
MotorPSA(Peugeot Citroen)2.2 nebo 2.0HDI v lodi a převodovka
Moderátoři: vilma, Pepa, david
- tataS
- zkušený harcovník

- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Praha
Kedysi bylo prd a tak musel člověk zkoušet ledacos. Někdy z toho ovšem vznikli hrozné příšernosti. Dnes je výběr a možnosti podstatně
větší a tak je jednodušší dosáhnout dobrých a kvalitních výsledků. Přesto se pořád vyskytují lidé, kteří se za každou cenu snaží jít cestou
pokud možno co nejvíce komplikovanou a ve srabu volají "hilfe, hilfe". Většinou až s delším odstupem času (pokud vůbec) přiznají svůj omyl.
Většinou s přibývajícím věkem člověk příjde na to, že je levnější a rychlejší použít ověřené postupy a materiály, nebo pokud na to nemá,
tak se na to vyprdnout. Ovšem vymýšlet a přemýšlet nad řešením problémů mě osobně příjde zajímavější, než sledování stupidních
programů v TV a tak také se zájmem sleduji zdejší diskuzi. Jako vyučený nástrojař, bych šel cestou marinezace toho motoru z Pola,
který je tak detailně popsán od Němců od Lipska. Je na tom vidět,že to mají do detailu vymakaný a asi to bude fungovat. Ten motor
1,5 TD je docela jednoduchý a na něm bych si vyzkoušel své možnosti. Jít hned do něčeho silného bez osobních zkušenosti s tímto
problémem je značně nejisté. Většina takovýchto pokusů skončila po čase s motorem v koutě garáže, nebo ve sběrně. Je to podobné
jako se stavbou lodě. Většina stavitelů, kteří se vrhli bez zkušeností na stavbu velké lodě, tak ji nedodělali. Je tady dosti příkladů.
větší a tak je jednodušší dosáhnout dobrých a kvalitních výsledků. Přesto se pořád vyskytují lidé, kteří se za každou cenu snaží jít cestou
pokud možno co nejvíce komplikovanou a ve srabu volají "hilfe, hilfe". Většinou až s delším odstupem času (pokud vůbec) přiznají svůj omyl.
Většinou s přibývajícím věkem člověk příjde na to, že je levnější a rychlejší použít ověřené postupy a materiály, nebo pokud na to nemá,
tak se na to vyprdnout. Ovšem vymýšlet a přemýšlet nad řešením problémů mě osobně příjde zajímavější, než sledování stupidních
programů v TV a tak také se zájmem sleduji zdejší diskuzi. Jako vyučený nástrojař, bych šel cestou marinezace toho motoru z Pola,
který je tak detailně popsán od Němců od Lipska. Je na tom vidět,že to mají do detailu vymakaný a asi to bude fungovat. Ten motor
1,5 TD je docela jednoduchý a na něm bych si vyzkoušel své možnosti. Jít hned do něčeho silného bez osobních zkušenosti s tímto
problémem je značně nejisté. Většina takovýchto pokusů skončila po čase s motorem v koutě garáže, nebo ve sběrně. Je to podobné
jako se stavbou lodě. Většina stavitelů, kteří se vrhli bez zkušeností na stavbu velké lodě, tak ji nedodělali. Je tady dosti příkladů.
- maxik1958
- zkušený harcovník

- Příspěvky: 2549
- Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
- Reputace: 36
- Bydliště: PRAHA 8
- Kontaktovat uživatele:
No, marinizuju už 3. VW 1,9D, tentokrát konečně do svý lodi (ty dva běhaj bez problémů) a vypluju až budu mít Poseidona hotovýho.Okopíroval jsem si z ETKY marinizační sadu, a dělám to podle toho, jenom přírubu na starter upravuji z kusu převodovky,protože vratku mám hnanou hřídelý, a výměník je z nerezu, místo hliníku Danykopy teď přišel se zlepšovákem, tak to tentokrát udělám podle něj(je to jednodušší na výrobu) Ještě tentokrát dám setrvák z 2,5ky, který je těžší, takže budu moct dolů s volnoběhem 

- maxik1958
- zkušený harcovník

- Příspěvky: 2549
- Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
- Reputace: 36
- Bydliště: PRAHA 8
- Kontaktovat uživatele:
ETKA je program,kde jsou všechny díly VW koncernu,počínaje broukem,až po nejnovější. Je tam objednací číslo, obrázek, popis, a cena u VW v eurech, z mědi na motoru nic nemám( krom nějakých těsnících ó krouzků pod banja, a pod čidlama, myslíš že je mám vyměnit za hliníkový
S tím setrvákem to nevím, ale běžně se to mění, jenom je značená poloha proti 1 válci, a to jen někde, třeba na Golfu jsem to nenašel. Od motoru k vratce půjde hřídel, ještě nevím jestli kardan, ale spíš homokynetické klouby,mám jich haldu, a je to jednodušší oprava, třeba cestou 
S tím setrvákem to nevím, ale běžně se to mění, jenom je značená poloha proti 1 válci, a to jen někde, třeba na Golfu jsem to nenašel. Od motoru k vratce půjde hřídel, ještě nevím jestli kardan, ale spíš homokynetické klouby,mám jich haldu, a je to jednodušší oprava, třeba cestou 
-
david
- moderátor
- Příspěvky: 5887
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
z mědi na motoru nic nemám( krom nějakých těsnících ó krouzků pod banja, a pod čidlama, myslíš že je mám vyměnit za hliníkový
to bych tě ani nenutil.
jen abys někam do okruhu vody nedal třeba měděnou trubku.
S tím setrvákem to nevím, ale běžně se to mění.
no já bych spíš řek, že se setrvák běžně nemění. tak leda věnec, když často startuješ nastartovanej motor
Od motoru k vratce půjde hřídel, ještě nevím jestli kardan, ale spíš homokynetické klouby,mám jich haldu, a je to jednodušší oprava, třeba cestou
to jo, jen by neměl bejt, zvlášť homokineťák, na setrváku natvrdo a je těžkej problém s vyúhlováním, pokud je jen jeden a celý se to třepe na silentblocích
to bych tě ani nenutil.
jen abys někam do okruhu vody nedal třeba měděnou trubku.
S tím setrvákem to nevím, ale běžně se to mění.
no já bych spíš řek, že se setrvák běžně nemění. tak leda věnec, když často startuješ nastartovanej motor
Od motoru k vratce půjde hřídel, ještě nevím jestli kardan, ale spíš homokynetické klouby,mám jich haldu, a je to jednodušší oprava, třeba cestou
to jo, jen by neměl bejt, zvlášť homokineťák, na setrváku natvrdo a je těžkej problém s vyúhlováním, pokud je jen jeden a celý se to třepe na silentblocích
-
david
- moderátor
- Příspěvky: 5887
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
maxik1958 píše:To David, myslíš,že bych na setrvák měl dát Hardy? Mám z Žigula, co v Poseidonu byl
Záleží na důvodu. Pokud kvůli vycentrování, tak klidně – ale MUSÍ MÍT ORG CENTRÁŽ nebo ti to vyletí i s kardankou. Kvůli torzním kmitů to jde taky, ale viděl jsem i případy,
kdy to s ní bylo horší – moc pružila.
Na torz. kmity se dává unášeč s pružinama tak, jak jsou na spojkovým talíři – stejnej důvod. Taky záleží co máš za vratku, ty s vekým košem s planetama to snáší hůř, koš je těžkej, je to vlastně druhej setrvák může jít do opozice setrváku motoru
jo, je to vývoj

- Zdenda12345
- zkušený harcovník

- Příspěvky: 1655
- Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
- Reputace: 73
- Bydliště: Lysá nad Labem
- maxik1958
- zkušený harcovník

- Příspěvky: 2549
- Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
- Reputace: 36
- Bydliště: PRAHA 8
- Kontaktovat uživatele:
Ty unašeče jsem viděl dva druhy, s perama a s gumama, zatím jsem to nikam do lodí nedával,taky nikde nebyla vratka na přírubu
a problém není, ale vždycky je co zlepšovat
Ne že bych na 5tivál neměl dost místa, ale už takhle to bude docela letadlo, a ještě bych musel řešit vrtuli.....
A hlavně tohle mám rozdělaný, a vyzkoušený 
a problém není, ale vždycky je co zlepšovat
Ne že bych na 5tivál neměl dost místa, ale už takhle to bude docela letadlo, a ještě bych musel řešit vrtuli.....
A hlavně tohle mám rozdělaný, a vyzkoušený 
- bokal
- aktívní jachtař

- Příspěvky: 528
- Registrován: ned dub 13, 2008 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Třinec
copy píše:tak nemec predsa len vie, ako na to.
Ale to na fotce , pokud dobře vidím je starý dobrý motor 1,9TD, tedy 2 motory typu XUD
takže němec nešel do HDI
Jakpak je to ale s legislativou na přihlášení takové přestavby motorů?
asi v r. 2005 jsem měl motorák 8m s V8/5,7litru, dost žrout a tak jsem jej chtěl nahradit Dieslem mercedes
OVšem na SPS mi to radikálně zamítli, podle nových předpisů jen originály motory s CE.
Ale třeba je to zase jinak.
Každopádně bych se nejdříve ujistil, že to bude možné legalizovat.
- maxik1958
- zkušený harcovník

- Příspěvky: 2549
- Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
- Reputace: 36
- Bydliště: PRAHA 8
- Kontaktovat uživatele:
Přihlášení motoru odmítám řešit (jsou na to i jiný vlákna) Poseidon má v německých papírech v kolonce motor, napsáno: zabudovaný, to jsou veškeré údaje, které tamní úřady potřebují, to že u nás z toho někdo dělá pakárnu mne krom jiného v tomto případě nezajímá
To David, Hardy ze Žigula má stejné rozměry jako 1203kový (RVHP
) jenom je tvrdší, tak co myslíš, spojková lamela, nebo Hardy?? 
To David, Hardy ze Žigula má stejné rozměry jako 1203kový (RVHP
) jenom je tvrdší, tak co myslíš, spojková lamela, nebo Hardy?? 
Naposledy upravil(a) maxik1958 dne čtv lis 14, 2013 11:27 pm, celkem upraveno 1 x.
-
david
- moderátor
- Příspěvky: 5887
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
mně stačí, když je motor hezkej vevnitř.
s tou hardy a RVHP jsi zapomněl na F125 - Poláka
nejsem příznivcem oddělené vratky od motoru. a když ,tak na jednom konci kardanky hardy s centráží a druhým kardan. celý pokud možno rovně - to píšeš. čím víc nevyváženejch hmot, tím větší bordel
kdo sem zas dal velkou fotku? admin power!
s tou hardy a RVHP jsi zapomněl na F125 - Poláka
nejsem příznivcem oddělené vratky od motoru. a když ,tak na jednom konci kardanky hardy s centráží a druhým kardan. celý pokud možno rovně - to píšeš. čím víc nevyváženejch hmot, tím větší bordel
kdo sem zas dal velkou fotku? admin power!
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti


