EVINRUDE 4HP - nejde do otáček

Firmy, technika, servis, údržba, zkušenosti apod.

Moderátoři: vilma, Pepa, david

david
moderátor
Příspěvky: 5887
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » sob srp 22, 2009 1:15 pm

bobši, zrovna všechny dnes už historický crescenty byly s tvrdochromem, nebylo nic než M2T a pár jich žije dodnes

lodní kluzáky jezdily na metyl a mazaly ricinovým olejem. M2T by se jaksi s metylem nesmíchalo

srovnávat soutěžní mašiny s loďákem je trochu přitažený za vlasy

8 yamahu mám na plachetnici ( teda moje sestra ), zvuk má pěknej, neuvěřitelně chytá, ale že by to byla pila, to sem si teda nevšim.

ještě bych podotknul směrem k Liborovi, že při vaší, tedy hadrářské, spotřebě paliva je cena oleje zanedbatelná. kolik těch flašek vyjedete do roka ? jednu - dvě ???

já naleju do motoru l6l každej rok, když nezapomenu, a k tomu pár sudů nafty který navrch musím natahat po kanistrech :cry:
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 9348
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 191
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » sob srp 22, 2009 2:55 pm

Máš pravdu Davide. letos jsem vyjel 2 dcl oleje.
Šlo mi o princip. Zda jsou ty oleje tak rozdílné, nebo je to dobře udělaný marketing.
Na dovču si jej objednám, ale když pochybí, po čem rychle sáhnout...jsem chtěl vědět.
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 998
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » sob srp 22, 2009 5:21 pm

Ale Davide já jsem to nesrovnával. Jenom jsem nastínil jeho tolik vychvalované mazací schopnosti.
david
moderátor
Příspěvky: 5887
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » sob srp 22, 2009 6:38 pm

bobes píše:Ale Davide já jsem to nesrovnával. Jenom jsem nastínil jeho tolik vychvalované mazací schopnosti.


já jej nevychvaluju, já poudám že pro tyhle škrkavky - prdlavky je to jedno

je v tom stejně guláš

M2T = API TB W5O - stojí na piksle
Castrol 2T= JASO FB - stojí na piksle, viskozitu neudává

dle oil standardu je JASO FB = API TB a dodávají, že to je pro vysko atd. o obsahu 50-200cm

dle téhož standardtu je pro větší obsahy v obou specifikacích druhé písmeno "C"

a teď se podržte - dodavatel lodních 2T olejů nabízí JASO FB/ API TC - to by nemělo vlastně existovat a co mi teda nabízí?

správně by mělo být FC / TC a WIII

naše M2T je pro míchání do benzínu, o použití pro odděleném mazání tiše mlčí
david
moderátor
Příspěvky: 5887
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » ned srp 23, 2009 1:27 am

jo, teď jsem zjistil od Nuna - Neptun - že má TC W3 za 18OKč, nevím za kolik to kupujete jinde.

BTW: Nun teď sídlí v Davli na nádraží, vedle mě. Praha se stěhuje do Davle ;)
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 9348
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 191
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » ned srp 23, 2009 10:13 am

To je dobrá cena, většinou jiné oleje o 100,-Kč víc...
Beda
radioamatér
radioamatér
Příspěvky: 2300
Registrován: pon pro 01, 2008 1:00 am
Reputace: 12
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Beda » ned srp 23, 2009 1:26 pm

=naše M2T je pro míchání do benzínu, o použití pro odděleném mazání tiše mlčí =

Ten M2T je uz naredeny aby se dobre rozpoustel v benzinu, tak by to asi min mazalo.
To by asi vedel nejaky motorkar
Uživatelský avatar
mirus
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 371
Registrován: pon úno 11, 2008 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Brno

Příspěvekod mirus » ned srp 23, 2009 1:38 pm

Kdyby jenom o 100.-Kč,Quicksilver MarinePremium,2-cycle,TC-W3 1 litr za 420.-Kč
Uživatelský avatar
1thais
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 35
Registrován: pon srp 13, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: hradecko

Evinrude 67B

Příspěvekod 1thais » stř dub 28, 2010 2:41 pm

Dobrý den,nevíte kde by se dal sehnat návod na Evinrude 67 B
r.v.1990,výkon 4,5KW?
Tatínek se v tom moc nevyzná a mě se zatím nepodařilo nic nalézt.
dík za pomoc
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » stř dub 28, 2010 6:24 pm

Obávám se, že pokud se v tom moc nevyzná, tak samotný návod mu v tom moc nepomůže. Nejčastější problémy bývají s nečistotou v karburátoru, přívodu paliva
a nastavení předstihu. Lepší by měl zkusit někoho kdo tyto motory dělá. Těch neznámých je tady mnoho a na dálku, bez celkové prohlídky se těžko radí.
Uživatelský avatar
1thais
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 35
Registrován: pon srp 13, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: hradecko

Příspěvekod 1thais » čtv dub 29, 2010 9:36 am

tataS
možná jsem to špatně napsala,táta se nevyzná v internetu,ale jinak je to kutil a opraví snad úplně všechno.Máme i výtah do sklepa na chatě.Ten motor chodí,ale potřeboval by návod co a jak,kdyby se pokazil a hlavně jaké směsi a jaký poměr,proto ten návod.
Sice jsem tady nějaké poměry našla ale já zase netuším do jakých motorů to přijde,takže čtu a čtu..kdyby měl někdo odkaz na stránku s obsluhou a návod moc by mi to pomohlo.stejně díky za odpověď! ;)
nebo opraváře kolem Hradce Králové?neznáte?
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » čtv dub 29, 2010 1:19 pm

