Mercury 4.0 - návod a oprava

Firmy, technika, servis, údržba, zkušenosti apod.

Moderátoři: vilma, Pepa, david

Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » stř bře 19, 2008 8:53 pm

Moc dobrá práce, bobesi !
Jen aby Tě teď nezaházeli pokaženými motory! :D
Uživatelský avatar
Laura
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 46
Registrován: čtv bře 06, 2008 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Laura » stř bře 19, 2008 9:30 pm

Bobesi, jsi zlato, víš to? :D
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 998
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » stř bře 19, 2008 9:57 pm

Ještě zítra nějak vymyslím to víčko na nádrž a odpoledne to bude k vyzvednutí. Já ti zavolám.
Uživatelský avatar
Laura
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 46
Registrován: čtv bře 06, 2008 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Laura » stř bře 19, 2008 11:22 pm

Díky moc, to víčko dám k úhradě České poště, stejně jako prasklej kryt :gun: Radši ani nechci vědět co s tím motorem dělali.... Něco ti přivezu :drunk: něco s vůní Karibiku
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Myslíš

Příspěvekod halladin » pát bře 21, 2008 2:12 pm

myslíš nějakou pěknou mulatku ? :mad:
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 998
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » sob bře 22, 2008 6:16 pm

Nevím jestli by to doma prošlo. Ženský jsou někdy v těhle věcech úplně divný! :D

Jinak mám trochu smíšené pocity, protože Laura včera motor strčila na loď a vyrazila na trasu Praha -Ústí nad Labem. Asi určitě jsem jim to měl vymluvit pustit se s nevyzkoušeným motorem na takou štreku a ještě v takové zimě. Hodinu šel jako z praku a pak se museli naučit čistit karburátor po telefonu. Tak snad dojedou v pořádku a nebudou mě moc proklínat. Když to vezmu podle sebe měl jsem taky nový -starý motor a první týden jsem se s ním nepouštěl dál než na 2 km. Teprve po zjištění, že je vše OK jsem vyrážel na delší štreky.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » sob bře 22, 2008 9:54 pm

Podle mých zkušeností má každý motor kvůly kontrole zda pracuje vrtulka v čerpadle na zádi motoru zespoda dírku nebo malý kousek
trubičky s dírkou cca 1mm. Nevím jak bys chtěl kontrolovat chlazení motoru. Ten šroubek se používá k proplachování motoru od soli.
Uděláš si trubičku nejlépe z mosazi, kde na jedné straně máš závit jako ten šroubek a na druhé straně závit G 1/2" jako je v matce
hadice u vanové sprchy (hlavice). A potom postavíš motor do vany našroubuješ do motoru tuto redukci, na ní hadici a proplachuješ motor
vlažnou vodou min. 10 minut od soli. Ten G 1/2" mají i sprchy v HR. Nebo na to dáš zahradní hadici a proplachuješ to venku.
Měl jsem motor Johnson 4Hp a to byla údajně Yamaha. Byl to dvouválec a byl háklivý na kvalitu benzínu. Když jsem tam jednou nalil
benzín od loňska, tak jsem několikrát rozdělal celý karburátor a pořád nešel. Stačí tam malá kapička vody u hlavní trysky ze spodu
kanystru a je konec. Tyto motory měly kladívka a byly háklivé jako Trabanty na nastavení odtrhu. Stačil malý rozdíl v nastavení vzdále-
nosti kontaktů a motor se hádal. Nové kontakty byly před 5ti léty k mání. Větší problém u nich byly zapalovací cívky, které se při běhu
motoru dosti ohřívali. Tím praskala isolace v které byly zality a po cca 10 až 15 minutách zvýšených otáček motor začal jít na jeden válec.
Většinou to byl ten spodní. Zkoušel jsem tu prasklinu zalít vším možným včetně laserem a nic nevydrželo, (je tam cca 15000 voltů). Nové cívky neexistovali nikde
na světě. Zkoušeli jsme i USA a Kanadu. Hodně těchto motorů se sem dovezlo ze Švýcar od Bodamského jezera, kde byly dosti rozšířené. Byly dost drahé vzhledem k výkonu a jinde v Evropě moc nešli.
Tu dírku udělej max. 1,5 mm jde jen o kontrolu.
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 998
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » ned bře 23, 2008 10:18 am

Možná, že to má každý motor, ale tenhle to prostě neměl. Specializovaný servis by to vyúčtoval: oprava motoru 1 hodina
hledání dirky (včetně vytelefonování původního majitele, který potvrdil, že jí motor nikdy neměl ) 3 hodiny.
Jinak tenhle už měl bezkontaktní zapalování a vůbec mi rok 1972 nepřipomínal. Velmi zachovalý, včetně původního lakování, Klidně by mohl mít štítek z.r. 1996. Když to srovnám s Yamahou r.v. 1973 ( vzduchem chlazená, karburátor jako motocykl, zapalování ala ČZ z roku 1946) , tak musím uznat, že amerikánci už byli v té době jinde. Problém bude pouze v plovákové komoře z pozinkovaného plechu, bohužel uvnitř velmi zkorodované. Ta hlavní tryska je tam stejně tj. úplně dole, tak že sebere každé svinstvo i kapičku vody.
Dirku si tam Laura vyvrtá a impeler se na hlavní sezónu musí vyměnit.
Uživatelský avatar
Laura
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 46
Registrován: čtv bře 06, 2008 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Laura » pon bře 24, 2008 10:58 am

Tak jsme zůstali viset v Nelahozevsi. Zdejší majitel maríny je fajn chlapík a nechal tam naší milovanou lodičku do té doby než někde seženeme spolehlivější motor. Samozřejmě že se uvolnila další dávka rzi a bohužel ani po vyčištění si nejsem jistá že to neudělá znovu, takže urguju Marine center o reklamaci.....
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7510
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 153
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pon bře 24, 2008 11:27 am

Ahoj Laura, akú to máte lodičku že ste sa na nej vydali na takúto zimnú plavbu? Alebo ste eskimáci a bolo vám už v Čechách teplo a vyrazili ste na sever? :D V Nemecku u Grundla je funglovka 5K tohatsu 4-takt za 800,-euro, tak sa netrápte. ;)
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 998
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » pon bře 24, 2008 12:26 pm

Muselo by se to zevnitř opískovat a pak nechat pozinkovat. Nevím co jste za to dali, ale přes takového prodejce asi dost. Problém bude s ND. Drahé a nepůjdou sehnat. I na starý motor je záruka myslím 1 rok , protože závada byla zjevně skrytá a brání užívání. Olej v noze byl také úplně bílej a bylo ho tam tak náprstek. Jinak motor už podle toho jak vypadá toho moc nenajezdil a na ten rok je zachovalej a moderní ( až na tu plechovou plovákovou komoru). Zřejmě někde hodně dlouho stál, ale bohužel s vodou v karburátoru.
A ještě i když budete mít jiný nebo nový motor, tak čistění karburátoru, výměnu svíček, opravu startovací šňůry a pod. je dobré umět i tam. Mám v přívodu paliva velmi jemný filtr a přes motor dávám persenik, ale stejně po sezóně se tam nějaká kapička i nečistota vždy najde.
Uživatelský avatar
Laura
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 46
Registrován: čtv bře 06, 2008 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Laura » pon bře 24, 2008 9:51 pm

Mno dostali jsme ho za osmičku, ale i za tu cenu je hooodně drahej. Pokoušíme se o reklamaci, uvidíme, zítra by se Marine center mělo ozvat, jakže to míní řešit. Potřebuju motor na kterej se budu moct spolehnout ale nemůžu za něj dát patnáct tisíc...problém já vím. Ale tlačí nás čas. Z té Prahy jsme už prostě museli odjet.....co se z tohohle ještě vyvrbí. PS Máme Jantar, 6.2m ploutvokýlovou kajutovou plachetničku. Mooocinky hezoučká :)
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

No, možná

Příspěvekod halladin » pon bře 24, 2008 10:13 pm

by bylo jednodušší řešení ten motor půjčit...
Třeba tady na Kladně http://www.cluny.wz.cz/
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

když už mluvíte o vodě v karburátoru,

Příspěvekod halladin » úte bře 25, 2008 5:39 am

do benzínu v autě se lilo cosi, co mělo vodu v nádrži nějak "zneutralizovat". Dává se něco takového i do lodních motorů ?
Uživatelský avatar
knoki
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 296
Registrován: ned led 20, 2008 1:00 am
Reputace: 6

Příspěvekod knoki » úte bře 25, 2008 7:55 am

Nedá mi, abych na to vše výše nazareagoval:
1) Neznám nikoho z Marine center, ale nezdá se mi pravděpodobné, že by motor kupujícímu nepředvedli, a nebo alespoň při koupi neřekli, že motor minimálně nestartuje. Věřím i tomu, že by mohli provést proškolení obsluhy, pokud řeknu, že s lodními motory nemám dosud žádnou zkušenost. Nic na tom není, každý jsme někdy začínali.
2) Opravovat takovýto motor, když zákazník prohlásí, že chce za 2, 3 dny jet a ještě k tomu s ním nemá žádnou zkušenost,, je i pro marine-servisáka problém, když motor předem ani neviděl.
3) Nevím (spíše vím), zda "osmička" za něj je hodně nebo málo, ale o tomto jsem přesvědčen: každý rozumí něčemu jinému. Motor v takovémto stavu (teď bez ohledu na pořizovací cenu) může být vhodný pro toho, kdo si to umí opravit sám, případně má dobrého známého, který mu jej může "zdarma" opravovat. Já např. jsem úplný jelen přes PC, tak holt si musím kupovat vždy nový nebo poprosit známého, ať se mi na něj mrkne.
Nebo raději vhodnější příměr: Trabant za 3.000Kč může sloužit mechanikovi x - let při minimálních nákladech, ale neznalému bude pořád tahat peníze z kapes.
4) Nezastávám se servisáků, ale je logické, že si musí nechat za práci zaplatit, pokud je to živí.
Uživatelský avatar
knoki
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 296
Registrován: ned led 20, 2008 1:00 am
Reputace: 6

Příspěvekod knoki » úte bře 25, 2008 8:52 am

Omlouvám se za ad)1): Nevšiml jsem si, že Laura psala, že motor přišel Českou poštou.
Uživatelský avatar
Laura
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 46
Registrován: čtv bře 06, 2008 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Laura » úte bře 25, 2008 9:42 am

Knoki, vůbec nemluvíme o servisákovi ale o prodejci který lhal o funkčnosti motoru a to je dost rozdíl. Marine center POTVRDILO že je motor PLNĚ funkční, jak v kupní smlouvě, tak telefonicky. 6e práý před odesláním motor zkoušeli. Bobes mi potvrdil že to nemůže být pravda. Další bod je ten že motor vypadá naprosto p pořádku, jen ten podělanej karbec. To bychom museli každou hodinu rozebírat karburátor a čistit. Což se mi nezdá vhodné ani pro mechanika, zvlášť pokud potřebuje někam dojet.
Uživatelský avatar
knoki
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 296
Registrován: ned led 20, 2008 1:00 am
Reputace: 6

Příspěvekod knoki » úte bře 25, 2008 10:07 am

To o té smlouvě jsem nevěděl, pak už nezbývá, než reklamovat, případně se s nimi zkusit domluvit na ponechání si motoru a proplacení nákladů na opravu. Nejsem právník, ale teď už bych vše řešil písemně.
Uživatelský avatar
knoki
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 296
Registrován: ned led 20, 2008 1:00 am
Reputace: 6

Příspěvekod knoki » úte bře 25, 2008 10:24 am

Apropó, teď jsem se podíval na jejich stránky - Bazar a zaujalo mě, že ač jsou výhr. dovozci Suzuki, tak u bazarových motorů Suzuki mají uveden otazník roku výroby. Nechce se mi věřit, že dovozce určité značky si ho nemůže zjistit.
Uživatelský avatar
Laura
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 46
Registrován: čtv bře 06, 2008 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Laura » úte bře 25, 2008 7:55 pm

To o něčem svědčí.....
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » úte bře 25, 2008 9:36 pm

to knoki: Když Vás tak z povzdálí sleduji, mám dojem, že žijete v nějakém pohádkové světě. Média jsou plná všech možných
podvodů. Vždyť to je ten hlavní smysl tohoto systému- slavný a bohatý je ten, který dokáže ostatní co nejvíce jakýmkoliv
způsobem okrást. Jinak se tomu říká škola života. Kdo je tak naivní, že koupí starý motor po telefonu a věří řečem prodejce, že je
v pořádku v dnešní době nic jiného nemůže čekat. V autobazaru je to na denním pořádku a přesto tam lidé kupují a potom si stěžují v televizi. Každý kouká na cenu a myslí si, že se to jemu nestane. A to se u nás ještě neprověřuje jestli ty motory v bazarech nejsou
kradené.
Jinak jak znám ceny starších motorů, tak osm tisíc je cena přiměřená, vycházející z nedostatku výběru na trhu a vysokých cen nových
motorů.
Půjčit motor by možná šlo v Navycentru v Radotíně, kde motory půjčují.
Osobně bych řešil opravu výměnou karkurátoru ze staršího motoru o stejném výkonu. Je jasné, že to většinou nejde do zítřka.
I ve velkém servizu v Rijece na motory Johnson neměli matku k vrtuli na 5 HP a řekli mi, že mi ji přivezou z Terstu možná do tří
týdnů v červenci. A to tam těch motorů jezdí desetitisíce. A za motor 5HP starý 10let chtěli 400 EUR bez záruky.
V tom servizu neměli ani počítač natož internet a ten katalog ve kterém listovali byl tak upatlaný, že byl místy nečitelný. Opravy většinou
řešili demontáží součástek z rozbitých motorů.
Uživatelský avatar
knoki
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 296
Registrován: ned led 20, 2008 1:00 am
Reputace: 6

Příspěvekod knoki » stř bře 26, 2008 7:26 am

Přemýšlím nad tím, že žiju v jiném světě......, ale přesto si myslím, že bych mohl důvěřovat oficiálnímu prodejci s velkým "kamenným" obchodem mnohem více, než někomu náhodnému přes inzerát. Každý z nás může jistě popsat případy, kdy má zkušenost opačnou. Vycházím z toho, že jednorázový prodejce nemusí tak dbát na svoji pověst, jako ten, koho to má živit i v budoucnu.
K té ceně: pokud by byl motor v takovém stavu, jak deklaroval prodejce, tak O.K. (koneckonců je to tržní cena), ale v tomto případě bych se bránil (vrácení zboží, oprava, výměna zboží atd.).
Zkusím popsat, co kdysi říkal v televizi bavič Novotný. Možná to nebude přesně, ale jen princip:
Když byl u svého známého v USA, tak si od něj potřeboval zavolat. Byl přesvědčen, že vytočil správné číslo, ale tam se mu ozval někdo jiný. Vzhledem k tomu, že chtěl hovor známému uhradit, tak měl po spojení zjistit cenu u operátorky. Známý mu řekl, ať zavolá té operátorce a řekne jí, aby ten hovor neúčtovala, že se správně nedovolal.
Novotný na něj chvíli hleděl a pak, jako správný čech zapřemýšlel: "a co kdybych se skutečně dovolal správně a operátorce řekl, že ne a ať ten hovor neúčtuje?".
Známý to nechápal: "proč bys jí to říkal, když by ses dovolal?"
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7510
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 153
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » stř bře 26, 2008 8:45 am

Pokial by to bolo len v tej hrdzavej plavákovej komore, tak by som ju 2-3x natrel nariedeným epoxidom. Ako som pochopil, viac sa to pokaziť nedá a pokial viem benzín epoxid nerozpúšťa. Nariedený epoxid vsiakne do hrdze, zlepí ju a ďalšie vrstvy epoxidu vytvoria ochranný film. Treba jemný štetec a do trisky dať vhodnú ucpávku.
Uživatelský avatar
kzeman
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 126
Registrován: čtv lis 29, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod kzeman » stř bře 26, 2008 9:33 am

Denisovu radu mohu potvrdit. V r.93 se mi prorezavěla benzinová nádrž kterou mi v autodílně opravili epoxydem a další vlastník s tím jezdí dodnes.
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 998
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » stř bře 26, 2008 9:13 pm

Já bych to nechal opískovat( náklady zanedbatelné) a pak pozinkovat. Tam kde pískují, většinou i zinkují a takovouhle prkotinu s plochou O,2 dm2 ti udělaj za flašku. Nebo opískovat a pak ten epoxyd. Jinak se mi ten motor líbil. Akorát bych zjistil, jestli se na to dá ještě sehnat to gufero pod šroub(propeler) a impeler. Když už to budeš mít rozebraný tak určitě udělat i to gufero co těsní z vrchu. Většinou jde voda právě tudy. Taky co to stojí. Prodejce bych určitě zkusil na slevu 1.000-2.000 Kč za to nic nedáš, a třeba se chytne. Cena 8.000,-Kč za ten motor jak jsem ho viděl je cena přiměřená, já myslel, že jste za to dali mnohem více. Pokud nechceš novej, tenhle vrátíš a seženeš jinej starej budeš mít problém zase s nečím jiným.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host