Lodní motor s nejmenší spotřebou

Firmy, technika, servis, údržba, zkušenosti apod.

Moderátoři: vilma, Pepa, david

Uživatelský avatar
Felix
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1805
Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
Reputace: 152
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Felix » pát črc 23, 2010 11:58 am

K životnosti lodních motorů přidám historku z natáčení: dělali jsme kino s p. Janouchem, kromě jiného o dřevěném motoráčku Petersson. Byl na něm motor, jednoválec, cca 80 let starý, když ten člun přivezl ze Švédska, tuším značka Albin. Janouchovi se zdál být v pořádku, jen nějaká těsnění už byla unavená, tak té firmě, která stále existuje, napsal, zda by v podnikovém archivu nenašli dokumentaci, že by se pokusil motor restaurovat. Místo dokumentace přišla v obálce potřebná těsnění s vysvětlením, že onen typ motoru beze změny vyrábějí dodnes, protože je sice technologicky zastaralý, ale neexistuje prý lepší doporučení než rada vnukovi od dědečka: "Ten motor si kup, šedesát let s ním pluju a ani jednou mě nenechal ve štychu..."
Uživatelský avatar
simon
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 722
Registrován: čtv srp 30, 2007 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Dolni Kounice

Příspěvekod simon » pát črc 23, 2010 12:38 pm

felixi, mam rad tyhle pribehy ... diky
Uživatelský avatar
maxik1958
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2549
Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
Reputace: 36
Bydliště: PRAHA 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod maxik1958 » pát črc 23, 2010 1:01 pm

To dobře znám, mám v ADELHAID 1O koní jednoválec D od norského SABB,od 30tých let se dělá dodnes :) :) :)
Uživatelský avatar
fishmaster
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 755
Registrován: úte bře 09, 2010 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Libčice na Vltavou

Příspěvekod fishmaster » pát črc 23, 2010 10:22 pm

Já bych řekl,že spotřeba není až tak důležitá.Když jsem vyrazil před pár lety na motorce,tak jsem neřešil kolik benzínu spotřebuji.Dnes,když vyrazím na lodi,tak také neřeším kolik benzínu mi to vezme na hodinu.Ale jsou výjimky.Třeba větší výlet na pár dní.Taková plavba na Vltavě od mělníka po písek s X HP dvoutakt,se i při lehké ruce může prodražit.Pokud mi spotřeba nepřeleze 25l hod,tak to jde.Ale mám kamaráda s 240HP dvoutakt,a ten při řádění bere klidně 50 na hodinu. :mad:
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7510
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 153
Bydliště: Bratislava

Re: Lodní motor s nejmenší spotřebou

Příspěvekod Denis » pát črc 23, 2010 11:14 pm

Jirina píše:Hledám lodní motor s nejmenší možnou spotřebou paliva, nejnižší možnou pořizovací cenou a velkou životností.
Výkon 5 až 6,5 HP při 3000 otáčkách za minutu.

Spotreba je písaná na prvom mieste, takže by to potom mal byť dízlačik, aj vzhľadom k tomu že Jirin nechce benzínový prívesák. Výrobcov tak malých motorov nie je vela, treba ich zistiť, zoradiť vedla seba podla ceny a je to. Posledný parameter velká životnosť spĺňa každý dízel.
Už len zistiť výrobcov, ja si spomínam na Nany a Lombardiny
Uživatelský avatar
fishmaster
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 755
Registrován: úte bře 09, 2010 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Libčice na Vltavou

Příspěvekod fishmaster » pát črc 23, 2010 11:20 pm

Spotřebu řeším u auta,které potřebuji dnes a denně.U koníčků většinou běžné investice jako benzín,servis apod. neřeším.Dle hesla Chceš-li koně míti,musíš ovsa síti. 8)
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7510
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 153
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » sob črc 24, 2010 12:10 am

Jasné fishmaster, tak to riešíš ty, ale zakladateľ tohoto vlákna rieši niečo iné. Poradil si mu nech to nerieši, ale to asi nebude to čo chce počuť.
Uživatelský avatar
samoliter
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 336
Registrován: stř dub 30, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Ústí nad labem

Malý diesel.

Příspěvekod samoliter » sob črc 24, 2010 7:56 am

Pokud by šlo o Lombardini, tak je tady: http://www.lombardini.sk/lombardini&kohler/index.htm .
Malé porovnání: Lombardini, diesel, vzduchem chlazený, 3,5 HP - 28 kg.
Číňan Kipor: http://www.strojnivybaveni.cz/motor-kipor-km170f/ .
Váha O 15 kg víc. Prostě místo lehkých hliníhových slitin železo, jak za krále klacka.
Ale nekupte to, když je to tak levné. :P Teď má Kipor už nové stránky, ale předtím tá váha byla uvedena. Kipor o polovinu těžší, ale poloviční , třetinová cena, oproti Lombardini.
A číňani dost přehánějí uvedené technické výkony. Ale na stavebních strojích v praxi jsem Kipor neviděl, spíše Honda, Kohler a pod. zavedené značky. Co by vydržela taková řezačka asfaltu s Kiporem, to je otázka. :? samoliter.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7510
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 153
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » sob črc 24, 2010 9:48 am

Takže Lombardiny zo súťaže vypadáva, najmenší motor je nad 10 koní. Číňanov by som do toho neťahal, podmienka je dlhá životnosť.
Uživatelský avatar
kanic
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 846
Registrován: ned led 06, 2008 1:00 am
Reputace: 21
Bydliště: Hukvaldy

Příspěvekod kanic » sob črc 24, 2010 12:11 pm

V odkazu na Kipor od Samolitéra jsem přečetl: Hmotnost v kg (netto/brutto) 27/30
??

Nedělám si žádné iluze o čínském výrobku, ale pamatuji si, jak jsem poprvé viděl v 70. letech němce v Jugoslávii v neznámých japonských autech.

Tedy je to pouze jedna z možností o které nic nevíme, až si ji někdo zvolí a pak poreferuje, potom Kipor možná pěkně sepsujeme. Nebo ne.

PS : Nevíte někdo, co to pořád kouří u mýtných bran? k.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » sob črc 24, 2010 1:54 pm

To asi budou ty levné čínské diesli.
david
moderátor
Příspěvky: 5886
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » sob črc 24, 2010 3:03 pm

Denis píše:Takže Lombardiny zo súťaže vypadáva, najmenší motor je nad 10 koní. Číňanov by som do toho neťahal, podmienka je dlhá životnosť.


proč? tenhle vodník má rovný 4kW, dost velkou měrnou spotřebu a ne příliš dobrej průběh krouťáku. ale do 2200 - 2400 ot by byl OK

http://www.lombardini.sk/lombardini&koh ... LDW442.pdf
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » sob črc 24, 2010 3:51 pm

Pěkný je a vybavený taky ale těch 70kg není málo + ještě nějaký chladič, nebo výměník. Otázka je taky cena. Ta měrná spotřeba vychází skoro hůře než u benzínového 4T.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7510
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 153
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » sob črc 24, 2010 4:33 pm

Ale to je predsa úžasné že má 70 kg, aspoň ho nikto tak lahko neukradne :).S tou spotrebou sa mi to ani nezdá možné, ako môže mať moderný dízlak spotrebu velkú ako benziňák? To musí byť nejaká chyba. Alebo že by benzinový prívesák znovu vstupoval do hry? Zatial ho váha a zaobstarávacia cena favorizujú a teraz už aj spotreba. Leda že by tie 80 rokov vyrábané motory mali nižšiu spotrebu.
david
moderátor
Příspěvky: 5886
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » ned črc 25, 2010 12:54 am

tataS píše:Pěkný je a vybavený taky ale těch 70kg není málo + ještě nějaký chladič, nebo výměník. Otázka je taky cena. Ta měrná spotřeba vychází skoro hůře než u benzínového 4T.


jestli má motor něco vydržet, musí taky něco vážit. z papíru ho neuděláš. vzpomeň na lisovaný papriky - hliníkovej diesel czepel made in hungary :mad:
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » ned črc 25, 2010 8:38 am

Ty Czepli byli pomsta RVHP, to je mimo diskusi.
U tutěch motorů ale přímo neuvádějí (nebo jsem to nevyčetl), že jsou vhodné pro marine použití. A u nějakých stavebních- silničních natřásadel by se ta váha dala
pochopit (viz automotive). Také z popisu není moc jasné (alespoň mě), jestli to váží i s tím variátorem. Ten taky bude dosti vážit. A nikde nejde vyčísti nějakou cenu.
Ale na koukání je to hezký motorek.
Možná by šlo oprášit nějaký starý stabilák Slávia s odpařovacím střechovým chladičem. Ty běhali i na petrolej, měli pouze magneto, velký setrvák a na startování kliku a
dekompresor. Když měli dobrý výfuk, tak pufali pěkné kroužky. Pro dobrý start se nahřála svíčka. Když už byla řeč o starých spolehlivých motorech.
Uživatelský avatar
kanic
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 846
Registrován: ned led 06, 2008 1:00 am
Reputace: 21
Bydliště: Hukvaldy

Příspěvekod kanic » ned črc 25, 2010 9:11 am

marks
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1416
Registrován: stř pro 26, 2007 1:00 am
Reputace: 33

Příspěvekod marks » ned črc 25, 2010 9:19 pm

Kanici já tam ten motor nenašel, myslel jsi tím, že není marine?
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » ned črc 25, 2010 9:59 pm

Taky že není. Ten od Davida je určen pro silniční a jiné stroje. I tak je hezký a za cca 6700 EUR zajímavý. Jenom někde v diskuzi se psalo, že jsou lepší ty orig. italské,
nežli ty dělané v ZTS.
david
moderátor
Příspěvky: 5886
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » ned črc 25, 2010 10:20 pm

ten kanicův odkaz jsou motory marine, event. i s převodovkou nebo saildrivem
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7510
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 153
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » ned črc 25, 2010 10:32 pm

Tie padelky ze ZŤS sa vozia do Itálie a tam ich marinizujú :lol:
Uživatelský avatar
kanic
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 846
Registrován: ned led 06, 2008 1:00 am
Reputace: 21
Bydliště: Hukvaldy

Příspěvekod kanic » pon črc 26, 2010 1:47 pm

Jiný ceník jsem nenašel. k.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » pon črc 26, 2010 5:52 pm

Pokud Denis chce licenční výrobu nazývat padělkem, tak mu to klidně věřím. Pokud je mě známo, tak se v ZŤS vyrábí motory od 10HP
pro použití ve stavebních a silničních mechanizmech. A ty nejsou zrovna moc vhodné pro marinisaci a tak zase blbý italové nejsou.
Pořád ale platí, že i když dva dělají totéž, tak to vždy totéž není. Proto se asi ty marine od nikud nepašují. To je ale můj názor.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7510
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 153
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pon črc 26, 2010 6:19 pm

Špatne Tatasi, Lombardiny sa v bývalej ZŤS nevyrába v licencii, pokial viem, ta výroba patrí priamo talianom, takže sú to origináli. Ten "padelek" som použil ako nadsázku, ale vidím že som ti tým ulahodil. V rámci koncernu to majú asi nejako podelené kde sa čo robí a keď som sa pred rokmi bavil s p. Pšenčíkom z predaja, tak som dostal info že motory zo Slovenska sa vozia do materského závodu na marinizáciu.
Uživatelský avatar
Jirina
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 266
Registrován: čtv kvě 27, 2010 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Jirina » úte črc 27, 2010 6:16 am

fishmaster píše:Spotřebu řeším u auta,které potřebuji dnes a denně.U koníčků většinou běžné investice jako benzín,servis apod. neřeším.Dle hesla Chceš-li koně míti,musíš ovsa síti. 8)

Já osobně zase neřeším spotřebu u svých aut, pokud je v normálu. Jsou to prostě náklady na dopravu. Ráno si vyberu čtyřkolku, dodávku, nebo nějakou jinou starou plečku, vždycky podle toho pro co a kam jedu. Až se rožne oranžové hladové oko tak natankuju. Benzinovou, nebo LPG pumpu najdu na skorokaždém rohu.
xxxxx
U lodí chci nalít dvacku nafty
a měsíc nevědět, kde mají nádrže špunty.
Né vozit denně dva dvacetilitrové kanystry,
sledovat vír v nádrži
a večer to strkat do přístavu pádly a bidly.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti