Volvo Penta MD6B

Firmy, technika, servis, údržba, zkušenosti apod.

Moderátoři: vilma, Pepa, david

Uživatelský avatar
dan
s/y Hannah
Příspěvky: 747
Registrován: ned úno 26, 2006 6:49 pm
Reputace: 2
Bydliště: Denia,Espana

Volvo Penta MD6B

Příspěvekod dan » sob lis 05, 2011 11:17 am

Zdravim vsechny,praskla me prevodovka u Volvo Penty,novou nemuzu sehnat.Predpokladam ze prdla jen komora chlazeni prevodovky nebo jak se tomu rika.Nektere starsi lodni prevodovky toto vubec nemaji,myslite ze by to byl pruser pokud bych vynechal prevodovku a napojil privod vody primo na chlazeni motoru? Volvo Penta MD6B je jednoduchy dyzlak tusim z r.80 minuleho stoleti,pouzivam to na plachetnici vicemene jen pri vjezdu a vyjezdu z mariny. Mimochodem ta prevodovka vypada ze uz byla jednou lepena...ze by tedy radeji znovu zalepit?Jenze finish te "lepene" casti vypana nejak moc profesionalne...tak nevim...

trochu jsem ti to upravil, aby to bylo funkční. Pepa
Obrázek

Obrázek
Naposledy upravil(a) dan dne ned bře 03, 2013 10:00 pm, celkem upraveno 1 x.
david
moderátor
Příspěvky: 5887
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Re: Volvo Penta MD6B - chlazeni prevodovky

Příspěvekod david » sob lis 05, 2011 11:00 pm

jestli to máš zapojený: vstup vody do lodě - převodovka - čerpadlo, tak bych trhlinu vyčistil - co jde, a natlačil do ní nějakej polyuretanovej lepidlokyt. nechat i širší a tlustší vrstvu z venku i na tom šedivým "asi lepidle". tlak je tam minimální, jen výška vody k vasrlajně. nechat aspoň dva dny vyzrát

určitě to je prasklý až do závitu vypoušťáku, dej pozor při jeho utahování, ať to neupadne celý. spíš vypoušťák taky nakytovat a dotáhnout jen zlehka

tohle jasně prasklo v zimě díky špatně vypuštěné vodě. je trochu záhada, proč se to rozbalilo znovu

pokud nemáš na přívodu zavzdušňovací ventil, dej pozor na potopení lodě
Uživatelský avatar
dan
s/y Hannah
Příspěvky: 747
Registrován: ned úno 26, 2006 6:49 pm
Reputace: 2
Bydliště: Denia,Espana

Příspěvekod dan » ned lis 06, 2011 10:26 pm

Davide diky,tak nejak to vidim taky.Nicmene porad by me zajimal Tvuj nazor na napojeni chlazeni primo na motor.Moc tomu kytovani neverim,je tam dost blby pristup a vyndavat se mi to nechce ani nevim jestli by to na vode slo.Doporuceni pripojit vodu primo jsem dostal hned ze dvou stran,pry je to normalni praxe u tehle prevodovek.Moc se mi to nezda, nevim.Uplne posledni vec co bych si pral je aby to zase prdlo a chladici voda sla misto do motoru prasklinou primo do bilge coz se deje ted pri otevreni ventilu.Mimochodem je pravdepodobne ze praskla i prepazka mezi chladici komorou a vnitrnim prostorem prevodovky nebo to obvykle praska smerem ven?
Ze se to znova rozbalilo zas az takova zahada neni,prisel jsem na to na jare.Zrejme jsem zimovani zvrzal stejne jako predchozi majitel,Sezonu jsem prezil s privesakem.
Pepo diky za opravu fotek.
david
moderátor
Příspěvky: 5887
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » ned lis 06, 2011 10:46 pm

dan píše:Uplne posledni vec co bych si pral je aby to zase prdlo a chladici voda sla misto do motoru prasklinou primo do bilge coz se deje ted pri otevreni ventilu.Mimochodem je pravdepodobne ze praskla i prepazka mezi chladici komorou a vnitrnim prostorem prevodovky nebo to obvykle praska smerem ven?
Ze se to znova rozbalilo zas az takova zahada neni,prisel jsem na to na jare.Zrejme jsem zimovani zvrzal stejne jako predchozi majitel,Sezonu jsem prezil s privesakem.
Pepo diky za opravu fotek.


