jak zajet nový motor 5 hp
Moderátoři: vilma, Pepa, david
- josef12345
- návštěvník fóra

- Příspěvky: 44
- Registrován: čtv led 24, 2013 1:00 am
- Reputace: 8
jak zajet nový motor 5 hp
dobrý den. mám dotaz jak nejlépe zajet nový lodní závěsný motor 5 hp. dostávají se mi na ucho informace, že po prvním nalití oleje do motoru nechat motor běžet 1h na volnoběh, potom olej vypusti, dát nový a potom cca 10h jezdi na 0,5 plynu, potom opět vyměnit olej a jezdit dalších 30 hodin na 3/4 plynu, potom opět vyměnit olej v motoru a pak už se může brát na plný plyn!!! poradí mi někdo?! Děkuji
- tataS
- zkušený harcovník

- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Praha
Nejlépe je dodržet návod výrobce včetně intervalů výměn. Většinou se uvádí 1. výměna po záběhu a při garanční prohlídce po 20 mot. hodinách
U aut se také mění olej až po 15000km a je to v pořádku, protože jsou motory z výroby vyčištěné. A ty nové TSI jsou určitě více namahané, než
ty malá (5HP) prdítka. Pokud má někdo dost peněz, tak může měnit olej třeba každý den. Myslím, že tuze málo těchto motorů natočí to co motory v autech.
U aut se také mění olej až po 15000km a je to v pořádku, protože jsou motory z výroby vyčištěné. A ty nové TSI jsou určitě více namahané, než
ty malá (5HP) prdítka. Pokud má někdo dost peněz, tak může měnit olej třeba každý den. Myslím, že tuze málo těchto motorů natočí to co motory v autech.
- Zdenda12345
- zkušený harcovník

- Příspěvky: 1655
- Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
- Reputace: 73
- Bydliště: Lysá nad Labem
Já bych úplně nesrovnával motory do aut s parsunem. Nic proti parsunu!!
Když jsem si koupil sekací traktůrek (tedy je to srovnání lepší), tak mi doporučili po 3 motohodinách dát novej olej a pak po 20 další výměna. Pravda je, že po těch 3 hodinách byl olej trochu do stříbrna. Další výměna už byl olej čistej.
Ale k věci. Výměna oleje v tomhle případě neni o penězích. Motor stál min. 20 tis., takže dát mu po hodině novej olej za 50 kaček je asi to nejmenší. Vůbec bych se toho nebál. častější výměny oleje tomu motoru jen prospějou.
Rozhodně doporučuju nečekat na první garančku. Taky nespoléhej na návod. Výrobci dělaji návody nejen podle toho, co je nejlepší pro motor, ale i podle toho, co chtěji líní zákazníci.
Jinak zajíždět opatrně. Hlavně nech ten motor dobře ohřát, než mu naložíš i těch půl plynu. To ale platí o každym motoru.
Když jsem si koupil sekací traktůrek (tedy je to srovnání lepší), tak mi doporučili po 3 motohodinách dát novej olej a pak po 20 další výměna. Pravda je, že po těch 3 hodinách byl olej trochu do stříbrna. Další výměna už byl olej čistej.
Ale k věci. Výměna oleje v tomhle případě neni o penězích. Motor stál min. 20 tis., takže dát mu po hodině novej olej za 50 kaček je asi to nejmenší. Vůbec bych se toho nebál. častější výměny oleje tomu motoru jen prospějou.
Rozhodně doporučuju nečekat na první garančku. Taky nespoléhej na návod. Výrobci dělaji návody nejen podle toho, co je nejlepší pro motor, ale i podle toho, co chtěji líní zákazníci.
Jinak zajíždět opatrně. Hlavně nech ten motor dobře ohřát, než mu naložíš i těch půl plynu. To ale platí o každym motoru.

- Kolibri
- návštěvník fóra

- Příspěvky: 58
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Šaľa
- Kontaktovat uživatele:
Re: jak zajet nový motor 5 hp
josef12345 píše:nechat motor bì¾et 1h na volnobìh
tak toto je najvacsia kravina, aku som doteraz cital. sorry, neber v zlom
co je uplne najhorsia vec pri zabehavani noveho lodneho motoru [hlavne pri tychto malych] je nechavat motor dlho na volnobeh [extended idling].
ja mam novu yamahu, uz zabehnutu - siel som presne podla navodu. a v navode vyslovene NEODPORUCA nechavat dlho motor vo volnobehu, dokonca ani dlhsi trolling na malych otackach nieje spravny. tomuto sa uplne treba vyhybat. pri zabehu ten motor praveze potrebuje otacky - ale zase ani nie vysoke !
postup pri zabehavani yamahy je podla vyrobcu [10 hodin]:
- 1. hodina - jazdit s motorom 2000 otacok, resp. trochu nad 2000 [priblizne polovica plynu / half throttle]
- 2. hodina - jazdit s motorom 3000 otacok, resp. trochu nad 3000 [priblizne 3/4 plynu / 3/4 throttle]
- zvysnych 8 hodin jazdy - jazdit s motorom na siroky rozsah otacok [proste normalne jazdit], ale na vysoke az maximalne otacky ist MAXimalne 5 minut !
- dalsich 10 hodin uz jazdis jak chces a po celkovych 20 hodinach menis olej - niektori vyrobcovia, co som sa docital, tak odporucaju menit olej uz po 10 hodinach !
- dalej co sa uvadza, ze je dobre striedat otacky, nejazdit pri zabehu monotonnym tempom - teda striedat to. raz pomalsie, potom mu pridat, raz za cas ho prevetrat na maximum [max. nie na dlho]
este raz, drzat motor na volnobehu je uplne ZLE ! aj pre zahrievanie motoru po starte je lepsie na malom plyne aspon ist vopred - chap to tak, ze ten motor ma byt v zatazi, aspon trochu...
verim, ze pri inych vyrobcoch, okrem yamahy to nebude odlisne, alebo rozchodne. je to uplne bezny postup.
vela stastia a nezabudni po zabehnuti co najskor vyliat olej - je plny pilin, ktore sa "obrali" z mechanickych ploch - a presne s tym sa aj pocitalo.
- josef12345
- návštěvník fóra

- Příspěvky: 44
- Registrován: čtv led 24, 2013 1:00 am
- Reputace: 8
děkuji za postřeh. Taky jsme si říkal, že je to nějaká blbost to nachat hodinu běžet a pak vyměnit olej pak zase jezdi a vyměnit olej. Ale jak jsem nakoupil prodávám. Mám skutra 125 ccm a když jsem ho zabíhal jezdil jsem úplně v klidu a a jen jsem ho nevytáčel tak cca 1000 km. jak doporučoval výrobce a skutr je asi to samé jak lodní motor.
- Viky_CZ
- zkušený harcovník

- Příspěvky: 2304
- Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
- Reputace: 43
- Bydliště: Tynec n/L
- Kontaktovat uživatele:
Mam manual na 5HP Yamahu, predlohu myho Parsuna a tam se rika, ze prvni hodina na 1/2 plynu do 2000rpm, druha hodina do 3/4 plynu do 3000rpm, dalsich 8 hodin normalne, ale na plnej plyn max 5 minut.
Po 10ti hodinach uz bezny provoz.
To povazuju za rozumny. Mne prodavajici tvrdil, ze ma za sebou motor 10 mth, takze jsem jenom pro sichr dodrzoval prvni sezonu kolem 2/3 plynu. Druhou sezonu klidne na plnej od Cholina na Zivohost.
Edit: Je ja sem blbej, Kolibri uz to napsal. Tak nic, sorry.
Po 10ti hodinach uz bezny provoz.
To povazuju za rozumny. Mne prodavajici tvrdil, ze ma za sebou motor 10 mth, takze jsem jenom pro sichr dodrzoval prvni sezonu kolem 2/3 plynu. Druhou sezonu klidne na plnej od Cholina na Zivohost.
Edit: Je ja sem blbej, Kolibri uz to napsal. Tak nic, sorry.

