Yamaha 6 PS 6H6 zvýšení výkonu na 8 ps

Firmy, technika, servis, údržba, zkušenosti apod.

Moderátoři: vilma, Pepa, david

Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » ned zář 11, 2011 12:06 pm

Těch 3,5 je spíš na el. motor. Ta BA verze je nejvíc podobná orig. Ovšem ten čelní pohled dosti zkresluje. Čím silnější motor tím širší list.
Jelikož je Parsun v podstatě Yamaha, tak mají i stejné vrtule jak se tady již vícekrát psalo.
Uživatelský avatar
Zahajskej
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 171
Registrován: stř zář 15, 2010 2:00 am
Reputace: 12
Bydliště: Zahájí, okr.Mělník

Příspěvekod Zahajskej » ned zář 11, 2011 1:02 pm

Pokud má střed takový, jako je zde http://www.ebay.co.uk/itm/Yamaha-Genuin ... 20b94262b3, tak je to stejné, i tvar listů. Kolik by to koštovalo?
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » ned zář 11, 2011 1:55 pm

Tvar listů je takový ale já jej mám bez toho gumového vnitřku (tlumiče záběru) a tak by se muselo zkusit jestli ten tam pasuje. U Johnsonů a Suzuki to
bylo zvlášť. Tady je uvnitř 12 drážek hlubokých 36,5mm a ve dnu je díra 19,5mm. Dávám za 1000,-

Tady mají tu vrtuli v bazaru ale není jasné jestli na kolík: http://www.yamaha-zizi.cz/detail/bazar/3790 asi ne. Od roku 2004 to mají prakticky všichni na
drážky.
Uživatelský avatar
Zahajskej
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 171
Registrován: stř zář 15, 2010 2:00 am
Reputace: 12
Bydliště: Zahájí, okr.Mělník

Příspěvekod Zahajskej » pon zář 12, 2011 10:51 am

Na fotu jsou vidět drážky a má nějak očouzené listy. Asi je někdo dokrucoval. Jinak já u své vrtule gumovou vložku nemám, od toho je kolík, aby při nárazu stříhal. To dělá u těch novějších guma, že se protočí.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » pon zář 12, 2011 3:46 pm

To není dokrucování ale normální opotřebení při používání na velké otáčky. Tu vložku máš za tou bronzovou plochou s drážkou. Normálně to jde vyklepnout, nebo u starší vrtule vymáčknout ven přez tu díru u matky. To protočení gumy není možné, to by se protáčelo pořád. Třeba časem poznáš svůj omyl.
Uživatelský avatar
Zahajskej
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 171
Registrován: stř zář 15, 2010 2:00 am
Reputace: 12
Bydliště: Zahájí, okr.Mělník

Příspěvekod Zahajskej » čtv zář 22, 2011 2:49 pm

Tak jsem zkusil ten střed "normálně" vyklepnout a nic. Větší rány jsem se už bál, i tak z bukového špalíku lítaly třísky. Takže chytřejší nejsem.
Uživatelský avatar
Ozzie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1983
Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
Reputace: 42
Bydliště: pri Malom Dunaji

Příspěvekod Ozzie » čtv zář 22, 2011 5:26 pm

Mal si použiť dubový špalík ;) , ale bez srandy, skús to vylisovať.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » čtv zář 22, 2011 6:24 pm

Pro upřesnění: když máš tu vrtuli sundanou, tak na venkovním konci (kde je podložka a matka) je uvnitř díry v tělese vrtule bronzová (žlutý kov) vložka
s válcovým otvorem a kolem této vložky je mezera v které je černá guma. Podložka pod matkou je větší než je otvor v tělese hliníkové vrtule.
Nejlepší je tu vložku vytlačit tlakem a ne úderem, to ti odpruží. Můžeš použít třeba delší šroub M 12 s matkou, kterou zašroubuješ dál od konce a ten
kus šroubu vsuneš do otvoru vložky. Ve svěráku ji vytlačíš. Nebo dáš přes přední část vrtule něco s dírou a utahováním šroubu vložku vytlačíš.
http://www.ebay.co.uk/itm/SUZUKI-DT4-PR ... 27be591c41 Takto vypadají vrtule na gumovou vložku a na kolík (tu nabízím)
a tady je vidět tu gumovou vložku (ten tlumič záběru) http://www.ebay.co.uk/itm/JOHNSON-EVINR ... 2a1417c8d4
Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1814
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 18
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Charlie » čtv zář 22, 2011 8:05 pm

Některé starší vrtule gumovou vložku nemají vůbec, jednu takovou jsem tu měl, hliníková vrtule a v ní nalisovaný bronzový náboj.
Uživatelský avatar
namorniik
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 1
Registrován: pát led 04, 2013 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod namorniik » pát led 04, 2013 7:52 am

dukina píše:Tak motor je otevřen na 8 Ps a nebyl to az tkakovy problem motor salpe jak hodinky na zodiaku 310 to jede 30 km v hodine takze super kdyby mel nekdo zajem mohu mu tento typ motoru otevřit.

cauko nevedel by si mi poradit ako sa to da prerobit idem rozoberat cely motor tak by som to rad urobil naraz.dakujem
Uživatelský avatar
fenit
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 8
Registrován: sob kvě 29, 2010 2:00 am
Reputace: 0

fenit

Příspěvekod fenit » sob dub 20, 2013 6:38 pm

Ahoj potrebujem radu.Mam yamahu 5 hp 2-takt.rok stala.teraz blbne skapina motor.iskru ma.dal som do valca trocha benzinu chytil na supu a chcipol.dal som zas a isiel no ked som ho vytocil zas skapal a raz ide raz nejde.Je mozne ze sa za rok v nadrzke vytvoril nejaky bordel a spini karburator.mam to viliat a dat novy benzin?Neviem co stym dik.
Uživatelský avatar
Ozzie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1983
Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
Reputace: 42
Bydliště: pri Malom Dunaji

Příspěvekod Ozzie » sob dub 20, 2013 7:42 pm

Keď tam bol benzin cez celú dobu, je dosť možné že máš ten karburátor zanesený od oleja (benzín sa odparuje a ostane len voda a olej). Riadne vyčisti karburátor a všetky filtre , resp sítka technickým benzínom a malo by to ísť.
Uživatelský avatar
fenit
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 8
Registrován: sob kvě 29, 2010 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod fenit » sob dub 20, 2013 9:23 pm

Ozzie píše:Keď tam bol benzin cez celú dobu, je dosť možné že máš ten karburátor zanesený od oleja (benzín sa odparuje a ostane len voda a olej). Riadne vyčisti karburátor a všetky filtre , resp sítka technickým benzínom a malo by to ísť.

este mi to nedalo a po hodine som ho startol,naskocil a ide.Mas pravdu asi to bol ten olej,lebo dymil jak hovado a potom slapal normlne.Sam si ho vypalil :) .Diky
Uživatelský avatar
Jura86
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 7
Registrován: úte kvě 08, 2012 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: wien

Příspěvekod Jura86 » pát čer 14, 2013 12:26 am

dukina píše:Tak motor je otevřen na 8 Ps a nebyl to az tkakovy problem motor salpe jak hodinky na zodiaku 310 to jede 30 km v hodine takze super kdyby mel nekdo zajem mohu mu tento typ motoru otevřit.

Zdravim vlastnim tiez tento motor ale z oznacenim 6c a uz mam druhy v poradi a ako som ho kupil tak uz bol ze vraj od vyrobi otvoreny na 8hp ale ako to zistim ci je fakt na 8hp lebo bohvie ako mi to neide na vode ten co mi to predal tak mi hovoril ze 6 nema zasuvku na 12V a na propelery nieje nerezova podlozka a neda sa otvorit este na viac ten motor ja ho mam ze vraj od vyrobi na 8 hp ale kvoli preukazu je pisany na 6hp dakujem za info
Uživatelský avatar
Ozzie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1983
Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
Reputace: 42
Bydliště: pri Malom Dunaji

Příspěvekod Ozzie » pát čer 14, 2013 7:31 am

Tak 8 HP tiež neni žiadný Kraftwerk. Na 3,5 metrový gumák potrebuješ 15 HP.
Uživatelský avatar
Reno
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 73
Registrován: čtv črc 28, 2011 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Reno » pát čer 14, 2013 3:53 pm

Ahoj,zkus změřit průměr difuzoru a zjisti jaký má mít šestka a jaký osmička.Osmička by ho měla mít větší.
Uživatelský avatar
Jura86
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 7
Registrován: úte kvě 08, 2012 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: wien

Příspěvekod Jura86 » pon čer 24, 2013 1:40 am

Reno píše:Ahoj,zkus změřit průměr difuzoru a zjisti jaký má mít šestka a jaký osmička.Osmička by ho měla mít větší.

no preslo mi uz par motorou pod rukou ale veru ze neviem co je difuzor
Uživatelský avatar
Jura86
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 7
Registrován: úte kvě 08, 2012 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: wien

Příspěvekod Jura86 » pon čer 24, 2013 1:45 am

Ozzie píše:Tak 8 HP tiež neni žiadný Kraftwerk. Na 3,5 metrový gumák potrebuješ 15 HP.

no mile rad by som si dal 15 hp ale bojim sa nemam papiere vmp a nemam cas si to robit a je to len na dunaj co mi nestaci momentalne vlastnim nemecky gumacik wiking a s tymto motorom ide somnou 25 km/h co je postacujuce a mam ho prihalseny vo wiedni takze mozem jazdit na 6hp a vrazil som do toho uz vela penazi hlavne na prihlasenie a kontrolu tak mi je teraz luto predat a kupit iny ktory by som zase musel podstupit tuto torturu
Uživatelský avatar
Viky_CZ
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2304
Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
Reputace: 43
Bydliště: Tynec n/L
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Viky_CZ » pon čer 24, 2013 8:29 am

Difuzor je nejuzsi misto v karburatoru - misi se tam palivo se vzduchem (viz http://cs.wikipedia.org/wiki/Karbur%C3%A1tor). Nektery karburatory to maji napevno a u jinych se to da i vymenit.

Sem tam se najde sebevrah, kterej to proste zvetsi stopkovou frezkou. Vetsinou se pridava malo, treba 2mm prumeru, dulezity je prurez ne prumer. Katalog ND by k tomu mel neco rict, jestli to vyrobce udava.
Uživatelský avatar
dukina
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 33
Registrován: čtv črc 01, 2010 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: praha

Příspěvekod dukina » pon čer 24, 2013 9:03 pm

Jura86 píše:
dukina píše:Tak motor je otevřen na 8 Ps a nebyl to az tkakovy problem motor salpe jak hodinky na zodiaku 310 to jede 30 km v hodine takze super kdyby mel nekdo zajem mohu mu tento typ motoru otevřit.

Zdravim vlastnim tiez tento motor ale z oznacenim 6c a uz mam druhy v poradi a ako som ho kupil tak uz bol ze vraj od vyrobi otvoreny na 8hp ale ako to zistim ci je fakt na 8hp lebo bohvie ako mi to neide na vode ten co mi to predal tak mi hovoril ze 6 nema zasuvku na 12V a na propelery nieje nerezova podlozka a neda sa otvorit este na viac ten motor ja ho mam ze vraj od vyrobi na 8 hp ale kvoli preukazu je pisany na 6hp dakujem za info


Zdravim proteze jsem uz par tech sestek oteviral da se to poznat podle to ze ve vyfuku neni zuzeni zhruba v polvine ma sestka asi dvoumilimetrovy krouzek ale musi se odsroubovat motor od nohy abi si se dostal na vyfuk.Ten difuzur je stejny , jiny prumer ma smesovaci trubucka v karburatoru ale to nezjistis pokud nevis prumer sestky a osmicky.Jinak ty motory jsem schopen otevrit.
Uživatelský avatar
Jura86
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 7
Registrován: úte kvě 08, 2012 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: wien

Příspěvekod Jura86 » stř čer 26, 2013 11:55 pm

dukina píše:
Jura86 píše:
dukina píše:Tak motor je otevřen na 8 Ps a nebyl to az tkakovy problem motor salpe jak hodinky na zodiaku 310 to jede 30 km v hodine takze super kdyby mel nekdo zajem mohu mu tento typ motoru otevřit.

Zdravim vlastnim tiez tento motor ale z oznacenim 6c a uz mam druhy v poradi a ako som ho kupil tak uz bol ze vraj od vyrobi otvoreny na 8hp ale ako to zistim ci je fakt na 8hp lebo bohvie ako mi to neide na vode ten co mi to predal tak mi hovoril ze 6 nema zasuvku na 12V a na propelery nieje nerezova podlozka a neda sa otvorit este na viac ten motor ja ho mam ze vraj od vyrobi na 8 hp ale kvoli preukazu je pisany na 6hp dakujem za info


Zdravim proteze jsem uz par tech sestek oteviral da se to poznat podle to ze ve vyfuku neni zuzeni zhruba v polvine ma sestka asi dvoumilimetrovy krouzek ale musi se odsroubovat motor od nohy abi si se dostal na vyfuk.Ten difuzur je stejny , jiny prumer ma smesovaci trubucka v karburatoru ale to nezjistis pokud nevis prumer sestky a osmicky.Jinak ty motory jsem schopen otevrit.


no a zasa dom na zaciatku kokso ste moc technicky na mna staci odsrobovat spodok ako pri vymene impelera; a tam nieco pokukat alebo kde presne a tie udaje co som sa pytal ze 8 od vyroby ked je otvotvorena ma aj zasuvku na 12 V a tu podlosku pod propelerom to stym nema nic spolocne? no kuknem do navodu co tam ci tam je to potrubie lebo karburator sa mi moc otvarat nechce
Uživatelský avatar
dukina
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 33
Registrován: čtv črc 01, 2010 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: praha

Příspěvekod dukina » čtv čer 27, 2013 8:13 am

Jura86 píše:
dukina píše:
Jura86 píše:
dukina píše:Tak motor je otevřen na 8 Ps a nebyl to az tkakovy problem motor salpe jak hodinky na zodiaku 310 to jede 30 km v hodine takze super kdyby mel nekdo zajem mohu mu tento typ motoru otevřit.

Zdravim vlastnim tiez tento motor ale z oznacenim 6c a uz mam druhy v poradi a ako som ho kupil tak uz bol ze vraj od vyrobi otvoreny na 8hp ale ako to zistim ci je fakt na 8hp lebo bohvie ako mi to neide na vode ten co mi to predal tak mi hovoril ze 6 nema zasuvku na 12V a na propelery nieje nerezova podlozka a neda sa otvorit este na viac ten motor ja ho mam ze vraj od vyrobi na 8 hp ale kvoli preukazu je pisany na 6hp dakujem za info


Zdravim proteze jsem uz par tech sestek oteviral da se to poznat podle to ze ve vyfuku neni zuzeni zhruba v polvine ma sestka asi dvoumilimetrovy krouzek ale musi se odsroubovat motor od nohy abi si se dostal na vyfuk.Ten difuzur je stejny , jiny prumer ma smesovaci trubucka v karburatoru ale to nezjistis pokud nevis prumer sestky a osmicky.Jinak ty motory jsem schopen otevrit.


no a zasa dom na zaciatku kokso ste moc technicky na mna staci odsrobovat spodok ako pri vymene impelera; a tam nieco pokukat alebo kde presne a tie udaje co som sa pytal ze 8 od vyroby ked je otvotvorena ma aj zasuvku na 12 V a tu podlosku pod propelerom to stym nema nic spolocne? no kuknem do navodu co tam ci tam je to potrubie lebo karburator sa mi moc otvarat nechce




Zasuvku ma i šestka a o podložce nic nevím.Jinak motor od nohy oddelis tak ze odpojis karburator a ze spoda povolis 6 sroubu a motor sundas z nohy a tam je vyfuk na trech sroubech ale vidim ze asi nejsi moc technicky tip takže nevim jak ti poradit.Pokud se nekouknes do to karburatoru a ne bo do vyfuku tak nic nezjisti.Takze nevim co ti poradit. :whist:

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti