Lodní motor s nejmenší spotřebou
Moderátoři: vilma, Pepa, david
- Felix
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1805
- Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
- Reputace: 152
- Bydliště: Děčín
- Kontaktovat uživatele:
K životnosti lodních motorů přidám historku z natáčení: dělali jsme kino s p. Janouchem, kromě jiného o dřevěném motoráčku Petersson. Byl na něm motor, jednoválec, cca 80 let starý, když ten člun přivezl ze Švédska, tuším značka Albin. Janouchovi se zdál být v pořádku, jen nějaká těsnění už byla unavená, tak té firmě, která stále existuje, napsal, zda by v podnikovém archivu nenašli dokumentaci, že by se pokusil motor restaurovat. Místo dokumentace přišla v obálce potřebná těsnění s vysvětlením, že onen typ motoru beze změny vyrábějí dodnes, protože je sice technologicky zastaralý, ale neexistuje prý lepší doporučení než rada vnukovi od dědečka: "Ten motor si kup, šedesát let s ním pluju a ani jednou mě nenechal ve štychu..."
- fishmaster
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 755
- Registrován: úte bře 09, 2010 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Libčice na Vltavou
Já bych řekl,že spotřeba není až tak důležitá.Když jsem vyrazil před pár lety na motorce,tak jsem neřešil kolik benzínu spotřebuji.Dnes,když vyrazím na lodi,tak také neřeším kolik benzínu mi to vezme na hodinu.Ale jsou výjimky.Třeba větší výlet na pár dní.Taková plavba na Vltavě od mělníka po písek s X HP dvoutakt,se i při lehké ruce může prodražit.Pokud mi spotřeba nepřeleze 25l hod,tak to jde.Ale mám kamaráda s 240HP dvoutakt,a ten při řádění bere klidně 50 na hodinu. 

- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7510
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
Re: Lodní motor s nejmenší spotřebou
Jirina píše:Hledám lodní motor s nejmenší možnou spotřebou paliva, nejnižší možnou pořizovací cenou a velkou životností.
Výkon 5 až 6,5 HP při 3000 otáčkách za minutu.
Spotreba je písaná na prvom mieste, takže by to potom mal byť dízlačik, aj vzhľadom k tomu že Jirin nechce benzínový prívesák. Výrobcov tak malých motorov nie je vela, treba ich zistiť, zoradiť vedla seba podla ceny a je to. Posledný parameter velká životnosť spĺňa každý dízel.
Už len zistiť výrobcov, ja si spomínam na Nany a Lombardiny
- fishmaster
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 755
- Registrován: úte bře 09, 2010 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Libčice na Vltavou
- samoliter
- účet uživatele zrušen
- Příspěvky: 336
- Registrován: stř dub 30, 2008 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Ústí nad labem
Malý diesel.
Pokud by šlo o Lombardini, tak je tady: http://www.lombardini.sk/lombardini&kohler/index.htm .
Malé porovnání: Lombardini, diesel, vzduchem chlazený, 3,5 HP - 28 kg.
Číňan Kipor: http://www.strojnivybaveni.cz/motor-kipor-km170f/ .
Váha O 15 kg víc. Prostě místo lehkých hliníhových slitin železo, jak za krále klacka.
Ale nekupte to, když je to tak levné.
Teď má Kipor už nové stránky, ale předtím tá váha byla uvedena. Kipor o polovinu těžší, ale poloviční , třetinová cena, oproti Lombardini.
A číňani dost přehánějí uvedené technické výkony. Ale na stavebních strojích v praxi jsem Kipor neviděl, spíše Honda, Kohler a pod. zavedené značky. Co by vydržela taková řezačka asfaltu s Kiporem, to je otázka.
samoliter.
Malé porovnání: Lombardini, diesel, vzduchem chlazený, 3,5 HP - 28 kg.
Číňan Kipor: http://www.strojnivybaveni.cz/motor-kipor-km170f/ .
Váha O 15 kg víc. Prostě místo lehkých hliníhových slitin železo, jak za krále klacka.
Ale nekupte to, když je to tak levné.

A číňani dost přehánějí uvedené technické výkony. Ale na stavebních strojích v praxi jsem Kipor neviděl, spíše Honda, Kohler a pod. zavedené značky. Co by vydržela taková řezačka asfaltu s Kiporem, to je otázka.

- kanic
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 846
- Registrován: ned led 06, 2008 1:00 am
- Reputace: 21
- Bydliště: Hukvaldy
V odkazu na Kipor od Samolitéra jsem přečetl: Hmotnost v kg (netto/brutto) 27/30
??
Nedělám si žádné iluze o čínském výrobku, ale pamatuji si, jak jsem poprvé viděl v 70. letech němce v Jugoslávii v neznámých japonských autech.
Tedy je to pouze jedna z možností o které nic nevíme, až si ji někdo zvolí a pak poreferuje, potom Kipor možná pěkně sepsujeme. Nebo ne.
PS : Nevíte někdo, co to pořád kouří u mýtných bran? k.
??
Nedělám si žádné iluze o čínském výrobku, ale pamatuji si, jak jsem poprvé viděl v 70. letech němce v Jugoslávii v neznámých japonských autech.
Tedy je to pouze jedna z možností o které nic nevíme, až si ji někdo zvolí a pak poreferuje, potom Kipor možná pěkně sepsujeme. Nebo ne.
PS : Nevíte někdo, co to pořád kouří u mýtných bran? k.
-
- moderátor
- Příspěvky: 5886
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Denis píše:Takže Lombardiny zo súťaže vypadáva, najmenší motor je nad 10 koní. Číňanov by som do toho neťahal, podmienka je dlhá životnosť.
proč? tenhle vodník má rovný 4kW, dost velkou měrnou spotřebu a ne příliš dobrej průběh krouťáku. ale do 2200 - 2400 ot by byl OK
http://www.lombardini.sk/lombardini&koh ... LDW442.pdf
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7510
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
Ale to je predsa úžasné že má 70 kg, aspoň ho nikto tak lahko neukradne
.S tou spotrebou sa mi to ani nezdá možné, ako môže mať moderný dízlak spotrebu velkú ako benziňák? To musí byť nejaká chyba. Alebo že by benzinový prívesák znovu vstupoval do hry? Zatial ho váha a zaobstarávacia cena favorizujú a teraz už aj spotreba. Leda že by tie 80 rokov vyrábané motory mali nižšiu spotrebu.