to, že ti teče do bilge a že to prdlo v zimě, jsem si myslel, jen jsem tě nechtěl podezřívat z nedbalé předzimní připravy. :lol: :D
je nepravděpodobné, že do prdlo dál do oleje , vytékal by, nebo by místo něj byla v převodovce voda. to snadno zkontroluješ

po tom dvojím zamrznutí je taky možný, že odpadne celý chadicí plášť (že to je naprasklé taky někde jinde)

bez chlazení to bude fungovat, jen to nemůžeš přehánět s výkonem a časem. na zajetí do mariny OK, na boj s vichřicí a vlnama tak na 1 hodinu sichr. pak bys na převodovce asi mohl smažit vajíčka, ale dokud na ní je do 100 - 120°C, moc bych se nebál
Uživatelský avatar
dan
s/y Hannah
Příspěvky: 747
Registrován: ned úno 26, 2006 6:49 pm
Reputace: 2
Bydliště: Denia,Espana

Příspěvekod dan » ned lis 06, 2011 11:28 pm

No jo ,no... :cry: :oops:
na druhou stranu jsou smazeny vajicka nedilnou soucasti prave Anglicke snidane... :)
:thankyou:
david
moderátor
Příspěvky: 5887
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » ned lis 06, 2011 11:40 pm

no tak to budeš muset připlouvat do mariny ráno :lol:
Uživatelský avatar
bozakafka
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 823
Registrován: úte lis 30, 2010 1:00 am
Reputace: 2
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod bozakafka » pon lis 07, 2011 8:59 am

mam jednu repasovanou HURTH 10-2R. pokud by někdo měl zájem tak ji přenechám za dobrý peníz.
Uživatelský avatar
dan
s/y Hannah
Příspěvky: 747
Registrován: ned úno 26, 2006 6:49 pm
Reputace: 2
Bydliště: Denia,Espana

Příspěvekod dan » pon lis 07, 2011 11:27 am

Tahle by me tam bohuzel nesedela,tak snad nekdo jiny bude mit zajem...
Uživatelský avatar
dan
s/y Hannah
Příspěvky: 747
Registrován: ned úno 26, 2006 6:49 pm
Reputace: 2
Bydliště: Denia,Espana

Příspěvekod dan » ned bře 03, 2013 10:41 pm

Tak jsem se pres vikend vrtal v motoru,protoze loni na podzim se mi zase zacala objevovat voda v bilge,nejdrive po kapkach,pozdeji uz toho bylo vice.Bohuzel to teklo z velmi nepristupneho mista na tele motoru,tak jsem s tim dojezdil sezonu s tim ze to dam v zime dokupy :roll:
No a tak kdyz jsem v sobotu sundal z motoru co se dalo tak jsem objevil flek stare zname sede hmoty stejne jako byla na prevodovce :hmm: ,trosku jsem do toho rypnul sroubovakem a ejhle,cele se to odlouplo a uprostred byla zatmelena takova ta krytka,zaslepka ci jak to nazvat,plisek velky asi jako desetikacka.takze ted mam na motoru diru na dva prsty.Vyloupl jsem ho z tmelu a ted dumam jak ho tam zafixovat zpatky,jenze tam neni ani zadny zavit ani sroub ani nejake tesneni okolo a ze by to bylo puvodne privarene to taky nevypada... :? Co ted s tim?Asi to tam prdnu zase na tmel ale docela by me zajimalo proc to tam vlastne je,kousek vedle jsou dalsi dva(zelene) jak je videt na fotce...
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Mimochodem jsem parkrat narazil na informaci ze by tam nekde mely byt vesroubovane anody ale nemuzu je najit,manual se o nich nezminuje,nevite nekdo jestli je mely i starsi Volvo Penty?
david
moderátor
Příspěvky: 5887
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » ned bře 03, 2013 10:48 pm

je to docela obyčejá mrazová zátka, řečená mrazovka. nová je bombírovaná, dá se ro díry bombírunkem ven a praští se na ní kladivem. A JE TO! jako ve večerníčku bratů slováků :lol:
Uživatelský avatar
dan
s/y Hannah
Příspěvky: 747
Registrován: ned úno 26, 2006 6:49 pm
Reputace: 2
Bydliště: Denia,Espana

Příspěvekod dan » ned bře 03, 2013 10:53 pm

A vis ze jsem si rikal ze ten dolik uprostred plisku vypada podezrele? :D No nic ,jsem zase chytrejsi,az do dnesniho dne jsem netusil ze neco takoveho existuje...takze k dealerovi pro novou.Nevis prosim te jestli to dodavaji s nejakym tesnenim okolo?
Boze odpust nevedoucimu,ale co je to take "bombirovana"...?
david
moderátor
Příspěvky: 5887
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » ned bře 03, 2013 11:19 pm

bombírovaná = vyklenutí v prostřed, t.j. když ten " kopeček " zplacatíš, zvětší se obvod zátky a tím se " utáhne " v díře. díra má negativní zápich a tak to v dríží a nevylítne. když je všechno opravdu čisté a rovné, dávalo se na sucho, jinak stačí maznout nějakým věčně pružným tmelem. hlavně z díry v bloku - z osazení pro zátku- vyškrábat všechny zbytky, rez atd.
Uživatelský avatar
dan
s/y Hannah
Příspěvky: 747
Registrován: ned úno 26, 2006 6:49 pm
Reputace: 2
Bydliště: Denia,Espana

Příspěvekod dan » ned bře 03, 2013 11:30 pm

Diky ti dobry muzi za trpelivost,snad to tedy zitra nezvoram... :)
david
moderátor
Příspěvky: 5887
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » pon bře 04, 2013 8:09 am

není zač

ještě jsem zapomněl - těch zátek je běžně několik a i na hlavě. vyreznou první, tak to ještě prohlídni a vyměň všechny, aby ses za půl roku zase v lodi nekoupal :lol:
Uživatelský avatar
dan
s/y Hannah
Příspěvky: 747
Registrován: ned úno 26, 2006 6:49 pm
Reputace: 2
Bydliště: Denia,Espana

Příspěvekod dan » pon čer 03, 2013 12:13 am

Nevite prosim vas nekdo co muze zpusobovat syte HNEDY kour z vyfuku? Kdyz nastartuju motor a necham ho bezet na neutral tak se z vyfuku straaasne hnede cmoudi a teprve kdyz zaradim (je jedno jestli dopredu ci dozadu) tak hnedy kour jako mavnutim proutku zmizi a zacne se to chovat normalne.Taky jde z vyfuku totalne cerna voda,nachytam toho plny kybel nez se to procisti,kdyz to necham chvili odstat tak se na hladine v kyblu vytvori az centimetr husta vrstva nejakeho sajrajtu,neni to vubec mastne,ma to konzistenci strasne jemneho cerneho prasku plujiciho po hladine nebo tak neceho... :shock:
Jinak motor slape normalne...
david
moderátor
Příspěvky: 5887
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » úte čer 04, 2013 2:35 am

hnědý, to teda nevím, ale černý saze jsou přetíženej motor, nebo blbej regulátor, případně i špatná tryska
Uživatelský avatar
dan
s/y Hannah
Příspěvky: 747
Registrován: ned úno 26, 2006 6:49 pm
Reputace: 2
Bydliště: Denia,Espana

Příspěvekod dan » stř čer 05, 2013 12:26 am

Diky Davide,zkusim ty trysky...pretizene to snad nebude,to by asi delalo furt a ne jen na neutral...

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host