http://www.lakeconroemarine.net/Boat_Se ... _engi.html
celkem slušně popsané zazimování Merce, leč v angličtině
zazimování Mercruiseru
Moderátoři: vilma, Pepa, david
- samoliter
- účet uživatele zrušen
- Příspěvky: 336
- Registrován: stř dub 30, 2008 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Ústí nad labem
Zkusil jsem to přes Google - překladač, ale některé odborné výrazy to nepřeloží, nebo zkomolí. Zkus to tady: http://translate.google.cz/translate_t?sl=cs&tl=en#. Vložit celou vebovou stránku o zazimování a pak zvolit jazyky na překlad. Bohužel lepší překladač nemám. samoliter.
-
- moderátor
- Příspěvky: 5887
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
knoki píše:Super, díky.
příště prosím mladou, hezkou, inteligentní a svolnou písařku, které budu diktovat

v závorkách jsou moje poznámky udělal jsem je čeveně, ale ono se to nezkopírovalo.
Zazimování Vašeho Mercruiseru.
Jedním z nejdůležitějších kroků v zajištění bezproblémového života Vašeho motoru Mercruiser má být zajištění řádného servisu a připravenosti na chladné počasí v zimě. Zbytky vody v motoru mohou způsobit velké škody na bloku motoru a dalším systému. Níže jsou uvedeny některé věci musíte zajistit před každou zimou. Je důležité, aby příprava na zimu nebyla podceněna. V Mercruiser příručce je velmi dobrá a podrobná sekce o postupu zazimování. Důrazně doporučujeme, aby váš MerCruiser byl zazimován do autorizovaného prodejce MerCruiseru. Na škody způsobené nesprávným zazimováním se nevztahuje záruka.
-------------------------------------------------- ------------------------------
Systém chlazení je hlavní oblast zájmu.
Všechny vestavěné motory a motory se Z-náhony mají vypouštěcí kohouty (pozor, někde to mohou výt vypouštěcí šrouby!!) které se otevřou nebo odmontují na vypouštění vody z bloku motoru a výfukového potrubí a hadic.( některé modely je mají vyvedené zvláštními hadicemi nahoru na předek motoru.
Při vypouštění je potřeba je odjistit a přiloženým táhlem položit na dno – kouknout kolik vyteklo!! Mohou být na výstupu z bloku a výfuku přicpané!!!!)
Tyto kohouty mohou být ucpané nečistotami. Je potřeba pročistit je drátkem, aby se nečistoty uvolnily a všechna voda volně vytekla.
( Vidlicové motory mají vypouštění na obou stranách bloku a na obou výfucích !!!!!!!!!!!)
Doporučuje se rozpojit hadici mezi blokem motoru a výfukovým potrubím a tudy nalít antifríz, až vytéká z vypouštěcích kohoutů bloku a výfuku. (Hlavní hadice nahoře nad oběhovým čerpadlem – u jednookruhovách motorů. )
Vypouštěcí systém na vašem motoru není určen na nahrazení plného zazimování. Je pro rozšíření vaší jachetní sezóny tím, že umožňuje vypustit chladicí systém,pokud existuje riziko lehké mrazivého počasí a budete jezdit druhý den.
Pro plné zimní uskladnění, po úplném odvodnění chladicího systému, MerCruiser doporučuje používat propylenglykol, nemrznoucí směs s inhibitory koroze pro mořské vodě, ve vnějším okruhu chladicího systému. ( to se týká i motorů s jednookruhovým chlazením )
Motor by měl být ošetřen zamlžením olejem, aby vnitřní motoru součásti nebyly vystaveny kondenzace a korozi v průběhu zimního období. Většinu karburátorových motorů lze zamlžit olejem tím, že se trochu oleje W20 ( řídkej motorák ) pomalu nalije do hrdla karburátoru zatímco motor běží ve vyšším volnoběhu, potom rychle naléváme zbytek až se motor začne dusit a zhasne, případě jej vypneme. také se dá nastříkat spec. konzervační sprej.
U novějších motorů se řídit servisní příručkou. Zpravidla platí, že se naleje malé množství oleje pro dvoutaktní motory do filtru paliva – separátoru vody. Pak se motor nechá běžet,aby se olej dostal do motoru – (začne pokuřovat). Po zamlžení olejem vyměnit motorový olej a filtr paliva.
Do palivového systému se musí přidat stabilizátor. Proces přidání kondicionér paliva je stejný pro všechny spalovací motory. Přidáním dostatek stabilizátoru do paliva, zajistí že vám nevznikne povlak v karburátorů, EFI vstřikovačích a v palivovém systému v průběhu zimy. Ušetří to větší díru v peněžence za případné opravy. Když je loď vybavena vodu oddělujícím filtrem paliva (separátorem), vypustťe vodu dříve, než začnete léčbu paliva. Tím bude zajištěno, že veškerá voda v systému je odstraněna. Kondicionér se smíchá s palivem v lodní nádrži před tím, než se vyjede na poslední plavbu, takže ošetřené pohonné hmoty se dostanou do celého palivového systému, a nejen do nádrže.
Převodový olej musí být vyměněn. Tím bude zajištěno, že neexistuje žádná voda ve spodní převodovce (v noze Z-náhonu), která může zamrznout a způsobit vážné škody. Chcete-li zajistit, aby zimní kontrola byla provedena správně, Z-náhon by měl být demontován, aby bylo možné namazat závěs, kloubové spojení, kardanku a provést kontrolu opotřebení ložisek kardanky ( - vůle). (Já bych taky kontroloval gumové manžety kloubu a výfuku!!!!!!!!!. )
Většina jachtařů to nechá provést v servisu jednou za dva roky a tak lze ušetřit trochu peněz.
Měl by se opravit nátěr podvodní části. Otvor rychloměru a otvory vstupu chladicí (a malá dirka dole na noze) se musí prošťourat tenkým drátem, abyste se ujistili, že žádná voda není uvězněna uvnitř. Taky je to dobrý moment ke kontrole propeleru, případně k jeho odeslání do opravy.
Konečně, kabát elektrického systému a bloku motoru nastříkat jemnou mlhou ze silikonového spreje. To vše bude i nadále chráněno v průběhu zimního období.
a stejně to nejni česky

hodně zdaru, a kdo tomu tady nerozumí, ať se toho radši nese..
Díky Davide.
Takhle to dělám každý rok na mém Mercu 4,3.
A teď dotaz: někde jsem slyšel (četl-už nevím), že se může (na závěr) propláchnout nemrzn. směsí za chodu motoru. Dost dobře si nedovedu představit jak, používám po příjezdu od moře buďto uši nebo "Z"- náhon ponořený v sudu (podélně uřízlý vršek). Vím, že bych mohl nalít nemr. směs do toho sudu, ale zdá se mi to finančně nákladné.
Zkusím tady dát obrázek nějakého kanystru s kohoutem, který by možná měl k tomuto sloužit, snad po napojení na "uši", ale stejně mi není jasný jeho princip. Tak pokud někdo ví něco víc.......
Tak ten obrázek tady neumím vložit, ale je to plast. kanystr s vývodem - kohout a pak T-kus.
Takhle to dělám každý rok na mém Mercu 4,3.
A teď dotaz: někde jsem slyšel (četl-už nevím), že se může (na závěr) propláchnout nemrzn. směsí za chodu motoru. Dost dobře si nedovedu představit jak, používám po příjezdu od moře buďto uši nebo "Z"- náhon ponořený v sudu (podélně uřízlý vršek). Vím, že bych mohl nalít nemr. směs do toho sudu, ale zdá se mi to finančně nákladné.
Zkusím tady dát obrázek nějakého kanystru s kohoutem, který by možná měl k tomuto sloužit, snad po napojení na "uši", ale stejně mi není jasný jeho princip. Tak pokud někdo ví něco víc.......
Tak ten obrázek tady neumím vložit, ale je to plast. kanystr s vývodem - kohout a pak T-kus.
- alffa
- Site building team
- Příspěvky: 3492
- Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
- Reputace: 2
- Bydliště: LOĎ
knoki píše:Tak ten obrázek tady neumím vložit,
Návod jak vložit obrázek, najdeš ZDE

Případně mě ho pošli mailem + odkaz sem (ať to nemusím opět hledat).
Vložím Ti ho do tvého příspěvku.
Ahoj, alffa
-
- moderátor
- Příspěvky: 5887
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
knoki píše:Díky Davide.
A teď dotaz: někde jsem slyšel (četl-už nevím), že se může (na závěr) propláchnout nemrzn. směsí za chodu motoru. Dost dobře si nedovedu představit jak, používám po příjezdu od moře buďto uši .
nedělal jsem to, ale dal bych kanystr na palubu aby byl vejš, hadici na kohoutek ( předpokládám, že kohoutek je u dna kanistru), druhej konec na uši, uši na nohu, otevřel kohoutek, kouk jestli to neteče někde kolem a nastartoval. až dojde kanystr, tak vypnout. co víc s tím chceš dělat?
některé motory mají na proplach zvláštní šroub na připojení vody.
jo a úplně se zapomělo na impeller, kterej by se měl zkontrolovat a já bych ho nechal venku, případně postříkat něčím na gumu, aby se mu neohnuly lopatky.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host