-
- moderátor
- Příspěvky: 5886
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
tataS píše:Pěkný je a vybavený taky ale těch 70kg není málo + ještě nějaký chladič, nebo výměník. Otázka je taky cena. Ta měrná spotřeba vychází skoro hůře než u benzínového 4T.
jestli má motor něco vydržet, musí taky něco vážit. z papíru ho neuděláš. vzpomeň na lisovaný papriky - hliníkovej diesel czepel made in hungary

- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Praha
Ty Czepli byli pomsta RVHP, to je mimo diskusi.
U tutěch motorů ale přímo neuvádějí (nebo jsem to nevyčetl), že jsou vhodné pro marine použití. A u nějakých stavebních- silničních natřásadel by se ta váha dala
pochopit (viz automotive). Také z popisu není moc jasné (alespoň mě), jestli to váží i s tím variátorem. Ten taky bude dosti vážit. A nikde nejde vyčísti nějakou cenu.
Ale na koukání je to hezký motorek.
Možná by šlo oprášit nějaký starý stabilák Slávia s odpařovacím střechovým chladičem. Ty běhali i na petrolej, měli pouze magneto, velký setrvák a na startování kliku a
dekompresor. Když měli dobrý výfuk, tak pufali pěkné kroužky. Pro dobrý start se nahřála svíčka. Když už byla řeč o starých spolehlivých motorech.
U tutěch motorů ale přímo neuvádějí (nebo jsem to nevyčetl), že jsou vhodné pro marine použití. A u nějakých stavebních- silničních natřásadel by se ta váha dala
pochopit (viz automotive). Také z popisu není moc jasné (alespoň mě), jestli to váží i s tím variátorem. Ten taky bude dosti vážit. A nikde nejde vyčísti nějakou cenu.
Ale na koukání je to hezký motorek.
Možná by šlo oprášit nějaký starý stabilák Slávia s odpařovacím střechovým chladičem. Ty běhali i na petrolej, měli pouze magneto, velký setrvák a na startování kliku a
dekompresor. Když měli dobrý výfuk, tak pufali pěkné kroužky. Pro dobrý start se nahřála svíčka. Když už byla řeč o starých spolehlivých motorech.
- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Praha
Pokud Denis chce licenční výrobu nazývat padělkem, tak mu to klidně věřím. Pokud je mě známo, tak se v ZŤS vyrábí motory od 10HP
pro použití ve stavebních a silničních mechanizmech. A ty nejsou zrovna moc vhodné pro marinisaci a tak zase blbý italové nejsou.
Pořád ale platí, že i když dva dělají totéž, tak to vždy totéž není. Proto se asi ty marine od nikud nepašují. To je ale můj názor.
pro použití ve stavebních a silničních mechanizmech. A ty nejsou zrovna moc vhodné pro marinisaci a tak zase blbý italové nejsou.
Pořád ale platí, že i když dva dělají totéž, tak to vždy totéž není. Proto se asi ty marine od nikud nepašují. To je ale můj názor.
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7510
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
Špatne Tatasi, Lombardiny sa v bývalej ZŤS nevyrába v licencii, pokial viem, ta výroba patrí priamo talianom, takže sú to origináli. Ten "padelek" som použil ako nadsázku, ale vidím že som ti tým ulahodil. V rámci koncernu to majú asi nejako podelené kde sa čo robí a keď som sa pred rokmi bavil s p. Pšenčíkom z predaja, tak som dostal info že motory zo Slovenska sa vozia do materského závodu na marinizáciu.
fishmaster píše:Spotřebu řeším u auta,které potřebuji dnes a denně.U koníčků většinou běžné investice jako benzín,servis apod. neřeším.Dle hesla Chceš-li koně míti,musíš ovsa síti.
Já osobně zase neřeším spotřebu u svých aut, pokud je v normálu. Jsou to prostě náklady na dopravu. Ráno si vyberu čtyřkolku, dodávku, nebo nějakou jinou starou plečku, vždycky podle toho pro co a kam jedu. Až se rožne oranžové hladové oko tak natankuju. Benzinovou, nebo LPG pumpu najdu na skorokaždém rohu.
xxxxx
U lodí chci nalít dvacku nafty
a měsíc nevědět, kde mají nádrže špunty.
Né vozit denně dva dvacetilitrové kanystry,
sledovat vír v nádrži
a večer to strkat do přístavu pádly a bidly.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti