Honda 2hp 4t

Firmy, technika, servis, údržba, zkušenosti apod.

Moderátoři: vilma, Pepa, david

Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1814
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 18
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Charlie » sob zář 27, 2008 3:49 pm

Vždyť já to taky napsal jen ze srandy :good:
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » sob zář 27, 2008 3:52 pm

Materiál na torzní tyče není kalený ale je dosti houževnatý. Obráběl jsem je normálním vidio nožem s plátkem S1 a dopiloval
pilníkem a přeleštil smirkovým plátnem. Vše je to o použití vhodného obráběcího nástroje, správných otáček a chlazení.
Samozřejmě nejde na to vzít normální nože radeca. Listová péra se odjakživa spojovala středovým čepem a díra se vrtala
obyčejnou sloupovou vrtačkou již před více než sto lety, kdy nebili známé rychlořezné ocele. (Již slyším, že to kováři probíjeli
trnem za tepla). Z těch torzních tyčí jsem dělal středové čepy do homokinetických kloubů u předních náhonů pro Citroeny
C7,11,15 a řady jiných veteránů. Originál byli cementované a kalené ale při větších vůlích v křížích, nebo špatných dorazech
rejdů kol praskly a bylo nutno odtáhnout na vleku. Z torzky se jenom ohnuli a jelo se dál. Dalo to trochu práce přetočit torzku od Tatry 138 na průměr 25mm. Teď je větší výběr ze všech těch Renaultů apod., které je mají. Když čtu jaké mají strojní vybavení,
tak to pro ně nebude problém.
Uživatelský avatar
Zdenci
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 87
Registrován: pon srp 04, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Šoporňa...prechodné- vodná nádrž Kráľová :)

Příspěvekod Zdenci » ned zář 28, 2008 9:36 pm

Tak kamarát sa celý víkend na vode neukázal a aj mobil má vypnutý...(asi manželské povinnosti :D )
No nevadí, motorček zatial šlape jak hodinky aj s dlhou nohou...len tie naše plytčiny... :?
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » ned zář 28, 2008 10:20 pm

Nekoupils to od někoho ? Nemá ten první majitel ještě původní hřídel někde v šuplíku ?
Uživatelský avatar
Zdenci
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 87
Registrován: pon srp 04, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Šoporňa...prechodné- vodná nádrž Kráľová :)

Příspěvekod Zdenci » ned zář 28, 2008 10:31 pm

kúpil som to od jedného čo to dováža tuším zo švajčiarska...a krátku hriadel nemá bohužial..
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » ned zář 28, 2008 10:32 pm

halladine uvažuješ špatným směrem. U těchto motorů se takováto změna dělá velmi vyjímečně, jelikož se to finančně nevyplatí.
Již jenom koupit to prodloužení nohy a hřídel se vším těsněním je dražší než prodej a koupě jiného zvlášť u tohoto prdítka.
Naposledy upravil(a) tataS dne pon zář 29, 2008 7:39 am, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Zdenci
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 87
Registrován: pon srp 04, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Šoporňa...prechodné- vodná nádrž Kráľová :)

Příspěvekod Zdenci » ned zář 28, 2008 10:33 pm

ono toto čudo nemá radenie...len odstredivú spojku jak babeta... pridáš a jedeš...
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » pon zář 29, 2008 6:26 pm

2 tataS
O motorech toho víš o hodně víc než já, ovšem nechápu, proč by motor původně s dlouhou nohou měl tu nohu ze dvou čásTÍ. To přece musí prodražovat výrobu. ( montáž)

Už ses se někdy setkal s takto prodávanými "dlouhými"motory ?
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » pon zář 29, 2008 7:50 pm

Nemohu tvrdit, že všechny firmy (aby zase někdo nepřišel s něčím jiným) ale co vím, tak jich většina s prodloužením nohy u menších
motorů již ve výrobě počítá. Asi je to výrobně jednodušší dělat jeden typ nohy a při montáži tam dávat prodloužení. Těch
prodloužených se prodá méně. Tady máš ukázku od Suzuki: http://www.megazip.ru/outboard/suzuki/m ... .html#curr
ostatní to mají taky. Podívej se po bazarech na fotky. V katalozích se ukazují převážně jenom ty krátké.
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » pon zář 29, 2008 8:07 pm

Tak zase jsem chytřejší :) Dík.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » pon zář 29, 2008 8:22 pm

Při hledání toho bazaru jsem našel něco co by mohlo zajímat více lidí zde: http://www.lode.cz/lodnibazar/index.php -konec nudy
dětí na vodě a ten rybářský člun s kajutou pro dva za pouhých 120k. To by bylo pěkné i na Dunaj.
Kdybych ji měl kam dát, tak rozbiji všechna prasátka a jdu pro ni.
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » pon zář 29, 2008 8:28 pm

No, TataS, já bych měl strach , že jde o podvodníky.... Zálohy předem, a loď bůhví kdy.....
A navíc - loď o váze 350 kg pohánět elektromotorem ?
Já vím jsou i na větších plachetnicích, kde nejsou povolené spalovací motory, ale jako jediný zdroj pohonu ?
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » pon zář 29, 2008 8:38 pm

Ty el. motory jsou i dosti silné cca 6Hp a více ale ta váha aku je velká a bylo by to dražší než cena lodě. Jsou ale místa, kde to
jinak nejde. Neřekl bych, že jsou to podvodníci ale nemají dost financí na rozjezd ve velkém. Ten člun je velmi pěkně vymyšlen
aby nedělal velkou příďovou vlnu a připomíná mi trochu upravený ty od Elanu, kterých je v HR spousta ve všech možných typech
a velikostech. Na Dunaj a i jinam by byl lepší než Atol a jemu podobné.
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » pon zář 29, 2008 8:47 pm

Spousta lodí je lepší na Dunaj než Atol. Jenže ten Atol mám :-)
Tak ne. je to firma.
Tahle. http://www.aqua-marine.cz/index.htm
mail souhlasí.
Loď je tady
http://www.aqua-marine.cz/charter.htm , jmenuje se Day Boat 480
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » pon zář 29, 2008 9:10 pm

Skoro bych řekl, že je to o čem básnil Denis. A může si tam dát ten 20HP motor.
Uživatelský avatar
Zdenci
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 87
Registrován: pon srp 04, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Šoporňa...prechodné- vodná nádrž Kráľová :)

Příspěvekod Zdenci » úte zář 30, 2008 12:53 pm

Ja som pôvodne tiež uvažoval o elektromotore, ale vláčiť so sebou motor, batériu a starosti s nabíjaním...takto nalejem liter benzínu a týždeň sa vozím...žiadne nabíjanie a hmotnosť hondy myslím o moc väčšia od elektromotora neni...tak vyhral spalovací :)
Uživatelský avatar
Zdenci
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 87
Registrován: pon srp 04, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Šoporňa...prechodné- vodná nádrž Kráľová :)

Příspěvekod Zdenci » úte zář 30, 2008 12:55 pm

inak tá loďka sa mi páči... ;) len mať zbytočných 120 tis...
Proč po dvou minutách další post, na stejné théma :?: :admin: a

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host