Pořád se točíš kolem dokola návodu. Spíše bys měla začít, jak dlouho ten motor máte, jak jste k němu přišli, kolik má naběháno motohod., jestli jste u něj již měnili olej v noze
jestli jste s ním již jezdili, jestli se měnila vrtulka ve vodním čerpadle atd. atd. Jelikož je to starší typ motoru, tak bych doporučil poměr oleje spíše 1:50. Není třeba žádný
super olej (plná syntetika), stačí polo. Hlavně aby byl s označením pro lodní motory (marine TC W3). Do nohy olej Gear (převodový) 90W. Pokud není znám počet
naběhaných hodin, tak to chce vše vyměnit, včetně vrtulky chlazení. Pokud otec nemá zkušenosti s těmito motory, tak to návod k obsluze nezachrání. To by potřeboval
dílenskou příručku a tu jet tak někdo nemá a když má, tak těžko dá.
Uživatelský avatar
Jirka_TEC_Tce
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 516
Registrován: ned úno 25, 2007 1:00 am
Reputace: 28
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

Evinrude 5,5 Hp

Příspěvekod Jirka_TEC_Tce » pon kvě 02, 2011 9:51 am

Zdravím Vás a obracím se s dotazem na ovládání motoru Evinrude 5,5 hp. Dostal jsem ho k lodi a jen optickým porovnáním s fotkama na netu zjistil, že se asi jedná zmíněný výkon. Podle tvaru kapoty a ovládání odpovídá motorům z roku 1961. Překvapil, a to nejen mne, velmi klidným a tichým chodem. Je to dvouválec a je uložen na silentblocích. Nevím k čemu slouží dva ovladače vedle sytiče. Jsou to asi nějaké ventily, otočné asi o 300 stupňů s nápisy "fast a slow". To jsoou jediné nápisy, které jsou čitelné. Prosím o radu k čemu ta regulace slouží, popř. má-li někdo zkušenost s tímto motorem i o další rady.
Děkuji a těším se na setkání v Nelahozevsi. Jirka

Edit: v označení je Fisherman
Uživatelský avatar
fishmaster
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 755
Registrován: úte bře 09, 2010 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Libčice na Vltavou

Příspěvekod fishmaster » pon kvě 02, 2011 10:54 am

Ovladač fast a slow je na bohatost směsi.Alespoň mi takhle jeden fisherman reagoval.To,že je tichej je pravda.Měl jsem také takový a byl super.Za studena jsem pootočil na fast a zklidnil se chod na volnoběh.Za tepla jsem pootočil na slow a nehltil se na volnoběh a v nižším rozsahu otevření plynu.Ono bez této regulace se stává,že se při delší jízdě na volnoběh nestihne spálit olej a motor začne kuckat,takže ubráním bohatosti se tam nehrne tolik oleje a motor běží jak má.Potom na plný výkon pootočit na fast a vyždímeš z něj maximum.
Uživatelský avatar
Jirka_TEC_Tce
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 516
Registrován: ned úno 25, 2007 1:00 am
Reputace: 28
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Jirka_TEC_Tce » pon kvě 02, 2011 11:24 am

Díky za odpověď. Ale já tam mám ty ovladače dva. že by jeden ovládal vzduch a druhej palivo? J.
Uživatelský avatar
Jirka_TEC_Tce
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 516
Registrován: ned úno 25, 2007 1:00 am
Reputace: 28
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Jirka_TEC_Tce » pon kvě 02, 2011 9:06 pm

Tady je pohled na zmíněné knoflíky, vlevo od sytiče.
Obrázek

Uploaded with ImageShack.us
Jirka
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » pon kvě 02, 2011 10:13 pm

A proč ten dekl neodděláš a nepodíváš se kam to vede- k čemu? Neříkej, že se stydíš. Ono to bývá také popsáno, nebo je u toho nějaký obrázek- symbol.
Osobně bych to tipoval buď na regulaci plynu u volnoběhu, nebo nastavení předstihu, což je podobné. Jednoduchý způsob a většinou účinný je- zeptat se původního majitele.
Jinak ty anglické popisy se dají přeložit třeba v Googlu.
david
moderátor
Příspěvky: 5887
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » pon kvě 02, 2011 10:22 pm

šacoval bych to na volnoběžnou a hlavní trysku. měl jsem veterána Evinruda 6HP, měl to tak. Ostatně rusáci na Mockbě 10 lóšaděj, co opajcli od Evi. to měli taky tak. jen knoflíky u obou motorů byly pod sebou a to mě trochu mate. Sundej dekl, jak radí Tatas
Uživatelský avatar
Jirka_TEC_Tce
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 516
Registrován: ned úno 25, 2007 1:00 am
Reputace: 28
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Jirka_TEC_Tce » úte kvě 03, 2011 7:13 am

Klucí, nestydím se :-), ale celej den jsem si hrál s pantografem, když jsem zavěsil motor a nahodil ho, byl jsem tak překvapenej jeho chodem (vždyť je jen o málo mladší než já). Celou dobu se nade mnou evidentně nudila dcera, kdy už pojedeme domů..... Tak se mi to vše rozleželo v hlavě až doma. V neděli opět pojedu k lodíčce, tak to prozkoumám. Díky a zdravím, Jirka.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti