Poruchy závěsného lodního motoru
Moderátoři: vilma, Pepa, david
samozřejmě, že myslím urvaná od gumy, to ostatní by mě ani nenapadlo
( teda pokud se s tím po snížení otáček dá zase jet.....)
na první pohled to na té vrtuli ani není poznat, do určité síly/otáček je to schopno
přenášet výkon, u mě se to projevilo až těsně pod maximem výkonu, po ubrání ihned
plný přenos síly do vody zase až tak do 80% výkonu, pak mě to zas proklouzlo.....
Ta vrtule vypadá jak nová, nic jí na první pohled není, ten"silentblok" je tam totiž
tak těsně nalisovaný, že na nějakou prasklinku už není místo......
a jen tak pro info:
možnost 1.:
náhradní HUB ( tak se to jmenuje, ten silentblok) na můj motor
30Hp, na vrtuli SOLAS stojí cca1500 káčé + doprava z ameriky, tady to skladem nikdo nemá
+ vylisování starého a zalisování nového ( to ale nemá kdo udělat, bavil jsem se tel. se
spoustou prodejců a nebo servisáků, většina ani nevěděla vo co de
, jedinný, kdo
přiznal zkušenost byl pán z czechmarine , ale říkal , že se jim to ještě nikdy nepovedlo
nalisovat rovně, vždycky pak ta vrtule házela.......... ) takže celkově na nic........
možnost 2.:
nová vrtule - mají skladem skoro všude, bez komplikací, cena cca 3000-4500káčé (dle značky...)
tož asi tak
sek
p.s.: byl jsem hrdina, myslel jsem že nalisujem, ale nakonec jsem zvolil možnost č. 2, protože i čas jsou peníze.......
( teda pokud se s tím po snížení otáček dá zase jet.....)
na první pohled to na té vrtuli ani není poznat, do určité síly/otáček je to schopno
přenášet výkon, u mě se to projevilo až těsně pod maximem výkonu, po ubrání ihned
plný přenos síly do vody zase až tak do 80% výkonu, pak mě to zas proklouzlo.....
Ta vrtule vypadá jak nová, nic jí na první pohled není, ten"silentblok" je tam totiž
tak těsně nalisovaný, že na nějakou prasklinku už není místo......
a jen tak pro info:
možnost 1.:
náhradní HUB ( tak se to jmenuje, ten silentblok) na můj motor
30Hp, na vrtuli SOLAS stojí cca1500 káčé + doprava z ameriky, tady to skladem nikdo nemá
+ vylisování starého a zalisování nového ( to ale nemá kdo udělat, bavil jsem se tel. se
spoustou prodejců a nebo servisáků, většina ani nevěděla vo co de

přiznal zkušenost byl pán z czechmarine , ale říkal , že se jim to ještě nikdy nepovedlo
nalisovat rovně, vždycky pak ta vrtule házela.......... ) takže celkově na nic........
možnost 2.:
nová vrtule - mají skladem skoro všude, bez komplikací, cena cca 3000-4500káčé (dle značky...)
tož asi tak
sek
p.s.: byl jsem hrdina, myslel jsem že nalisujem, ale nakonec jsem zvolil možnost č. 2, protože i čas jsou peníze.......
Naposledy upravil(a) jsekera dne pon črc 21, 2014 5:14 pm, celkem upraveno 1 x.
moje stará (vrtule) vypadá, jako že jí nic není, utržení není vidět, ten špalek
gumy je skoro dvakrát tak veliký, jako otvor, je to tam ovravdu zalisované a pozná
se to až při rozebrání, nebo právě při jízdě. fakt jsem s tím laboroval dlouho, myslel jsem
nejdřív, že právě přisávám vzduch (mám krátký člun a silný motor) dlouho jsem pozoroval
a zkoušel a vyloučil vše, krom utržení..... pak jsem si pujčil vrtuli ( stejné stoupání, průměr,výrobce)
z jiného motoru a bylo jasno - problémy zmizely.
Samo, že mě to štvalo, ale aspoň jsem pak vyzkoušel i jiné vrtule (jiné stoupání) a teď jezdím
místo původní 3x10,1x13 na 3x10,1x15 a říkám si, že mě to nepotkalo dřív, jak jsem si polepšil......
Starou (vrtuli) vozím ssebou, je pořád ještě slušně použitelná, beru to zatím jako náhradní nouzovku na dojetí
(pokud se prudce neakceleruje, nebo se nejede na plný kotel, tak funguje)
a když se budu někdy nudit, tak to z cvičných důvodů zkusíme přelisovat............ takový pokusný materiál......
ono to nikdy nepřisávalo vzduch, spíš bych to přirovnal k prokluzující spojce, jestli jste to někdy zažili....
sek
gumy je skoro dvakrát tak veliký, jako otvor, je to tam ovravdu zalisované a pozná
se to až při rozebrání, nebo právě při jízdě. fakt jsem s tím laboroval dlouho, myslel jsem
nejdřív, že právě přisávám vzduch (mám krátký člun a silný motor) dlouho jsem pozoroval
a zkoušel a vyloučil vše, krom utržení..... pak jsem si pujčil vrtuli ( stejné stoupání, průměr,výrobce)
z jiného motoru a bylo jasno - problémy zmizely.
Samo, že mě to štvalo, ale aspoň jsem pak vyzkoušel i jiné vrtule (jiné stoupání) a teď jezdím
místo původní 3x10,1x13 na 3x10,1x15 a říkám si, že mě to nepotkalo dřív, jak jsem si polepšil......

Starou (vrtuli) vozím ssebou, je pořád ještě slušně použitelná, beru to zatím jako náhradní nouzovku na dojetí
(pokud se prudce neakceleruje, nebo se nejede na plný kotel, tak funguje)
a když se budu někdy nudit, tak to z cvičných důvodů zkusíme přelisovat............ takový pokusný materiál......
ono to nikdy nepřisávalo vzduch, spíš bych to přirovnal k prokluzující spojce, jestli jste to někdy zažili....
sek
- pivovarnik
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 55
- Registrován: stř říj 01, 2008 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Karviná
- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Praha
Osobně si myslím (dle demontáže vrtule s gumou a drážkovou vložkou), že je to tam navulganizovaný a že nebude stačit nalisování. Ještě bych
zkusil snížit osazení u matky vrtule, případně dát obyčejnou korunkovou nerezovou matku a velkou podložku pod ní aby se vrtule více namáčkla
do gumy. V tomto stavu se to více podělat nemůže.
zkusil snížit osazení u matky vrtule, případně dát obyčejnou korunkovou nerezovou matku a velkou podložku pod ní aby se vrtule více namáčkla
do gumy. V tomto stavu se to více podělat nemůže.
- pivovarnik
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 55
- Registrován: stř říj 01, 2008 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Karviná
- pivovarnik
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 55
- Registrován: stř říj 01, 2008 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Karviná
Díky moc za rady!
Mám jeste dvě otazky. Pokud to je utržené,je to zmetek z výroby, nebo to je moje chyba zapříčiněná případnou nevhodnou jízdou? (Trim,kavitace)Jde mi o to,jestli se to da ovlivnit a předejít tomu,děkuji.
Jinak to jeste jednou vyzkouším,jestli to fakt jen nekavituje,protože ta plocha nad vrtuli je asi dost blízko hrany zrcadla. Každopádně dám vědět.
Mám jeste dvě otazky. Pokud to je utržené,je to zmetek z výroby, nebo to je moje chyba zapříčiněná případnou nevhodnou jízdou? (Trim,kavitace)Jde mi o to,jestli se to da ovlivnit a předejít tomu,děkuji.
Jinak to jeste jednou vyzkouším,jestli to fakt jen nekavituje,protože ta plocha nad vrtuli je asi dost blízko hrany zrcadla. Každopádně dám vědět.
Jestli jsem si ji dobře našel, tak to vypadá, že tam máš střižný kolík a ve vrtuli Spring drive..... Je to tak, ať tu zbytečně netápeme?
Naposledy upravil(a) knoki dne sob črc 26, 2014 8:29 am, celkem upraveno 1 x.
Ahoj, to knoki dneska se ty střižné kolíky již nedělají, je tam drážkovaná hřídel v gumě. http://www.lodniobchod.cz/lode-cluny/se ... -a-15.html . To spring drive znamená ve volném překladu pružný přenos nebo jako pružný pohon. To je ta guma uvnitř. Není to nalisované, jak již výše psal Tatas. Mě se to utrhlo jednou taky a rukou to nepoznáš. Je to jednoduše na nový propeller. Ty od Solasu jsou dobré, já mám takové dva a spokojenost cena je cca 2000 Kč.
- pivovarnik
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 55
- Registrován: stř říj 01, 2008 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Karviná
Vrtuli jsem dal dolu uz pred par dny a je tam střižný kolik,hřídel je vlastně jen kulatina osazena na konci zavitem.
Vrtule ma tzv.hardy spojku,tak ze vlastně něco jako silen blok.
V servisu mi řekli,ze kdyby byla urvana vrtule,tak je urvany i kolik. Mel jsem vrtuli nasazenou na kulatině s výstupky,at se vrtule nemůže pro točit a i když to mělo do kazde strany malinkou vuli,neprotocilo se to,tak ze nevím,ale asi urvana nebude. Rano to beru na vodu,vyzkouším jeste trǐm a pokud to nedopadne,na pondělí jsem domluveny v servisu.
Tak že pro tvou informaci Tatasi,servis neberu az jako poslední možnost,ale nejdrive se zeptám,at to tam třeba natahám kvuli kravině. Pokud mám na člun a motor,tak s penězma za servis počítám.
Vrtule ma tzv.hardy spojku,tak ze vlastně něco jako silen blok.
V servisu mi řekli,ze kdyby byla urvana vrtule,tak je urvany i kolik. Mel jsem vrtuli nasazenou na kulatině s výstupky,at se vrtule nemůže pro točit a i když to mělo do kazde strany malinkou vuli,neprotocilo se to,tak ze nevím,ale asi urvana nebude. Rano to beru na vodu,vyzkouším jeste trǐm a pokud to nedopadne,na pondělí jsem domluveny v servisu.
Tak že pro tvou informaci Tatasi,servis neberu az jako poslední možnost,ale nejdrive se zeptám,at to tam třeba natahám kvuli kravině. Pokud mám na člun a motor,tak s penězma za servis počítám.
Naposledy upravil(a) pivovarnik dne pát črc 25, 2014 6:51 pm, celkem upraveno 1 x.
- pivovarnik
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 55
- Registrován: stř říj 01, 2008 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Karviná
Ahoj, ty máš tedy asi nějaký starší motor ne? Já myslel, že máš Selvu a tu vrtuli co je na tom mém odkazu. Již hodně dlouho se to dělá v tomto provedení a tam žádný kolík není. Mě se stalo to, že jsem prudce přidal plyn a najednou to jen zařvalo a ke břehu jsem dojel jen na max. třetinu plynu. Ta guma je jednoduše silenblok který se ti může utrhnout zrovna jako u auta třeba na motoru. Nasadil jsem jinou rezervní vrtuli a jezdí to dál.
- pivovarnik
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 55
- Registrován: stř říj 01, 2008 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Karviná
Pochopil jsem dobře - máš to v záruce? Uplatni reklamaci!
1) Jinak - pokud Ti to ty 2 roky (na stejné lodi, při stejném nastavení) předtím nedělalo, tak je problém v motoru.
2) Pokud se Ti jeví vrtule dobrá (dle Tvé zkoušky), tak potom může být problém v uložení svislé hřídele = nahoře nebo dole tisícihran, případně pastorek.... (Toto bych u jiného 2-letého motoru nenapsal, ale "je to Selva" - materiál = bláto.).
1) Jinak - pokud Ti to ty 2 roky (na stejné lodi, při stejném nastavení) předtím nedělalo, tak je problém v motoru.
2) Pokud se Ti jeví vrtule dobrá (dle Tvé zkoušky), tak potom může být problém v uložení svislé hřídele = nahoře nebo dole tisícihran, případně pastorek.... (Toto bych u jiného 2-letého motoru nenapsal, ale "je to Selva" - materiál = bláto.).
- geus
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2098
- Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
- Reputace: 40
- Bydliště: Ústí-Brná
pokud tam má střižnej kolík tak s vrtulí nic nemůže být ten odejde jako první a dál moc nepojede. já si myslím že mu to někde přisává vzduch stačí melé vlny protivítr nebo špatně rotožená váha a trim a zlobí to. mě to teď taky přisávalo posádku jsem posunul do zadu a hnbed se to zlepšilo to si každej musí doladit podle situace
- marekparek
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 146
- Registrován: pon dub 21, 2014 2:00 am
- Reputace: 5
- marekparek
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 146
- Registrován: pon dub 21, 2014 2:00 am
- Reputace: 5
tak jsem ten šroub zanesl sem http://www.silentbloky.cz a oni mi ho tam navulkanizovali za 600 Kč
ten náhradní silentblok jsem si nechal radši nechal na někdy jindy
ten náhradní silentblok jsem si nechal radši nechal na někdy jindy
tataS píše:Některé koncovky na hadici od nádrže jsou volné v koncovce na motoru a jdou nasazovat šikmo. Na té u motoru je většinou ostrá
hrana na přechodu z kužele na válcovou plochu a tou se většinou zničí těsnící O kroužek v koncovce hadice. Bohužel nikdo tyto
O kroužky nevede a tak je nutno koupit koncovku novou a tu přendat na hadici. Proto sebou vozím min 1 náhradní. Vadný O kroužek
se ovšem projeví při pumpování balonkem stříkáním benzínu ve spojce. K přisávání vzduchu stačí trochu poničený O kroužek.
Ke kontrole toho kroužku je dobré udělat na hadici u spojky oblouk nad kryt motoru a sledovat jestli benzín ve spojce nemokvá při
zhasnutém motoru. Při výběru spojky na hadici chce vybrat tu, která jde nejtěsněji nasunout. U různých značek a ostatních výrobců
bývají rozdíly dle toho v jakých mírách měří (mm, inche) a to dosti značné.
Ty O kroužky stojí 2,- Kč a jsou k dostání ul. U služeb- klínové řemeny, na netu to najdeš. Někdy se stává, že trn, který nezamáčkne pořádně těsnící kuličku sjede a nepustí potřebné množství paliva. Balonek se pak vycucne- zdeformuje . Toť servis lodních motorů.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host