perfektním stavu a nebo že nenastanou nepředvídatelné okolnosti- zvláště v jachtingu. Proto chci změnit jak výrobce,tak typ a zvláště konstrukci. Potřebuji se dostat k rozebrané převodovce Hurth nebo alespoň funkční obrázek abych mohl posoudit, zda se převodovka při odlehčení nebude vypínat. Dík
-
- moderátor
- Příspěvky: 5887
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Re: Převodovky Technodrive,Hurth
tonda píše:Ať je to jakkoliv, co s tím mám dělat? Každé zařízení, které se "neumí bránit samo" je odsouzeno k záhubě. Konstruktér, který tu převodovku vymyslel, ji předem "odrovnal". Přeci nemůže počítat s tím, že bude vše vždy v perfektním stavu a nebo že nenastanou nepředvídatelné okolnosti- zvláště v jachtingu. Proto chci změnit jak výrobce,tak typ a zvláště konstrukci. Potřebuji se dostat k rozebrané převodovce Hurth nebo alespoň funkční obrázek abych mohl posoudit, zda se převodovka při odlehčení nebude vypínat. Dík
to, že ti vypíná, z tebe vylezlo až teď. může to být špatně nastavenou řadící pákou - nedořazeno, dále tím, že se všechno klepe.
Jinak, kdo ti to dával do lodi? Jeden čas tu lítaly levný Hurtky, ale zo Slovenskej rebubliky!!! Kamarád měnil 3!! Stejnej problém, vypadával kvalt, hlučný, mizerný.
Schema jsem hledal, ale nenašel. Jen návody a troubleshoting. Řadí se prý kuželovými spojkami, nevím, neviděl jsem ji kuchnutou.
Znám dvě, jedna s Aviií ( 63O ), druhá se Škoda 12O3 Marine

Já mám Velvet ( teda ne ve sklenici, ale za motorem) a je to opravdu sametový.

-
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 121
- Registrován: pon lis 13, 2006 1:00 am
- Reputace: -2
- Bydliště: Morava
- Kontaktovat uživatele:
Převodovky Technodrive,Hurth
Davide, je to jinak. Když jsem napsal, že se vypíná, tím jsem myslel, že kužel povoluje v záběru. Ta převodovka se samozřejmě nevypíná. Motor jsem si ,jako vše, montoval sám, díly propeleru dodal ing. Passler. Motor s převodovkopu slováci z Martina. A nic se na motoru netřepe. Můžeš na něj postavit štamprli s gořalkou. Copak se nenade někdo, kdo má doma převodovku Hurth,,,,????
-
- moderátor
- Příspěvky: 5887
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Re: Převodovky Technodrive,Hurth
tonda píše:Davide, je to jinak. Když jsem napsal, že se vypíná, tím jsem myslel, že kužel povoluje v záběru. Ta převodovka se samozřejmě nevypíná. Motor jsem si ,jako vše, montoval sám, díly propeleru dodal ing. Passler. Motor s převodovkopu slováci z Martina. A nic se na motoru netřepe. Můžeš na něj postavit štamprli s gořalkou. Copak se nenade někdo, kdo má doma převodovku Hurth,,,,????
nic není jinak, vypadávání kvaltu je to tvoje "povolování kuželu ze záběru" a může to být tím nastavením řadicí páky, no a o těch slovácích a jejich licenčních? hurtkách jsem ti už psal!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dále nevím co ti kdo kakukal, ale Technodrive 40 není ani náhodou Hurth ZF 12. Techno řadí kužel spojkama a mechnicky, Hurth lamelama a hydraulikou a je taky na jednou takový koně -viz http://surfacedrive.com/ZF/ZF12/Description.htm
Tak že tvůj popis toho, co máš v lodi, je trochu zamotanej.

-
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 121
- Registrován: pon lis 13, 2006 1:00 am
- Reputace: -2
- Bydliště: Morava
- Kontaktovat uživatele:
Převodovky Technodrive,Hurth
Nastavením řazení to určitě není-několikrát kontrolováno a měřeno. Nevím ,co bych reklamoval po 5-ti letech provozu. Ta převodovka je tak jednoduchá, že snad něco udělat špatně ani nejde. Taky jsme pře 4 lety koupili náhradní a sem-tam je měním-2 hodiny práce na moři. Když ji doma rozeberu-nezjistím žádnou závadu. Zkrátka je to špatná konstrukce. Nebo jde o nějaké vibrace, které je nutno měřit ??? Nevím. Jisté je, že pro stéjný motor dodávají italové silnější převodovku TMC-60. Tu ale nechci, zkusím raději jiného výrobce. Nechci do lodi dát ale převodovku se stejným nebo podobným principem přenosu kr. mom. Chápeš mě ? Nejsem si vědom nějaké chyby při montáži motoru. Vždyť lodní hřídel je dlohá pouze 90 cm, podepřená gumovým ložiskem. Tak jaké vibrace? T.
-
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 121
- Registrován: pon lis 13, 2006 1:00 am
- Reputace: -2
- Bydliště: Morava
- Kontaktovat uživatele:
Převodovky Technodrive,Hurth
A kde jsi přečet, že tvrdím, že Technodrive je Hurth. T.
-
- moderátor
- Příspěvky: 5887
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Re: Převodovky Technodrive,Hurth
tonda píše:A kde jsi přečet, že tvrdím, že Technodrive je Hurth. T.
"Mám pocit, že s Technodrive se vůbec nedá plout na volnoběžné otáčky motoru. Ozývají se rázy, bouchání ..... Poraďte mi prosím, kde je možno vidět,nejlépe rozebranou, převodovku Hurth, nyní pod novým označením ZF 12.
Jedná se o originál dodaný motor Lombardini Marine (Foxs- 3 válce) s převodovkou Technodrive TMC 40."
tak to sem ňák blbě pochpil já. Na mě to dělalo dojem, že píšeš že TMC je ponovu Hurth 12.
Každopádně u obou převodovek dávají stejně velký důraz na škodlivé torzní kmity ( jakou ostatně u všech)
jestli ti při volnoběhu opravdu mlátí jako když v ní bouchá kladivo "...Ozývají se rázy, bouchání ..... " a ve výkonu je to vpořádku, tak bych stejně šel nejdřív po motoru, proč nerovnoměrný chod, torzní spojka, váha setrváku, vstřikování.
-
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 121
- Registrován: pon lis 13, 2006 1:00 am
- Reputace: -2
- Bydliště: Morava
- Kontaktovat uživatele:
Převodovky Technodrive,Hurth
Já jsem to nepřesne napsal. Ma prosba dál trvá. Dík. T.
Ahoj,
nemám představu, jak moc je ta převodovka v záběru při volnoběžných otáčkách motoru, ale podobný problém jsem potkal u převodovky v trolejbuse. Když byl pohon ve výběhu (motor bez tahu), tak to hlavně kvůli velké vůli v zubech dělalo kravál (asi jako když do té převodovky někdo nasype kuličky z ložiska
). V podstatě se opravdu jedná o ty torzní kmity.
No, asi Ti to moc nepomůže... podle mě stejně nakonec asi budeš muset k fachmanům.
H.
nemám představu, jak moc je ta převodovka v záběru při volnoběžných otáčkách motoru, ale podobný problém jsem potkal u převodovky v trolejbuse. Když byl pohon ve výběhu (motor bez tahu), tak to hlavně kvůli velké vůli v zubech dělalo kravál (asi jako když do té převodovky někdo nasype kuličky z ložiska

No, asi Ti to moc nepomůže... podle mě stejně nakonec asi budeš muset k fachmanům.
H.
-
- moderátor
- Příspěvky: 5887
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
jenda píše:Ahoj,
nemám představu, jak moc je ta převodovka v záběru při volnoběžných otáčkách motoru, ale podobný problém jsem potkal u převodovky v trolejbuse. Když byl pohon ve výběhu (motor bez tahu), tak to hlavně kvůli velké vůli v zubech dělalo kravál (asi jako když do té převodovky někdo nasype kuličky z ložiska). V podstatě se opravdu jedná o ty torzní kmity.
No, asi Ti to moc nepomůže... podle mě stejně nakonec asi budeš muset k fachmanům.
H.
je to tak, jak píšeš. Jen Tonda neodpověděl, jestli to tluče i v tahu, při větším výkonu. Torzní kmity nevznikají v převodovce, ale na motoru, spojce, kardance.
Asi bych měl popsat co to vlastně je. Jde o změnu úhlové ( obvodové ) rychlosi otáčení nějaké hřídele. Například klikovky - nerovnoměrný chod motoru, běžný u dvou a tří válců. Stačí, když např. ze Zetoru vyndáš spojky a přítlačáky, které normálně v traktoruu má, tím odlehčíš setrvák a je to. Motor už nejde " nakulato", ale zrychluje a zpomaluje 3x za otáčku. Převodovka díky setrvačným silám se snačí běžet rovnoměrně a tím se to začne hádat a tlouct. V tahu, při větším výkonu, se vymezí vůle, motor taky při větších otáčkách jde rovnoměrnějc a hluk přestane. Totéž se stane, když nejsou proti sobě správně postavené kříže na kardance. Totéž se stane, pokud nejsou přesně opracované plochy přírub převodovky a frémy motoru ( nejsou planparalelní ) a tím nejsou hřídele souosé. Povoluje se max 0,1mm. Pro tlumení torzních kmitů jsou u aut běžně do spojkového talíře vsazovány pružiny, které tyto kmity pohlcují. U lodí se používají gumové flexo spojky, které snesou i nějaké malé vyosení, případně totéž co je v autě. Není to velká věda, ale je potřeba základy této vědy dodržet.
Myslím si, že pouhou výměnou převodovky Tonda problém nevyřeší. Kdyby ty Technodrivy byly tak špatný, tak by je už dávno nevyráběli protože by je nikdo nekupoval.
-
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 121
- Registrován: pon lis 13, 2006 1:00 am
- Reputace: -2
- Bydliště: Morava
- Kontaktovat uživatele:
Převodovky Technodrive,Hurth
Davide,po zvýšení otaček motoru na 2000, klepání přestane, motor začne "bzučet" a je vše o.k. To podporuje tvůj názor o kmitech i můj o tom, že převod prokluzuje. Vadi mi tento stav při volnoběhu-plavba v přístavech, kdy sde ozyva cvak,cvak,cvak,..... Nejlépe kdybys mi poskytl tvůje č. tel. ať si můžem pokecat.
-
- moderátor
- Příspěvky: 5887
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
jenda píše:Davide, tou gumovou flexo spojkou myslíš něco jako periflexku?
periflex je dobrej ale velkej. nevejde se pod originál frému. já dával na 100 Hp diesel gumu z kardanky Š1203, neměla chybu. Nikdy nepraskla. Jinak spojek je spousta podle konstrukce a materiálu - např. http://www.stromag.cz/cs/c/spojky/spojky.htm , Vetus a pod.
Normálně by měla stačit ocelová s vloženými pružinami - jako v autě.
Jsou koktavý motory a choulostivý převodovky, který prostě podle mě nejdou a nepůjdou dohromady.
Měli jsme v loděnici na přívozu Slavii dvouválec a profi velkou dánskou převodovkou do rybářskejch lodí.( kdo byl na Cidě, jistě zná ) Ani po letech vývoje se nikomu nepovedlo odstranit bouchání na volnoběh, až došla trpělivost a vyměnil se motor.
- mikives
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 35
- Registrován: čtv zář 10, 2009 2:00 am
- Reputace: 3
- Bydliště: Praha
vratná převodovka
AHOJ VŠEM ZDE NA FOOORU, MOHL BY MI NĚKDO PROSÍM PORADIT ? JSEM MAJITEL NOVĚ KOUPENÉ LODĚ, KTEROU SI BUDU DODĚLÁVAT. CHCI TAM STABILNÍ MOTOR A PŘEMÝŠLEL JSEM O NĚJAKÉM DIESLU Z AUTA. PROTOŽE MI NENÍ ZCELA JASNÉ DALŠÍ USPOŘÁDÁNÍ ( NEVIDĚL JSEM ŽÁDNÝ VÝKRES ) ŘEKNE MI NĚKDO JAK NAPOJIT VŠE OSTATNÍ? KDE SE DÁ SEHNAT PŘEVODOVKA, DÁVÁ SE NATVRDO K MOTORU, NEBO SE POUŽÍVÁ NĚJAKÁ SPOJKA? OD PŘEVODOVKY KARDAN A CO ZKRS LOĎ AŽ K VRTULI ? DĚKUJU ZA TIPY. MICHAL
- dodo
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 516
- Registrován: pon lis 06, 2006 1:00 am
- Reputace: 8
- Kontaktovat uživatele:
Ahoj, nechci zakladat nove vlakno tak pisu sem.
Chtel jsem se zptat na nasledujici - mam na plachetnici prevodovku Hurth, nejspis ZF 12 nebo 12 ale to asi neni podstatne.
Ted s ni plujeme po rece a kdyzkoliv kdyz zaradim z neutralu at uz dopredu nebo dozadu tak to zarazeni je takovy hodne naraz, nevim jak to presne popsat - proste neni to plynule jako kdyz napr. u auta zaradim se spojkou. Proste to tak najednou skoci, ozve se dost vyrazne lupnuti a vlastne vrtule se zacne tocit z nuly hned na volnobezny otacky.
Jeste dodam, ze jakmile je zarazeni tak je vse v naprostem poradku, zadne divne zvuky nebo tak neco. Tech zarazeni provedu ted kazdy den pomerne dost a mam z tech zvuku pri zarazeni takovy divny pocit
Chova se to stejne od te doby co tu lode mame ale zatim jsme toho s tou lodi moc nenapluli.
Tak jsem se chtel zeptat, jestli je to normalni a nebo jestli by to zarazeni melo byt vice mene plynule. Neznam vubec jak jsou tuhle prevodovky vevnitr konstruovane, jestli je tam nejaka synchronizace nebo tak neco tak bych jen vedet jestli je to normalni a nebo mam ocekavat problemy.
Diky
Dodo
Chtel jsem se zptat na nasledujici - mam na plachetnici prevodovku Hurth, nejspis ZF 12 nebo 12 ale to asi neni podstatne.
Ted s ni plujeme po rece a kdyzkoliv kdyz zaradim z neutralu at uz dopredu nebo dozadu tak to zarazeni je takovy hodne naraz, nevim jak to presne popsat - proste neni to plynule jako kdyz napr. u auta zaradim se spojkou. Proste to tak najednou skoci, ozve se dost vyrazne lupnuti a vlastne vrtule se zacne tocit z nuly hned na volnobezny otacky.
Jeste dodam, ze jakmile je zarazeni tak je vse v naprostem poradku, zadne divne zvuky nebo tak neco. Tech zarazeni provedu ted kazdy den pomerne dost a mam z tech zvuku pri zarazeni takovy divny pocit

Tak jsem se chtel zeptat, jestli je to normalni a nebo jestli by to zarazeni melo byt vice mene plynule. Neznam vubec jak jsou tuhle prevodovky vevnitr konstruovane, jestli je tam nejaka synchronizace nebo tak neco tak bych jen vedet jestli je to normalni a nebo mam ocekavat problemy.
Diky
Dodo
-
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 628
- Registrován: pon kvě 02, 2011 2:00 am
- Reputace: 21
mam kubotu d722 od jehla marine. Teď bohužel nevím co tam mám za převodovku, ale určitě něco podobnýho. Tyhle rázy při přeřazení jsem tam měl taky. Spojka se asi ochodila a už je to dobrý. Na zpátečku to bouchalo roky. Teď jsem musel nasadit vrtuli na opačný otáčky, takže jsem jezdil na zpátečku a za jednu sezonu se ochodila taky. Člověk to tam dával pomaličku jak to jen šlo a prásk bylo to tam. Dokonce jsem tomu měl 3-válac v tak nízkých otáčkách, že strašně vibroval, otvírali se dveře, padali talíře ze stolu a pořád to bouchalo. Myslím, že už loni jsem našel ještě nižší otáčky, kde se tyhle vibrace opět utlumí. Ale přísahal bych, že tam dřív nebyly. Takže dneska už je to dobrý, akorát mě to žere řemen trošku rychleji než bych chtěl.
- dodo
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 516
- Registrován: pon lis 06, 2006 1:00 am
- Reputace: 8
- Kontaktovat uživatele:
Pokud teda chapu spravne to co pisete tak je normalni ze tyotam hned skoci, je to na to konstruovany - chapu to spravne ?
A kolik by mely byt zhruba volnobezny otacky pro tyhle prevodovky ?
Ja bohuzel nemam otackomer, ale muzu zkusit volnobeh trochu snizit a uvidim jestli to bude lepsi. Jsme ted v nemecku na Mohanu, za dva dny budem vjizdet na Ryn a pak na Moselu a nerad bych aby se mi to tady podelalo
Diky za rady
Dodo
A kolik by mely byt zhruba volnobezny otacky pro tyhle prevodovky ?
Ja bohuzel nemam otackomer, ale muzu zkusit volnobeh trochu snizit a uvidim jestli to bude lepsi. Jsme ted v nemecku na Mohanu, za dva dny budem vjizdet na Ryn a pak na Moselu a nerad bych aby se mi to tady podelalo

Diky za rady
Dodo
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host