Yamaha F4AMH chvíli chladí, nechladí
Moderátoři: vilma, Pepa, david
- Kolibri
- návštěvník fóra

- Příspěvky: 58
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Šaľa
- Kontaktovat uživatele:
No...
Este jedna vec. Moja vrtula ma 7 1/4 velkost, ale pasuje mi tam aj 7 1/2.
Ako by sa to chovalo, keby kupim vacsiu vrtulu, ale s mensim stupanim ?
Napriklad namiesto 7 1/4 x 8 1/4 by som tam dal 7 1/2 x 8, alebo dokonca 7 1/2 x 7 1/2 ?
Tu vrtulu, co mam teraz je akurat, ked idem sam. Ale chcelo by to este jednu, na vacsiu vahu - 2-3 ludia...
Edit: lebo ked som nalozeny, tak zbytocne "virim" vodu s velkym pitchom, skor by to chcelo lepsi zaber, tlak - a neviem, ako zistit optimalny rozmer, kedze nemozem kupit 5 vrtuli a skusat ich.
Este jedna vec. Moja vrtula ma 7 1/4 velkost, ale pasuje mi tam aj 7 1/2.
Ako by sa to chovalo, keby kupim vacsiu vrtulu, ale s mensim stupanim ?
Napriklad namiesto 7 1/4 x 8 1/4 by som tam dal 7 1/2 x 8, alebo dokonca 7 1/2 x 7 1/2 ?
Tu vrtulu, co mam teraz je akurat, ked idem sam. Ale chcelo by to este jednu, na vacsiu vahu - 2-3 ludia...
Edit: lebo ked som nalozeny, tak zbytocne "virim" vodu s velkym pitchom, skor by to chcelo lepsi zaber, tlak - a neviem, ako zistit optimalny rozmer, kedze nemozem kupit 5 vrtuli a skusat ich.
- Zdenda12345
- zkušený harcovník

- Příspěvky: 1655
- Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
- Reputace: 73
- Bydliště: Lysá nad Labem
O výběru vrtulí je toho tu dost. Taky se podívej na www.plavidla.cz. Zaměř se hlavně na Vikyho příspěvky. Ve vrtulích se vyzná!
Co se týká motoru, tak přehřátí mu rozhodně nepomáhá.
Počítám, že ti asi nikdo nevyvěští co se s motorem stalo.
Mohl se přidřít ve válci, mohla prasknout hlava, mohlo fouknout těsnění pod hlavou, přidřený ventily atd. atd. (teď si nepamatuju, jestli jsi psal o 2, nebo 4T). Nejlepší by bylo to rozdělat a podívat se. Každopádě olej na hladině neznačí nic dobrýho
P.S. do tohohle vlákna už to ale nepiš. Tebe samotnýho by pak napadlo hledat info o vrtuli ve vláknu, který řeší chlazení? Obdobně i s uvařenym motorem.
Co se týká motoru, tak přehřátí mu rozhodně nepomáhá.
Počítám, že ti asi nikdo nevyvěští co se s motorem stalo.
Mohl se přidřít ve válci, mohla prasknout hlava, mohlo fouknout těsnění pod hlavou, přidřený ventily atd. atd. (teď si nepamatuju, jestli jsi psal o 2, nebo 4T). Nejlepší by bylo to rozdělat a podívat se. Každopádě olej na hladině neznačí nic dobrýho
P.S. do tohohle vlákna už to ale nepiš. Tebe samotnýho by pak napadlo hledat info o vrtuli ve vláknu, který řeší chlazení? Obdobně i s uvařenym motorem.
- Kolibri
- návštěvník fóra

- Příspěvky: 58
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Šaľa
- Kontaktovat uživatele:
Povodny a prioritny dotaz mal byt ten s upchatym chladenim (a identicky motor). A ten sa mi sem hodil. Prave preto som nechcel zakladat novy, aby ich tu nebolo 3000 kvoli kazdej jednej otazke - lebo presne tam zlyhava vacsinou hladanie.
Ale vdaka za odpoved. Rozoberat to asi nebudem, uvidim ako sa to bude spravat.
Ale vdaka za odpoved. Rozoberat to asi nebudem, uvidim ako sa to bude spravat.

- Kolibri
- návštěvník fóra

- Příspěvky: 58
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Šaľa
- Kontaktovat uživatele:
Sorry za doublepost, ale len doplnim novinku...
Po vymene olejov v Yamahe motor chodi svizne, presne ako predtym.
Dnes som to bol prevetrat s cerstvymi naplnami a chodi to dobre - takze vrtula po vybruseni je tiez v poriadku.
Zrejme ten stary olej neprezil to zakurenie - dobre, ze som ho hned vymenil za cerstvy.
Po vymene olejov v Yamahe motor chodi svizne, presne ako predtym.
Dnes som to bol prevetrat s cerstvymi naplnami a chodi to dobre - takze vrtula po vybruseni je tiez v poriadku.
Zrejme ten stary olej neprezil to zakurenie - dobre, ze som ho hned vymenil za cerstvy.
- Lemon
- pravidelný návštěvník

- Příspěvky: 281
- Registrován: pon bře 10, 2014 1:00 am
- Reputace: 43
- Bydliště: Šumava
- Kontaktovat uživatele:
taky dotaz ke chlazení....
Měl bych také dotaz ohledně chlazení. Pořídil jsem zánovní Tohatsu 5HP v dvoudobém provedení. Při testování v sudu jsem motor bez problémů natočil a voda vytéká z kontrolní trubičky pod motorem. Ale ani po cca 5 minutách se voda neohřeje, je v postatě stejně studená, jako ta v sudu. Možná nepatrně teplejší. Plyn tak na 1/4, záběr do šroubu. Když přidám plyn, vody vytéká více, ale pak už to šlo ze sudu ven
Když jsem měl v Chorvatsku půjčený člun, voda co vytékala z motoru byla poměrně teplá, až horká.
Co může být špatně? Nedostatečné prohřátí motoru, nebo nefunkčnost chlazení? Za běhu jsem sundal dekl motoru a vlastní motor včetně hlavy se zdá být také poměrně studený.
Takže nevím, jestli je to jen krátkou dobou provozu v sudu, nebo problémem s chlazením. Nechtěl jsem nechat motor běžet déle, aby se třeba nepřehřál, i když posouzení podle teploty rukou tomu nenasvědčovalo.
Pak bych se rád zeptal, čím konzervujete kovové části motoru prot vlivům vlhkosti ( soli) jakou vazelínu, mazivo?
Díky
Když jsem měl v Chorvatsku půjčený člun, voda co vytékala z motoru byla poměrně teplá, až horká.
Co může být špatně? Nedostatečné prohřátí motoru, nebo nefunkčnost chlazení? Za běhu jsem sundal dekl motoru a vlastní motor včetně hlavy se zdá být také poměrně studený.
Takže nevím, jestli je to jen krátkou dobou provozu v sudu, nebo problémem s chlazením. Nechtěl jsem nechat motor běžet déle, aby se třeba nepřehřál, i když posouzení podle teploty rukou tomu nenasvědčovalo.
Pak bych se rád zeptal, čím konzervujete kovové části motoru prot vlivům vlhkosti ( soli) jakou vazelínu, mazivo?
Díky
- Lemon
- pravidelný návštěvník

- Příspěvky: 281
- Registrován: pon bře 10, 2014 1:00 am
- Reputace: 43
- Bydliště: Šumava
- Kontaktovat uživatele:
tataS píše:Nejspíše nefunkční thermostat v hlavě motoru- stále otevřený. Jelikož se 2T motory již cca 10let tady neprodávají, tak ta zánovnost asi nebude
tak super.
Jo, to by odpovidalo - termostat, jestli to funguje jako v aute, pak tedy vymena termostatu.
Dvoutakty se tu neprodavaji od roku 2007 coz neni 10 let ale jen 7
. To ale neznamena, ze se neda koupit ten motor uplne novy.
Viz. napr. lode-bazar
Tady je nepouzity v krabici. Ja koupil v podobnem stavu tez v origos bedne ,bez jakyhkoliv znamek pouzivani, bez skrabancu, dovolil jsem si tedy napsat zanovni. To ze 6 let nebezel nejspis zavinilo ono zaseknuti termostatu. I kdyz jsem si stahnul servisni dokumentaci a nemuzu tam termostat najit. Muj dotaz puvodni dotaz mel spis smerovat jestli se motor dokaze za 5 minut ohrat tak, aby vytekala tepla voda z kontrolniho otvoru.
Dotaz byl na : ...... z přepadu a šla jen pára. Řeším stejný problém starší Yamaha 6 koní , nový impeler ,a po 15 minutách pára.
1. sundal jsem nohu - 4 šrouby na spodní přírubě a rozpojení řazení (žádná věda).
2. nasadil hadici z vodovodu na trubičku chladící vody a nastaroval motor . Vodu stačilo pouze nepatrně pootevřít .
3. Sundal jsem hadici z vodovodu bez uzavření a posoudil průtok - byl nepatrný a přesto motor dlouhodobě chladil
4. Potopil jsem spodní část nohy do sudu a aku vrtačkou točil s hnací hřídelí a tedy i s čerpadlem . Voda stříkala , ale nemá dostatečný tlak .
5. Rozebral jsem čerpadlo (žádná věda ) , kovové součásti jsou vyběhané a netěsné.
6. Objednal jsem v prodejně motorek Yamaha WATERPUMP REPAIRSET . Obsahuje vrtulku, skříň čerpadla , zákl desku , těsnění , šrouby . 1 400 Kč.
V sobotu to vyměním .
1. sundal jsem nohu - 4 šrouby na spodní přírubě a rozpojení řazení (žádná věda).
2. nasadil hadici z vodovodu na trubičku chladící vody a nastaroval motor . Vodu stačilo pouze nepatrně pootevřít .
3. Sundal jsem hadici z vodovodu bez uzavření a posoudil průtok - byl nepatrný a přesto motor dlouhodobě chladil
4. Potopil jsem spodní část nohy do sudu a aku vrtačkou točil s hnací hřídelí a tedy i s čerpadlem . Voda stříkala , ale nemá dostatečný tlak .
5. Rozebral jsem čerpadlo (žádná věda ) , kovové součásti jsou vyběhané a netěsné.
6. Objednal jsem v prodejně motorek Yamaha WATERPUMP REPAIRSET . Obsahuje vrtulku, skříň čerpadla , zákl desku , těsnění , šrouby . 1 400 Kč.
V sobotu to vyměním .
Dotaz : jestli se motor dokaze za 5 minut ohrat tak, aby vytekala tepla voda z kontrolniho otvoru.
Když bude v záběru tak po 5 minutách by měla voda být teplá.
Domnívám se, že z lodního přívěsného motoru by neměla za běžného zatížení jít hodně horká voda .
Má li motor termostat, bude nahoře nad svíčkami. Pokus se jej vyndat a rozchodit.
Motory na moře se nesmí mazat grafitovou vazelínou . (nějaká reakce s mořskou vodou) .
Když bude v záběru tak po 5 minutách by měla voda být teplá.
Domnívám se, že z lodního přívěsného motoru by neměla za běžného zatížení jít hodně horká voda .
Má li motor termostat, bude nahoře nad svíčkami. Pokus se jej vyndat a rozchodit.
Motory na moře se nesmí mazat grafitovou vazelínou . (nějaká reakce s mořskou vodou) .
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host


