metzeler 3.20 + yamaha 8PS

Firmy, technika, servis, údržba, zkušenosti apod.

Moderátoři: Pepa, david, vilma

limak111
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 4
Registrován: pon říj 17, 2016 7:25 pm
Reputace: 0

metzeler 3.20 + yamaha 8PS

Příspěvekod limak111 » pon říj 17, 2016 8:05 pm

Mám dotaz k sestavě Metzeler bronco + motor yamaha 6/8PS
Jedná se o starší celonafukovací člun v dobrém stavu uvedená délka na štítku 3.20m motor max 8PS a starší v dobrém stavu (přesné stáří nevím) motor yamaha 8PS, zakoupeno na ebay.de.
Jedná se mě o to jestli je nutná registrace člunu a jestli lze člun bez dokladů přihlásit a nebo jestli se délka 3.20m toleruje.
Chtěl bych člun využít převážně v Chorvatsku na příbřežní plavbu pro dvě osoby.
Dále k motoru, jedná se o dvoutaktní dvouválec,označení 8Ps mě nic neříká, ale pravděpodobně bude za limitem bez registrace.
Stáří motoru nevím, ale nejraději bych se vešel do limitu bez registrace jak s člunem i s motorem, nevím jestli u tohoto koníčku zůstanu.
Přečetl jsem hodně rad na forech, ale pořád z toho nejsem moudrý.
Dočetl jsem se že je možné i pře štítkování motoru, klidně bych to udělal nemám člun na nějaké velké blbnutí ale na 14 dní dovolené v HR.
Dále bych chtěl jednoznačnou odpověď jestli si musím dělat mezinárodní průkaz vůdce plavidla.
Původně jsem si chtěl člun na dovolenou půjčit v Česku a půjčovna uvádí že na člun s motorem 5HP netřeba žádného oprávnění.
Děkuji za objasnění mích otázek.
Uživatelský avatar
Viky_CZ
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2077
Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
Reputace: 29
Bydliště: Tynec n/L
Kontaktovat uživatele:

Re: metzeler 3.20 + yamaha 8PS

Příspěvekod Viky_CZ » pon říj 17, 2016 8:54 pm

Myslim ze situace je asi priblizne tak:
8PS = 8HP = 6kW a to je vetsi nez povolene 4kW bez registrace. Bez papiru to tezko i přihlásíš, takze legalne se tohle v CR provozovat neda a myslim ze ani v Chorvatsku ne, kde jsou bez registrace jenom cluny asi co 2.5m a 4HP, nebo tak něco (mozna kecam, HR nemam v hlave).

Prestitkovani.... bych udelal tak, ze original stitek bych sloupnul (pokd to není vyrazeny na bloku), na dekl mito cisla 8 nalepil hezkou 5ku co vypada jako original... no a pak bych se modlil, abych nekomu z uradu nepripadal podezrelej. Do HR bych s tim ani jezdit nezkousel.

Když si udelas VMP+C, na tenhle clun ti bude k prdu, ale aspoň se něco dovis a naucis.

.... je tohleto dost srozumitelny. ;-)
limak111
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 4
Registrován: pon říj 17, 2016 7:25 pm
Reputace: 0

Re: metzeler 3.20 + yamaha 8PS

Příspěvekod limak111 » pon říj 17, 2016 9:23 pm

Pře štítkování znamená odstranění výrobního čísla?
Předpokládám že zkušeného člověka který kontroluje lodě, odstranění a přelepení čísla na motoru neoblafne.
Chci člun jen do Chorvatska, prostě na nedostupné pláže bez lidí, v Česku snad jen odzkoušet před dovolenou.
Dočetl jsem se že limit v HR je 3m a 5hp hlavně je prý zajímá výkon motoru jak velikost člunu.
Jaké jsou zkušenosti s kontrolama lodí na moři v HR? Nehodlám se vydávat daleko od břehu.
Uživatelský avatar
Lemon
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 239
Registrován: pon bře 10, 2014 1:00 am
Reputace: 38
Bydliště: Šumava
Kontaktovat uživatele:

Re: metzeler 3.20 + yamaha 8PS

Příspěvekod Lemon » pon říj 17, 2016 11:57 pm

limak111 píše:Pře štítkování znamená odstranění výrobního čísla?
Předpokládám že zkušeného člověka který kontroluje lodě, odstranění a přelepení čísla na motoru neoblafne.
Chci člun jen do Chorvatska, prostě na nedostupné pláže bez lidí, v Česku snad jen odzkoušet před dovolenou.
Dočetl jsem se že limit v HR je 3m a 5hp hlavně je prý zajímá výkon motoru jak velikost člunu.
Jaké jsou zkušenosti s kontrolama lodí na moři v HR? Nehodlám se vydávat daleko od břehu.



Limit v Chorvatsku žádný není - vždy je třeba mít nějaké oprávnění ( VMP, chorvatský průkaz ) na cokoliv co má na vodě motor. Narozdíl u nás, kde je ten limit právě max. 5HP. A v Chorvatsku platí se poplatek vždy, vypočítává se s výkonu motoru a délky člunu.
Myslím, že žádný poplatek se neplatí jen pro čluny pod 2,5m délky a zároveň 5kW ( ne HP ) motoru.

Já bych to přeštítkování nebral tak problémové u motoru, v jehož řadě - rozuměj mechanicky a váhově stejný - se dělala i veze 5HP ( seškrcená ) . Pokud v téhle verzi vyráběli i 5HP ( netuším, je třeba více údajů k motoru ) tak dobře přelepit, vybrousit/sundat štítky a holt trochu míň brát za plyn, nebo přestavět plynový doraz ( 5HP a 3,2 m už špatně pojede se dvěma dospělými ve skluzu ) a modlit se, aby nebyl nějaký průser. Průser myslím třeba nějaký incident. poškození cizí věci, úraz atd.. , kdy se bude řešit právě to, že majitel sestavy vědomě upravoval TTD údaje aby nemusel.... a v případě nějakého většího průseru se k tomu určitě někdo dostane, kdo bude vědět, co a jak.
Druhá věc je pravděpodobnost takového průseru :-)
A i když bude motor "legálně" 5HP a u nás nepotřebuje tedy registraci, bude třeba do Chorvatska určitě pořídit k sestavě nějaký doklad (třeba u LLOYDu - ale ti ho vystaví na to co jim dáte jako podklad, nikdo to blíže nezkoumá.) na základě kterého na kapitániu vystaví "Potvrdia o uplati naknada po prijavi jahte, brodice ili čamce"
Nebo tu druhá cesta: sestavu řádně přihlásit, ale vzhledem k motoru a jeho nabytí to nejspíš asi nepůjde. ( bylo by třeba doklad, že byl někde v EU přihlášený) Ale pak bude třeba jít se sestavou na technickou kde Ti vydají mezinárodní osvěčení pro rekreační plavidlo, olepit číslama gumák a pravidelně tam před propadnutím termínu dojíždět.
Uživatelský avatar
raschi
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 90
Registrován: stř zář 24, 2014 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Brno

Re: metzeler 3.20 + yamaha 8PS

Příspěvekod raschi » úte říj 18, 2016 8:37 am

Je to jak píše Lemon - v HR na každé plavidlo s motorem je třeba kapitánský průkaz (tedy nejjednodušeji naše VMP) a všechny lodě nad 2.5m nebo nad 5kW výkonu platí poplatek za provoz (dříve vinjeta). Při nesplnění těchto podmínek hrozí pokuty v řádu tisíců kun nebo i zabavení lodě. Pravděpodobnost kontroly je velmi rozdílná podle místa, na ostrovech se to většinou moc neřeší, na frekventovanějších místech v okolí větších marín můžou být klidně každý den (třeba okolí Rogoznice).
Se získáním dokladů, na základě kterých by na kapitanátu vystavili vinjetu, bude asi problém. Sice je obecně uznávaný certifikát od Českého Lloydu, ale ten jej vystaví jen na člun, který se v ČR neregistruje, tedy do 5hp, ale už ne na sestavu, která u nás podléhá povinnosti registrace na SPS (před časem jsem to zjišťoval).
Ještě by tu byla jedna možnost, během dneška ti pošlu SZ (soukromou zprávu)
Uživatelský avatar
PEPO
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 144
Registrován: stř lis 23, 2011 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Furt pri vode

Re: metzeler 3.20 + yamaha 8PS

Příspěvekod PEPO » úte říj 18, 2016 8:46 am

limak111 píše:Mám dotaz k sestavě Metzeler bronco + motor yamaha 6/8PS
Jedná se o starší celonafukovací člun v dobrém stavu uvedená délka na štítku 3.20m motor max 8PS a starší v dobrém stavu (přesné stáří nevím) motor yamaha 8PS, zakoupeno na ebay.de.
Jedná se mě o to jestli je nutná registrace člunu a jestli lze člun bez dokladů přihlásit a nebo jestli se délka 3.20m toleruje.
Chtěl bych člun využít převážně v Chorvatsku na příbřežní plavbu pro dvě osoby.
Dále k motoru, jedná se o dvoutaktní dvouválec,označení 8Ps mě nic neříká, ale pravděpodobně bude za limitem bez registrace.
Stáří motoru nevím, ale nejraději bych se vešel do limitu bez registrace jak s člunem i s motorem, nevím jestli u tohoto koníčku zůstanu.
Přečetl jsem hodně rad na forech, ale pořád z toho nejsem moudrý.
Dočetl jsem se že je možné i pře štítkování motoru, klidně bych to udělal nemám člun na nějaké velké blbnutí ale na 14 dní dovolené v HR.
Dále bych chtěl jednoznačnou odpověď jestli si musím dělat mezinárodní průkaz vůdce plavidla.
Původně jsem si chtěl člun na dovolenou půjčit v Česku a půjčovna uvádí že na člun s motorem 5HP netřeba žádného oprávnění.
Děkuji za objasnění mích otázek.

S danou zostavou môžeš jazdiť tak na nejakom súkromnom rybníku kde na teba nemá nikto dosah..Aj to by som radšej len v noci :D :D :D .
Prečo si skôr niečo kúpiš a potom sa pýtaš??Už teraz je neskoro...
Preštítkovanie-sa vraví tomu že odlepíš nalepku 8 a dáš tam číslo 5 :lol: :lol: :lol: .A myslíš že jak si všetkým prešiel cez rozum...
limak111
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 4
Registrován: pon říj 17, 2016 7:25 pm
Reputace: 0

Re: metzeler 3.20 + yamaha 8PS

Příspěvekod limak111 » stř říj 19, 2016 7:08 pm

Proč tedy ve všech půjčovnách uvádějí že na člun např. zoom 310 a tohatsu 5HP nejsou potřeba žádné papíry ani průkaz vůdce plavidla. A to prý platí jako u nás tak i v HR.

Motor i člun mám doma.
Člun má poměrně malí vnitřní prostor, ale pro dva asi dostačující.
Motor je docela robustní myslel jsem že bude šumější, přeci jenom je to dvouválec.
Má označení 6B. podle čeho poznám rok výroby?
Myslím že když by to šlo, tak bych ho přihlásil a papíry si i udělal a nebo ho vyměním za 5HP kdyby měl někdo zájem.
Mám tuhle sestavu fakt jen na přibližování na nedostupné pláže v HR.
Uživatelský avatar
PEPO
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 144
Registrován: stř lis 23, 2011 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Furt pri vode

Re: metzeler 3.20 + yamaha 8PS

Příspěvekod PEPO » stř říj 19, 2016 7:23 pm

limak111 píše:Proč tedy ve všech půjčovnách uvádějí že na člun např. zoom 310 a tohatsu 5HP nejsou potřeba žádné papíry ani průkaz vůdce plavidla. A to prý platí jako u nás tak i v HR.

Motor i člun mám doma.
Člun má poměrně malí vnitřní prostor, ale pro dva asi dostačující.
Motor je docela robustní myslel jsem že bude šumější, přeci jenom je to dvouválec.
Má označení 6B. podle čeho poznám rok výroby?
Myslím že když by to šlo, tak bych ho přihlásil a papíry si i udělal a nebo ho vyměním za 5HP kdyby měl někdo zájem.
Mám tuhle sestavu fakt jen na přibližování na nedostupné pláže v HR.

U nás-aj Vás je tých 5 hp v pohode..
Prihlásiť ho vieš,ale potrebuješ papiere kde bol predtým prihlásený a okrem iného aj CE certifikáty..A myslím že tie asi nemáš.... Rok výroby by mal byť na výrobnom štítku ....
Naposledy upravil(a) PEPO dne stř říj 19, 2016 7:59 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Lemon
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 239
Registrován: pon bře 10, 2014 1:00 am
Reputace: 38
Bydliště: Šumava
Kontaktovat uživatele:

Re: metzeler 3.20 + yamaha 8PS

Příspěvekod Lemon » stř říj 19, 2016 7:48 pm

limak111 píše:Proč tedy ve všech půjčovnách uvádějí že na člun např. zoom 310 a tohatsu 5HP nejsou potřeba žádné papíry ani průkaz vůdce plavidla. A to prý platí jako u nás tak i v HR.




Ano, tohle platí u nás. Může být i delší člun - třeba 4 metry ale limit je motor do 5HP ( 3,68kW ) A sestava musí být tuším do 1000kg.

ALE V HR NEE!!!

Jak jsem uváděl , v HR je třeba papíry na cokoliv co má motor ( i elektropohon ). Je to tak, nejede přez to vlak.
Pokud budeš chtít jezdit ho HR, musíš si VMP+C udělat.

To, že v HR někde půjčují lodě s 5HP motorem turistům , kteří VMP nemají je věc jiná ( nesouvisí ). Já si tak před pár lety půjčil v Rabacu "RENT a BOAT" a před půjčením jsem absolvoval malé školení - jízdy , kterým sand obchází půjčovny absenci VMP u zákazníků. To samé je u scooterů.
Pokud si loď přivezeš, papíry mít musíš. MUSÍŠ!
Teda nemusíš, ale v případě kontroly je to drahý, zkus pohledat na vebu, co stála v HR jízda bez poplatku ( dřív vinjety )

Tvůj motor bude nejspíš tenhle: http://picclick.de/Yamaha-Au%C3%9Fenbor ... 16952.html

Vyráběl se od r. 1986 do r. 2009 s různými obměnami a ve výkonových mutacích 6-8HP. Pokud nemáš nějakou bumášku, že byl přihlášený/jezdil v EU, tak ho u nás na SPS nepřihlásíš. U nás ne :-(

Ale lze si na tu sestavu v Chorvatsku nechat udělat jejich "STK" ( něco to stojí ) a pak zaplatit poplatek na kapitániu a jezdit tam. Řešil to tak známý, který sice měl VMP, ale koupil člun 3m s 5HP motorem 8 dní před odjezdem a neměl k tomu žádné papíry, jen kupní smlouvu. v HR ho pak z kapitánia poslali někam , kde mu udělali nějakou STK, evidenci či co a na základě papíru který ( samozřejmě za další poplatek ) dostal už šlo na kapitániu zaplatit poplatek a jezdit.

Abys s tím mohl jezdit u nás , musí mít motor max. 5HP, což tvůj motor není a ani se nejspíš tenhle model ve verzi 5HP ani nedělal. Ale jak jsem psal, zas u nás do 5HP nepotřebuješ papíry. Ceny motorů nad 5HP u nás ( starších ) se odvíjejí hlavně od toho, jestli je lze , nebo nejde přihlásit(.
Pokud totiž někdo prodává starší motor, který již je na SPS přihlášený, jde normálně přehlásit na nového majitele. Ten samý dovezený třeba zánovní ale bez dokladu už nikdo nepřihlásí :-(

Trochu mě zaráží, že hodně lidí ( i v mém okolí) něco pořídí a pak teprve zjišťuje a řeší problémy. A ve finále je to stojí další zbytečné finance.
V tvém případě pro potřeby ježdění v HR by stačilo pořídit nějaký starší , ale originál 5HP, nebo starší výkonnější ale s možností přihlášení. Ta 8HP je pro dva 70 kg lidi a 3,2 m člun sestava , která se s trochou dobré vůle dostane i do skluzu a na přibližování se k nepřístupným plážím ideální.
Ale jestli si uděláš papíry a chytí tě to, tak ti garantuji, že časem stejně koupíš silnější motor a trochu větší člun :-)
Uživatelský avatar
Lemon
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 239
Registrován: pon bře 10, 2014 1:00 am
Reputace: 38
Bydliště: Šumava
Kontaktovat uživatele:

Re: metzeler 3.20 + yamaha 8PS

Příspěvekod Lemon » stř říj 19, 2016 7:57 pm

limak111 píše:Má označení 6B. podle čeho poznám rok výroby?


Podle toho označení 6B - jestli je to někde ze štítku - se spíš jedná o 6HP verzi, na kterou někdo dal dekl z osmičky, nebo koupil na dekl samolepky 8HP, aby se to "líp prodalo"
https://www.youtube.com/watch?v=BKwhx59Fz-w
Rozdíl 6HP a 8HP je v difuzoru a tryskách, prostě motor je stejný , jen je jiná karburace - míň směsi...
limak111
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 4
Registrován: pon říj 17, 2016 7:25 pm
Reputace: 0

Re: metzeler 3.20 + yamaha 8PS

Příspěvekod limak111 » čtv říj 20, 2016 10:58 pm

Motor je označený 6B takže 6HP rok výroby mezi 1978 až 1987. Pro Lemona.. co jsem si zjistil, motor 6 a 8 HP je stejný dva válce rozdíl nerozeznatelný jen podle štítku.
5HP z venku podobný vzhled, ale pravděpodobně jeden válec a po sejmutí krytu samozřejmě rozpoznatelný.
Takže z toho vyplývá že ten motor můžu hodit do šrotu!!!!!
Myslím že nic jiného mě nezbývá než přeštítkovat a provozovat jako 5HP, přihlásit na Lloydu a modlit se že mě nebudou v HR kontrolovat nebo řešit jednoho koně na víc.
Kapitánské zkoušky si určitě udělám, alespoň se dozvím něco nového a třeba do budoucna koupím více koní.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host