Johnson 4
Moderátoři: vilma, Pepa, david
Johnson 4
Johnson 4hp, model 4BR72S, má pouze 1 šroub z boku převodovky. Nevíte někdo, čím se řídit při výměně převod. oleje, tak aby ho tam bylo akorát? Má se položit motor na bok a nalít po závit? Díky
- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Praha
Nevím co máš za motor ale dle katalogu těchto motorů z roku 1972 (dle tvého čísla) jsou tam šrouby dva. Jinak bys po vypuštění
starého oleje musel odměřit nový a nalít jej dovnitř. Většinou je horní hladina zároveň s horním otvorem. Ty ovšem neuvádíš kde
ten šroub je. Přesto doporučuji dobře prohlédnout spodek převodovky na straně kde je druhý šroub. U takto starého motoru může
být zapatlán barvou. Podívej se na motory této značky kde jsou ty šrouby a hledej. Asi by nebylo na škodu zkontrolovat vrtulku
vodní pumpy. Při tom většinou utrhneš několik šroubů a přestaneš mít starosti s olejem a přejdeš na shánění jiného motoru.
Pokud ta vrtulka nebyla hodně dlouho měněná (většinou si to nikdo nepamatuje, že by jí měnil a velmi se diví, že tam něco takového vůbec je), tak je výměna oleje nepodstatná. 36 let starý motor bez opravy bych si asi netroufl vzít na moře ale do zbírky
veteránů by se zde některým lidem možná hodil. Hodně úspěchů.
Ještě tolik: při kontrole hladiny má motor stát jako při provozu. Skříň se plní olejem cca z poloviny až dvou třetin.
starého oleje musel odměřit nový a nalít jej dovnitř. Většinou je horní hladina zároveň s horním otvorem. Ty ovšem neuvádíš kde
ten šroub je. Přesto doporučuji dobře prohlédnout spodek převodovky na straně kde je druhý šroub. U takto starého motoru může
být zapatlán barvou. Podívej se na motory této značky kde jsou ty šrouby a hledej. Asi by nebylo na škodu zkontrolovat vrtulku
vodní pumpy. Při tom většinou utrhneš několik šroubů a přestaneš mít starosti s olejem a přejdeš na shánění jiného motoru.
Pokud ta vrtulka nebyla hodně dlouho měněná (většinou si to nikdo nepamatuje, že by jí měnil a velmi se diví, že tam něco takového vůbec je), tak je výměna oleje nepodstatná. 36 let starý motor bez opravy bych si asi netroufl vzít na moře ale do zbírky
veteránů by se zde některým lidem možná hodil. Hodně úspěchů.
Ještě tolik: při kontrole hladiny má motor stát jako při provozu. Skříň se plní olejem cca z poloviny až dvou třetin.
- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Praha
Potom tam dej obvyklé množství oleje pro tento motor. Bývá to okolo 0,2l. Pořád neuvádíš jestli byl v provozu, nebo jsi jej našel
pohozený v Kovošrotu. Při tomto stáří bych asi zkontroloval hřídel vrtule a simering, jelikož po tolika letech má nárok na silné
opotřebení (vyběhaná drážka na hřídeli, kterou neutěsníš novým simeringem, ztrouchnivělá guma a urezlá pružina simeringu).
Ten olej je to poslední.
Tyto motory se dělali ve více státech. Já měl z Belgie. Byl to dvouválec a kromě problémů z kladívky, měl prasklou umělou hmotu
na jedné cívce a když chvíli šel, tak se cívka ohřála, mezera se zvětšila a cívka začala probíjet na kostru. Nešlo to ničím zalepit ani
zavařit a nikde se nedala sehnat. Teď jsem náhodou zjistil, že je má pan Valúch v Marinesportu v Praze. Těch cívek bylo několik
tipů dle země výroby. Již jsem to dříve uváděl na jiném místě. Dost těchto motorů se po revoluci dovezlo ze Švýcar od Ženevského
jezera, kde byly dost oblíbené. Většinou již byli dosti staré a vyběhané. Při startu se často uchlastal spodní válec a tak bylo třeba
u něj častěji čistit svíčku. Měli výhodu ve větším kroutícím momentu, nežli jednoválce.
pohozený v Kovošrotu. Při tomto stáří bych asi zkontroloval hřídel vrtule a simering, jelikož po tolika letech má nárok na silné
opotřebení (vyběhaná drážka na hřídeli, kterou neutěsníš novým simeringem, ztrouchnivělá guma a urezlá pružina simeringu).
Ten olej je to poslední.
Tyto motory se dělali ve více státech. Já měl z Belgie. Byl to dvouválec a kromě problémů z kladívky, měl prasklou umělou hmotu
na jedné cívce a když chvíli šel, tak se cívka ohřála, mezera se zvětšila a cívka začala probíjet na kostru. Nešlo to ničím zalepit ani
zavařit a nikde se nedala sehnat. Teď jsem náhodou zjistil, že je má pan Valúch v Marinesportu v Praze. Těch cívek bylo několik
tipů dle země výroby. Již jsem to dříve uváděl na jiném místě. Dost těchto motorů se po revoluci dovezlo ze Švýcar od Ženevského
jezera, kde byly dost oblíbené. Většinou již byli dosti staré a vyběhané. Při startu se často uchlastal spodní válec a tak bylo třeba
u něj častěji čistit svíčku. Měli výhodu ve větším kroutícím momentu, nežli jednoválce.
- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Praha
U takto starého motoru je možné všechno. Těžko se to posuzuje bez fotky a více.
Dle popisu mi to připomíná staré motory z Německa a pod. ale ty nebývali 2válce. A to číslo jsem nikde nenašel. Asi máš
nějakou raritu a tak bude nejlepší ji ještě na pár desetiletí dobře schovat a potom výhodně prodat sběrateli. Můžeš také poslat
dotaz na Johnona do USA. Možná ti odpoví.
Dle popisu mi to připomíná staré motory z Německa a pod. ale ty nebývali 2válce. A to číslo jsem nikde nenašel. Asi máš
nějakou raritu a tak bude nejlepší ji ještě na pár desetiletí dobře schovat a potom výhodně prodat sběrateli. Můžeš také poslat
dotaz na Johnona do USA. Možná ti odpoví.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host