Únik oleje - Suzuki DF 4/5/6

Firmy, technika, servis, údržba, zkušenosti apod.

Moderátoři: vilma, Pepa, david

Uživatelský avatar
ficcus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1721
Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
Reputace: 40
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Únik oleje - Suzuki DF 4/5/6

Příspěvekod ficcus » čtv srp 01, 2013 11:21 am

Ahoj, při vyndavání lodi z Lipna jsem si všiml kapky oleje na ostruze. Doma jsem dal motor na stojan a po pár dnech zjistil louži oleje na podlaze ... vytéká z otvorů těsně nad kavitační deskou (otvory při vyklopení motoru normálně vytéká voda z nohy). Nejsem motorář, a tak se Vás ptám na možnou příčinu. Ať aspoň tuším, co mne čeká a nemine 8) Ještě dodám možnou souvislost ... pár dní před vyndáním z vody asi motor chvíli málo chladil - chladící voda jen tak volně vytékala - žádný výstřik - jen krátká plavba a po dalším nastartování už ok.
Motor má celkově prd najeto (plachetnice) a většinou jen tak na půl plynu ...

Dík Petr
Uživatelský avatar
ficcus
david
moderátor
Příspěvky: 5887
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Re: Únik oleje - Suzuki DF 4/5/6

Příspěvekod david » čtv srp 01, 2013 11:53 am

nejdřív mrkni do převodovky, není-li tam voda.

Je-li, je to gufero nad pumpou nebo "O"kroužek nebo manžeta - jak kde, na táhlu řazení.

není-li voda v převodovce, teče nejspíš dolní gufero na klice, což ti nepřeju.

taky podle smradu toho oleje bys mohl poznat jaký je. motorvý smrdí po karbonu a je většinou tmavý, převodový odporně čpí a měl by být světlý

zkontroluj taky úbytel motorového oleje - předpokládám, že to je 4-takt
Uživatelský avatar
Ozzie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1983
Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
Reputace: 42
Bydliště: pri Malom Dunaji

Příspěvekod Ozzie » čtv srp 01, 2013 9:40 pm

David Ti napísal všetko čo môže spôsobyť tento problém.
Vlani tesne pred dovolenkou som mal tento problém. Pod motorom olej a vytekal z malého otvoru nad radením. Rýchlo som si kúpil novú manžetu a "O" krúžok na radiacú tyčku (haliere) a všetko vymenil. Tá manžeta je väčšinou pritlačená takým špeciálným plastom a ten môže byť tiež uvolnený. U mňa na Suzuki DF 15 to drží iba jedna matka a tá keď sa uvolní tak celý ten systém manžiet a krúžkov netesní. Pri mladom motore by som typoval uvolnenie. Ja som to nakoniec opatrne (ide o plast) zatiahol a zalepil závitovým lepidlom, samozrejme modrým, teda rozoberateľným. :D
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » čtv srp 01, 2013 10:23 pm

U motoru Suzuki DF6 jsem před letošní dovolenou spíše ze zvědavosti rozebral nohu abych se podíval po 7mi letech na stav vrtulky vodní pumpy.
Vrtulka byla jako nová ale ty dva šroubky co drží čerpadlo pohromadě (M6) byli oba ukroucené z výroby a drželi pouze nějakým zázrakem.
Nikdy jsem si nemyslel, že tyto malé motory jsou (i když se značkou Suzuki ovšem dělané v Thajsku) něco super ale taková prasárna z výroby
mě přiměla ke kontrole všeho na motoru.
Proto ti přeji hodně úspěchů při opravě.
Uživatelský avatar
ficcus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1721
Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
Reputace: 40
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod ficcus » ned srp 18, 2013 7:52 pm

Díky za rady. Teď snad bude trochu času, tak se na to vrhnu ...
Uživatelský avatar
ficcus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1721
Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
Reputace: 40
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod ficcus » pát zář 06, 2013 2:55 pm

Mno ... na vodním čerpadle ukroucen 1 šroub ze 4 (asi od začátku - ležel orezlý vedle "domečku" čerpadla).
Olej teče spodním guferem na klice. Jsou tam 2 nad sebou a obě KO. Navíc jsem zničil těsnění mezi blokem motoru a spodní plotnou. Nové díly kolem 1000,- Kč a navíc jsem získal dobré povědomí o "spodku" motoru. K nezaplacení :)
Uživatelský avatar
ficcus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1721
Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
Reputace: 40
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod ficcus » úte zář 10, 2013 2:50 pm

Ještě přidám fotky (nekvalitní) ... nejsem mechanik, ale zajímá mne, jak co funguje ... tak jako inspirace pro ty, kteří se nebojí "věci" rozebrat :D Nic na tom není ...

Vodní čerpadlo s utrženým šroubem - můžu nahradit do hliníku nerez závitovou tyčí? Nevytvoří nerez s hliníkem článek? Pozink bude ok?

Čerpadlo




Spodní gufero s "užvejklým" lemem - to se dle mého nemůže stát samo od sebe... natrženo při momtáži ve fabrice?
Pod tímto guferem je ještě jedno a to bylo také KO :(

Gufero
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » úte zář 10, 2013 5:31 pm

Rozhodně tam nedávej žádný pozink. Nejlepší je koupit (sehnat) nerez šroub M6 se závitem do konce a uříznout jej na potřebnou délku, nebo nerez
závitovou tyč M6 atd. Vyndává se to pomocí dvou matek, které utáhneš proti sobě a ten zbytek šroubu vytočíš. Potom tam natočíš až na doraz
ten šroub, nebo tyč a označíš potřebnou délku, kterou ve svěráku uřízneš a začistíš.
Já jsem měl u stejného motoru ukroucené ty samé 2 šrouby. Olej mě zatím neteče. Jak je vidět, tak pokud to není orig. výroba Japan, tak se na tom ty umouněnci podepíšou. Tyhle motory jsou psané, že jsou z Filipín. To samé bývá u aut. Pokud má japan značka aut závod např. ve VB, tak člověk
může čekat nějakou zradu.
Uživatelský avatar
marianb
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 55
Registrován: čtv zář 06, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

unik oleje u Honda BFřA

Příspěvekod marianb » čtv dub 30, 2015 12:56 am

Zdravím,

řeším podobný problém, poprosil bych o radu, z otvorů nad převodovkou jsem objevil olej, po rozebrání byl impeler celý od oleje, zřejmě to steklo po hnací tyči. Všiml jsem si ale, že vertikální hřídel, která je v převodovce ( je na ní nasazený impeler a poté dlouhá hřídel od motoru ), jde z převodovky úplně lehce vyjmout, čekal bych, že je tam také nějaké gufero, které by mělo těsnit. Je to vpořádku, že jde z převodovky lehce vyjmout?


Obrázek


Díky.
Uživatelský avatar
Ozzie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1983
Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
Reputace: 42
Bydliště: pri Malom Dunaji

Příspěvekod Ozzie » čtv dub 30, 2015 6:17 am

Marianb: Čo je to za motor? Honda BF5? Zisti najprv odkiaľ Ti ten olej tečie. Z prevodovky? Keď je to štvortakt môže aj z hora z motora cez spodné gufero. Keď z prevodovky tak si ju pretesni. Vymeň všetky guferá a aj "O" krúžok na radiacej tyči. Doporučujem originál guferá pre daný motor. Majú nerezové pružiny!
Uživatelský avatar
marianb
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 55
Registrován: čtv zář 06, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod marianb » čtv dub 30, 2015 9:02 am

Ozzie píše:Marianb: Čo je to za motor? Honda BF5? Zisti najprv odkiaľ Ti ten olej tečie. Z prevodovky? Keď je to štvortakt môže aj z hora z motora cez spodné gufero. Keď z prevodovky tak si ju pretesni. Vymeň všetky guferá a aj "O" krúžok na radiacej tyči. Doporučujem originál guferá pre daný motor. Majú nerezové pružiny!


Děkuji za reakci, typ jsem psal do předmětu, ale s překlepem, což jsem si všiml až teď... sorry.
Honda BF5A, selský rozum mi říká, že ta osa by neměla jít tak lehce vyjmout z převodovky, ono to má skoro vůli a klidně při transportu v leže, mohl olej z převodovky prolínat. Impeler byl úplně od oleje. Při pohledu na gufero klikovky není patrný nějaký razantní průsak, mastné to tam je, může to být i stará vazelína a nemusí :roll: , zatím jsem se na to koukal jenom skrz nohu. Je hodně práce sundat tu nohu?

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host