- kaptn
- pravidelný návštěvník

- Příspěvky: 261
- Registrován: sob led 07, 2012 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: OLOMOUC,BRNO,MURTER
- Kontaktovat uživatele:
Osobně bych se vyhnul maximálně vytáčení motoru na plno,ponechal si rezervu pro nepředvídatelné situace,kdy musím jít na těch 5 min maxima,..tzn 1/2 plynu 8 hod,na volnoběh bych to rozhodně běžet nenechal,...jako u aut,....už dávno se nezajíždí a doporučuje se do první a druhé garančky(15000km) běhat na optimálních otáčkách,5 min maxima ho určitě nezabije,navíc existuje něco jako filtr oleje
A tady bych se zastavil více-o kvalitě zaběhnutého motoru rozhoduje kvalitní olej,na něm se opravdu nevyplatí šetřit, a doporučený proběh do výměny filtru a oleje.Zbytek je u 4T "rybářská hantýrka". U 5k který běží většinou pár hodin v roce by to mělo bohatě stačit.Dále jsou to spíše neurotické spekulace pro klid duše.Věř mi,nevyplatí se ani nepomohou.
RES: běhat v optimálních otáčkách s přiměřenou zátěží a zavčas vyměnit první olej a filtr za svůj nejosvědčenější a nejkvalitnější.T.č.Castrol.potom životnost motoru za svůj život nepoznáš.
A tady bych se zastavil více-o kvalitě zaběhnutého motoru rozhoduje kvalitní olej,na něm se opravdu nevyplatí šetřit, a doporučený proběh do výměny filtru a oleje.Zbytek je u 4T "rybářská hantýrka". U 5k který běží většinou pár hodin v roce by to mělo bohatě stačit.Dále jsou to spíše neurotické spekulace pro klid duše.Věř mi,nevyplatí se ani nepomohou.
RES: běhat v optimálních otáčkách s přiměřenou zátěží a zavčas vyměnit první olej a filtr za svůj nejosvědčenější a nejkvalitnější.T.č.Castrol.potom životnost motoru za svůj život nepoznáš.
- Kolibri
- návštěvník fóra

- Příspěvky: 58
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Šaľa
- Kontaktovat uživatele:
Viky_CZ píše:Edit: Je ja sem blbej, Kolibri uz to napsal. Tak nic, sorry.
Opakovanie je matkou mudrosti

kaptn píše:svùj nejosvìdèenìj¹í a nejkvalitnìj¹í.T.è.Castrol.
Castrol by som nedal ani do traktoru...
kaptn píše:Jen do zahøátí vody.
Akej vody ?

vovsky píše:Selva Grey Shark 60k 2T...seøízení ventilù
To je dvojtakt ? Ake to ma ventily ? ...
- kaptn
- pravidelný návštěvník

- Příspěvky: 261
- Registrován: sob led 07, 2012 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: OLOMOUC,BRNO,MURTER
- Kontaktovat uživatele:
Kolibri píše:Aj tak nechapem to s tou vodou. Ktory motor ma "vlastnu vodu" ? Ja som bol doteraz v tom, ze kazdy si taha vodu "z dola" z nohy...
No většinou voda do "kolem válců a hlavy"přitéká a z téhož místa i odtéká jiným vývodem,většinou okem patrným,"obloučkem čůrajícím",......má určitou teplotu,stačí si šáhnout do obloučku teplé vody,jakmile je teplá,při zajetí zařadím rychlost a rozjedu se na čtvrt plynu,event.dle doporučení výrobce
Co z toho pro plné pochopení plyne? Že se nerozjíždím se studeným motorem,dalším jedem pro jakýkoliv Taktní motor.I netaktní.

- shooter
- pravidelný návštěvník

- Příspěvky: 392
- Registrován: pon pro 01, 2008 1:00 am
- Reputace: 8
- Bydliště: Pilsen(urqell)
Každej motor i ten nejblbější kterej je mazanej lžičkama potřebuje otáčky aby mazal.Je to honěný tak i tak od kliky.Takže pokud někdo bude tvrdit že volnoběh je něco kde by se měl motor nějak výrazně dlouho držet tak je to blbost.Navíc pokud budu k tomu mít ještě zataženej cucek tak tam leju víc benzínu než vzduchu takže ten mikrofilm oleje ktrej tam nechají stírací kroužky na pístu umeju a to je asi větší zlo než když pojedu na rozumný točky.
Přetáčet to od začátku je blbost ale u sekačky si přece taky na záběh nesnižuju otáčky když to má regler.
Takže za mě cucek jen na start a pak tomu nedávat zezačátku žádnej extra voves.Toť moje prax se suzukou DF5
Šutrák
Přetáčet to od začátku je blbost ale u sekačky si přece taky na záběh nesnižuju otáčky když to má regler.
Takže za mě cucek jen na start a pak tomu nedávat zezačátku žádnej extra voves.Toť moje prax se suzukou DF5
Šutrák
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti




