Olej do nohy
Moderátoři: vilma, Pepa, david
-
- Příspěvky: 0
- Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
- Reputace: 0
Olej do nohy
Na více místech se tu mluvilo o olejích. Dovolím si jeden svůj poznatek.
Dvě sezóny jsem používal do nohy Mercury 50 olej PP90H. Je to převodový olej pro vysoké zátěže v hypoidních převodech. Mnoho lidí jej používá.
Moje převodovka už netěsní na 100% a tak jsem vždy při zazimování vypustil bílou emulzi. Teď jsem měl převodovku rozebranou a na pohled bylo vše perfektní (kromě gufer).
Na druhou stranu jsem si ale koupil spec. Mercury olej do nohy a jak se tu tuším David zmiňoval o emulgovatelnosti, zkusil jsem je porovnat. Originál Mercury olej po přidání pár kapek vody okamžitě a ochotně vytvořil emulzi, PP90H jsem míchal a spíše vznikly malinké kapičky vody rozptýlené v oleji, nežli plnohodnotná emulze.
Takže alespoň co se týče oleje Mercury do převodovky, tak touhle vlastností se skutečně od běžného odlišuje.
Závěr ať si udělá každý sám, ale já asi budu používat ten originální olej.
Dvě sezóny jsem používal do nohy Mercury 50 olej PP90H. Je to převodový olej pro vysoké zátěže v hypoidních převodech. Mnoho lidí jej používá.
Moje převodovka už netěsní na 100% a tak jsem vždy při zazimování vypustil bílou emulzi. Teď jsem měl převodovku rozebranou a na pohled bylo vše perfektní (kromě gufer).
Na druhou stranu jsem si ale koupil spec. Mercury olej do nohy a jak se tu tuším David zmiňoval o emulgovatelnosti, zkusil jsem je porovnat. Originál Mercury olej po přidání pár kapek vody okamžitě a ochotně vytvořil emulzi, PP90H jsem míchal a spíše vznikly malinké kapičky vody rozptýlené v oleji, nežli plnohodnotná emulze.
Takže alespoň co se týče oleje Mercury do převodovky, tak touhle vlastností se skutečně od běžného odlišuje.
Závěr ať si udělá každý sám, ale já asi budu používat ten originální olej.
Lubor: tvoj pokus potvrdzujem!
aj ja som to skusal a je to tak.
nie nadarmo vyrobca predpisuje Marine prevodovy olej.
ano da sa tam pouzit aj obycajny prev olej, ALE....
myslim ze neni na com setrit. do nohy ide od 300ml do 480ml oleja podla typu motora, takze jedna sa o setrenie na nespravnom mieste!
treba pouzivat Marine prevodovy olej, ciuz je od Shell, Mobil, Motul, OMV.....
Specifikacia je dolezita a fakt ze je urceny pre lodne prevodovky!
aj ja som to skusal a je to tak.
nie nadarmo vyrobca predpisuje Marine prevodovy olej.
ano da sa tam pouzit aj obycajny prev olej, ALE....
myslim ze neni na com setrit. do nohy ide od 300ml do 480ml oleja podla typu motora, takze jedna sa o setrenie na nespravnom mieste!
treba pouzivat Marine prevodovy olej, ciuz je od Shell, Mobil, Motul, OMV.....
Specifikacia je dolezita a fakt ze je urceny pre lodne prevodovky!
- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Praha
Myslím, že nahrazovat vadný simering drahým olejem je trochu uhozené. Voda v oleji je vždy problém, protože se dosti zhoršují
vlastnosti olejů. Když se dostane více vody do motorového oleje, tak hrozí zničení výstelek ložisek na klice a ojnici. U převodovky je
nebezpečí vyreznutí kuličkových ložisek. Antikorozní přísady jsou ve všech převodových olejích ale jsou účinné pouze do určitého malého
množství obsahu vody. Ty marine oleje jsou hlavně důležité pro použití ve slané vodě a u Z náhonů a u motorů trvale ponořených ve vodě. U motorových olejů hlavně u těch co jsou v provozu ve slané vodě, kde ze vzduchu se sůl dostane do oleje.
Pokud příjde 400 ml marine převodového oleje na 310,-Kč, tak ten simering není tak drahý.
vlastnosti olejů. Když se dostane více vody do motorového oleje, tak hrozí zničení výstelek ložisek na klice a ojnici. U převodovky je
nebezpečí vyreznutí kuličkových ložisek. Antikorozní přísady jsou ve všech převodových olejích ale jsou účinné pouze do určitého malého
množství obsahu vody. Ty marine oleje jsou hlavně důležité pro použití ve slané vodě a u Z náhonů a u motorů trvale ponořených ve vodě. U motorových olejů hlavně u těch co jsou v provozu ve slané vodě, kde ze vzduchu se sůl dostane do oleje.
Pokud příjde 400 ml marine převodového oleje na 310,-Kč, tak ten simering není tak drahý.
310Kč za 400ml oleja je zderstvo!
Ja dávam MOTUL Marine Translube.http://www.motul.fr/uk/produits/index.html
Maloobchodná cena za 300ml je 135Kč
za 24l je 2360 = 98kč za 1Liter!
MOTUL pouzivaju aj svetovy race jazdci vo vodnom motorizme.
Samozrejme najviac sa pouziva v moto a auto pretekoch
Ja dávam MOTUL Marine Translube.http://www.motul.fr/uk/produits/index.html
Maloobchodná cena za 300ml je 135Kč
za 24l je 2360 = 98kč za 1Liter!
MOTUL pouzivaju aj svetovy race jazdci vo vodnom motorizme.
Samozrejme najviac sa pouziva v moto a auto pretekoch
- bobes
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 998
- Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Praha
Co se týče mazacích vlastností emulze nemaže o nic hůře než samotný olej. Vědí to všichni obráběči kovů ( soustružníci, frézaři apod.). Má i lepší odvod tepla. Největší problém je tedy v korozi, hlavně při spojení se slanou vodou.
Jinak co se týče gufer mám zkušenost takovou. Gufero na propeleru běhá většinou po nerezové hřídeli tedy jeho opotřebení nebývá velké, jeho výměnou se problém vyřeší. Mnohem častěji proniká voda do převodů guferem, které těsní hřídel od motoru vedoucí shora. Ta bývá většinou z rezavějících materiálů a měl jsem jí např. u Yamahy vyrezlou. Na novém gugeru se po pár otáčkách sjede břit a teče stejně jako staré. Vyřešil jsem to prstýnkem z nerezu, který jsem navlékl a lepidlem Loctaite nalepil přes vyrezlé místo. Použil jsem gufero s větším otvorem( dle prstýnku) a už to funguje. Dále může voda prosakovat guferem kolem tyčky řazení.
Jinak souhlas s tím, že nejlepší řešení je asi olej s označenním marine. Možná bude úplně stejný jako jiný olej , ale máme alespoň dobrý pocit.
Jinak co se týče gufer mám zkušenost takovou. Gufero na propeleru běhá většinou po nerezové hřídeli tedy jeho opotřebení nebývá velké, jeho výměnou se problém vyřeší. Mnohem častěji proniká voda do převodů guferem, které těsní hřídel od motoru vedoucí shora. Ta bývá většinou z rezavějících materiálů a měl jsem jí např. u Yamahy vyrezlou. Na novém gugeru se po pár otáčkách sjede břit a teče stejně jako staré. Vyřešil jsem to prstýnkem z nerezu, který jsem navlékl a lepidlem Loctaite nalepil přes vyrezlé místo. Použil jsem gufero s větším otvorem( dle prstýnku) a už to funguje. Dále může voda prosakovat guferem kolem tyčky řazení.
Jinak souhlas s tím, že nejlepší řešení je asi olej s označenním marine. Možná bude úplně stejný jako jiný olej , ale máme alespoň dobrý pocit.
- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Praha
to bobes: Ten řezný olej na obrábění se používá řepkový, který se dobře mísí s vodou ale na mazání převodů není nejlepší. S těmi
prosaky vody s tebou souhlasím. Pokud máš volná ložiska na hřídelce propeleru, tak ti ani nová gufera moc nepomohou. A ty odcházejí
i s těmi super oleji. Všechno to má určitou životnost a když někdo chce provozovat starý motor, tak se musí smířit s náklady na
údržbu. Je také otázka když někdo říká, že jeho starý motor dobře běhá, jaký ten stav ve skutečnosti je. Je to stejné jako se starými
oběhanými auty. U těch se také občas najdou veteráni s málo najetými kilometry. Zlaté ručičky si většinou poradí (viz tvoje vložka, taky
jsem to tak řešil akorát jsem to smrknul bodově elektrikou) ale každý je nemá a je jich čím dál méně. Jak znám němce a austriáky,
tak ty by to ani nenapadlo. Buď by to dali do servizu udělat, nebo by koupili nový motor. A k tomu to zde spěje také. Zvláště co
určitě v brzku prosadí ekoteroristi zákon o max. stáří přívěsných motorů (po těch vestavěných se to dá čekat).
prosaky vody s tebou souhlasím. Pokud máš volná ložiska na hřídelce propeleru, tak ti ani nová gufera moc nepomohou. A ty odcházejí
i s těmi super oleji. Všechno to má určitou životnost a když někdo chce provozovat starý motor, tak se musí smířit s náklady na
údržbu. Je také otázka když někdo říká, že jeho starý motor dobře běhá, jaký ten stav ve skutečnosti je. Je to stejné jako se starými
oběhanými auty. U těch se také občas najdou veteráni s málo najetými kilometry. Zlaté ručičky si většinou poradí (viz tvoje vložka, taky
jsem to tak řešil akorát jsem to smrknul bodově elektrikou) ale každý je nemá a je jich čím dál méně. Jak znám němce a austriáky,
tak ty by to ani nenapadlo. Buď by to dali do servizu udělat, nebo by koupili nový motor. A k tomu to zde spěje také. Zvláště co
určitě v brzku prosadí ekoteroristi zákon o max. stáří přívěsných motorů (po těch vestavěných se to dá čekat).
- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Praha
Já jsem si to až tak úplně nemyslel, ale když ses tak pěkně vztekal, tak mě to nedalo. Většina lidí si stejně myslí jak na to vyzraje a do
starých motorů bude lít kde co bude jako do starých aut se kterými jezdí na naftu a nevěří, že spálí ventily a zničí písty. Ti s novými
motory si je budou hýčkat a to jsou ti pravý pro prodejce a servisy. U těch hodně vyběhaných to ani sebedražší oleje bez větších investic
do opravy nezachrání.
starých motorů bude lít kde co bude jako do starých aut se kterými jezdí na naftu a nevěří, že spálí ventily a zničí písty. Ti s novými
motory si je budou hýčkat a to jsou ti pravý pro prodejce a servisy. U těch hodně vyběhaných to ani sebedražší oleje bez větších investic
do opravy nezachrání.
-
- Příspěvky: 0
- Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
- Reputace: 0
tataS píše:Myslím, že nahrazovat vadný simering drahým olejem je trochu uhozené. Voda v oleji je vždy problém, protože se dosti zhoršují
vlastnosti olejů.....
Já jsem vadná gufera nenahrazoval drahým olejem. Provozoval jsem motor zatím dvě sezóny. Nejdříve jsem vyměnil gufera u vodní pumpy, ale to nepomohlo, protože hřídel byla chycená a tato rychle zase asi odešla. Teď jsem dokončil celkovou rozborku a sborku převodovky s kompletní výměnou všech gufer a vyleštěním hřídele u gufera pod vodní pumpou, tak uvidíme, co z nohy vyleju na podzim.

-
- Příspěvky: 0
- Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
- Reputace: 0
david píše:.... velmi často teče okolo "O" kroužku na řadicí štangli co je dole v noze a o němž mnozí ani nevíte- tedy aspoň si myslím.
Já už o něm tedy rozhodně vím. Hledal jsem, jak bych ho vyměnil a při tom vytáhl řadicí tyč.

A ona už tam mrška nešla dát zpět!

Tak jsem musel rozebrat celou převodovku

Ale zase jsem si alepoň sehnal manuál a mám to nyní celé přetěsněné

-
- Příspěvky: 0
- Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
- Reputace: 0
tataS píše:....Zvláště co
určitě v brzku prosadí ekoteroristi zákon o max. stáří přívěsných motorů (po těch vestavěných se to dá čekat).
To už ale platí, přívěsáky z toho vyjmuté nejsou. Naopak, jsou na tom hůře, nežli zabudované. "Origoš lodní" vestavný může běhat bez omezení stáří, ale přívěsák může být sebeoriginálnější, ale jak je mu 25let, tak jde z kola ven. Tedy až od příštího února.
- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Praha
Osobně mě udivuje, že za dva roky ti to tak zrezlo. Já měl motory staré i 15 let a tak velké problémy jsem neměl. U prvního motoru,
staré Yamahy, jsem ještě nic o nějakých guferech a vodě v převodovce nevěděl a rozdělal jsem to až když přestal chladit a kousl se. Ten
jsem koupil na inzerát z pozůstalosti a nic k němu nebylo. Olej byl sice úplně černý, no emulze na chlazení to nebyla. Asi se tehdy
dělali kvalitnější věci. To bylo v 80sátých letech a takový motor tu byl ohromný exot a tak jsem jej musel mít.
staré Yamahy, jsem ještě nic o nějakých guferech a vodě v převodovce nevěděl a rozdělal jsem to až když přestal chladit a kousl se. Ten
jsem koupil na inzerát z pozůstalosti a nic k němu nebylo. Olej byl sice úplně černý, no emulze na chlazení to nebyla. Asi se tehdy
dělali kvalitnější věci. To bylo v 80sátých letech a takový motor tu byl ohromný exot a tak jsem jej musel mít.
-
- Příspěvky: 0
- Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
- Reputace: 0
- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Praha
Tak to si ho již moc neužiješ, tak jej hezky nalešti ať jej můžeš vystavovat jako veterána. Nebo by ho chtělo ještě na podzim prodat nejlépe na součástky aby tě nemohl někdo napadnout. Co s ním dotyčný udělá, již nebude tvůj problém. Po letech opravování starých
motorů všech možných značek, je to otrava nemít žádné problémy s novým motorem a tak alespoň studuji katalogy starších modelů
značky a zkouším osadit karburátor původními tryskami co tam byli před přiškrcením kvůli emisím. Už aby se trochu oteplilo a mohl
jsem to zkusit na vodě.
motorů všech možných značek, je to otrava nemít žádné problémy s novým motorem a tak alespoň studuji katalogy starších modelů
značky a zkouším osadit karburátor původními tryskami co tam byli před přiškrcením kvůli emisím. Už aby se trochu oteplilo a mohl
jsem to zkusit na vodě.
-
- moderátor
- Příspěvky: 5886
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
alffa píše:david píše:no jo, a to jste si mysleli že kecám. mimochodem řezná emulza je od chlazení, ne mazání
Netroufl bych si říct že zrovna kecáš.
Tato Tvoje rezolutní PRAVDA, je ale vyložený blud.![]()
alffa
jo, moje podle tebe rezolutní pravda, já to tak necítím ani nepodávávám, dělejte si každý co uznáte za vhodné. S oleji je asi takové, jako když cinkneš fordáckou převodovku, nejlépe automatickou s originál náplní a už nikde neseženeš orig olej co dává výrobce. nevíš náhodou proč ???
děsně mě baví, jak lidi s 2,5 HP strojem, který vyndavají po každé plavbě- jednou za rok- z vody, řeší co vydrží a co ne a jak dlouho.
Nechtěl sem se nikdy vytahovat, asi to jinak nejde. Ta loď, co mám, je moje tak desátá, prakticky všechny jsem stavěl nebo předělával, dodělával k obrazu svému. Od různých klouzavých motoráku, přes 15ctku joláč po Optíka pro dceru a loď co mám ted´. Na těch lod´kách jsem najezil 65000,- registrovaných kilometrů v soutěžích a pár tisíc dalších km vedle, po převážně vnitrozemskách vodách. Ne na plachty, ale na motor. Nikdy jsem přívěšák nevyklápěl z vody, aby by do něj nenateklo a to ani v zimě, páč jezdím furt. Když jedu s lodí v kluzu, znám jen min 95 % výkonu. Taky mi proto prdla klika na bajbótu, vyšustila klika na wartburgu a ruským vichru - kdysi, s olejem M6.
Vůbec nechci nikomu nic vnucovat, ale když čtu vaše příspěvky, cítím a třeba mylně, že naprostá většina přispěvovatelů ví úplný kulový a jen proto, aby se nějak projevila zde píše co si myslí , případně okopíruje z wikipedie, ale bohužel neví a zkušenost nemá.
Jestli vás tu příliš seru, račte to naznačit a já mám práce i bez tohoto serveru dost. Jen si myslím, že dobře míněná a dobrá rada je víc než hodina blbý a zbytečný nebo marný práce. A tu jsem vám chtěl pohodit. Teda tu radu. Blbý je, že mi to připadá jako házet perly sviním, prosím bez urážky, protože se málo kdo ozve s podstatnou připomínkou nebo poznámkou, ale většina se chytne nějaký nepostatnosti a na ní se točí.
Kam jedete všichni v sobotu? Ještě vám mrzne ? Je sraz lodí v Davli.
Hezkej večer.

- teista
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 767
- Registrován: úte srp 14, 2007 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Znojmo
Ahoj Davide, prosímtě nenasírej se, my tady mudrujem přece právě proto, že víme "censored".
Když dáš něco k dobru je to pro mě vždycky informace, kterou beru jako zkušenost zkušeného a zařizuji se podle ní a polemizovat nemá smysl, páč není v mém případě i v případě jiných zde o čem. Dneska se zrovna konečně dostanu k tomu svýmu prvnímu motoru a všechno co o něm vím, je tady odsud. Takže dík. Tvoje zkušenosti Ti nikdo nevezme, to je jasný, a že nasere, když někdo něco tvrdí na základě nějaké doměnky, je jasný taky.
Měj se, ahoj
Když dáš něco k dobru je to pro mě vždycky informace, kterou beru jako zkušenost zkušeného a zařizuji se podle ní a polemizovat nemá smysl, páč není v mém případě i v případě jiných zde o čem. Dneska se zrovna konečně dostanu k tomu svýmu prvnímu motoru a všechno co o něm vím, je tady odsud. Takže dík. Tvoje zkušenosti Ti nikdo nevezme, to je jasný, a že nasere, když někdo něco tvrdí na základě nějaké doměnky, je jasný taky.
Měj se, ahoj
- Libor
- bez hodnocení
- Příspěvky: 9346
- Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
- Reputace: 191
- Kontaktovat uživatele:
To David , dovolím si jeden off topic
Nedělej si jen názor (či dojem) z úzkého vzorku lidí, co nějak v tématu reagovali.
Je tu velká spousta dalších, kteří možná souhlasí s tebou, možná ne. Já se klaním k názoru (dle sebe), že doslova hltají každou dostupnou informaci a nijak se neprojevují, protože nemají jak. Nemají třeba svou vlastní zkušenost.
Takž já bych tě rád podpořil, byl bych rád, když budeš i nadále prezentovat své názory. Neboj každý si to přebere podle sebe a zařídí se.
Já tomu říkám školné, někdy je větší, někdy je menší, ale vždy se musí zaplatit. A díky dobrým radám může být levnější...A kolik to bude zaleží na každém samotném z nás.
Tolik tedy k tomuto...

Nedělej si jen názor (či dojem) z úzkého vzorku lidí, co nějak v tématu reagovali.
Je tu velká spousta dalších, kteří možná souhlasí s tebou, možná ne. Já se klaním k názoru (dle sebe), že doslova hltají každou dostupnou informaci a nijak se neprojevují, protože nemají jak. Nemají třeba svou vlastní zkušenost.
Takž já bych tě rád podpořil, byl bych rád, když budeš i nadále prezentovat své názory. Neboj každý si to přebere podle sebe a zařídí se.
Já tomu říkám školné, někdy je větší, někdy je menší, ale vždy se musí zaplatit. A díky dobrým radám může být levnější...A kolik to bude zaleží na každém samotném z nás.
Tolik tedy k tomuto...
-
- Příspěvky: 0
- Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
- Reputace: 0
david píše:jo, moje podle tebe rezolutní pravda, já to tak necítím ani nepodávávám, dělejte si každý co uznáte za vhodné. S oleji je asi takové, jako když cinkneš fordáckou převodovku, nejlépe automatickou s originál náplní a už nikde neseženeš orig olej co dává výrobce. nevíš náhodou proč ???
děsně mě baví, jak lidi s 2,5 HP strojem, který vyndavají po každé plavbě- jednou za rok- z vody, řeší co vydrží a co ne a jak dlouho.
Nechtěl sem se nikdy vytahovat, asi to jinak nejde. Ta loď, co mám, je moje tak desátá, prakticky všechny jsem stavěl nebo předělával, dodělával k obrazu svému. Od různých klouzavých motoráku, přes 15ctku joláč po Optíka pro dceru a loď co mám ted´. Na těch lod´kách jsem najezil 65000,- registrovaných kilometrů v soutěžích a pár tisíc dalších km vedle, po převážně vnitrozemskách vodách. Ne na plachty, ale na motor. Nikdy jsem přívěšák nevyklápěl z vody, aby by do něj nenateklo a to ani v zimě, páč jezdím furt. Když jedu s lodí v kluzu, znám jen min 95 % výkonu. Taky mi proto prdla klika na bajbótu, vyšustila klika na wartburgu a ruským vichru - kdysi, s olejem M6.
Vůbec nechci nikomu nic vnucovat, ale když čtu vaše příspěvky, cítím a třeba mylně, že naprostá většina přispěvovatelů ví úplný kulový a jen proto, aby se nějak projevila zde píše co si myslí , případně okopíruje z wikipedie, ale bohužel neví a zkušenost nemá.
Jestli vás tu příliš seru, račte to naznačit a já mám práce i bez tohoto serveru dost. Jen si myslím, že dobře míněná a dobrá rada je víc než hodina blbý a zbytečný nebo marný práce. A tu jsem vám chtěl pohodit. Teda tu radu. Blbý je, že mi to připadá jako házet perly sviním, prosím bez urážky, protože se málo kdo ozve s podstatnou připomínkou nebo poznámkou, ale většina se chytne nějaký nepostatnosti a na ní se točí.
Kam jedete všichni v sobotu? Ještě vám mrzne ? Je sraz lodí v Davli.
Hezkej večer.
Tak nevím, asi jsem nedával pozor. Tohle je Davide Tvoje reakce na Alffův nesouhlas s Tvým tvrzením, že emulze je jen na chlazení? Nějak nechápu, jak to s tím souvisí.

- bobes
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 998
- Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Praha
Stejně je to sranda, kam jsme se dostali od oleje v noze. Tohle je náš Álois ( dostal jméno podle písničky Pavla Dobeše o soustružníkovi ze staré školy) a je to výrobek J.Volman Čelákovice ( prvorepublikový). Většinu života strávil dle inventarizačního štítku v opravně v Jeseniově ulici na Žižkově, kde se dělaly výbrusy válců na motocykly a GO motorů Trabant. Fotka je z doby kdy jsme ho přivezli, ale teď už je vypiglovaný a i přes svůj důchodový věk zvládá pouzdra, čepy, bubny, kotouče a další práce s velkou přesností.
A teď to nejhlavnější. Chladím a mažu emulzí!!
A teď to nejhlavnější. Chladím a mažu emulzí!!

- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Praha
Ten ti závidím. Měl jsem o něco novější a ten měl kus vyndavacího lože a paknšajbu průměr 600 mm. Na tom šli protáčet bubny i na
náklaďáky. Bohužel jsem o dílnu přišel díky restitucím a tak šlo vše do světa. Ještě jsem měl frézku FN 22 a sloupovou vrtačku.
Když se to umí, tak se na soustruhu dají dělat zajímavé věci.
náklaďáky. Bohužel jsem o dílnu přišel díky restitucím a tak šlo vše do světa. Ještě jsem měl frézku FN 22 a sloupovou vrtačku.
Když se to umí, tak se na soustruhu dají dělat zajímavé věci.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host